Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] I znów wiszące obroty na sprzęgle
Autor Wiadomość
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 31 Maj 2011, 19:20   [MK4] I znów wiszące obroty na sprzęgle

Witam. l znow jestme po regulacji instalacji gazowej i znow mam ten sam problem, moze to zbieg okolicznosci moze nie, ale kolejny raz po wyjezdzie od gazownika obroty na sprzegle nie spadaja zbyt szybka, wisza na 1500tys albo i wiecej, auto wyje, dopiero po 3s opada pomaaaaaluu.. dzieje sie tak samo an benzynie jak i na gazie. gdy zgasze silnik i zapale go na nowo, jest okej, uda sie zmienic 3 razy zmienic normalnie bieg, ale gdy obroty podskocza do 2000tys to problem zaczyna sie od nowa. czyscilem ostatnimi razy IACV ale co z teog jak znow to samo, wiec czego to moze byc wina? moze ten mechanizm w , ten tloczek tam wewnatrz silniczka jest juz wyrobiony i sie nie domyka tak jak powinien? co mam tmy razem zrobic??
 
 
sla32 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 86
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 1 Cze 2011, 21:51   

Nie mam instalacji gazowej ale miałem podobny problem.
Od 2 tygodni mam spokój.

1. Objawy w moim przypadku:
Przy uruchomieniu silnika słychać było, że nie równo pracuje.
Po przejechaniu kilku kilometrów przy wciskaniu sprzęgła obroty zaczynały szaleć.
Doraźnie pomagało wyłączenie silnika, ale po jakimś czasie (raz szybciej raz później) problem powracał.

2. To zrobiłem, ale nic nie dało:
Wymiana IACV (na używany gdyż cena nowego jest nie proporcjonalna do wartości samochodu)
Odłączenie VSS

3. Rozwiązanie problemu
Rozwiązanie problemu w moim przypadku jest „bardzo nie fachowe”, ale może komuś też pomoże.
Może trudno w to będzie uwierzyć, ale problem zniknął, gdy umyłem / wyczyściłem silnik.
Coś mnie naszło i przy pomocy zakupionego kiedyś specyfiku do czyszczenia silnika ze spryskiwaczem, spryskałem dokładnie silnik + przewody i złącza a następnie papierowym ręcznikiem wytarłem wszystko. Całą operację przeprowadziłem wieczorem a następnego dnia rano, co bardzo mnie zaskoczyło zauważyłem, że silnik pracuje równiej. Od tego momentu obroty wróciły do normy.

4. Hipotezy – co mogło być przyczyną
* Nie było gdzieś styku i zalanie płynem spowodowało przeczyszczenie.
* Brud powodował niepożądane połączenie jakiegoś obwodu.
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 2 Cze 2011, 08:07   

sla32, przecież po odłączeniu VSS "straciłeś" licznik. Inna sprawa że nowy silnik krokowy (IACV) jako zamiennik kosztuje 120 zł...
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
sla32 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 86
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2 Cze 2011, 10:49   

jackrzec napisał/a:
sla32, przecież po odłączeniu VSS "straciłeś" licznik.

Być może, ale nie jest to mój autorski pomysł. Taki zabieg opisany jest na tym forum w kilku tematach. Między innymi
http://www.fiestaklubpols...5&highlight=vss

jackrzec napisał/a:
Inna sprawa, że nowy silnik krokowy (IACV) jako zamiennik kosztuje 120 zł...

Na allegro jest mnóstwo zamienników, które wyglądają jak mój, ale nie miałem żadnej gwarancji, że będą pasowały. Do tego opinie o zamiennikach są różne. Są też krokowce forda, które zewnętrznie wyglądają jak mój i kosztują w granicach 200 zł. Jednak, gdy chciałem takiego oryginała nabyć i podawałem numer mojego okazało się, że tani nie jest dla mnie i że muszę zapłacić ponad dwa razy więcej. Co sprawia, że mój krokowy jest tak cenny nie mam pojęcia?.
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 2 Cze 2011, 11:54   

sla32 napisał/a:
Co sprawia, że mój krokowy jest tak cenny nie mam pojęcia?.


jest trochę tańszy na http://ford.sklep.pl po 299pln więc do przełknięcia, zamienniki jedni chwalą inni przeklinają :-)
_________________

 
 
sla32 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 86
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2 Cze 2011, 12:21   

Znam temat
Wysłałem do nich wiadomość i odpisali mi że do mojej fiesty jest ten za 400 zł
http://ford.sklep.pl/pl,p...okowy,ford.html

Zamiennik można kupić jak się ma pewność że będzie pasował, a ja takiej pewności nie miałem.
Do do tego jak już pisałem wymiana nic nie dała więc gdybym kupił nowy oryginał to wydałbym bez sensu 400 zł. Używka kosztowała mnie około 100 zł.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Cze 2011, 17:31   

Niestety, przyjęło się silnik krokowy i wszystko jest nazywane silnik krokowy nie ważne czy to zawór bocznikowy powietrza czy silniczek przepustnicy,,, ale mniejsza o to

Jak odepniesz VSS to komputerowi ginie jeden czujnik, wchodzi w tryb awaryjny i nie realizuje do końca programu, czego wynikiem jest brak potrzymania obrotów po wciśnięciu sprzęgła,,, i tak dalej, a w efekcie brak zawieszonych czy zwiększających się obrotów podczas jazdy,,,

Analogicznym sposobem naprawy przebitej opony jest dopompowanie powietrza,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2 Cze 2011, 17:51   

JoeMix, totez dlatego u mnie nie wchodzi w gre to całe VSS, chce naprawić usterkę a nie ją omijać.. a więc wracając... wykreciłem silniczek. znow. przeczyszcze go i zobacze co sie stanie. a tej chwili mam kilka pytan. po pierwsze, w jakiej pozycji powinien znalezc sie ten mechanizm oddzielajacy dwie komory? u mnie niby zamyka komory ale mozna by go jeszcze srubokretem domknąc do konca. zresztą załączam zdjecia.

poza tym.. czytalem ze przyczyna tych podnieisonych obrotów moz ebyc jaksi tam czujnik przepustnicy. gdzie mam go szukac i co z nim zrobic? zalaczam zdjecie spod maski.

poza tym.. czy aby ten element:

to nie jest owy czujnik? na zdjeciu wyzej jego umijescowienie w moim samochodzie oznaczone jest kolorem niebieskim

Nastepnie chciałem równiez zapytać o nieszczelna obudowe filtra powietrza, ktos przy wymianie obrobil niezle gwinty i wlasciwie trzyma sie ona na dwoch srubkach, ale jakby dobrze szarpnał to i je by wyrwało. w moim samochodzie miejsce oznaczone na czerwono jest w ogole pozbawione srubek mocujacych obudwe i stad moje pytanie czy moze sie tam dostawac jakies lewe powietrze i moze to powodowac te podwyzszone obroty? to samo pytanie dotyczy miejsca oznaczonego na zółto. tam znowoz jest ta cała rura tylko włożona i docisnięta podkładką, nie ma na tej rurze w tym miejscu takiej pierscieniowej uszelki.

Chciałbym tez wyczyscic te cała rurę. Czy ta pokrywa w któa wchodzi jej drugi koniec, do któej zreszta jest mocowany IACV, jest rozbieralna?

Jak to wszystko posprawdzać czy nie ma w tym jakiejs winy?
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 2 Cze 2011, 21:40   

DewREW napisał/a:
u mnie niby zamyka komory ale mozna by go jeszcze srubokretem domknąc do konca

musi się sam domykać do końca, nie może mieć żadnych oporów, czyść go w ekstrakcyjnej dopóki nie zacznie się domykać, podczas mycia próbuj go obracać, ruszać tak żeby się rozruszał
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Cze 2011, 13:36   

Dokładnie, Marcindobrze gada, zawór bez zasilania ma być szczelnie zamknięty, komputer podając sobie napięcie (nie wiem czy zmienia się napięcie czy częstotliwość podawania) uchyla zawór i podaje powietrze "bokiem" poza zamkniętą przepustnicą przez co reguluje obroty silnika na zwolnionym pedale gazu,,, CPP jak sama nazwa wskazuej musi być przy przepustnicy, niech ktoś ci naciska na pedał gazu a Ty sobie popatrz co się pod maską rusza to szybko znajdziesz, bo linka przesuwa przepustnice i czujnik jednocześnie,,,
DewREW napisał/a:
Nastepnie chciałem równiez zapytać o nieszczelna obudowe filtra powietrza, ktos przy wymianie obrobil niezle gwinty i wlasciwie trzyma sie ona na dwoch srubkach, ale jakby dobrze szarpnał to i je by wyrwało. w moim samochodzie miejsce oznaczone na czerwono jest w ogole pozbawione srubek mocujacych obudwe i stad moje pytanie czy moze sie tam dostawac jakies lewe powietrze i moze to powodowac te podwyzszone obroty?
IMHO, nie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 3 Cze 2011, 22:51   

czy twoim zdaniem zawór na tych zdjeciach jest "szczelnie" domkniety? zdjecia zostały zrobione zaraz po jego wykreceniu, nic nie manipulowałem nim. on jest w takie pozycji ze jeszcze idzie go pchnac, w strne tego otowru do komory ze sprezynka, ale moze taka pozycja jak na zdjeciu wystarcza na pelne domkniecie?
poza tym.. wyczyscilem dzisiaj ten zawór na nowo, zalalem komory wd40, bo benzynka juz sie skończyła a nie miałem czasu kupic.. zostawiłem na kilka godzin, po przechyleniu kapało się z tego 'kominka'. założyłem i.. poczułem pewną poprawe ale tylko na lagodnej jezdzie. wystarczy ze na pierwszym biegu zwieksze obroy ponad 2000 to przy redukcji na 2 bieg, obroty juz same sie podnosza przy wcisnieciu sprzegla do ok 2200-2300... wiec niby problem istnieje nadal, sadze ze zrobie jeszcze z 50km i bedzie wyc tak czesto jak wczesniej.

aha, no to przepustnica to jest takie haczykowate cos na lince co sam sobie moge uchylic. i co, to sie jakos rozkreca i cos z tym robi zeby zniwelować moj problem lub ogolnie poprawić prace?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Cze 2011, 03:43   

Cytat:
czy twoim zdaniem zawór na tych zdjeciach jest "szczelnie" domkniety?
Stara metoda - dmuchnij w niego.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 4 Cze 2011, 13:09   

na moje oko po wykreceniu był on niedomkniety, bo ciecz z jednej komory do drugiej sie przelewala.
hmm widze ze problem moze byc rowniez z zakupem zamienniak takiego silniczka, na allegro wszedzie pisze zeby sprawdzic oferowany produkt z numerem oryginału, problem w tym ze naklejka na moim silniczku jest calkowicie biała i nic tam juz nie pisze... z kolei na tej czarnej przedłużce do kotrej dokreca sie silniczek, jest wybity numer:
Kod:
2
>PA06-GF30<
97BF-6B876-AB
C89WA

ale nie wiem czy jest to numer silniczka czy przedłużki, jesli nawet, to różni się on z oferowanym tutaj produktem: http://moto.allegro.pl/si...1628496403.html końcówka "-AB" "-AA" .. który silniczek powinienem kupic? oryginały ze sklepu forda odpadaja...
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 4 Cze 2011, 19:06   

DewREW, to co podałeś to numer przedłużki (odstępnik). Tu masz nowy:
http://moto.allegro.pl/si...1613181743.html
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 4 Cze 2011, 20:00   

ale produkt z tej aukcji rowniez pisze ze spelnia role zamiennika jako FORD: 97BF-6B876-AA i do samochodu FORD FIESTA IV (JA_, JB_) 1.3 i 08.95 - 01.02 44 60 1299 hatchback. wiec chyba niczym sie one nie roznia poza cena ? pytanie tylko czy to rozwiaze problem... jaka mam gwarancje? co powinienem jeszcze sprawdzic?
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 4 Cze 2011, 20:20   

Faktycznie - Twojego linka nie sprawdzałem, a są takie same. Nazwy są nie ważne - liczą się numery. Sprawdzałem VIN Twojego auta i w microcacie mi pokazuje właśnie takie numery: 97BF-6B876-AA lub XS6U-9F715-AA (ten drugi zastępuje ten pierwszy).
DewREW napisał/a:
pytanie tylko czy to rozwiaze problem... jaka mam gwarancje?
Hmm... powiem inaczej, za takie szalejące obroty w 99% odpowiada silnik krokowy. A skoro Twój się nie domyka, to najprawdopodobniej po wymianie problem powinien ustąpić.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Cze 2011, 08:10   

Już kiedyś pisałem napisze jeszcze raz w skrócie: Dziurę (jedną) zatyka się ręką i się odpala silnik (z odkręconym ale podpiętym silniczkiem) ręcznie się ustawia szerokość dziury tak by wlatywało trochę powietrza i silnik pracował w miarę równo i nie gasł, dorabia się specjalną zaślepkę w wywierconą w niej dziurką,,, dobry jest do tego kawałek czystego laminatu, w którym wiercimy dziurę wielkością zbliżoną do tej co ręką uzyskaliśmy, palimy,,, jak jest za mała to odkręcamy lekko rozwiercamy i przykręcamy ponownie,,, jak ustawimy odpowiednią wielkość to w drogę,,, jak dalej obroty będą szaleć to winę silniczka z racji że będzie sobie gdzieś na przewodzie dyndał można sobie darować,,,, jak problem zniknie to wiadomo,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 5 Cze 2011, 14:59   

JoeMix, Twój pomysł nie za bardzo podpasuje, bo silnik zimny i rozgrzany inaczej pracuje..
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 5 Cze 2011, 18:52   

dzisiaj bezawaryjnie zrobilem 50km, nie deptajac.. ale.. pozniej na 1 biegu za bardzo pociagłem i jak juz zlapalo to nie chcialo puscic, jechalem tak delikatnie ze podczas jazdy wyciagalem 1500obrotów a przy sprzegle on rwal do 2000..
a powiedzcie mi, czy ta linka przepustnicy ona powinna byc tak sztywno naprezona czy ma dyndac? bo moja to jakby dynda, jak sie ja przycisnie albo jak sie zwiekszy oborty to ona tak sobie wisi.
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 5 Cze 2011, 18:56   

powinna miec lekki luz
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Wiszące obroty
Fiesta MK IV 1.3 Endura
anjko Mechanika 9 1 Maj 2011, 12:18
exoryna
Brak nowych postów [MK3] Wiszące obroty
Fejm Mechanika 12 26 Lut 2007, 13:59
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.