|
[MK5] Terkotanie w bezpiecznikach |
Autor |
Wiadomość |
f15h3r [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Lis 2010, 15:49 [MK5] Terkotanie w bezpiecznikach
|
|
|
Witam,
Posiadam Fieste MkV 00/01 od 5 lat, dotychczas nie sprawiała wiekszych problemów, ale ostatnio zaczely sie dziac dziwne rzeczy. A wiec po kolei.
Od jakiegos czasu zaczely sie problemy z odpalaniem silnika. Poczatkowo myslalem ze to akumulator wiec wymienilem na nowy (stary mial okolo 6 lat ). Niestety, nie pomoglo. Gorzej nawet, bo w ogole przestal sie uruchamiac, zegary przy przekrecaniu kluczyka wariuja, kontrolki gasna i mrugaja, przebieg sie restuje, a ze skrzynki bezpiecznikow w komorze silnika slychac dziwne stukanie. Rozrusznik nawet nie drgnie. Po zdjeciu pokrywy z bezpiecznikow przy silniku zorientowalem sie ze terkocze przekaznik (prawy dolny z 4 po prawej stronie patrzac od przodu pojazdu). Z ksiazki serwisowej (niestety po francusku, stamtad byl sprowadzony samochod) wyczytalem ze jest od pompy i sterowania silnikiem.
Prosze o pomoc i porade coz to sie z nim dzieje.
Pozdrawiam. |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 6 Lis 2010, 15:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Lis 2010, 16:06
|
|
|
Objaw wskazuje na ewidentny spadek zasilania, ale skoro akumulator nowy i naładowany to znaczy że gdzieś na głównym zasilaniu jest przerwa, przewód zaśniedział, zardzewiał lub się upalił,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 6 Lis 2010, 16:16
|
|
|
JoeMix dobrze gada. skakanie zegarów przy włączaniu zapłonu to reakcja na kiepskie zasilanie (niskie napięcie). |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
f15h3r [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Lis 2010, 16:24
|
|
|
No tak, po starym akumualtorze sporo sniedzi i soli zostalo na klemach i w okolicach, ale wszysciutko wyczyscilem Robilem test na wyswietlaczu i pokazalo 12V, czyli tak jak byc powinno. To jest miarodajne czy musze mierzyc osobno, inaczej? :>
Swoja droga na starym aku wyskoczyly mi 2 bledy (niskie napiecie i problem z abs, a po zmianie problem z abs zniknal - to taka ciekawostka tylko ) |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Lis 2010, 17:01
|
|
|
Naładowany do pełna akumulator bez obciążenia ma 12,6V, wyczyść dokładnie klemy i połączenia klem z przewodami,,, usterka nie musi być koniecznie przy klemach,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
f15h3r [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Lis 2010, 16:03
|
|
|
Oki, doki. Wyczyscilem klemy do lsnienia i dziala jak ta lala
Dzieki za pomoc.
Pzdr. |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|