Przesunięty przez: van 7 Kwi 2014, 14:38 |
[MK2] Prosze o pomoc, elektryka. |
Autor |
Wiadomość |
Gurney89
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 141 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 8 Kwi 2011, 15:18 [MK2] Prosze o pomoc, elektryka.
|
|
|
Auto zgasło na środku skrzyżowania, w ogóle nie kręci, akumulator rozładowany, alternator zregenerowany. Co może być przyczyna rozładowanego akumulatora? |
_________________ REGENERACJE CZAS ZACZĄĆ ! |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Kwi 2011, 16:06
|
|
|
Brak ładowania, akumulator na noc na prostownik i wtedy do auta i próbuj zapalić. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Gurney89
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 141 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 8 Kwi 2011, 17:50
|
|
|
no ale co w kółko tak będę robił?
[ Dodano: Pią Kwi 08, 2011 18:09 ]
Dodatkowe info, jak zgasło mi auto to wszystko zaczęło wariować, wyświetlacz radia zaczął migać, a potem siłowniki w centralnym zaczęły wariować. |
_________________ REGENERACJE CZAS ZACZĄĆ ! |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Kwi 2011, 18:30
|
|
|
Jak będziesz miał naładowany akumulator i auto palące to napisz,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Gurney89
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 141 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 8 Kwi 2011, 18:38
|
|
|
no to jutro będę miał bo to nie jest pierwszy raz, myślałem ze to alternator i zregenerowałem go i dalej ten sam problem ;( |
_________________ REGENERACJE CZAS ZACZĄĆ ! |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 8 Kwi 2011, 18:52
|
|
|
Gurney89, jaki to akumulator? nowy/stary? marka?
Jak auto będzie na chodzie, to sprawdzisz sobie pobór prądu na wyłaczonym silniku i ładowanie na wolnych oraz na 2000 obrotow.
Moze coś z klemami nie tak... Ostatnio miałem suzuki swifta, który nie palił jak kable się do klem przyczepialo, a załapał od strzala po podłączeniu między klemą a izolacją.
[ Dodano: Pią Kwi 08, 2011 18:53 ]
Gurney89 napisał/a: | Dodatkowe info, jak zgasło mi auto to wszystko zaczęło wariować, wyświetlacz radia zaczął migać, a potem siłowniki w centralnym zaczęły wariować. |
Wariacja jak wariacja - bardziej zachowanie spowodowane brakiem/skokami napięcia. |
|
|
|
|
Gurney89
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 141 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 8 Kwi 2011, 18:59
|
|
|
Aku jest nowe zakupione miesiąc może dwa temu. |
_________________ REGENERACJE CZAS ZACZĄĆ ! |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 8 Kwi 2011, 19:01
|
|
|
ale jakiejś normalnej firmy a nie np maxis? ( bodajze marka autolandowa )
Sam mam taki w fiescie... Kupa a nie akumulator. Nie wiele lepiej sie sprawuje niż 7 letni motorcraft. W zime jak auto było nie ruszane 2-3 dni to już można było zakładać, że nie odpali.
W kadecie mam boscha s3, po tygodniu w ujemnych temp normalnie palił. |
|
|
|
|
Gurney89
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 141 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 8 Kwi 2011, 19:07
|
|
|
Z Centry |
_________________ REGENERACJE CZAS ZACZĄĆ ! |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 8 Kwi 2011, 19:32
|
|
|
no to ładuj i zmierz, czy poprawnie jest ładowany i czy napięcie pobierane przy wyłaczonych urządzeniach elektrycznych jest w normie |
|
|
|
|
Gurney89
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 141 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 14 Kwi 2011, 08:27
|
|
|
Aku naładowany. pomiar pierwszy ( niepodłączony aku ma 13,16V ), pomiar drugi ( podłączony na zapłonie 13,13V ), pomiar trzeci ( silnik na chodzie z włączonymi światłami 13,6V ), dodatkowe info takie ze gdy się gazuje silnikiem to światła się nie rozjaśniają. Przyczyną może być słaby styk ( taka fajka w alt ). czy to może być powodem słabego ładowania |
_________________ REGENERACJE CZAS ZACZĄĆ ! |
|
|
|
|
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 14 Kwi 2011, 14:33
|
|
|
Światła będą się rozjaśniały tylko w przypadku słabego aku, jeśli masz słaby i napędzisz bardziej altek co wiąże się z większymi obrotami silnika to będą się rozjaśniać, ale tylko w przypadku słabego aku.
[ Dodano: Czw Kwi 14, 2011 14:34 ]
Posprawdzaj wszystkie kable, zmierz ładowanie na altku. |
_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 |
|
|
|
|
Maćko
Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Maciek
Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 135 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 14 Kwi 2011, 14:52
|
|
|
Aku w spoczynku nie powinien mieć nieco powyżej 12V ? Ładowanie jak na Fiestę ok ale po zapłonie na niewłączonym silniku właściwie niewiele się zmieniło ? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Kwi 2011, 15:50
|
|
|
Gurney89 napisał/a: | niepodłączony aku ma 13,16V | 12,6v napięcie naładowanego na full akumulatora,,,
Jeśli w aucie masz ładowanie na poziomie 12V to czego się spodziewałeś jak akumulator w sam w sobie ma powyżej 13,,, coś mi tu nie pasuje,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Gurney89
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 141 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 23 Lis 2012, 14:22
|
|
|
kochani nadal problem nie rozwiązany, gdyż aku rozładowuje się po 3 dniach jazdy... gdy oddawałem do mechanika powiedział mi ze auto nie ma ładowania i wynosi 11 z czymś, powiedział mi tez ze jest to spowodowane tym iż brakuje masy... Oki czy ktoś podpowie mi jak mam to wymienić?? ktoś już to robił ja jestem słaby z elektryki ;P
Pozdrawiam |
_________________ REGENERACJE CZAS ZACZĄĆ ! |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Lis 2012, 14:44
|
|
|
Zaczyna się od wymiany regulatora napięcia,,, na nowy o wartości 14V4 czy też 14V czy 14,4V - to jest trąbione za każdym razem, tak samo jak pomiar napięcia jakie masz,,, bez tego ani rusz, "11 z czymś" to nie jest wiarygodna informacja,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23 Lis 2012, 17:56
|
|
|
Gurney89, popraw masy tak jak mówi mechanik jest to najtańszy, najszybszy i najczęściej spotykany problem z ładowaniem itp.
Czyścisz klemy akumulatora, czyścisz i poprawiasz klemy od kabli|(jak są pordzewiałe śruby itp. wymieniasz)posmarować to wszystko wazeliną, nie będzie się utleniać.
I z "-" doprowadzasz dwa albo trzy na tyle grube jakie się da przewody na karoserię(musi być w miejscu przykręcenia goła blacha), do silnika(też wszystko oczyszczone), do alternatora do masy. Jak ktoś ma problemy z rozrusznikiem to jeszcze do niego też się spotykałem. |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Lis 2012, 16:16
|
|
|
Przed tym jak cokolwiek zrobisz trzeba wiedzieć co masz zrobić. Fascynuje mnie postawa ludzi na forum którzy kochają pracować.
Przede wszystkim musisz mieć multimetr. Możesz go zakupić w markecie za 15 zł.
Jak się dorobisz takiego cudu trzeba dokonać kilku pomiarów.
1. Pomiar pierwszy. Zacisk B+ na alternatorze i masa alternatora, pomiar przed rozruchem dokonany na zakresie 20VDC powinien dawać odczyt ok 12,2V. Uruchamiasz silnik i sprawdzasz co dzieje się po odpaleniu. Ważne aby badać wszystko na alternatorze. B+ to wejście 2 grubych przewodów . Najlepiej wbić sondę w kostkę. i po odpaleniu nie wkładać już tam łap. Jeśli pomiar wykaże 13,8V lub więcej , następny pomiar.
2. Pomiaru dokonujesz na klemach akumulatora. Przed i po rozruchu. Jeśli napięcie będzie o 0,1-0,2 V niższe niż to zmierzone na alternatorze, wszystko jest ok. |
|
|
|
|
markos2101
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: L
Silnik: 1.6D/54KM
Imię: Marek
Wiek: 37 Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 106 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 24 Lis 2012, 18:08
|
|
|
7 miesięcy na poprawienie ładowania... Trzeba mieć zdrowie |
_________________
|
|
|
|
|
Gurney89
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 141 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 30 Lis 2012, 14:52
|
|
|
Dobra nie miałem cierpliwości i oddałem do mechanika, jest nowy altek i śmiga bez zarzutu. mam rok gwarancji na niego... troszkę mnie to kosztowało bo wydałem, na ta operacje 400 zł... no cóż ale jest |
_________________ REGENERACJE CZAS ZACZĄĆ ! |
|
|
|
|
|