Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK7] 1.6 Ti-VCT /120KM Titanium
Autor Wiadomość
jery13 


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jurek
Wiek: 63
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 108
Skąd: Jawor / Legnica
Wysłany: 22 Lis 2010, 22:56   

bidżej napisał/a:
Cytat:
dyngs (zielona strzalka zapalajaca sie w optymalnym momencie) wskazujacy na zmiane biegu na wyzszy
za ten wynalazek przyebaubym w zęby temu projektancinie co to wymyślił... miałem okazję jeździć Corsą z tym "dyngsem" i doprowadzał mnie on do białej gorączki. Jak jadę na trójce z 4krmp, to znaczy że chcę jechać na trójce z 4krpm, a nie na czwórce albo piątce - nie jestem debilem, żeby mi mówić kiedy mam zmienić bieg...

Ja też to mam , ale jeszcze nie zdarzyło mi się żeby ta strzałka się zaświeciła , w instrukcji pisze że trzeba dłuższy czas jechać na wysokich obrotach , to wtedy ta strzałka się zaświeci , będę musiał to spraktykować .
_________________
Były :
Syrena 105
Fiat 126p x 3
Fiesta Mk2
Fiesta Mk3 Xr2i
Fiesta Mk4
Fiesta Mk6
Jest :
Fiesta Mk7
Fiesta Mk4
 
 
pooley 

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium
Silnik: Inny
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 10
Skąd: Okolice W-wy
Wysłany: 22 Lis 2010, 23:16   

U mojej żony świeci się to zawsze, bez względu na styl jazdy, a teraz ona jeździ spokojnie jeszcze, bo nawet pierwszego tysiąca nie zrobiła, wiec nie piłuje silnika. Aczkolwiek jej to już chyba nie przeszkadza ;)
Pojawił się natomiast kolejny problem... pukająca klimatyzacja (przynajmniej serwis tak twierdzi). Objawia się to metalicznym stukiem przy prawym przednim nadkolu. Siedząc w środku trochę to słychać, wiec mi się moja lepsza połówka nerwi ze jej puka, pojechała do serwisu, przeładowali jej czynnik w klimatyzacji i bez zmian, nadal puka... najwyraźniej to jakiś zawór, ale co to do cholery jest... to nie wiem. Jak zajrzałem pod maskę, i nagle stuknęło, to się normalnie wystraszyłem :) Cholera wie co to, ale sadze ze moja żona tak łatwo nie przepuści ;) Brzmiało to jak jakiś elektromagnetyczny zawór, bo podźwięk metaliczny i dosyć gwałtowny.
_________________
[MK7] Fiesta 1.6 120KM | Titanium | Ink Blue
Fiat Bravo Sport 2.0 MJet
 
 
mahony
[Usunięty]

Wysłany: 28 Lis 2010, 20:47   

I u nas jest zielona lampka daje o sobie znaki. Jak narazie mogę powiedzieć o niej tyle -jedna wielka ściema. Dlaczego? A no dlatego, że:
1. włacza się nader szybko = podążając za strzałką - stoimy niemal w miejscu, czyli nie da się jeździć ekonomicznie wg wskazań producenta
2. aktualne spalanie średnie po przebiegu całkowitym ~500 km wynosi ~10 l/100km,
3. pretensji o to większe spalanie mieć niby nie można bo - patrz pkt 1.
4. O tym, że silnik powienien się dotrzeć wiemy, ale z drugiej strony jak zapewnia sprzedawa - fordy sprzedają dotarte o czym świadczyć ma fakt braku konieczności wykonania przeglądu po 1000 km.

Mój stary poczciwy golfik IV 1,6 2003 - spalał 8 lt po mieście..., był absolutnie bezawaryjny, kosztował 3x mniej.....
Czekam aż spalanie spadnie.

PS. no i jeszcze na drugiej predkości wentylatorkowi nawiewu powietrze coś przeszkadza w bezszelestnej pracy. Na trzeciej cichnie..
 
 
pooley 

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium
Silnik: Inny
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 10
Skąd: Okolice W-wy
Wysłany: 29 Lis 2010, 15:21   

Co do docierania, to z tego co mi coś świta, że gdzieś jest napisane w instrukcji zeby przez pierwsze 1500km jeździć spokojniej, wiec silniki może są wstępnie dotarte, ale najwyraźniej nie do końca ;)
Co do spalania, to żonka jeździ w godzinach szczytu, więc trochę w korkach stoi (trasa Piaseczno-Warszawa, ale jeździ przez Konstancin) i pali jej jakieś 8.6l/100km (przejechane ok. 1300-1400km), wiec nie jest chyba źle, zazwyczaj się stosując do upierdliwej zielonej strzałki, chyba że jest potrzeba się zawinąć szybciej ;) Tak wiec jak na wieczna jazdę w korkach chyba nie jest źle, tym bardziej ze to 120KM. Wcześniej jeździła stara Vectra B, ta jej paliła 11 litrów, wiec nie narzeka teraz ;)

No i nawet znalazłem to o docieraniu samochodu w instrukcji :)
_________________
[MK7] Fiesta 1.6 120KM | Titanium | Ink Blue
Fiat Bravo Sport 2.0 MJet
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK7] Fiesta MK7
Fordy Fiesta VII generacji (2009-....)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:28
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] Wersje wyposażenia - mini FAQ
Mini FAQ o tym jak rozpoznać wersję wyposażenia MK7
FFDriver Przed zakupem 9 21 Kwi 2022, 12:22
ambienT
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] FAQ - Przycisk otwierania klapy - NAPRAWA
Instrukcja demontażu tapicerki klapy oraz naprawy mikrowłącznika - przycisku otwierania klapy w mk7
Kam1l Elektryka ogólna 21 30 Sty 2019, 11:45
jonson22
Brak nowych postów Roznice 1.6 Ti Vct 120km a ST 182Km
Roznice 1.6 TiVct 120km a ST 182KM
Tomek Mechanika ogólna 5 13 Cze 2017, 20:50
swampshark
Brak nowych postów Fiesta Mk7 1.6 120KM - nada sie do zagazowania ?
LoLeK347 LPG 7 22 Sie 2023, 17:27
stilo_kielce


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.