Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:30 |
[MK3] Bolączki po zimie |
Autor |
Wiadomość |
modytom
Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 06 Lut 2012 Posty: 57 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 24 Mar 2012, 14:38 [MK3] Bolączki po zimie
|
|
|
Witam. jak to zwykle bywa w naszych autach po zimie lubią wyskakiwać (prócz oczywiście rdzy na lakierze;P) jakieś niespodzianki. Nie inaczej jest w moim przypadku. A wiec 3 sprawy: generalnie najbardziej uciażliwa to zamek od strony pasażera. Nie zawsze moge otworzyc drzwi kluczykiem, bo sie zacina i nie odskakuje klamka wewnątrz - zostaje dalej w pozycji wciśniętej. Jak chce otworzyc z wewnatrz, musze tak z 3-4 razy energicznie pociagnac za klamke od wewnatrz, wtedy jakby cos odskakuje i sie otwiera. Tak ze drzwi otwieraja sie randomowo. Nastepna sprawa: dzialajaca jak chce tylna wycieraczka i ciezko chodzaca i sciagajaca kierownica. Generalnie to dziwnie luzno u mnie "lata" cala kolumna kierownicy z plastikowa obudowa - tak jakby nie byla gdzies przykrecona. Od pewnego czasu zauwazylem sciaganie kierownicy oraz przy 1/4 jednego obrotu w prawo kierownica w pewnym miejscu sie blokuje jakby i ciezej idzie, czemu towarzyszy dzwiek ocierania sie plastiku?metalu? (przy kazdym przesjsciu przez felerny kąt obrotu jest ten dziwny dzwiek, jakby cos sie blokowało/haczyło). Odnosnie wycieraczki tylnej, po zalaczeniu raz dziala raz nie, czasem po paru km na jakiejs dziurze jak auto wjedzie dopiero sie wlaczy. Styki czyszcze WD40, to samo. Jakies sugestie do wymienionych usterek? |
|
|
|
|
Seb0l
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 38 Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 83 Skąd: SMY ....
|
Wysłany: 24 Mar 2012, 16:35
|
|
|
O wszystkich sprawach poczytasz po wpisaniu w wyszukiwarkę słowa klucz jak na przykład
1. krzyżak / przegub kolumny kierowniczej
2. nie działająca tylna wycieraczka to brak masy na klapie
odnośnie zamka.. chyba tylko rozebranie boczku Ci zostało. |
|
|
|
|
modytom
Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 06 Lut 2012 Posty: 57 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 24 Mar 2012, 17:08
|
|
|
Kod: | http://allegro.pl/krzyzak-kolumny-kierowniczej-ford-fiesta-iii-ka-i2228821645.html |
Nada się? Wiadomo na pewno że to ten krzyżak? |
|
|
|
|
Seb0l
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 38 Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 83 Skąd: SMY ....
|
Wysłany: 24 Mar 2012, 18:48
|
|
|
Jak nie masz wspomagania to jak najbardziej.. Tylko ta firma
Poczytaj na forum o krzyżakach, z tego co pamiętam najdłużej wytrzymywał Meyle |
|
|
|
|
modytom
Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 06 Lut 2012 Posty: 57 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 24 Mar 2012, 19:50
|
|
|
Mam bez wspomagania. Zastanawiam sie tylko czy od razu w ciemno kupowac i wymieniac. Moze byc to cos innego jeszcze? |
|
|
|
|
Seb0l
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 38 Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 83 Skąd: SMY ....
|
Wysłany: 25 Mar 2012, 08:20
|
|
|
Krzyżak to główny podejrzany, który odpowiada za płynne kręcenie kierownicą, jeżeli blokuje Ci się w jakimś miejscu to na 90% krzyżak. Zresztą zanurkuj pod maskę, za silnikiem nad maglownicą go zobaczysz, jak posiada to zsuń osłonę gumową i potraktuj przeguby WD40 - jak pomoże to wiadomo. |
_________________ Ford Fiesta MK3 1.8D
Ford Fusion 1.4 TDCi
Ford Mondeo MK2 1.8TD |
|
|
|
|
modytom
Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 06 Lut 2012 Posty: 57 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 25 Mar 2012, 15:49
|
|
|
Ok, dzięki. A jakieś typy odnośnie tego zamka? Bo zamierzam boczek zdjąć, ale chciałbym mniej więcej wiedzieć, czy to może być sprężyna jakaś czy jakiś inny feler natury "ten typ tak ma"? |
|
|
|
|
Seb0l
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 38 Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 83 Skąd: SMY ....
|
Wysłany: 25 Mar 2012, 16:08
|
|
|
Wydaje mi się, że pokruszył się plastikowy pancerz linki przy wejściu do zamka lub przy uchwycie z klamką stąd problem z zacinaniem się.. Na pewno nie można zaliczyć tego do kategorii TTTM |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 25 Mar 2012, 16:11
|
|
|
modytom napisał/a: | Kod: | http://allegro.pl/krzyzak-kolumny-kierowniczej-ford-fiesta-iii-ka-i2228821645.html |
Nada się? Wiadomo na pewno że to ten krzyżak? |
ten wytrzyma pół roku przy dobrych lotach... minimum Febi albo Ford |
|
|
|
|
modytom
Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 06 Lut 2012 Posty: 57 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 25 Mar 2012, 20:28
|
|
|
I ten pancerz sie wymienia z tej linki czy zastępuje czymś, jak wygląda naprawa tego o ile Twoja diagnoza okaże sie trafna? |
|
|
|
|
Seb0l
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 38 Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 83 Skąd: SMY ....
|
Wysłany: 25 Mar 2012, 21:24
|
|
|
Jeżeli faktycznie będzie uszkodzony to chyba najszybciej kupisz używkę (zamek + linka + klamka) na giełdzie FKP. |
_________________ Ford Fiesta MK3 1.8D
Ford Fusion 1.4 TDCi
Ford Mondeo MK2 1.8TD |
|
|
|
|
dieseluser
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 01 Lut 2011 Posty: 19 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25 Mar 2012, 23:36
|
|
|
Ze swojej strony polecam krzyżak firmy SWAG zrobiłem na nim 80 tys. km i dopiero ostatnio go zmieniłem znowu na tą samą firme, koszt 80zł. |
|
|
|
|
modytom
Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 06 Lut 2012 Posty: 57 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 27 Mar 2012, 22:50
|
|
|
Ok, a wiec tak - krzyżak naoliwiony, odgiąłem ten kapturek gumowy, strzykawka nacisnąłem oleju, na podnośniku cały przód auta był, paręnaście przekręceń kierownica po 3 serie na przemian z oliwieniem i jest ok;) A co do zamka, zdemontowałem boczek i okazało sie, ze winowajca jest opadająca za bardzo na dół zapadka mechanizmu blokującego (jak ja palcem do góry przytrzymam, wszystko gładko sie zamyka i otwiera). Wie kto jak ta cześć sie nazywa? Czy trzeba wymienic caly mechanizm zamka czy wystarczy zdemontować to jakoś, bo czytałem że czesto tam jakaś sprężyna peka w środku tego całego mechanizmu i nie trzyma tego, a u mnie to lata luźno jak talala. Nie mam centralnego jakby co ani żadnych udziwnień. |
|
|
|
|
|