[MK4] Remont hamulców - kilka pytań |
Autor |
Wiadomość |
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Wrz 2011, 08:00
|
|
|
DewREW napisał/a: | teraz hamulec jest ta ustawiony ze dzwignie postawie baaardzo wysoko i dopiero wtedy reczny trzyma jak nalezy. pan tlumaczyl ze tak to powinno wygladac | Tak powinno to wyglądać, 2 ząbki koło powinno już lekko hamować ale dać się obracać ręką,,, 5 powinno być zablokowane i aby ruszyć trzeba mocnej siły, 7 - blokada na amen, na drodze 4 ząbki powinny wystarczyć by auto stało w miejscu i w jedną osobę nie dało się przesunąć,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 14 Wrz 2011, 13:18
|
|
|
Cytat: | Tak powinno to wyglądać, 2 ząbki koło powinno już lekko hamować ale dać się obracać ręką,,, 5 powinno być zablokowane i aby ruszyć trzeba mocnej siły, 7 - blokada na amen |
Tak u mnie również ustawił, wcześniej po zwolnieniu ręcznego szczęki nie odpuszczały i auto przy lekkim wzniesieniu nie staczało się, a teraz po zwolnieniu leci do tyłu więc nic nie obciera i jest git |
_________________
|
|
|
|
|
Dwuteownik
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21 Wrz 2011, 18:17
|
|
|
Hehe a ja się Wam pochwalę. Mam to czego się spodziewałem na badaniu technicznym tj. hamulec zasadniczy na tylnej osi daje 0,54 kN (P) i 0,49 kN (L) zaś zaciągając ręczny 0,31 kN (P) i 0,17 kN (L). Super fajnie nic tylko się walnąć młotkiem. Może mi ktoś wyjaśnić skąd przyczyna tak słabej siły hamowania hamulca zasadniczego (pedałem)? Mam nowe bębny, okładziny, samoregulatory, wszystkie sztywne przewody hamulcowe są nowe. Niewymienione elementy to cylinderki i elastyczne przewody. Oczywiście mówię tu cały czas o tylnej osi I rzecz jasna wiem już (doczytałem w tym temacie) że od elastycznych przewodów może zależeć siła hamowania. Z kolei przodek 2,73 kN (P) i 2,71 kN (L) lodzio miodzio. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Wrz 2011, 18:50
|
|
|
Dwuteownik napisał/a: | elastyczne przewody. | puchną pod ciśnieniem |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
jacula
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 93 Skąd: krakow
|
Wysłany: 6 Sty 2013, 11:13
|
|
|
witam
podepnę się do tego tematu mianowicie chodzi mi o nakrętkę do piasty przedniej do MK4 .Lewa strona gdy dokręcałem i chciałem już zablokować nakrętkę tą blaszką która ma wejść w otwór w nakrętce to rozleciała się odpadła ...i teraz pytanie czy śruba się będzie luzować podczas jazdy ? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Sty 2013, 11:21
|
|
|
jacula napisał/a: | i teraz pytanie czy śruba się będzie luzować podczas jazdy | Nawet nie próbuj jeździć tym autem,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 6 Sty 2013, 12:31
|
|
|
jacula napisał/a: | dokręcałem i chciałem już zablokować nakrętkę tą blaszką która ma wejść w otwór w nakrętce to rozleciała się odpadła ...i teraz pytanie czy śruba się będzie luzować podczas jazdy ? |
A użyłeś nowej-bo z opisu to pewnie starą przykręciłeś i urwała się .
NOWA NAKRĘTKA MA BYĆ ! I nic nie kombinuj bo się może skończyć tym ze Cię koło wyprzedzi a ty skończysz na przydrożnym drzewie lub słupie i jeszcze kogoś pozbawisz życia (że o Twoim nie wspomnę) |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
jacula
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 93 Skąd: krakow
|
Wysłany: 6 Sty 2013, 15:04
|
|
|
nakrętka jest dobra i nie przekręcona tylko ta blaszka zabezpieczająca która ma wejść w ten rowek się urwała |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Sty 2013, 15:25
|
|
|
Widzę że nie dociera do Ciebie - ta nakrętka bez zabezpieczenia to tak jakby jej nie było,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
jacula
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 93 Skąd: krakow
|
Wysłany: 6 Sty 2013, 16:36
|
|
|
wiem wiem zrobiłem 20 km i jest dobrze ,bo zaznaczyłem sobie miejsce gdzie dokładnie była przykręcona nabiłem znak punktakiem a jutro i tak muszę nim pokonać 30 km aby zakupić nową nakrętkę czy ktoś się orientuje ile kosztuje ona do MK4 ? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Sty 2013, 16:46
|
|
|
|
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 6 Sty 2013, 17:09
|
|
|
cale szczescie ze padł mi samochód, przynajmniej mam pewność ze nie spotkamy sie na drodze... |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 6 Sty 2013, 19:34
|
|
|
jacula, Czy Ty masz problemy z głową-Te nakrętki po odkręceniu się wyrzuca i daje nowe
Ile Ty masz lat bo coś mi tu przedszkolem zajeżdża |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
Ostatnio zmieniony przez drjanusz 6 Sty 2013, 19:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jacula
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 93 Skąd: krakow
|
Wysłany: 6 Sty 2013, 19:35
|
|
|
znalazłem orgynalną nakrętkę do mojej Fiesty w sklepie i nie widzę żadnych zabezpieczeń na niej ?
klik |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 6 Sty 2013, 19:37
|
|
|
Tę akurat zagniata się rant(punktakiem) w ten rowek na ośce |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
jacula
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 93 Skąd: krakow
|
Wysłany: 6 Sty 2013, 19:54
|
|
|
ale co mogła by być ? czy szukać innej ? |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 6 Sty 2013, 19:59
|
|
|
jacula napisał/a: | tylko ta blaszka zabezpieczająca która ma wejść w ten rowek się urwała |
mógłbyś znalezc jakąś fotke tego? Bo w mk4 nei widziałem w sumie jak półosie są przykręcone.
Jak masz jakiś klej do gwintów to go użyj i raczej dojedziesz do sklepu w miare bezpiecznie... |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 6 Sty 2013, 20:09
|
|
|
vegetagt, Tak samo jak w mk3 niczym się nie różni.ta co podał może być tyle że zagniata zewnętrzny brzeg a nie zagina podkładkę |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
jacula
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 93 Skąd: krakow
|
Wysłany: 6 Sty 2013, 20:45
|
|
|
kleju do gwintu nie mam
szukam szukam i nie mogę znaleźć dokładnie takiej jak ja mam ?mogę tylko powiedzieć że jest żółta . |
|
|
|
|
jacula
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 93 Skąd: krakow
|
Wysłany: 12 Sty 2013, 19:58
|
|
|
kupiłem dokładnie tą nakrętkę i teraz mogę za........ć spokojnie..
|
|
|
|
|
|