[MK3] "S" - potocznie zwana "ogryzkiem" |
Autor |
Wiadomość |
bartek79
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 44 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 31 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 3 Sty 2011, 16:13 [MK3] "S" - potocznie zwana "ogryzkiem"
|
|
|
1. NICK: bartek79
2. IMIĘ: Bartek
3. MODEL: MK3
4. WERSJA: S
5. ROCZNIK: 92
6. SILNIK: 1,8 16V ->2,0 16V
7. OPIS AUTA:
Auto kupione 20.06.2010 od mechanika, który dostał je w rozliczeniu za inne auto. Na pierwszy rzut oka przyzwoicie wyglądało. Nie leżeliśmy pod autem nawet 5 minut także nie znaliśmy stanu podwozie – słowa kolegi: „ za takie pieniądze nie ma, co się brudzić, a z blachą jak będzie tragedia też sobie poradzimy” Po przejechaniu się nim pierwszy raz nie byłem jeszcze zdecydowany na zakup – wszystko stukało i pukało w zawieszeniu, strzelało przy skręcaniu i słabo hamowało, tłumik końcowy był dziurawy jak sito i auto bardzo głośno pracowało, – co trzeba przyznać szło jak diabli. I z tego względu podczas powrotu do domu zdecydowaliśmy, że wracamy po fiestę. Samochód zakupiliśmy za bagatela 1400 PLN.
Nie bardzo byłem w temacie fiest (posiadałem kiedyś eskorta 1,6 90KM 1995r) i nie wiedziałem, co ja kupiłem – fiesta z silnikiem 1,8 zetec – to na pewno jakiś kundel i tak już zostało. Tak naprawdę nie słyszałem o takich dużych silnikach we fiestach prócz XR2 i dzięki kolegom z forum dowiedziałem się, że kupiłem Fiestę S i że nie jest to kundel. Po powrocie do domu i wstępnych (dokładniejszych niż przy zakupie) oględzinach auta z pewną dozą nieśmiałości postanowiłem przedstawić auto żonie. Kobiety jak to kobiety kupują wszystko oczami i nie bardzo (widząc minę) samochodzik się spodobał. Po przejechaniu się nim powiedziała, że tak jakoś głośno chodzi i tak w ogóle w porównaniu do Opla (astra 1,6 z 2000r) to taki „ogryzek” i tak już zostało.
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne:
umyte i odkurzone w środku
b. mechaniczne:
wymienione zostały:
- hamulce przednie,
- łączniki stabilizatora,
- krzyżak kolumny kierowniczej,
- zreanimowany tymczasowo wydech,
- wykonanie blaszanych mocowań tylnego stabilizatora – stare zardzewiały i się rozpadły.
c. audio:
wymienione stare radio na jakiegoś pioniera z głośnikami blaupunkt
d. inne:
- zdemontowane stare kable po alarmie,
- zdemontowane wnętrze (wykładziny, tylna kanapa, podsufitka, inne niepotrzebne do jazdy elementy wnętrza)
- od 2 tygodni wyjęty cały zespół napędowy – przygotowanie do „odświeżenia” (czytaj wymiany) elementów blacharskich i ponownego lakierowania budy auta.
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne:
- wymiana zardzewiałych paneli na nowe
- malowanie + konserwacja
- felgi Alu 14” od sierry (już są) odświeżone – pomalowane proszkowo na biało
b. mechaniczne:
- jeżeli będzie potrzeba to wymiana zawieszenia (są jakieś pomarańczowe amortyzatory)
c. audio:
- na razie zostaje to co jest
d. inne
10. FOTKI AUTA - (zaraz po zakupie)
[ Komentarz dodany przez: Freeman: Sro Sty 05, 2011 11:14 ]
Poprawiłem zdjęcia na miniatury. Na przyszłość wstawiaj foty właśnie w formie miniatur. |
Ostatnio zmieniony przez Freeman 30 Lis 2011, 22:11, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Sabaku Kyuu
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Mateusz
Wiek: 32 Dołączył: 21 Sie 2010 Posty: 76 Skąd: Tymbark | KLI
|
Wysłany: 3 Sty 2011, 16:47
|
|
|
mina żony się może zmienić jak coś z wyglądem zrobisz ;D
a płeć męską oczarujesz wysokimi osiągami ;D
no ale jeśli się ma sporo gotówki to można obie strony zadowolić heh
Autko ładne ;p |
_________________
|
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 3 Sty 2011, 18:31
|
|
|
S`ki to takie seryjne sleepery Nikt nie spodziewa się co jest pod maską, bo 95% fiest ma pod maską kosiarki
Czeka cie sporo pracy ale trzymamy kciuki żeby wszystko poszło gładko
Brakuje jej tylko przednich halogenów które na 100% były seryjnie. Nie ma czasem podgrzewanej przedniej szyby? Na foto widać że przycisku nie ma, tylko dziura po nim została :yyy: |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
Krzysiek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33 Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 523 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 3 Sty 2011, 18:52
|
|
|
Pozazdrościć silnika jakbyś sprzedawał daj znać Widzę kolejna fiesta Cross Country, coś wysoko siedzi przydałoby się zapodać -40mm |
_________________ Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW |
|
|
|
|
bartek79
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 44 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 31 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 3 Sty 2011, 18:55
|
|
|
Szyby podgrzewanej to ona raczej nie ma - nie widać żadnych oznak, halogeny będą na 100% - narazie jestem na etapie rozbierania i zastanawianiania się kto to kur..a później złoży. Myślałem o zmianie koloru (nie lubie czerwonego) ale coś mi tak po cichu mówi żeby ją zostawić w orginale
Oczywiście niedługo będzie fotorelacja z przebiegu prac.
[ Dodano: Pon Sty 03, 2011 19:03 ]
Intense napisał/a: | Pozazdrościć silnika jakbyś sprzedawał daj znać Widzę kolejna fiesta Cross Country, coś wysoko siedzi przydałoby się zapodać -40mm |
pewnie i to bedzie zmienione jak ją postawie na właściwych kołach - myślałem o oponkach 185/55 ale narazie temat kół i zawiech stoi tzn leży (felgi czekają na opony) - priorytetem jest doprowadzenie blachy do stanu mnie zadowalającego czyli minimum szpachli.
a co do sprzedarzy to jeszcze mnie bardzo nie wkur..ła cobym ją chciał sprzedać. |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 3 Sty 2011, 19:05
|
|
|
bartek79 napisał/a: | Szyby podgrzewanej to ona raczej nie ma - nie widać żadnych oznak |
Podgrzewanie przedniej ma włącznik nad radiem po prawej - masz tam dziure po przycisku co nie jest normalne, bo jak przycisku nie ma seryjnie to jest zaslepka A pytam bo moja seryjnie jest właśnie S`ką i ma pełne wyposażenie, co w S`kach było dość normalne.
bartek79 napisał/a: | Myślałem o zmianie koloru (nie lubie czerwonego) ale coś mi tak po cichu mówi żeby ją zostawić w orginale |
Zostaw oryginał, nie ma co kombinować.
No i koniecznie jakieś niższe spręzynki, nawet -35mm już da znaczną poprawe. |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
Dawidoff4
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Dawid
Wiek: 41 Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 307 Skąd: Rakoniewice
|
Wysłany: 3 Sty 2011, 23:49
|
|
|
autko zajefajne
prawdziwy wilk w owczej skórze
a miny właścicieli bmw po starcie na światłach bezcenne
miałem taką, miło wspominam i żałuję że sprzedałem ale sytuację finansową miałem wtedy kiepską
S by Dawidoff |
_________________ były Fiesty (5x MK3, 3x MK4, 1x MK5) i Puma
był Citroen Saxo
był Fiat 126P
był Nissan Micra K11 SuperS
był VW Polo 6N2 GTI
był Seat Arosa
jest Kia Ceed II Kombi
|
|
|
|
|
Kusiu
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Adrian
Wiek: 33 Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 282 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 4 Sty 2011, 00:04
|
|
|
na glebe z nią, i zostaw czerwiony kolor, czerwone fiesty są najlepsiejsze |
|
|
|
|
bartek79
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 44 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 31 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 4 Sty 2011, 22:11
|
|
|
Dzisiaj porobiłem trochę zaległych fotek.
Tutaj juz bez silnika
Lewa strona miała nieciekawą przeszłość ...
Prawa zresztą też, 0,5 cm szpachli.
I trochę wnętrza
I jeszcze wiązka - to co mnie najbardziej przeraża
A tu taka mała 12T praska do wyciskania i wciskania różnych żeczy
i te nieszczęsne drzwi
I to co dzisiaj wykonane:
wycięte obydwa przednie błotniki
i jeszce felga - takich jest 5 szt
i wstępne mycie skrzyni biegów
no i silnik - ten płyn do mycia silników i takich tam - polecam
Została zdemontowana prawie cała komora silnika - została tylko maglownica.
[ Komentarz dodany przez: Freeman: Sro Sty 05, 2011 11:15 ]
Poprawiłem zdjęcia na miniatury. Na przyszłość wstawiaj foty właśnie w formie miniatur. |
Ostatnio zmieniony przez Freeman 5 Sty 2011, 11:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Bezimienny
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1185 Skąd: Torzym/ZG
|
Wysłany: 4 Sty 2011, 22:19
|
|
|
Grubo, widze że szykuje sie super fiesta.
P.S fajne felgi |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 4 Sty 2011, 22:19
|
|
|
Podoba mi się droga którą obrałeś zazdraszczam warunków do wybebeszania auta
Ps. Popraw fotki w pierwszym poscie zeby byly pionowo, bo temat sie rozjeżdża |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
Kusiu
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Adrian
Wiek: 33 Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 282 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 4 Sty 2011, 22:55
|
|
|
Kozak fele |
|
|
|
|
tadzias
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 1321 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 5 Sty 2011, 00:23
|
|
|
Ten środek do mycia "DIMER" jest genialny, sam go stosuję, nie tylko do mycia silników
Swego czasu myłem nim ciężarowe i nawet najgorszy syf schodził.
Co do Fiesty to robisz ją gruntownie, podoba mi się takie podejście.
Życzę powodzenia w dalszej walce |
|
|
|
|
bartek79
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 44 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 31 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 5 Sty 2011, 10:42
|
|
|
"Odbudowa" dopiero rozpoczęta. Kiedy będzie ukończona? - zależy od dostępnego czasu no i $. |
|
|
|
|
Mikuś
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Michał
Wiek: 31 Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 53 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 5 Sty 2011, 10:47
|
|
|
tadzias, jak ten preparat zachowuję się na lakierze ??
widze praca wree, pięknie, powoli do przodu |
_________________ Żeby sztywna była furka,musi w furce być rozpórka. |
|
|
|
|
tadzias
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 1321 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 5 Sty 2011, 11:18
|
|
|
Mikuś napisał/a: | tadzias, jak ten preparat zachowuję się na lakierze ?? |
nie robi nic z lakierem pod warunkiem, że spłukujesz go mocnym strumieniem z Karchera, jeśli będziesz spłukiwał zwykłym wężem ogrodowym to Ci lakier zmatowieje ponieważ środek wciąż będzie na powłoce, może też być tak, że Ci klar zejdzie
osobiście stosuję ten środek już dobre 5 lat i na razie na żadnym z samochodów nie ma po nim ubytków lakierniczych, ani na lakierach akrylowych ani na metalikach |
|
|
|
|
Krzysiek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33 Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 523 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 5 Sty 2011, 18:57
|
|
|
Felgi cyc malina. Co do auta sam mam teraz tak auto wyrozbierane |
_________________ Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW |
|
|
|
|
bartek79
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 44 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 31 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 5 Sty 2011, 20:39
|
|
|
No i dzisiejsza praca:
Buda ogołocona ze zbiornika - troche w odwrotnej kolejności - bhp!!!
Bardzo zły stan dolnego wzmocnienia - podłużnicy
Ogołocony środek z deski i całej elektryki
Efekty poprzednich napraw po kolizji w przód prawy po usunięciu basy bitumicznej
Lewa strona podłogi troche lepsz ale jest co robić
I jeszcze ogólny zarys ...
|
|
|
|
|
Krzysiek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33 Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 523 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 5 Sty 2011, 23:44
|
|
|
Trzeba przyznać kolego że auto rozebrałeś konkret no ale widać że będziesz miał z nią trochę do roboty. Sam się cieszę że moja Fiesta nie ma podłogi do robienia tylko miała rudą na pasach tył i przód. Nie pozostaje nic jak życzyć powodzenia w pracy |
_________________ Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW |
|
|
|
|
bartek79
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 44 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 31 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 8 Sty 2011, 20:17
|
|
|
Po wielu konsultacjach zapadła decyzja ze buda będzie piaskowana, oczywiście nie cała z uwagi że są miejsca takie jak dach których nie ma potrzeby ruszać. Komora silnika, tylnie błotniki - ranty szerokości 10 cm, podłoga przód, przednie boczne fartuchy (części które są widoczne po wycięciu błotników) no i cała podłoga od spodu. Z uwagi na pogodę temat odciągnie się trochę. Będzie czas na zebranie trochę brakujących, zniszczonych części, dalsze zabiegi kosmetyczne z skilnikiem i skrzynią, fotelami. Trzeba będzie się rozejrzeć za przednią podgrzewaną szybą, wspomnianymi wcześniej halogenami no i tylnym siedziskiem kanapy w której pierd..lona mysza zrobiła dziurę.
Bardzo mile widziane uwagi związane z odświerzeniem "S" |
|
|
|
|
|