|
[MK6] FAQ - Naprawa rezystora dmuchawy w MK6, Fusion, Focus |
Autor |
Wiadomość |
PacMan
Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Mikołaj
Wiek: 40 Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 48 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 1 Lis 2012, 22:30 [MK6] FAQ - Naprawa rezystora dmuchawy w MK6, Fusion, Focus
|
|
|
Witam.
Chciałbym się podzielić z Forumowiczami jak w prosty i tani sposób można naprawić rezystor dmuchawy / nawiewu.
Jeśli w Twoim autku padł nawiew tzn. działa tylko na 4 biegu a na 1,2 i 3 stoi to w większości przypadków padł Ci Rezystor dmuchawy.
Rezystor znajdziemy w obudowie dmuchawy (przy lewej stopie pasażera siedzącego z przodu) trzeba tam zanurkować. Prześle później fotki.
Uszkodzenie rezystora można łatwo sprawdzić.
1. Wykręcamy go z obudowy dmuchawy (bez odpinania kabli), przekręcamy kluczyk aż się zapalą kontrolki- śrubokrętem lub drutem zwieramy końcówki wystające z rezystora do których jest przymocowany termik (punkt 1 i 2) i włączamy biegi nadmuchu od 1-3.
Jeżeli nawiew zaczyna działać podczas zwierania końcówek 1 i 2 to oznacza że musimy wymienić termik.
2. Wymiana termika:
- idziemy do sklepu elektronicznego z rezystorem w ręce i prosimy o termik o temperaturze 192C (koszt ok 3zł szt.)
-wycinamy stary termik w miejscach gdzie wskazują czerwone linie.
-mocujemy nowy termik na końcówkach rezystora dmuchawy. Mocujemy przez skręcenie lub zgrzanie. NIE LUTUJEMY- gdyż uszkodzimy nowy termik(przegrzejemy go lutownicą), przydadzą się tu małe szczypce żeby dobrze zacisnąć połączenie.
-na fotce niżej pokazuje: stary wycięty termik, nowy ze sklepu i naprawiony rezystor.
Po wymianie termika testujemy rezystor w aucie. U mnie działa elegancko!!!
Koszt naprawy 6 zł bo kupiłem dwa termiki (jeden na zapas) |
_________________
|
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2 Lis 2012, 10:58
|
|
|
Dodane do FAQ Elektryki.
Dzięki za sporządzenie
U siebie w Focusie już naprawiałem w ten sposób rezystor dmuchawy, korzystając z podobnego poradnika - zobacz |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Lis 2012, 12:10
|
|
|
Wspomniany przypadek do nie uszkodzenie rezystora, (3 sztuki znajdują się pod tym zielonym) tylko załączenie zabezpieczenia, czyli czegoś jak bezpiecznik,,, teraz zanim się wstawi nowy, wypadało by najpierw wybadać dlaczego szlag trafił stary,,, 192 stopnie to dość dużo, i do takiej wartości musiały się rozgrzać rezystory skoro zabezpieczenie przed pożarem zadziałało,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
koniu-81
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Basic
Silnik: 1.3/69KM
Wiek: 42 Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 3 Lis 2012, 16:25
|
|
|
obawiam się, że wcześniej czy później i ten bezpiecznik termiczny o wartości 192 st. C się przepali. U mnie oryginalny miał 184 st. C, zatem różnica jest niewielka. Jest to usuniecie skutku a nie przyczyny. Przyczyną poboru większego prądu, a co za tym idzie temp. jest większy opór dla dmuchawy, czyli najprawdopodobniej zanieczyszczone łożyska, wentylator, dodatkowo może utrudniać przepływ brudny filtr kabinowy. Mam ten sam problem i raz już wymieniałem bezpiecznik termiczny, przepalił się po czasie. Szkoda, że dmuchawa jest taka niedostępna, jednak istnieje możliwość pryśnięcia łożysk, ktoś to pokazywał na jakimś forum. Ja dzisiaj próbowałem zastosować miedziany drucik - polecam podłączenie za pomocą zaciśniętych tulejek do końcówek przewodów, jednak po kontroli temp. na pierwszym biegu nie odważyłbym się tego zamontować bez usunięcia przyczyny. |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 3 Lis 2012, 17:00
|
|
|
PacMan napisał/a: | mocujemy nowy termik na końcówkach rezystora dmuchawy. Mocujemy przez skręcenie lub zgrzanie. NIE LUTUJEMY- gdyż uszkodzimy nowy termik(przegrzejemy go lutownicą), przydadzą się tu małe szczypce żeby dobrze zacisnąć połączenie. |
nie wierzyłbym połączeniu ściskanemu, da się polutować to bez uszkodzenia termika, wystarczy wcześniej przygotować sobie powierzchnie do której ma być przylutowany (oczyścić i nałożyć trochę cyny), zostawić trochę dłuższe nogi i je zakręcić, i dopiero wtedy krótkim przyłożeniem grota i cyny zlutować całość - tu już potrzebne chociaż małe doświadczenie |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
PacMan
Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Mikołaj
Wiek: 40 Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 48 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 3 Lis 2012, 22:01
|
|
|
Zrobiłem tak jak mi polecił znajomy elektryk który na co dzień ma styczność z takimi drobiazgami. Jak narazie 4 godziny pracy nawiewu bez przerwy i wszystko gra. |
_________________
|
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|