Przesunięty przez: szynszyl 31 Mar 2013, 20:15 |
[MK6] Błąd P0104 - "Czujnik masowego lub objętościowego |
Autor |
Wiadomość |
Sebastian [KGR]
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 28 Mar 2013 Posty: 3 Skąd: Biecz
|
Wysłany: 28 Mar 2013, 19:26 [MK6] Błąd P0104 - "Czujnik masowego lub objętościowego
|
|
|
WItam wszystkich na forum.
To mój pierwszy post i od razu dotyczy problemu z moim fordem - od jakiegoś czasu mam problem z wyskakującym co jakiś czas kontrolką "check engine".
Po podłączeniu kabla z interfejsem OBD II odczytałem kod błędu, który mi się pojawia - P0104.
W sieci znalazłem, że ten obłąd oznacza:
"Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - przerwa"
Czyli z tego co udało mi się w sieci znaleźć, problem dotyczy przepływomierza.
Nie mogę go jednak znaleźć w samochodzie. Czy ktoś z forumowiczów miał kiedyś problem w tym modelu samochodu i wie gdzie znajduje się przepływomierz ?
W załączniku do tematu przesyłam zrzut ekranu z kodem błędu oraz zdjęcie silnika mojego samochodu.
Byłbym wdzięczny za pomoc w rozwiązaniu problemu i zlokalizowanie przepływomierza.
|
Ostatnio zmieniony przez Puff 29 Mar 2013, 17:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 29 Mar 2013, 17:24
|
|
|
To jest mk6. Popraw sobie wpis w metryczce, bo nazwę tematu już zmieniłem. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Sebastian [KGR]
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 28 Mar 2013 Posty: 3 Skąd: Biecz
|
Wysłany: 31 Mar 2013, 19:49
|
|
|
Dziękuje, zmieniłem
Wracając do tematu - czy ktoś z Was miał kiedyś taki błąd ? |
|
|
|
|
pawel_mk3
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i/75KM
Wiek: 32 Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 341 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 31 Mar 2013, 20:59
|
|
|
Przepływomierz masz na tym wężu czarnym zagiętym. od strony silnika. załatw sobie ze szrotu na podmiankę |
_________________
Auto-Elektryka Zielona Góra
|
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 31 Mar 2013, 21:02
|
|
|
to jest błąd przepływomierza albo MAP sensora - w zależności co masz to trzeba sprawdzić (czujnik lub podłączenie) i ewentualnie wymienić na nowe. (kurde za wolno piszę...) |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
Sebastian [KGR]
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 28 Mar 2013 Posty: 3 Skąd: Biecz
|
Wysłany: 3 Kwi 2013, 19:10
|
|
|
Panowie, nie znam się na tym, ale nie mogę znaleźć ani przepływomierza ani MAP sensora.
Na powyższym obrazku dokładniejszym od poprzedniego zaznaczyłem:
1 - połączenie bagnetowe przewodu wlotowego z filtrem powietrza
2 - opaska zatrzaskowa
3 - giętki przewód wlotowy powietrza
4 - przewód dolotowy od filtru powietrza
5 - ? tutaj przymocowy jest przewód wlotowy
6 - wkład filtru powietrza
Czy jest możliwe by tego przepływomierza w ogóle nie było ?
Druga sprawa - odnośnie putnku 5 na rysunku - przewód wlotowy jest straszenie niestabilnie zamocowy i "luźno" chodzi jeśli się ruszy przewodem - czy tak powinno być ?
Z góry dziękuje za pomoc. |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 3 Kwi 2013, 19:49
|
|
|
Sebastian [KGR] napisał/a: | ale nie mogę znaleźć ani przepływomierza ani MAP sensora. |
jedno albo drugie musi być, przepływomierz jest pomiędzy filtrem powietrza a przepustnicą, a map za przepustnica gdzies na kolektorze, który jest i gdzie to niech pomagają Ci co mają mk6
jak chcesz samemu to pozdejmuj wszystkie plastiki z góry i patrz gdzie jakieś kable dochodzą, możesz zrobić zdjęcia i wrzucić może jakieś sokole oko wypatrzy
Sebastian [KGR] napisał/a: | Druga sprawa - odnośnie putnku 5 na rysunku - przewód wlotowy jest straszenie niestabilnie zamocowy i "luźno" chodzi jeśli się ruszy przewodem - czy tak powinno być ? |
to jest dolot z zewnątrz i się może ruszać, nie ma to specjalnego znaczenia |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
herszt
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Fun
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 39 Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 39 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 14 Lip 2013, 22:46
|
|
|
Witam,
może nieco odgrzeję temat - właśnie przytrafił mi się taki sam błąd i mam w związku z tym parę pytań. Czy jazda przez najbliższe kilka dni z taką przypadłością może grozić jakimiś poważnymi konsekwencjami? Czy mogę się (w miarę rozsądnie) poruszać samochodem?
Kiedyś się dobierałem do swojej przepustnicy i nie widziałem między filtrem powietrza i samą przepustnicą nic oprócz gumowego węża, więc pewnie mam wspomniany wcześniej "MAP sensor". Czy wymiana tegoż urządzenia to jakieś karkołomne zadanie?
z góry dzięki
pozdrawiam
herszt |
|
|
|
|
mały65
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 22 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 14 Lip 2013, 23:27
|
|
|
Witam
przepływomierza jest w ropniaku w silniku o którym pytasz nie ma. |
|
|
|
|
herszt
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Fun
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 39 Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 39 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 15 Lip 2013, 08:34
|
|
|
Witam,
no ale MAP sensor jest i on może generować wspomniany błąd?
pozdrawiam
herszt |
|
|
|
|
mikolaj
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: FX Silver
Silnik: 1.3/69KM
Wiek: 38 Dołączył: 13 Lip 2011 Posty: 47 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 23 Lip 2013, 22:53
|
|
|
W MK6 z silnikiem 1.3 8V Duratec jest MAP Sensor. Mieści się ona na kolektorze dolotowym od strony bloku silnika, mniej więcej po środku jego szerokości. Siedzi tam też silniczek krokowy. Da się je zobaczyć po ściągnięciu obudowy filtra powietrza. Ogólnie rzecz biorąc strasznie przechlapane jest jego wyciągnięcie bez zdjęcia kolektora. Ja osobiście nawet nie widzę takiej możliwości, choć podobno jest to możliwe. Możliwe, że od dołu jakoś się da podejść, ale to trzeba podjechać na kanał i popatrzeć. |
|
|
|
|
|