Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2011, 19:05 |
[MK3] Wymiana krzyżaka kolumny kierowniczej |
Autor |
Wiadomość |
Howser
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 39 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 366 Skąd: Iłowa
|
Wysłany: 27 Mar 2011, 06:50
|
|
|
Jeśli przeoczyłeś tą wypustkę, i zamontowałeś inaczej, to prawdopodobnie masz już walnięty ten nowy krzyżak, i nawet jak założysz go teraz poprawnie to może i tak już nie chodzić prawidłowo, zwłaszcza jak wciskałeś go na siłę |
_________________ |
|
|
|
|
Witek1992
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mariusz
Wiek: 32 Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 330 Skąd: DKA
|
Wysłany: 27 Mar 2011, 21:16
|
|
|
yyy... ale dlaczego niby ma krzyżak dostać po dupie? nie rozumiem. co z tego że ja go ścisnełem jak dalej miał luz niesamowity. Btw dzisiaj to wszystko zrobiłem i krzyżak jest w takiej samej kondycji, jak wtedy kiedy go kupowałem wszystko hasa jak hasać powinno Nic się nie podziało z nim i moim zdaniem nie miało nawet prawa cokolwiek się z nim podziać |
_________________ Do Diesla, tak jak do Kobiety... - Trzeba mieć podejście. ;D |
|
|
|
|
gdereck
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 22 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 3 Maj 2011, 23:32
|
|
|
Witam wszystkich. Właśnie w mk3 mojej dziewczyny zamontowałem nowy krzyżak ale chyba dałem ciała z wypustką na sześciokącie o której tu piszecie. W efekcie krzyżak chodzi krzywo i będę musiał jeszcze raz się do niego dobrać. Szkoda że nie zajrzałem tu wcześniej... Przed założeniem krzyżaka nieco go rozgiąłem i prawdopodobnie dlatego udało mi się go założyć źle. Przy okazji kilka rad praktycznych.
- by zdjąć a (potem założyć) krzyżak najlepiej jest przesunąć go w górę na sześciokątniej osi (tej wychodzącej z kabiny). Dzięki temu można go zsunąć/nasunąć na wielowypust maglownicy przesuwając całość w pionie
- by łatwiej zdjąć stary krzyżak warto go najpierw rozgiąć czymś płaskim. Lepiej chyba tak niż tłuc w kryżak młotkiem narażając maglownicę na szwank
- zablokowanie kierownicy przez wyjęcie kluczyka ze stacyjki to przydatny patent. Raz, że można ustawić kierownicę we właściwej pozycji, dwa że można sobie przyblokować całość żeby nie uciekała przy kręceniu śrubami lub podważaniu
- podczas dłubania przy tym czasem dobrze sobie obrócic kierownicę tak żeby mieć lepszy dostęp do odpowiedniej śruby
- by łatwiej nałożyć gumową osłonę radzę ją prysnąć od wewnątrz w wąskich miejscach smarem silikonowym. Dzięki temu łatwiej wcisnąć gumę na przegub co i tak wymaga trochę siły w palcach
Mam nadzieję że powyższe porady okażą się przydatne. Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez gdereck 4 Maj 2011, 20:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 4 Maj 2011, 20:13
|
|
|
Nie ma czegoś takiego. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 4 Maj 2011, 20:25
|
|
|
Maki napisał/a: |
Nie ma czegoś takiego. |
wieloklin- potoczna nazwa wielowypustu bądz wielowpustu |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
gdereck
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 22 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Maj 2011, 20:55
|
|
|
Maki napisał/a: |
Nie ma czegoś takiego. |
Ależ się Kolega konstruktywnie ustosunkował Zresztą nie jestem pierwszym, który w tym wątku użył tego określenia.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 4 Maj 2011, 22:13
|
|
|
Cytat: | wieloklin- potoczna nazwa wielowypustu bądz wielowpustu |
Mylna nazwał bo dla mnie klin w przekroju ma kształt trójkąta a wpust prostokąta lub pół okręgu. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 4 Maj 2011, 22:18
|
|
|
ale jak sie mowi "wieloklin" to wszyscy wiedzą o co chodzi
a "wpust prostokąta lub pół okręgu"
nie wpustu prostokątnego prawidłowo "wpust pryzmatyczny"
podobnie "wpust o kształcie pół okręgu" prawidłowo "wpust czółenkowy"
i klin nie nie ma kształtu trójkąta jesli juz to trapezu prostokątnego |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 4 Maj 2011, 22:24
|
|
|
Cytat: | nie wpustu prostokątnego prawidłowo "wpust pryzmatyczny"
podobnie "wpust o kształcie pół okręgu" prawidłowo "wpust czółenkowy"
i klin nie nie ma kształtu trójkąta jesli juz to trapezu prostokątnego |
Wiem o tym napisałem tak bo inni mogą nie wiedzieć.
Cytat: | ale jak sie mowi "wieloklin" to wszyscy wiedzą o co chodzi |
To może będziemy mówić "Pójdźma, weźma, lubia, weszłem, swetr" przecież wiadomo o co chodzi. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 5 Maj 2011, 20:32
|
|
|
ale ty maki jesteś upierdliwy i najlepszy na świecie |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 5 Maj 2011, 20:40
|
|
|
Maki napisał/a: | Cytat: | nie wpustu prostokątnego prawidłowo "wpust pryzmatyczny"
podobnie "wpust o kształcie pół okręgu" prawidłowo "wpust czółenkowy"
i klin nie nie ma kształtu trójkąta jesli juz to trapezu prostokątnego |
Wiem o tym napisałem tak bo inni mogą nie wiedzieć.
Cytat: | ale jak sie mowi "wieloklin" to wszyscy wiedzą o co chodzi |
To może będziemy mówić "Pójdźma, weźma, lubia, weszłem, swetr" przecież wiadomo o co chodzi. |
tak jak Ty napisałes to juz tym bardziej zgłupieli |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 5 Maj 2011, 21:35
|
|
|
Ale ja nie napisałem że jest wpust prostokątny lecz jest w przekroju prostokątem. Jeśli chodzi o pryzmatyczny. Czółenkowy jest pół okręgiem w przekroju. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 5 Maj 2011, 21:46
|
|
|
Maki napisał/a: | Ale ja nie napisałem że jest wpust prostokątny lecz jest w przekroju prostokątem. Jeśli chodzi o pryzmatyczny. Czółenkowy jest pół okręgiem w przekroju. |
Ty chyba wpustu czólenkowego na oczy nie widziałeś
jesli chodzi przekrój to moze miec co najwyzej kształt WYCINKA KOŁA |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
draglukasz
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 20 Lut 2007 Posty: 87 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 13 Mar 2012, 11:33
|
|
|
Ja mam pytanie, ponieważ nie wiem czyt jest to wina maglownicy czy krzyżaka- otóż jak skręcam to czuję opór większy niż zazwyczaj czasami jak jadę lekkim łukiem to reż czuć taki opór. Nieraz kierownica chodzi lekko a czasami dwoma rękami trzeba mocno skręcać... Czy to wina krzyżaka czy maglownicy?
powietrze w oponach jest ok. |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 13 Mar 2012, 11:42
|
|
|
sprawdź, czy krzyżak ma luzy - włóż kluczyk w stacyjkę i delikatnie machaj kierownicą, a druga osoba niech patrzy, czy ruszają się obie części krzyżaka, czy tylko ta od strony kolumny. jak masz długie ręce, to zrobisz to sam |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
draglukasz
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 20 Lut 2007 Posty: 87 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 13 Mar 2012, 11:48
|
|
|
luzów nie ma wogóle... sprawdzałem właśnie |
|
|
|
|
gdereck
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 22 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Mar 2012, 12:20
|
|
|
Sprawdź jeszcze czy przewód hamulcowy jest wpięty w uchwyt na amortyzatorze przy obu kołach. Kiedyś mechanik mi to spaprał jak coś robił z zaciskiem i dobrze go nie wpiął. Przewód razem z gumową osłoną wyskoczył i dostawał się między ten uchwyt a nadkole stawiając opór (przy okazji oczywiście grożąc uszkodzeniem samego przewodu). |
|
|
|
|
draglukasz
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 20 Lut 2007 Posty: 87 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 13 Mar 2012, 12:29
|
|
|
Przewody wszystkie są ok |
|
|
|
|
gdereck
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 22 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Mar 2012, 13:08
|
|
|
Myślę, że to może być wina krzyżaka ale nie musi. Zwłaszcza jak auto długo stało lub jest mało używane to mogło się coś zapiec. W przeciwieństwie do maglownicy krzyżak nie jest drogi, więc może warto wymienić i zobaczyć czy pomoże? Albo chociaż spryskać WD40 i zobaczyć czy coś się zmieni. Niemniej to układ kierowniczy więc jak by się to miało rozpaść to lepiej wydać pieniądze i wymienić Przyjrzyj się też przy okazji, czy z krzyżaka np. nie wystaje jakaś za długa śruba, która może czasem zahaczać o przegrodę w czasie obracania kierownicą, co powoduje opór. U siebie musiałem chyba skracać śrubę bo ta dołączona do nowego krzyżaka była za długa. |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 13 Mar 2012, 13:20
|
|
|
Maglownica też może powodować takie opory jak brakuje w niej smaru |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
|