Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: trzeci
2 Cze 2014, 19:16
Gaźniki - dane techniczne i regulacja
Autor Wiadomość
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 4 Lut 2006, 00:11   Gaźniki - dane techniczne i regulacja

Silniki samochodu marki Ford Fiesta wyposażone są w różne gaźniki. Ponieważ niektóre instrukcje obsługi dla różnych gaźników są takie same, opisano jedynie te przy gaźnikach VV. Instaluje się gaźniki o następujących typach:
- Motorcraft 1V przy silnikach o mocy 40, 45, 53 KM;
- Motorcraft VV - gaźnik o stałym podciśnieniu w silnikach o mocy 50 i 69KM;
- Weber 2V - gaźnik wielogardzielowy w silnikach o mocy 66, 73, 84, 96KM

Regulacja gaźnika::
Każdy gaźnik sprawdzany jest u producenta i dostosowany do markowego paliwa. W tej regulacji nie należy więc nic zmieniać. Bardzo wysokie zużycie paliwa i niewłaściwa moc silnika mają prawie zawsze inne przyczyny, przy czym styl jazdy i warunki w ruchu drogowym odgrywają szczególnie ważną rolę. Ograniczyć się można jak zwykle do starannej regulacji obrotów biegu jałowego. Poprawna regulacja jest ważniejsza niż się zazwyczaj sądzi, gdyż wywiera ona wpływ w fazie przejścia silnika do momentu osiągnięcia zakresu średnich obrotów.

Wskazówka:
Od września 1976 roku śruby w gaźniku, które służą do zmiany składu spalin, muszą być w sposób pewny zaplombowane, na podstawie postanowień prawnych. Położenie i ilość regulacyjnych zależne są od typu gaźnika. Możliwe jest usunięcie kapturków zabezpieczających obcęgami lub śrubokrętem.





Gaźnik Weber 2V

Sprawdzanie i regulacja obrotów biegu jałowego i zawartości CO
- rozgrzać silnik, temperatura oleju winna wynosić co najmniej +60*C, wentylator chłodzący musi być odłączony
- wyłączyć odbiorniki energii elektrycznej (radio, reflektory itp.)
- ściągnąć wtyczkę z wyłącznika termostatycznego na wentylatorze chłodzącym i połączyć oba bieguny jednym kablem. Chłodnia pracuje stale podczas regulacji.
- sprawdzić regulację momentu zapłonu
- przyłączyć obrotomierz i przyrząd do mierzenia zawartości tlenku węgla zgodnie z instrukcją, filtr powietrza pozostaje zamontowany.
- zwiększyć obroty silnika na przeciąg pół minuty do 3000obr/min, następnie pozostawić na obrotach biegu jałowego.
- skoro tylko ustabilizują się wskazania przyrządów pomiarowych, odczytać wartości zmierzone i porównać z wartościami zadanymi
- jeżeli obroty biegu jałowego nie odpowiadają wartości zadanej, pokręcać śrubą regulacyjną nad dyszą elektryczną wolnych obrotów aż wartość ta zostanie osiągnięta.
- w przypadku odchyłki zawartości tlenku węgla, usunąć kapturek zabezpieczający ze śruby regulacyjnej u podstawy gaźnika. W tym celu wykonać otwór pośrodku kapturka, wkręcić odpowiednia śrubę i wyciągnąć tę śrubę wraz z kapturkiem. Jeżeli to konieczne, wymontować filtr powietrza a następnie ponownie założyć.
- zwiększyć obroty silnika na przeciąg pół minuty do 3000obr/min. Następnie odczekać na biegu jałowym silnika, aż ustabilizują się wskazania przyrządów pomiarowych.
- wyregulować zawartość CO przez obrót śruby regulacyjnej u podstawy gaźnika na zadaną wartość. W razie konieczności skorygować obroty śruba regulacyjną obrotów biegu jałowego.

Uwaga: Regulację należy wykonać w ciągu 30 sekund po ustabilizowaniu się wskazań przyrządów. W przeciwnym wypadku powtórzyć regulację.

Sprawdzenie i ustawienie przewyższenia liczby obrotów
- doprowadzić silnik do temperatury roboczej, temperatura oleju +60*C, ciepła chłodnica
- wyłączyć silnik
- wymontować filtr powietrza
- przyłączyć przyrząd kontrolny zawartości CO i obrotomierz zgodnie z instrukcją


Silnik gaźnikowy CVH 1.3l, 1,6l
- wcisnąć z powrotem dźwignię przepustnicy głównej i zamknąć przepustnice rozruchowe
- zwolnić dźwignię przepustnicy głównej, dzięki temu tarcza schodkowa w regulatorze rozruchowym ustala się na najwyższym stopniu.
- zwolnić przepustnicę rozruchową

Uwaga: przepustnice rozruchowe muszą teraz odskoczyć w położenie pełnego otwarcia. Jeśli tak nie jest, znaczy to, że silnik jeszcze nie jest dość ciepły lub regulator rozruchowy nie funkcjonuje prawidłowo.

- uruchomić silnik, bez włączania pedału gazu i sprawdzić obroty.
- jeżeli wielkość sprawdzana wykazuje odchyłkę, poluzować nakrętkę na śrubie regulacyjnej która znajduje się nad dźwignią przepustnicy głównej i wyregulować obroty przez wkręcani i wykręcanie tej śruby
- skontrować śrubę regulacyjna
- założyć filtr powietrza


Gaźnik Motorcraft 1V:
Sprawdzanie i regulacja obrotów biegu jałowego i zawartości tlenku węgla:
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
chathouk 

Model: Ford Fiesta Mk2`83
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Adrian
Wiek: 33
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 25
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Paź 2011, 14:07   

a jest moze jakis dobry gaznikowiec w lodzi bo chyba bede musial wyregulowac gaznik...
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Paź 2011, 17:50   

Myszka Damian - Naprawa Gaźników
Adres:
Rumuńska 5
91-336 Łódź
zobacz na mapie
Dane kontaktowe:
tel. 426518699

albo

Zakład
Zakład mechaniki pojazdowej
Blokowa 11
93-403 Łódź
woj. łódzkie

Tel.: 042 6818629
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Dane stowarzyszenia i konta bankowego
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Lut 2008, 15:28
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 21:32
Lokmen
Brak nowych postów Przyklejony: Dane techniczne silników mk1/2 - benzynowych i diesla
Laskosz Mechanika silnika 1 5 Sty 2007, 11:04
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk1 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 0 23 Mar 2006, 20:20
Laskosz
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.