|
[MK4] I znów wiszące obroty na sprzęgle |
Autor |
Wiadomość |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 31 Maj 2011, 19:20 [MK4] I znów wiszące obroty na sprzęgle
|
|
|
Witam. l znow jestme po regulacji instalacji gazowej i znow mam ten sam problem, moze to zbieg okolicznosci moze nie, ale kolejny raz po wyjezdzie od gazownika obroty na sprzegle nie spadaja zbyt szybka, wisza na 1500tys albo i wiecej, auto wyje, dopiero po 3s opada pomaaaaaluu.. dzieje sie tak samo an benzynie jak i na gazie. gdy zgasze silnik i zapale go na nowo, jest okej, uda sie zmienic 3 razy zmienic normalnie bieg, ale gdy obroty podskocza do 2000tys to problem zaczyna sie od nowa. czyscilem ostatnimi razy IACV ale co z teog jak znow to samo, wiec czego to moze byc wina? moze ten mechanizm w , ten tloczek tam wewnatrz silniczka jest juz wyrobiony i sie nie domyka tak jak powinien? co mam tmy razem zrobic?? |
|
|
|
|
sla32
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 01 Sie 2008 Posty: 86 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 1 Cze 2011, 21:51
|
|
|
Nie mam instalacji gazowej ale miałem podobny problem.
Od 2 tygodni mam spokój.
1. Objawy w moim przypadku:
Przy uruchomieniu silnika słychać było, że nie równo pracuje.
Po przejechaniu kilku kilometrów przy wciskaniu sprzęgła obroty zaczynały szaleć.
Doraźnie pomagało wyłączenie silnika, ale po jakimś czasie (raz szybciej raz później) problem powracał.
2. To zrobiłem, ale nic nie dało:
Wymiana IACV (na używany gdyż cena nowego jest nie proporcjonalna do wartości samochodu)
Odłączenie VSS
3. Rozwiązanie problemu
Rozwiązanie problemu w moim przypadku jest „bardzo nie fachowe”, ale może komuś też pomoże.
Może trudno w to będzie uwierzyć, ale problem zniknął, gdy umyłem / wyczyściłem silnik.
Coś mnie naszło i przy pomocy zakupionego kiedyś specyfiku do czyszczenia silnika ze spryskiwaczem, spryskałem dokładnie silnik + przewody i złącza a następnie papierowym ręcznikiem wytarłem wszystko. Całą operację przeprowadziłem wieczorem a następnego dnia rano, co bardzo mnie zaskoczyło zauważyłem, że silnik pracuje równiej. Od tego momentu obroty wróciły do normy.
4. Hipotezy – co mogło być przyczyną
* Nie było gdzieś styku i zalanie płynem spowodowało przeczyszczenie.
* Brud powodował niepożądane połączenie jakiegoś obwodu. |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 2 Cze 2011, 08:07
|
|
|
sla32, przecież po odłączeniu VSS "straciłeś" licznik. Inna sprawa że nowy silnik krokowy (IACV) jako zamiennik kosztuje 120 zł... |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
sla32
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 01 Sie 2008 Posty: 86 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2 Cze 2011, 10:49
|
|
|
jackrzec napisał/a: | sla32, przecież po odłączeniu VSS "straciłeś" licznik. |
Być może, ale nie jest to mój autorski pomysł. Taki zabieg opisany jest na tym forum w kilku tematach. Między innymi
http://www.fiestaklubpols...5&highlight=vss
jackrzec napisał/a: | Inna sprawa, że nowy silnik krokowy (IACV) jako zamiennik kosztuje 120 zł... |
Na allegro jest mnóstwo zamienników, które wyglądają jak mój, ale nie miałem żadnej gwarancji, że będą pasowały. Do tego opinie o zamiennikach są różne. Są też krokowce forda, które zewnętrznie wyglądają jak mój i kosztują w granicach 200 zł. Jednak, gdy chciałem takiego oryginała nabyć i podawałem numer mojego okazało się, że tani nie jest dla mnie i że muszę zapłacić ponad dwa razy więcej. Co sprawia, że mój krokowy jest tak cenny nie mam pojęcia?. |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 2 Cze 2011, 11:54
|
|
|
sla32 napisał/a: | Co sprawia, że mój krokowy jest tak cenny nie mam pojęcia?. |
jest trochę tańszy na http://ford.sklep.pl po 299pln więc do przełknięcia, zamienniki jedni chwalą inni przeklinają |
_________________
|
|
|
|
|
sla32
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 01 Sie 2008 Posty: 86 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2 Cze 2011, 12:21
|
|
|
Znam temat
Wysłałem do nich wiadomość i odpisali mi że do mojej fiesty jest ten za 400 zł
http://ford.sklep.pl/pl,p...okowy,ford.html
Zamiennik można kupić jak się ma pewność że będzie pasował, a ja takiej pewności nie miałem.
Do do tego jak już pisałem wymiana nic nie dała więc gdybym kupił nowy oryginał to wydałbym bez sensu 400 zł. Używka kosztowała mnie około 100 zł. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Cze 2011, 17:31
|
|
|
Niestety, przyjęło się silnik krokowy i wszystko jest nazywane silnik krokowy nie ważne czy to zawór bocznikowy powietrza czy silniczek przepustnicy,,, ale mniejsza o to
Jak odepniesz VSS to komputerowi ginie jeden czujnik, wchodzi w tryb awaryjny i nie realizuje do końca programu, czego wynikiem jest brak potrzymania obrotów po wciśnięciu sprzęgła,,, i tak dalej, a w efekcie brak zawieszonych czy zwiększających się obrotów podczas jazdy,,,
Analogicznym sposobem naprawy przebitej opony jest dopompowanie powietrza,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 2 Cze 2011, 17:51
|
|
|
JoeMix, totez dlatego u mnie nie wchodzi w gre to całe VSS, chce naprawić usterkę a nie ją omijać.. a więc wracając... wykreciłem silniczek. znow. przeczyszcze go i zobacze co sie stanie. a tej chwili mam kilka pytan. po pierwsze, w jakiej pozycji powinien znalezc sie ten mechanizm oddzielajacy dwie komory? u mnie niby zamyka komory ale mozna by go jeszcze srubokretem domknąc do konca. zresztą załączam zdjecia.
poza tym.. czytalem ze przyczyna tych podnieisonych obrotów moz ebyc jaksi tam czujnik przepustnicy. gdzie mam go szukac i co z nim zrobic? zalaczam zdjecie spod maski.
poza tym.. czy aby ten element:
to nie jest owy czujnik? na zdjeciu wyzej jego umijescowienie w moim samochodzie oznaczone jest kolorem niebieskim
Nastepnie chciałem równiez zapytać o nieszczelna obudowe filtra powietrza, ktos przy wymianie obrobil niezle gwinty i wlasciwie trzyma sie ona na dwoch srubkach, ale jakby dobrze szarpnał to i je by wyrwało. w moim samochodzie miejsce oznaczone na czerwono jest w ogole pozbawione srubek mocujacych obudwe i stad moje pytanie czy moze sie tam dostawac jakies lewe powietrze i moze to powodowac te podwyzszone obroty? to samo pytanie dotyczy miejsca oznaczonego na zółto. tam znowoz jest ta cała rura tylko włożona i docisnięta podkładką, nie ma na tej rurze w tym miejscu takiej pierscieniowej uszelki.
Chciałbym tez wyczyscic te cała rurę. Czy ta pokrywa w któa wchodzi jej drugi koniec, do któej zreszta jest mocowany IACV, jest rozbieralna?
Jak to wszystko posprawdzać czy nie ma w tym jakiejs winy? |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 2 Cze 2011, 21:40
|
|
|
DewREW napisał/a: | u mnie niby zamyka komory ale mozna by go jeszcze srubokretem domknąc do konca |
musi się sam domykać do końca, nie może mieć żadnych oporów, czyść go w ekstrakcyjnej dopóki nie zacznie się domykać, podczas mycia próbuj go obracać, ruszać tak żeby się rozruszał |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Cze 2011, 13:36
|
|
|
Dokładnie, Marcindobrze gada, zawór bez zasilania ma być szczelnie zamknięty, komputer podając sobie napięcie (nie wiem czy zmienia się napięcie czy częstotliwość podawania) uchyla zawór i podaje powietrze "bokiem" poza zamkniętą przepustnicą przez co reguluje obroty silnika na zwolnionym pedale gazu,,, CPP jak sama nazwa wskazuej musi być przy przepustnicy, niech ktoś ci naciska na pedał gazu a Ty sobie popatrz co się pod maską rusza to szybko znajdziesz, bo linka przesuwa przepustnice i czujnik jednocześnie,,, DewREW napisał/a: | Nastepnie chciałem równiez zapytać o nieszczelna obudowe filtra powietrza, ktos przy wymianie obrobil niezle gwinty i wlasciwie trzyma sie ona na dwoch srubkach, ale jakby dobrze szarpnał to i je by wyrwało. w moim samochodzie miejsce oznaczone na czerwono jest w ogole pozbawione srubek mocujacych obudwe i stad moje pytanie czy moze sie tam dostawac jakies lewe powietrze i moze to powodowac te podwyzszone obroty? | IMHO, nie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 3 Cze 2011, 22:51
|
|
|
czy twoim zdaniem zawór na tych zdjeciach jest "szczelnie" domkniety? zdjecia zostały zrobione zaraz po jego wykreceniu, nic nie manipulowałem nim. on jest w takie pozycji ze jeszcze idzie go pchnac, w strne tego otowru do komory ze sprezynka, ale moze taka pozycja jak na zdjeciu wystarcza na pelne domkniecie?
poza tym.. wyczyscilem dzisiaj ten zawór na nowo, zalalem komory wd40, bo benzynka juz sie skończyła a nie miałem czasu kupic.. zostawiłem na kilka godzin, po przechyleniu kapało się z tego 'kominka'. założyłem i.. poczułem pewną poprawe ale tylko na lagodnej jezdzie. wystarczy ze na pierwszym biegu zwieksze obroy ponad 2000 to przy redukcji na 2 bieg, obroty juz same sie podnosza przy wcisnieciu sprzegla do ok 2200-2300... wiec niby problem istnieje nadal, sadze ze zrobie jeszcze z 50km i bedzie wyc tak czesto jak wczesniej.
aha, no to przepustnica to jest takie haczykowate cos na lince co sam sobie moge uchylic. i co, to sie jakos rozkreca i cos z tym robi zeby zniwelować moj problem lub ogolnie poprawić prace? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Cze 2011, 03:43
|
|
|
Cytat: | czy twoim zdaniem zawór na tych zdjeciach jest "szczelnie" domkniety? | Stara metoda - dmuchnij w niego. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 4 Cze 2011, 13:09
|
|
|
na moje oko po wykreceniu był on niedomkniety, bo ciecz z jednej komory do drugiej sie przelewala.
hmm widze ze problem moze byc rowniez z zakupem zamienniak takiego silniczka, na allegro wszedzie pisze zeby sprawdzic oferowany produkt z numerem oryginału, problem w tym ze naklejka na moim silniczku jest calkowicie biała i nic tam juz nie pisze... z kolei na tej czarnej przedłużce do kotrej dokreca sie silniczek, jest wybity numer:
Kod: | 2
>PA06-GF30<
97BF-6B876-AB
C89WA |
ale nie wiem czy jest to numer silniczka czy przedłużki, jesli nawet, to różni się on z oferowanym tutaj produktem: http://moto.allegro.pl/si...1628496403.html końcówka "-AB" "-AA" .. który silniczek powinienem kupic? oryginały ze sklepu forda odpadaja... |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 4 Cze 2011, 19:06
|
|
|
DewREW, to co podałeś to numer przedłużki (odstępnik). Tu masz nowy:
http://moto.allegro.pl/si...1613181743.html |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 4 Cze 2011, 20:00
|
|
|
ale produkt z tej aukcji rowniez pisze ze spelnia role zamiennika jako FORD: 97BF-6B876-AA i do samochodu FORD FIESTA IV (JA_, JB_) 1.3 i 08.95 - 01.02 44 60 1299 hatchback. wiec chyba niczym sie one nie roznia poza cena ? pytanie tylko czy to rozwiaze problem... jaka mam gwarancje? co powinienem jeszcze sprawdzic? |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 4 Cze 2011, 20:20
|
|
|
Faktycznie - Twojego linka nie sprawdzałem, a są takie same. Nazwy są nie ważne - liczą się numery. Sprawdzałem VIN Twojego auta i w microcacie mi pokazuje właśnie takie numery: 97BF-6B876-AA lub XS6U-9F715-AA (ten drugi zastępuje ten pierwszy).
DewREW napisał/a: | pytanie tylko czy to rozwiaze problem... jaka mam gwarancje? | Hmm... powiem inaczej, za takie szalejące obroty w 99% odpowiada silnik krokowy. A skoro Twój się nie domyka, to najprawdopodobniej po wymianie problem powinien ustąpić. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Cze 2011, 08:10
|
|
|
Już kiedyś pisałem napisze jeszcze raz w skrócie: Dziurę (jedną) zatyka się ręką i się odpala silnik (z odkręconym ale podpiętym silniczkiem) ręcznie się ustawia szerokość dziury tak by wlatywało trochę powietrza i silnik pracował w miarę równo i nie gasł, dorabia się specjalną zaślepkę w wywierconą w niej dziurką,,, dobry jest do tego kawałek czystego laminatu, w którym wiercimy dziurę wielkością zbliżoną do tej co ręką uzyskaliśmy, palimy,,, jak jest za mała to odkręcamy lekko rozwiercamy i przykręcamy ponownie,,, jak ustawimy odpowiednią wielkość to w drogę,,, jak dalej obroty będą szaleć to winę silniczka z racji że będzie sobie gdzieś na przewodzie dyndał można sobie darować,,,, jak problem zniknie to wiadomo,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 5 Cze 2011, 14:59
|
|
|
JoeMix, Twój pomysł nie za bardzo podpasuje, bo silnik zimny i rozgrzany inaczej pracuje.. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 5 Cze 2011, 18:52
|
|
|
dzisiaj bezawaryjnie zrobilem 50km, nie deptajac.. ale.. pozniej na 1 biegu za bardzo pociagłem i jak juz zlapalo to nie chcialo puscic, jechalem tak delikatnie ze podczas jazdy wyciagalem 1500obrotów a przy sprzegle on rwal do 2000..
a powiedzcie mi, czy ta linka przepustnicy ona powinna byc tak sztywno naprezona czy ma dyndac? bo moja to jakby dynda, jak sie ja przycisnie albo jak sie zwiekszy oborty to ona tak sobie wisi.
|
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 5 Cze 2011, 18:56
|
|
|
powinna miec lekki luz |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|