Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK3] Fiesta dla nowego kierowcy - co sądzicie?
Autor Wiadomość
Mad_Maxs 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 143
Skąd: Legnica
Wysłany: 13 Lut 2013, 14:52   [MK3] Fiesta dla nowego kierowcy - co sądzicie?

Witam,

Zastanawiam się nad zakupem dla swojej dziewczyny fieścinki z linka poniżej:
fiesta 1,4

Jeździła do tej pory tylko okazyjnie, więc to będzie pierwsze auto na stałe i przeznaczone na dojazdy do pracy. Sam zaczynałem od MK3 i uważam, że wyszło mi to na dobre, dlatego Fiesta będzie dla niej idealna :)

Zdjęc trochę jest, rzucił mi się w oczy wlew oraz okolice tylnej wycieraczki. Wydaje się, że są już robione, albo lada moment będa tego wymagać :)

Liczę na waszą pomoc i wyszukanie wszystkiego na co warto rzucić okiem podczas ewentualnego zakupu :)
_________________
Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać.
 
 
Markz 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 33
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 251
Skąd: Zdzieszowice
Wysłany: 13 Lut 2013, 17:47   

niewygląda tak zle tylko ten przebieg pod 300 tys w 1,4 to moim zdaniem juz koncówka zycia silnika
 
 
Mad_Maxs 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 143
Skąd: Legnica
Wysłany: 13 Lut 2013, 18:01   

Markz napisał/a:
przebieg pod 300 tys w 1,4 to moim zdaniem juz koncówka zycia silnika

Dużo już mu nie zostało?

Ten silnik jest na łańcuchu rozrządu??
_________________
Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 13 Lut 2013, 20:56   

1.4 CVH jest silnikiem w układzie OHC z rozrządem napędzanym paskiem.

przebiegiem bym się nie sugerował, jak jeździ, nie kopci, nie stuka, trzyma przyzwoitą kompresję, to brać :D
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 13 Lut 2013, 21:45   

Markz napisał/a:
niewygląda tak zle tylko ten przebieg pod 300 tys w 1,4 to moim zdaniem juz koncówka zycia silnika


Jak był odpowiednio serwisowany to nic mu nie będzie. CVH jest twardy :P 1,4 do fiesty jest w sam raz - nie za mocne, a i potrafi zaskoczyć :)

bj - cvh musi klepać :P jak nie klepie to wiedz że coś się dzieje :-P
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
Michaus 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Michał
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 101
Skąd: Pabianice
Wysłany: 14 Lut 2013, 08:36   

Moim pierwszym autkiem była Mk3 1.4 CVH. Nie klepała i nie brała oleju.
To było świetne autko.
Ta z aukcji ma jakieś dziwne spryśniki do lamp dorzucone na przednim zderzaku. Ciekawe, czy nie znajdzie się więcej wynalazków (np z elektryką) - nie wiadomo jak twórczy byli jej poprzedni posiadacze.
Moc silnika chyba z hamowni :-P , bo 1.4 na mono miała 72 koniki.
Sprawdzić, czy ruda od spodu nie zeżarła, poleczyć standardowo wokół korka, przy tylnej wycieraczce i będzie OK.
_________________
Jest gablota Gustavo Fringa...
było Mdo Mk1 2.5 V6 Ghia, Mdo Mk2 2.5 V6 Ghia kombi - zombi
była Mk3 1.4 Ghia, dwulitrowa menda from Ad@mus
 
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Lut 2013, 13:14   

Na zderzakach są albo zwykłe odboje (rogi - były w którejś wersji, sam widziałem) albo spryskiwacze reflektorów od sierry/escorta.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 14 Lut 2013, 17:52   

takie zderzaki miały np. wczesne S-ki z halogenami mocowanymi do zderzaka - odboje chroniły je przed uszkodzeniem. kiedyś w Hiszpanii widziałem też MK3 ze spryskiwaczami w takich odbojach.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Michaus 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Michał
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 101
Skąd: Pabianice
Wysłany: 14 Lut 2013, 17:57   

Ja takiej wersji nie znam, ale może masz rację. Przyznasz jednak, że kierownica raczej nie została zamontowana w fabryce... bo pochodzi z ikserki.
Intryguje mnie jeszcze tektura przed chłodnicą, nie musiałem stosować takich "gadżetów".
_________________
Jest gablota Gustavo Fringa...
było Mdo Mk1 2.5 V6 Ghia, Mdo Mk2 2.5 V6 Ghia kombi - zombi
była Mk3 1.4 Ghia, dwulitrowa menda from Ad@mus
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 14 Lut 2013, 18:03   




a tektura? zmienić termostat za 20zł i jazda dalej.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Mad_Maxs 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 143
Skąd: Legnica
Wysłany: 15 Lut 2013, 15:31   

W mojej byłej MK3 miałem nowiótki termostat, ale jak robisz bardzo krótkie odcinki np. do pracy to silnik nie ma prawa się zagrzać i tektura dużo pomaga :)
_________________
Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 15 Lut 2013, 15:40   

I to jest kolejna rzecz, która mnie ciekawi:
Skoro termostat jest zamknięty, to co pomaga tektura zasłaniająca odłączoną z układu chłodnicę? Chyba, że blokada zimnego powietrza wiejącego w silnik tyle daje.
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 15 Lut 2013, 15:40   

A jakiego przebiego spodziewacie sie w 20 latni maucie? 300 000 to nie duzo, bo najbardziej realne jest 400 000
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 17 Lut 2013, 23:36   

vegetagt, termostat może się też zaciąć otwarty. albo nie domykać - wtedy tektura "pomaga". a nawet przy sprawnym termostacie mniejsze schłodzenie cieczy w chłodnicy daje Ci cieplejszy nawiew na paszczę :P
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 17 Lut 2013, 23:40   

bidżej, ale post wyżej jest mowa o sprawnym termostacie :P Ale skoro ten ograniczony pęd zimnego powietrza tyle daje, to ok ;)
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 23 Lut 2013, 20:13   

Przeważnie robię krótkie odcinki , mam sprawny termostat i tekturę też stosuję.
Pomaga , ale trzeba pamiętać aby zdjąć to ustrojstwo jak temperatura jest wyższa .

Pozdrawiam.
 
 
Pablo784 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 45
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 188
Skąd: Chorzów
Wysłany: 23 Lut 2013, 20:36   

Markz napisał/a:
niewygląda tak zle tylko ten przebieg pod 300 tys w 1,4 to moim zdaniem juz koncówka zycia silnika


Prawie dwudziesto letnie auta wszystkie tyle mają tyle że tu nikt nie kręcił licznika :rotfl:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: Zniżki w Inter Cars dla Team Zachód
sowa Team Zachód 0 7 Sie 2009, 22:21
sowa
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Rejestracja pojazdu nowego, używanego po zmianie właściciela
BLADE Ubezpieczenia i rejestracja aut 32 1 Paź 2014, 18:56
vito2m


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.