[MK7] Instalacja gazowa |
Autor |
Wiadomość |
jerzy
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Gold
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Dołączył: 16 Lis 2011 Posty: 4 Skąd: włocławek
|
Wysłany: 16 Lis 2011, 14:28
|
|
|
Sebekrally, Witaj kolego podobnie jakTy zamierzam założyć LPG doswojej Fiest 1,25 82KM rocznik 2010 i tak jak ty szukam instalacji. Mam pytanie czy założyłeś do swoje ,jaki i jak Ci się sprawuje . Bedę wdzięczny za odpowiedż POZDRAWIM |
|
|
|
|
jerzy
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Gold
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Dołączył: 16 Lis 2011 Posty: 4 Skąd: włocławek
|
Wysłany: 16 Lis 2011, 14:37
|
|
|
franek_dolas, Kolego możesz podpowiedzieć jaką Ty instalacje wybrałeś ja ma rocznik 2010 1,25 82 KM bede wdzieczny za podpowiedż POZDRAWIAM |
|
|
|
|
GrubyP
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł Gruby
Wiek: 35 Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 61 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 17 Lis 2011, 18:25
|
|
|
Ludziska nowe samochody macie... warto gaz montować?
Od nowego roku kochana unia europejska chce podnieść akcyzę na paliwo LPG a rudy idiota pewnie się zgodzi i już nie będzie tak opłacalnie no chyba ze robicie spore przebiegi....
Już teraz gaz na stacji po 3 PLN będzie jak zimową mieszankę wrzucą do dystrybutorów, ja bym przemyślał instalacje w nowym samochodzie... wmontowywać, no chyba że seryjnie kupiony samochód z LPG Koszt sekwencji w silniku 16 zaworowym to jednak spory wydatek, a jak jeszcze bezpośredni wtrysk jest to naprawdę spore pieniądze są, jak się mało jeździ to może się nie zwrócić szybko.
Nawet instalacje sekwencyjna zwiększa ilość spalanego paliwa LPG (i nie ma co się oszukiwać i 15% więcej minimum będzie spalał) a na dodatek benzynę trzeba lać na rozruch = 2000 km około 15 litrów trzeba liczyć w zimie. Wartości podane przy przebiegach około 30 km od odpalenia- zazwyczaj tyle przejeżdżam do pracy i z pracy(po 30 km w jedną stronę), chodzi mi że na krótkich dystansach 1-2 km samochód się na LPG nie przełączy i na benie będzie jeździł. Wy macie nowe silniki więc nie ma mowy o jakiś harpaganckich instalcjach i paleniu od początku maszyny na gazie.
Trochę to mniej sielankowo zabrzmiało co napisałem, ale taka właśnie jest prawda!!
Sam mam w swojej fieście mk4 instalacje, zrobione na niej 22 tysiące i jeszcze mi się koszt montażu nie zwrócił(cena 1900 PLN sekwencja na STAG4 i Valteki x4)- tyle kosztowało niecały rok temu w siniku 8 zaworowym. Niby wszystko ok jest, ale każdy szanujący mechanior powie, że jednak silniczek dostaje po dupsku bardziej i skraca się zywotność...
Warto przemyśleć i w dobrym zakładzie montować, bo później tylko problemy są.
LPG to oszczędność ale jak się samochodem jeździ sporo km
Napiszcie ile u was wołają za instalacje.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
jerzy
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Gold
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Dołączył: 16 Lis 2011 Posty: 4 Skąd: włocławek
|
Wysłany: 18 Lis 2011, 13:10
|
|
|
GrubyP, Dziękuje za obszerny wykład ale nie o to prosiłem Kazdy liczy jak grosza zaoszczędzić .Ja jestem po tych przeliczeniach i w dalszym ciągu oczekuje podpowiedzi od Szanownych Kolegów którzy przeszli krok przeliczania i założyli instalację TYLKO JAKĄ bo co gazownik to inna opinia i naprawde idzie się pogubić a jak sam wspomniałeś jest to spory wydatek. Pytasz o ceny to odpowiadam od 2000 - 2800 zł STAG300 premium 2500 , KME 2000 ten w Rawie łódzkiej POZDRAWIAM |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Lis 2011, 13:35
|
|
|
GrubyP napisał/a: | Od nowego roku kochana unia europejska chce podnieść akcyzę na paliwo LPG a rudy idiota pewnie się zgodzi i już nie będzie tak opłacalnie no chyba ze robicie spore przebiegi.... | Nawet jeśli LPG policzysz 3 zeta, a paliwo 5,5 to i tak przy założeniu ze auto rypie 10/100 wychodzisz jakieś 19 zeta do przodu na każde 100km, jak dobrze liczę na szybko, a to sprawia ze in stalaka w rok Ci się zwróci, chyba ze ktoś robi 200km miesięcznie,,, to wtedy faktycznie, po co się pchać w gaz,,, ale jak dobijasz tysiąca na miesiąc to warte zachodu,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
bardzo
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: RS
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączyła: 17 Lis 2011 Posty: 1 Skąd: Parzenice
|
Wysłany: 18 Lis 2011, 19:16
|
|
|
GrubyP: GrubyP napisał/a: | Od nowego roku kochana unia europejska chce podnieść akcyzę na paliwo LPG | nie ten kościół, nie te dzwony...Nic jeszcze nie jest zdecydowane, zatwierdzone. Na taki ruch muszą się zgodzić wszyscy członkowie Unii, a jeżeli nawet, to nie wcześniej, niż w 2013r. |
|
|
|
|
franek_dolas
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 0.9/35KM
Dołączył: 17 Gru 2010 Posty: 20
|
Wysłany: 20 Lis 2011, 15:40
|
|
|
jerzy napisał/a: | franek_dolas, Kolego możesz podpowiedzieć jaką Ty instalacje wybrałeś ja ma rocznik 2010 1,25 82 KM bede wdzieczny za podpowiedż POZDRAWIAM |
jerzy - no niestety jeszcze nic nie wybralem, ale jezeli bede wbijal to chyba ten zestaw ->>
http://www.gazeo.pl/nowos...hp?news_id=1503
SEQUENT 24.11 ma sytem ochrony gniazd zaworowych cos ala lubryfikacja.
rzewidziano także podgrzewanie wtryskiwaczy gazowych podczas rozgrzewki na benzynie po pierwszym rozruchu.
Po zabawie gazowej w pugu 307 wiem ze w mrozy brakowalo tego bajeru.
Niestety nie wiem ile taka zabawka kosztuje , ale jestem w stanie wydac do 3000 PLN
Napisze do Czakram-a.
GrubyP napisał/a: | Ludziska nowe samochody macie... warto gaz montować?
|
Gruby - kilka razy katowalem sie utrzymywaniem superstanu silnika i pojazdu. Nigdy nie odzyskiwalem tego w cenie przy odsprzedazy. Dlatego teraz wykladam na to "pento".
Chce zjezdzic ta "puszke" przez kilka lat jak najtanszym kosztem. |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 20 Lis 2011, 20:49
|
|
|
GrubyP, Ty chyba jednak nie wiesz co piszesz. ja mam 23-25 km w jedną stronę do pracy. chyba by mnie po...ło na PB!
nie pchać sie w valteki, w KME ... tyle wiem.
BRC na sranie takie wypasione, wg mnie wystarczy sequent24. mi też chcieli wstawiać lubryfikację, więc wiem co piszę. |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
GrubyP
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł Gruby
Wiek: 35 Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 61 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 20 Lis 2011, 22:29
|
|
|
szynszyl napisał/a: | GrubyP, Ty chyba jednak nie wiesz co piszesz. ja mam 23-25 km w jedną stronę do pracy. chyba by mnie po...ło na PB!
nie pchać sie w valteki, w KME ... tyle wiem.
BRC na sranie takie wypasione, wg mnie wystarczy sequent24. mi też chcieli wstawiać lubryfikację, więc wiem co piszę. |
No i co z tego że masz tyle... ja mam 30 w jedną i jak termometr wskaże poniżej 0 to muszę z 1 km albo i 1,5 jechać na benzynie- no i sporo jej bierze niestety zimny silnik musi się dogrzać i dopiero mi się przełączy jak czujnik wskaże 35 st C.
Ja wiem co piszę |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 20 Lis 2011, 23:56
|
|
|
nie Ty tylko Twoja starsza zacznijmy od tego, a po 2 nie zgadzam sie bo 2000km miesiecznie kosztuje rocznie 6000zl przy obecnych cenach lpg, w aucie ktore pali niecale 9litra a benzyna 100zl na zime, po roku rowno zwrot kosztow super instalacji powiedzmy kwoty 3000zl |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 21 Lis 2011, 17:15, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
GrubyP
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł Gruby
Wiek: 35 Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 61 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 21 Lis 2011, 05:37
|
|
|
Pawełos666 napisał/a: | nie Ty tylko Twoja starsza zacznijmy od tego, a po 2 nie zgadzam sie bo 2000km miesiecznie kosztuje rocznie 6000zl przy obecnych cenach lpg, w aucie ktore pali niecale 9litra a benzyna 100zl na zime, po roku rowno zwrot kosztow super instalacji powiedzmy kwoty 3000zl |
Dlatego jest zasilane LPG
A co to za różnica jest czy to mój samochód czy mojej mamy, piszę w 1 osobie, żeby było łatwiej- ta uwaga nic nie wnosi gościu do dyskusji. |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 21 Lis 2011, 07:38
|
|
|
GrubyP napisał/a: | No i co z tego że masz tyle... ja mam 30 w jedną i jak termometr wskaże poniżej 0 to muszę z 1 km albo i 1,5 jechać na benzynie- | ja nie wiem, czy jarałeś coś, czy od razu ćpałeś. 1,5km na PB a pozostałe 28,5km na LPG to chyba jest różnica niż 30 na PB?
GrubyP napisał/a: | co to za różnica jest czy to mój samochód czy mojej mamy | znaczy nie tankujesz.... ja wiem ile się pracuje,żeby zatanować PB i ile LPG... to ostatni post w kierunku Ciebie, więcej tego nie zrobię.. szkoda klawiszy i Twojej piany |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
Bezimienny
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1185 Skąd: Torzym/ZG
|
Wysłany: 21 Lis 2011, 08:39
|
|
|
Ja przyznam sie że mam w OOOO sekwencje na ValTekach i stagu4, jedyny problem jaki miałem problem z regulacją co kosztowało mnie całe 15zł za regulacje, a i tak okazalo sie ze to kabel na klemie zaśniedział i gubiło napięcie czy jakoś tak, jeśli przyjdzie mi wymieniać wtryski to wymienie na coś lepszego, tak dla św. spokoju. A co do kosztów to auto kupiłem z niecałorocznym gazem, mam fakture na ten gaz w kwocie ok 2200zł, dodam że nie mam silnika 8v tylko 20v czyli bliższy do 16v a koszt instalacji duży nie był, z oszczędności jakie mam na paliwie to: przejechałem ~10000km wydałem na paliwo 3500zł (Pb+LPG) a wyliczając że auto spaliło by mi średnio samego PB 9l (wariant bardzo optymistyczny licząc że jeżdżę 60/40 trasa/miasto) przy średniej cenie Pb95 liczmy tak 5.3zł wychodzi mi ok 4770zł czyli na 10tys km oszczędność to ok 1270zł a licząc bardzie realne spalanie przy moim stylu jazdy itp czyli ok 10L PB koszt 10tys to 5300zł czyli zaoszczędziłem jak narazie ok 1800zł a plan jes jeździć jeszcze dużo. Ważne jest też to że auto mam od marca i przez wakacje nie jeździłem tak dużo jak w tym okresie a i planuje jeździć więcej więc bedzie jeszcze więcej km i zarazem oszczędności . |
|
|
|
|
GrubyP
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł Gruby
Wiek: 35 Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 61 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 21 Lis 2011, 14:55
|
|
|
szynszyl napisał/a: | ja nie wiem, czy jarałeś coś, czy od razu ćpałeś. |
no albo ty coś jarałeś albo ćpałeś, bo ja nie. Napisałem tylko, że samochód na LPG też Pb pobiera. Kolega wyżej pytał więc napisałem co myślę na dany temat. A z takimi tekstami możesz do swoich kolegów wyskakiwać jak ci pozwolą a nie do mnie.
szynszyl napisał/a: | znaczy nie tankujesz.... ja wiem ile się pracuje,żeby zatanować PB i ile LPG... to ostatni post w kierunku Ciebie, więcej tego nie zrobię.. szkoda klawiszy i Twojej piany |
ja nie "tanuje Pb " jeszcze, a czy pracuje czy nie to akurat nie masz zielonego pojęcia o tym, więc daruj sobie komentarze. Nie musisz pisać do mnie żadnych postów ja do ciebie też nie będę.
I nie denerwuj się tak, stres wrzody powoduje
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 21 Lis 2011, 15:13
|
|
|
GrubyP, nie spinaj się tak i nie łap za literówki, wyluzuj bo przestanie być miło... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
GrubyP
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł Gruby
Wiek: 35 Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 61 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 21 Lis 2011, 15:44
|
|
|
Parzych
Ale szczerze to ja kogoś tutaj obraziłem?, szynszyl do mnie z jakimiś tekstami wyskakuje które nie są przyjemne. Ma inne zdanie to niech napisze. Ja nikogo nie obrażam w swoich wiadomościach, a sam jest moderatorem i jak ma sprawę to niech mi napisze PW co się nie podoba i jaki pkt regulaminu łamie.
Nie zamierzam się sprzeczać, każdy robi jak uważa i LPG to oszczędność, ale jak ktoś sporo jeździ. I to nie podlega dyskusji. Nie wiedziałem, że jerzy jest już zdecydowany i tylko czeka na radę co wybrać. Odpisał i po temacie, ale widać niektórzy są naprawdę mądrzy i lubią dogryzać, a każdy kij ma dwa końce- więc dzieckiem do bicia nie będę.
Peace |
|
|
|
|
franek_dolas
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 0.9/35KM
Dołączył: 17 Gru 2010 Posty: 20
|
Wysłany: 22 Lis 2011, 10:59
|
|
|
Oki , wprowadźmy trochę merytoryki do topicu.
Napisałem do CZAKRAM-a z prośbą o podanie kosztu instalacji sequenta 24.11 do Forda Fiesty 1.6 z rocznika 2009
Minęło kilka dni i bez odpowiedzi domniemam iż zostałem zlany ciepłą uryną.
|
|
|
|
|
jerzy
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Gold
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Dołączył: 16 Lis 2011 Posty: 4 Skąd: włocławek
|
Wysłany: 22 Lis 2011, 13:03
|
|
|
Pozdrawiam wszystkich piszących w tym temacie Faktycznie chyba za młode samochody bo nikt nie wskazał instalacji .Mam gazownika który montował STAG do Toyot Yars które jeżdzą na "L" i ponoć chwalą sobie ,moż iść tą drogą POZDRAWIM i dalej szukam |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 22 Lis 2011, 21:25
|
|
|
franek_dolas, dzwoń do nich ! w Tarnowie mają magica, to Ci doradzi.
GrubyP napisał/a: | z takimi tekstami możesz do swoich kolegów wyskakiwać | teraz Cię obrażę.. szczylu ... |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
dżolero
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Mateusz
Wiek: 32 Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 216 Skąd: Żary FzA
|
Wysłany: 22 Lis 2011, 22:09
|
|
|
stag200 lib stag4 lub diego g3. z tego co msle to potrzebowac bedziesz lublifikatora. u mnei w lubuskim za 2200 to załozysz z dwu letnia gwarancja. pozatym spytaj u gazownika co montuje najczesciej- na tym bedzie sie najlepiej znał i zrobi ci ok. |
_________________ była mk3 1.1-->1.3-->1.6cvh110ps jest Probe II se 2.0 16v 136ps |
|
|
|
|
|