Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Rdza na nadkolu i drzwiach
Autor Wiadomość
mastacrx 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Mateusz
Wiek: 37
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 35
Skąd: Worthing UK
Wysłany: 14 Cze 2011, 19:55   [MK4] Rdza na nadkolu i drzwiach

Mam do ogarniecia ruda na nadkolach i na drzwiach. Co polecacie tym zrobic i jak najlepiej dobrac kolor? Czy jestem to w stanie sam zrobic czy tylko blacharz mnie ratuje?








Z gory dzieki za porady i przepraszam za brak polskich znakow.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 15 Cze 2011, 17:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Cze 2011, 21:10   

nadkola reperatura, tu juz nic innego nie zrobisz, (ponadto do sprawdzenia progi, bo pewnikiem tez juz niema, od slupka do tylu auta, najslabszy punkt 5 drzwiowych Mk4 i 5) jesli nie masz doswiadczenia przy takich pracach, to lepiej zlecic to jakiemus zaufanemu blacharzowi, drzwi do odratowania, kolor dobierasz w sklepie z lakierami, tam cie poprowadza za raczke :twisted:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
mastacrx 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Mateusz
Wiek: 37
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 35
Skąd: Worthing UK
Wysłany: 15 Cze 2011, 06:52   

dzieki wielkie :)
_________________

 
 
jacula 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 93
Skąd: krakow
Wysłany: 27 Paź 2012, 07:16   

witam
ja się podepnę do tematu ja mam to samo z nadkolami możecie mi powiedzieć jak to naprawić całą procedure ? krok po kroku ?
dziękuję :hihihi:
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Paź 2012, 07:52   

A patrzeć w dziale nie łaska
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=35051
temat wyczerpująco mówi o zagadnieniu.
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
jacula 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 93
Skąd: krakow
Wysłany: 27 Paź 2012, 08:28   

Chodzi mi o kolejność pracy
1 usunięcie rdzy wyszliwowanie elementu z rdzy do gołej blachy
2 odtłuścić element
3 teraz podkład antykorozyjny ? czy szpachla ?
4 i teraz lakier samochodowy ?
proszę o pomoc? dzięki
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Paź 2012, 11:52   

Kolejność to:
Usuwanie rudej do czystej blachy
Uzupełnianie ubytków
Podkład wytrawiający (antykorozyjny)
Podkład gruntujący
Szpachle (szpachli nigdy nie kładziemy na golą blachę bo nie jest ona wodoodporna i działa zasadniczo jak gąbka)
Szlifowanie i kolejno podkład wypełniający
Dopiero po tym malowanie
Oczywiście przed każdym etapem konserwacji blach jest odpylenie i odtłuszczenie i jeśli to wymagane szlifowanie.
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 28 Paź 2012, 20:27   

Święte słowa! Podkład wytrawiający to podstawa.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 30 Paź 2012, 09:17   

a ja napisze cos zupełnie innego .
daruj sobie reperaturki i blacharza .podrap luzna rdzę ,zapackaj jakims srodkiem do rdzy .podszpachluj ,psiknij gruntem w sprayu a potem przepyl nadkole jakims lakierem w sprayu o zblizonym kolorze . dziadostwo ..jasne ze tak .
pytanie tylko czy warto spinac sie na profi robotę w starej fiescie. zainwestujesz 2 tysie w blacharke i lakier a za rok i tak sprzedasz z trudem to auto za 3 tys . czasem nie warto przepłacać .
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
jacula 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 93
Skąd: krakow
Wysłany: 28 Gru 2012, 20:13   

LOY napisał/a:
a ja napisze cos zupełnie innego .
daruj sobie reperaturki i blacharza .podrap luzna rdzę ,zapackaj jakims srodkiem do rdzy .podszpachluj ,psiknij gruntem w sprayu a potem przepyl nadkole jakims lakierem w sprayu o zblizonym kolorze . dziadostwo ..jasne ze tak .
pytanie tylko czy warto spinac sie na profi robotę w starej fiescie. zainwestujesz 2 tysie w blacharke i lakier a za rok i tak sprzedasz z trudem to auto za 3 tys . czasem nie warto przepłacać .


święte słowa
jutro zacznę działać :-P
 
 
fialek89 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/69KM
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 7
Skąd: Legnica
Wysłany: 15 Sie 2013, 09:09   

dokładnie ja kupiłem fiestę mk3 za 400zł nadkola z tyłu można by powiedzieć że nie miała i cholernie brzydko wyglądało to co wiertara szczota i heja z robotą po wyczyszczeniu zrekonstruowałem nadkola szpachlą i wyszło jak by były z metalu co lepsze nie miałem białej w sprayu tylko olejną w puszce więc co śmieszne pędzelkiem zamalowałem to a na następny dzień papierem wodnym przetarłem a potem pastą tempo czysciłem i polerowałem i wiecie co pomijając fakt że odcienie się trochę odróżniają to wygląda to zadżebiście nie widać że olejna czy że pędzlem zamalowane szpachla nie pęka jest git i tak już śmigam 4 miesiące .
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 15 Sie 2013, 10:51   

Jak już o szpachli mówicie to nie tą żółtą bo ona chłonie wode. Jest taka zielona z włóknem szklanym w składzie.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 15 Sie 2013, 16:16   

sama szpachla jest za słaba na nadkole, które pracuje, dostaje żwirem, wodą i kamieniami, po kilku miechach zacznie pękać, wiem bo przerabiałem, tylko żywica i przy minimalnym zachowaniu czystości kładzenia dłużej wytrzyma niż sama blacha :yes:
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - RDZA / KOROZJA
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 13 2 Lut 2019, 00:44
semimatt
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 22:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Rdza na krawędzi klapy bagażnika
hubi_2006 Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 3 15 Sie 2009, 21:15
hubi_2006


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.