Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] polerowanie kolektora ssacego
Autor Wiadomość
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 8 Sty 2012, 17:57   [MK3] polerowanie kolektora ssacego

mam drugi kolektor do mojego silnika po wyczyszczeniu zastanawiam się nad polerowaniem kanałow ssących, kolektor w CVH składa się z dwóch części i często są tam nierówności co powoduje niepoządane zawirowania przepływu mieszanki
tu nasuwa się moje pytanie:
czy jest sens takiego zabiegu i jak bardzo jest on skuteczny?
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 8 Sty 2012, 17:58   

podobno dolotu ma się nie polerować, a przynajmniej nie na lustro :fox:
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 8 Sty 2012, 18:31   

Peedro napisał/a:
podobno dolotu ma się nie polerować, a przynajmniej nie na lustro :fox:

w silniku zasilanym gaźnikiem... ale i tu nie wiem czy to prawda

Kuba, usuwanie progów na łączeniu dwóch części jak najbardziej. ziarnko do ziarnka... na styku głowicy i kolekora też można wyrównać,
 
 
Ad@mus 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1832
Skąd: Orzesze SMI
Wysłany: 8 Sty 2012, 22:09   

qoobcio-spec od nissana, zawsze zaczyna od spasowania kolektora z glowica
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 
 
 
bartloba 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 3
Skąd: Wawa
Wysłany: 24 Lut 2012, 14:24   

Kuba
Tam nie ma zawirowań mieszanki. Tam jest tylko powietrze. Jesli mowa o 1.6 8V to mieszankę masz dopiero w głowicy, bo wtryski są tuż przed nią i paliwo z powietrzem miesza się już w kanale w głowicy. Też chciałem kiedyś polerować wszystko co się da, ale uznałem że w tym konkretnym przypadku nie warto ruszać kolektora. Zrobisz jak chcesz, ale jedynie to można rzeczywiście podpasować kolektor do głowicy i uszczelki.
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 24 Lut 2012, 15:11   

Zawirowania dla mieszanki są nawet wskazane, ale polerowanie dolotu ma na celu polepszenie przepływu powietrza.
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 24 Lut 2012, 19:53   

bartloba napisał/a:
Kuba
Tam nie ma zawirowań mieszanki. Tam jest tylko powietrze. Jesli mowa o 1.6 8V to mieszankę masz dopiero w głowicy, bo wtryski są tuż przed nią i paliwo z powietrzem miesza się już w kanale w głowicy. Też chciałem kiedyś polerować wszystko co się da, ale uznałem że w tym konkretnym przypadku nie warto ruszać kolektora. Zrobisz jak chcesz, ale jedynie to można rzeczywiście podpasować kolektor do głowicy i uszczelki.


Kolega praktycznie wyczerpał temat .

Ja dodam , że warto zrobić uszczelkę pomiędzy kolektor dolotowy a głowicę z czegoś nie przewodzącego ciepła , żeby kolektor się nie nagrzewał .

W gaźnikach mam kolektory na lustro , tak samo jak miałęm przy pojedynczym gaźniku jeszcze podczas jazdy na co dzień . Zimą przy ekstremalnych mrozach czuć było , że go przylewa (tak samo jak teraz mikuni) ale jak ktoś nie potrafi rozumieć gaźników to niech nie podchodzi do tematu :)

ps: Przepływ burzliwy mieszanki przy ściankach porowatego kolektora i tak tworzy warstwę wyrównującą , po której ślizga się główna struga laminarna. Duże przeszkody , ostre łuki i zawrotki , to jest problem , a nie porowatość kolektora.
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 24 Lut 2012, 20:34   

jakby nie bylo, to jednak najmniejsze straty tarcia w rurociagu mamy w ruach technicznie gładkich, czyli polerka. Przy gladkiej powierzchni jest tez wieksze prawdopodobienstwo przeplywu laminarnego! Czyli wpadała by najwieksza ilosc strugi powietrza. Ake tyle z teorii, wiekszym problemem jest jednak wszelkie przewezenia, zmiany kierunku przeplywu... Jednak wychodzac z praktyki nic nie pomoze wypolerwoanie kolektora (przynajmneij nic z tego nie odczujemy)! Zabawa praktycznie nie warta zachodu! Ale jak koledzy powiedzieli usuniecie wszelkich progow w kolektorze i usuniecie wszelkich czynnikow przez ktore sie nagrzewa bedzie najlepsza opcja!
Pamietajmy w nagrzanym powietrzu jest mniej tlenu, oraz lepkosc gazow wraz ze wzrostem temperatury rosnie! A te dwa czynniki sa niekorzystne dla osiagow naszego silnika... :-)
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Kosmetyka] Polerowanie reflektorów
ratunek dla zniszczonysz/ zmatowionych/ wyblakłych/ porysowanych reflektorów
uri90 Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 7 18 Kwi 2012, 09:30
ElGrey
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ Wymiary kolektora wydechowego z Focusa ST170
luk-90 Tuning mechaniczny 0 9 Kwi 2013, 21:23
luk-90
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.