Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 303 Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Lis 2012, 22:26 [MK2] XR2 for fun!!
1. NICK: Pyros
2. IMIĘ: Tomek
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: XR2
5. ROCZNIK: 85
6. SILNIK: 1.6 CVH
7. OPIS AUTA: Auto znane na forum bo poprzedni właściciele należeli do klubu. Obecny stan zawdzięcza koledze Adi08 potem xrke przejął kolega Olivier od którego to dwa lata temu odkupiłem ją i do dnia dzisiejszego jestem dumnym jej właścicielem.
Na dzień dzisiejszy ma u mnie dozywocie. Pomimo 27 lat jej stan ogólny oceniłbym na 4+. Auto blacharsko jest w świetnym stanie jak na swój wiek. Mój blacharz nie dowierzał widząc w jakim jest ona stanie. Przez okres 2 lat nigdy mnie nie zawiodła i bez awaryjnie przejeździła ten okres....a wspomne tylko,że nie służy mi ona do jazdy po bułki tylko do upalania. Rzekłbym samochód ideał. Oprócz bezawaryjnej jazdy Fiesta dostarcza mi mega frajdy z jazdy. Pomimo małej mocy jest bardzo konkurencyjna i pozwala walczyc z samochodami o wiele mocniejszymi od siebie.
Auto jest wybebeszone w środku,posiada tylko 2 kubełki,pasy szelkowe,sportową kierownice z nabą a jedynymi oryginalnymi elementami wnętrza są boczki drzwi oraz oczywiście deska rozdzielacza. Kolega Adi tak sie zagalopował w schodzeniu z masy,że zdemontował nawet daszki przeciwsłoneczne
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE a. wizualne: Auto z zewnątz posiada oryginalne ospojlerowanie xr2 z wyjatkiem zderzaków Przedni zderzak by polepszyc chłodzenie został powycinany i w miejsca te wstawiona została siatka. Przednia maska posiada zapinki. Sposób rozwiązania ukł.dolotowego sprawił,że założyłem wlot powietrza na masce. Po roku go powiekszyłem dwukrotnie. Za mojej kadencji pospawałem jeszcze kielichy bo niestety wymagały reanimacji. Do auta posiadam dwa komplety oryginalnych białych durszlaków na których sa slicki. Na zawody dojeżdżam na krzyżach. Dla bezpieczenstwa Fiesta posiada główny wyłącznik prądu oraz dodatkowy włącznik wentylatora chłodnicy.
b. mechaniczne: Fiesta posiada seryjne amory(tak mi sie wydaje bynajmniej) oraz sprężyny obnizające Jamex. Dodatkowo z xrka posiada przednią oraz tylna rozpórkę.
Układ dolotowy to dedykowany zestaw K&N. Gaźnik myślałem że mam oryginalny ale rok temu na YTP Żółwik mi uzmysłowił ze pochodzi on z Escorta Nie pytajcie z jakiego bo az tak na Fordach sie nie znam
Układ wydechowy to kolektor 4-2-1 Ashley którego niestety ktoś skrzywdził w dolnej części robiąc kwadratowe kolanko 90' Dalej jest prosta rura koncząca sie końcowym tłumikiem z Fiesty xr2i mk3. Dźwięk jest przekozacki...a przy odjęciu Fiesta rasowo strzela
c. audio: brak
d. inne: nie pamiętam
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne:Zająć sie miejscami gdzie zaczyna sie szerzyć rdza,połatać w jednym miejscu podłogę,wymienić przednią maske która jest mocno zniszczona. W zależności od funduszy całą ponownie polakierować. Spr. czujnikiem ostatnio Fieste i prawie cała jest w oryginalnym lakierze Wisienką na torcie były by oryginalne zderzaki.
b. mechaniczne: Jest wiele rzeczy które chciałbym zmienić/poprawić. Po dwóch latach upalania nastał czas poprawy paru rzeczy. Przede wszystkim chciałbym wrócić do fabrycznej mocy a nawet osiągnięcia trzycyfrowej wartości...100/101ph. Przez dwa lata upalania nie dowierzałem jak ta fiesta zapieprza. Po cichu sądziłem,że mocowo jest nawet lepiej niz w serii. Średnie przyspieszenie mierzone na G-techu wychodziło w okolicach 8,1/8,2 do 100km/h. W tym tygodniu postanowiłem zweryfikować moje przypuszczenia i udałem się xrką na hamownie - wynik 86,7ph Normalnie pewnie bym sie wkurzył troche ale pamietając jak Fiesta jeździ,jakie czasy robi na imprezach i na jakich miejscach mnie dowozi to jestem tylko w szoku Nie chce mysleć jak ona może zapieprzać mając moc w granicy 100ph Dodam,że Fiesta w wakacje został zwarzona i z 1/3 baku, zapasem waży 790kg.
Dlatego plany na zime to poszukanie zagubionych koników oraz ewentualne dołożenie paru gratis. Mam nadziej,że fachowcy z forum pomoga mi w tym bo srednio kojarze tematyke fordów.
Według mnie winne za taki wynik sa dwa układy: wydechowy i dolotowy.
Musze naprawić 4-2-1 uszczelnić reszte i nie wiem czy brak koncówki(w mk2 jest dośc długa)tez nie wpływa negatywnie na charakterystkę silnika. Mocno sie zastanawiam nad kompletnym wydechem dedykowanym do xr2 Ashleya który mozna wyrwac na ebayu.
Co do dolotu to niby co druga xrka w UK lata z tym zestawem K&N ale jakoś mi się nie widzi centralnie umieszczony filtr na gaźniku. Łapie on gorace powietrze z komory.
Obecnie mam seryjna skrzynie biegów. W piwnicy leży 5'tka z 1.1. Mocno tez zastanawiam się nad skrzynia z Escorta RST która fabrycznie miała 30% szpere.
Co do zawieszenia to chciałbym wstawic powerflexa plus jak kasa pozwoli gwint. Z tego co sie orientuje to zostaje tylko do wyboru Gaz Ghia Gold. No chyba,że jest coś jeszcze godnego do polecenia za mniejszą kase.
Silnikowo nie mam pojecia co mozna polepszyc? Tu licze na wasze porady? Czy głowica od innej CVH'ki pasuje? Moze sa jakies sportowe wałki?
Hmm....pewnie coś jeszcze ale to wyjdzie w trakcie
c. audio: nie potrzebne
d. inne: Na kupować na zapas pare kompletów slicków
Fiesta do tej pory zaliczyła parenaście KJS'ów, dwa razy była na torze Poznań,brała udział w Classic Auto Cup,YTP i wielu innych track day'ach. Plan na przyszły sezon to napewno cały sezon w CA Cup.
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2009 Posty: 1031 Skąd: .:CB:.
Wysłany: 20 Lis 2012, 08:00
Wreszcie coś naskrobałeś o swoim autku Świetnie że spełnia swoją rolę w twoich rękach mam nadzieję że będziesz częściej opisywał swoje występy w KJS'ach Powodzenia !!!
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 20 Lis 2012, 08:25
fajnie że ta fiesta jeszcze żyje i ma się dobrze. Adi pewnie by się ucieszył.
co do planów zmian mechanicznych. mk2 xr2 ma długą skrzynie ale te które podałeś nie są najlepszym wyborem. 1,1 to zalezy co ci się w niej trafi bo były dwa rodzaje (mam na myśli mk3), a Escort turbo bedzie tak samo długi tylko ma tą szpere. Jeśli masz możliwość kupić tą skrzynie z escorta to warto dla szpery ale ją samą wsadzaj w skrzynie z mk3 xr2i 8v lub z escorta xr3 na mechanicznym wtrysku. w pierwszym wypadku bedziesz miał dyfer 4,06 a w drugim 4,27. Obecnie masz 3,82.
co do wydechu to jak najbardziej dobry plan. a w dolocie to pomyśl nad przejściem na 4 mordy. Kolektor i gażniki da się kupić za rozsądne pieniądze.
_________________ Ford FiestaRSZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85RiP
Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 303 Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Lis 2012, 10:21
PumaRST napisał/a:
Jeśli masz możliwość kupić tą skrzynie z escorta to warto dla szpery ale ją samą wsadzaj w skrzynie z mk3 xr2i 8v lub z escorta xr3 na mechanicznym wtrysku. w pierwszym wypadku bedziesz miał dyfer 4,06 a w drugim 4,27.
Czyli najlepiej kupic dwie skrzynie z escorteza o zbudowac jedna. Rozumiem,że jako,że siedza tam CVH'ki z montażem nie bedzie żadnego problemu. Z tego co napisałeś to "szpera" jest wymienna i można ja przekładać?
PumaRST napisał/a:
dolocie to pomyśl nad przejściem na 4 mordy. Kolektor i gażniki da się kupić za rozsądne pieniądze.
Podoba mi się ten plan Od czego najlepiej szukać gażniki i kolektora szukać?
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
Wysłany: 20 Lis 2012, 10:25
Szpera jest wymienna. Jedyny problem to ja znalezc - w Polsce czy europie...
Nie mowie o kupnych szperach za pare tysi ale o skrzyni escorta turbo za rozsadne pieniadze
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 20 Lis 2012, 17:29
Pyros, - wreszcie
Co do skrzyni - słuchaj Pumy nic innego nei dodam, bo przednią poduszę masz już chyba przewierconą.
Jeżeli chodzi o silnik, to sprawdź stan wałka rozrządu. Tak jak kiedyś pisałem w mk2 był on lepszej jakości i nie wycierał się tak jak w mk3, ale niestety także tracił wymiary zaczynając od 4-tego cylindra, co skutkowało spadkiem mocy i max obrotów na których lubił się kręcić.
Dolot popraw (zmień) a wydech napraw
Co do zamienności głowic to podejdą tylko "serca" - czyli ze starym kształtem tłoków i komory spalania (o ile masz ori silnik) pobaw się w porting i tyle.
Co do zawiasu, to w wersji budżetowej - zregeneruj amory przód/tył i z przodu załóż staba z astry mk1. Do tego poliuretany i jazda
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 303 Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Lis 2012, 17:58
Jakbyście rozjasnili laikowi jak z tymi skrzynkami - tzn. co, z jakich Escortów bo przeglądając allegro i nie tylko, jest ich różna masa. Nie wspominając o nadwoziu(coupe,cabrio itp),to w grę wchodza odpowiednie roczniki i rodzaj wtrysk.
Generalnie szukam tak jak Pum napisał czyli skrzyni od Escorta xr3(które roczniki) i magicznej skrzynki ze "szperą" z Escorta RST(które roczniki). Jakby ktoś pokazał poglądowe fotki tych dwóch modeli to bedę wdzięczny
Na wykresie który wkleiłem nie wygląda to źle. Moc jest bardzo równomiernie osiągana(nie ma górek/spadków)lineralnie az do końca. Tylko,że jest jej troche mało
Postaram się w najblizszym czasie sprawdzić ciśnienie w poszczególnych cylindrach - to może coś wyjaśni.
Dolot chce zmienic ale nic szczególnego nie przychodzi mi do głowy oprócz serii. Centralnie nad filtrem umieściłem wlot powietrza ale jak widać to nic nie daje. Może oprócz tego dorzucić taką rurę?
A zna ktoś może jakiś projekt xr'ki na 4 trąbki..np.w UK? Bo bym sobie poczytał ile w tym roboty by to sprawnie i efektywnie działało.
Co do zawiasu to chyba tak będę robił. Ewentualnie pobawie się jeszcze negatywem by z tylu mieć ok. 3' i z przodu coś koło 2'. Silnik to na 99% seria.
Kurde sorry,że dopiero teraz temat załozyłem ale zawsze nie było czasu Ale ciesze się bo na forum jest masa specjalistów którzy juz swoje przeżyli i temat Fiesty mają w małym palcu. Ja cały czas Fiestę poznaje
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
Wysłany: 20 Lis 2012, 19:20
widzę wykres. zacnie prawie seria
auto widziałem i macałem, jest fajne
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 303 Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Lis 2012, 19:58
Dobra chyba już znalazłem
http://www.ebay.co.uk/itm...=item3a7b628b61 http://www.ebay.co.uk/itm...=item20cd83eeb2
Wychodzi na to,że lepiej wyrwać całego Escorta Nie ma co się napalac na to LSD bo to i tak ok 30% więc lepiej wydac te pieniadze na cos innego. Ale sama skrzynia od xr3i to nie głupi pomysł bo główne ma juz krótsze niz ori z xr'ki.
Model: Ford Fiesta Mk2`85
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 303 Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Lis 2012, 21:05
To,że to tylko fabryczna "szpera" spinające max 30%. Wydaje mi się,że 2tys.zł mozna wykorzystac w inny sposób...tzn.bardziej odczuwalny. Juz samo krótsze główne duzo da xr'ce
Nie miałem okazji jeździć autem z 30% szperą ale wydaje mi sie,że nie jest to az taka różnica wzgledem serii. Oczywiście mogę się mylić
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.