[MK5] Światła słabiej świecą po zastosowaniu auto-włacznika |
Autor |
Wiadomość |
zabka35i
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 558 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 27 Sie 2013, 21:27 [MK5] Światła słabiej świecą po zastosowaniu auto-włacznika
|
|
|
Zamontowałem automatyczny włacznik świateł Proxima Kawa-z światła mijania lekko słabiej świecą niż jak włącze je w tradycyjny sposób. Może mi ktoś doradzić jaka może być przyczyna tego? |
|
|
|
|
mick1973
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51 Dołączył: 12 Lut 2012 Posty: 176 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27 Sie 2013, 21:39
|
|
|
Zapewne w automacie dochodzi dodatkowy opór na stykach dodatkowych przekaźników w układzie. Stąd różnica. |
|
|
|
|
zabka35i
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 558 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 27 Sie 2013, 21:46
|
|
|
Możliwe, ale w sumie podpięcie do tego automatu jest bezpośrednio do żarówek, pominięte są przekażniki od fabrycznej instalacji, ale możliwe, że ten automat ma większe opory. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 27 Sie 2013, 21:50
|
|
|
Więc wyjście automatu wepnij do przekaźnika, który będzie przez bezpiecznik podpięty bezpośrednio pod klemę akumulatora i będzie wysterowywał równolegle światła. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
mick1973
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51 Dołączył: 12 Lut 2012 Posty: 176 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27 Sie 2013, 21:54
|
|
|
Dlatego napisałem ze w automacie. Bo pisałeś że tradycyjnie jest O.K. To tylko potwierdza że obwody tego układu mają większe opory od fabrycznej instalacji i pewnie też troche cieńsze przewody co przekłada się na opór. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 27 Sie 2013, 21:59
|
|
|
mick1973 - niekoniecznie obwody. Wystarczy, że kable mają grubość igieł i spadek napięcia na samym przewodzie będzie powodował, że żarówki będą dużo słabiej świecić. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
zabka35i
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 558 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 27 Sie 2013, 22:02
|
|
|
Które wyjście ? Jeżeli mógłbyś nie co jaśniej. To jest schemat:
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 27 Sie 2013, 22:06
|
|
|
Nie wiem jak masz rozwiązane obecnie. Załóżmy, że sterujesz zasilaniem (wygodniejsze i logiczniejsze jak dla mnie). Czyli na 6 idzie +12. a 5 i/lub 7 wyprowadzasz na przekaźnik/i jako sterowanie. Do tego +12 z aku do przekaźnika/-ów i potem wyjście przekaźnika/-ów na światła. Tyle. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
zabka35i
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 558 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 27 Sie 2013, 22:11
|
|
|
Obecnie, mam dokładnie tak jak jest w sechemacie a zasilanie mam podpięte pod stałe +12 ze skrzynki bezpieczników w komorze silnika, zabezpieczone bezpiecznikiem. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 27 Sie 2013, 22:15
|
|
|
No to kwestia kabli jest, bo same styki przekaźnika mają symboliczny opór. Zmierz sobie jakie masz napięcie pomiędzy klemą +12 a pinem H4 odpowiedzialnym za światła krótkie i będziesz miał odpowiedź. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
zabka35i
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 558 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 27 Sie 2013, 22:23
|
|
|
Czyli mam sprawdzić napięcie dla świata mijania w kosce przy samej lampie? Dobrze rozumiem? |
|
|
|
|
mick1973
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51 Dołączył: 12 Lut 2012 Posty: 176 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27 Sie 2013, 22:29
|
|
|
Tak jak Pufcio pisze porównaj napięcie przez układ i bez . Duża różnica będzie oznaczała duży opór. Tak dobrze zrozumiałeś Dawida przy żarówce. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 27 Sie 2013, 22:32
|
|
|
mick1973 - to nie to.
Włącz Damian miernik tak jak pisałem, ale zrób to wtedy, kiedy ów układ działa. Zobaczysz jak duży spadek napięcia masz pomiędzy tym, co masz na aku, a tym, co idzie na lampę. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
zabka35i
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 558 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 27 Sie 2013, 22:35
|
|
|
To jutro sprawdzę. Może źle połaczyłem kable do żarówek w sensie nie dokładnie i to jest powodem tej róznicy.
Ok. A zakłądając, że różnica będzie znacząca to co sprawdzić? Pytam by później nie zadawać kolejnych pytań tylko działać. |
Ostatnio zmieniony przez Puff 27 Sie 2013, 22:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 27 Sie 2013, 23:02
|
|
|
Jeśli wyjdzie duża różnica, to powstaje ona na odcinku pomiędzy +12 idącym do tej skrzynki, a +12 wychodzącym z przekaźnika. Trzeba by było sprawdzić jakie napięcie dochodzi do przekaźnika.
Masz w tym momencie takie warianty:
1) na przekaźniku masz tyle samo co na aku - czyli kabel idący od przekaźnika jest za cienki - możesz spróbować go wymienić albo zastosować przekaźnik/i
2) na przekaźniku masz mniej niż na aku - czyli masz spadek na całym odcinku - podpięcie przekaźnika/-ów załatwi sprawę |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
zabka35i
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 558 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 27 Sie 2013, 23:32
|
|
|
Oki, a czy wystarczy jak zostosuje jeden przekaźnik dla obu żarówek ? |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 28 Sie 2013, 02:51
|
|
|
Zasadniczo by wystarczyło, tylko że jak Ci walnie ten jeden, to stracisz obydwie lampy od razu, a w razie "w", tylko jedną. Niemniej, starczy. Tylko przekaźnik musi być z zapasem - czyli na 12V, 15A. Pamiętaj też o kablach odpowiedniej grubości - 2,5mm² to rozsądne wyjście. Straty będą na poziomie 1% jeśli długość kabla od aku, przez przekaźnik, do lamp, nie przekroczy (z osobna) 2 metrów. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
zabka35i
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 558 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 28 Sie 2013, 14:33
|
|
|
Przekażnik załatwił sprawę i teraz napięcie jest takie samo jak na akumulatorze, a przed zamontowaniem przekażnika była różnica coś ok 0.6. Tak więc wielkie dzięki za pomoc. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 28 Sie 2013, 16:07
|
|
|
Przy 0,6V to ładnych kilka watów ucięło, więc miałeś różnicę większą niż 10% na żarówkach... faktycznie musiało być bardzo widać
Oby służyło |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
zabka35i
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 558 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 28 Sie 2013, 20:26
|
|
|
Teraz zauważyłem, że nie mam świteł drogowych gdzy działa automat. Więc zapewne muszę dać sygnał na przekażnik światełdrogowych gdy świecą mi mijania przez ten automat. Dobrze myślę? |
|
|
|
|
|