Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: czujnik polozenia przepustnicy, sonda lambda

[MK3] problemy z odpalaniem, a teraz z obrotami
Autor Wiadomość
donpablobb 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 29 Lut 2012
Posty: 4
Skąd: Kęty
Wysłany: 7 Mar 2012, 10:45   [MK3] problemy z odpalaniem, a teraz z obrotami

Witam.

Mam od kilku dni problem z Fiestą 1994r. 1.1, 50 KM na wtrysku. Na początku silnik był zalewany, nie mogłem odpalić auta. Jak już odpaliłem, to nie pracował na 2 lub 1 cylinder, lub chodził w miarę dobrze. Sprawdziłem silnik krokowy, ale jest sprawny. Zrobiłem tester i sprawdziłem błędy. Wyskoczył uszkodzony czujnik położenia przepustnicy. Wymieniłem go. Sprawdziłem czujnik temperatury silnika (pod kolektorem) - jest sprawny. Teraz komputer w teście na wyłączonym silniku nie wskazuje błędów. Jednak obecnie po odpaleniu auta silnik wchodzi na wysokie obroty (ok 3000), utrzymuje je ok 5 sek i schodzi na obroty biegu jałowego wyższe niż poprzednio, tak ok. 1000 obr/min. Na dodatek jak próbuję nim jeździć to silnik wchodzi na wysokie obroty, które spadają, falują. Bez dodania gazu auto na II biegu jedzie za szybko. Po podłączeniu do testera przy pracującym silniku wyskakuje błąd 28 - sonda lambda. Pojawia się też błąd 45 - czujnik prędkości pojazdu (ale chyba to nie ma związku z tą sytuacją).
Czy te objawy faktycznie spowodowane są sondą lamba? Czy jest jeszcze coś do sprawdzenia, co może wywoływać usterkę? Np. jakieś węże podciśnienia?

Pozdrawiam
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Mar 2012, 10:53   

Odepnij (zdejmij wtyczkę) z VSS a się przekonasz czy nie ma to związku,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 7 Mar 2012, 19:04   

identyczne objawy zlikwidowałem u siebie przez podmianę czujnika temperatury silnika (prawdopodobnie zbędną), VSS i opanowanie pęknięcia cewki zapłonowej.

masz dobrze założone CPP? tzn czy dźwigienka czujnika chodzi razem z przepustnicą?
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
donpablobb 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 29 Lut 2012
Posty: 4
Skąd: Kęty
Wysłany: 7 Mar 2012, 20:58   

CPP założony dobrze - porusza się z przepustnicą. Czujnik temperatury jest dobry bo go mierzyłem w temp. pokojowej i w 100 stopniach i ma parametry w normie.
VSS to sonda lambda?
Cewka zapłonowa? Muszę ją sprawdzić. Problemy zaczęły się w momencie jak było mokro i dużo kałuży. Myślałem, że to coś z zapłonem po wjechaniu w kałużę i wymieniłem kable. Cewki jeszcze nie sprawdzałem.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 7 Mar 2012, 21:04   

VSS (Vehicle Speed Sensor) to czujnik prędkości wkręcony w skrzynię biegów - tam, skąd wychodzi linka prędkościomierza.

Co do czujnika temp - pewnie zmieniłem go niepotrzebnie (bo wyniki pomiarów były takie same jak dla czujnika na 100% sprawnego), ale nie miałem innego wyjścia - przy odkręcaniu upierdzieliłem plastikową obudowę gniazda :-P

A jak tak czytam powyżej, to Twoja cewka na 95% jest pęknięta, zalana i zasyfiona :P Z takim problemem tymczasowo poradziłem sobie tak:

_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Mar 2012, 23:07   

bidżej, to bardzo doraźnie, spadnie deszcz i pewnie dostanie przebicia :(
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 8 Mar 2012, 07:37   

póki co jeździ, a i tak nie musi wytrzymać długo - Zetec czeka :-P
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Aster 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/70KM
Wiek: 31
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 1
Skąd: Wawa
Wysłany: 10 Mar 2012, 11:12   

Miałem ostatnio podobny problem okazało się że wyskoczył mi jeden przewód przy silniku, może warto to sprawdzić :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.