Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: dym, turbo, zetec

[Inny] Zetec Turbo - biały dym??
Autor Wiadomość
yezozwierz 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Mariusz
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 11
Skąd: Bukowno
Wysłany: 13 Paź 2010, 23:53   [Inny] Zetec Turbo - biały dym??

Po krótcę opowiem, silnik Zetec 1.8 16v z turbinką T3 z ERST, odprężony płytą, wysterowany DET2 - wszystko było jak należy, tylko w pewnym momencie dosłownie nagle (przejazd testowy aby sprawdzić logi) auto puściło masę białego dymu zewsząd (wydech i wszystkie łączenia).. W poszukiwaniu usterki znalazłem zbyt krótką szpilkę w kanale wodnym od kolektora wydechowego i wymieniłem na dłuższą. Odpaliłem silnik i dalej biały biały dym cała masa.. Ale auto lata jak dzikie, świetnie naprawdę jeździ, olej czysty, woda czysta i nie wygląda na to żeby miało jej ubywać. Zaczyna dymić po kilkudziesięciu sekundach od odpalenia. Czy to może być olej który wlał mi się do kolektora? (odkręcałem szpilke która przechodzi przez kanał olejowy). Proszę o rady, jak potrzeba więcej info to piszcie powiem co tylko wiem.. (aha, to w escorcie siedzi, nie obraźcie się że pytam na fkp, ale tu są specjaliści a tam wątpie).
_________________
kucik.pl
Fotografia Profesjonalna
Ostatnio zmieniony przez bidżej 15 Maj 2011, 18:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 14 Paź 2010, 09:17   

Biały dym z reguły oznacza, że do wydechu dostaje się woda/płyn chłodniczy.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 14 Paź 2010, 09:21   

spalany olej nie dymi na bialo tylko niebiesko lub czarno,
Wody nie musi duzo sie dostac do komory spalania aby bylo bialo.
Sprawdz czy weże od wody robią się twarde jesli tak to walneła Ci uszczelka pod glowicą.
Masz lpg?
bo lpg jak jest zimno tez na bialo kopci/

[ Dodano: Czw Paź 14, 2010 09:22 ]
turbinka + stara uszczelka glowicy = woda precz ;]
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
BerciQ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 510
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 14 Paź 2010, 15:33   

a dużo jeździsz? Ubywa płyn chłodzący? A może jest woda, ale w układzie wydechowym i jak trochę auto pochodzi, nagrzeją się elementy wydechu to zaczyna parować? Tak jak po wjeździe w kałużę i woda dostanie się na wydech.
 
 
yezozwierz 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Mariusz
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 11
Skąd: Bukowno
Wysłany: 14 Paź 2010, 19:11   

Uszczelka jest cała kompresja nigdzie nie ucieka, ideał, węże w normie, w zbiorniczku cisza i spokój wody nie ubywa. Uszczelki nowe reinza przy turbieniu były zakładane 10 tysięcy temu może mniej. Dymu jest TYLE że nie może to być regularna para z układu wydechowego czy coś podobnego..

Nie nie mam LPG, to raczej alogiczne zetec z turbiną i gaziorem..
_________________
kucik.pl
Fotografia Profesjonalna
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 14 Paź 2010, 19:58   

biały dym jest zarówno na jałowych obrotach jak i przy wysokich?
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 14 Paź 2010, 20:18   

biały dym może też onznaczać zę na ciepłą stronę czyli wydech turbiny dostaje sie olej
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
yezozwierz 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Mariusz
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 11
Skąd: Bukowno
Wysłany: 15 Paź 2010, 01:06   

tak. odpalam silnik, pochodzi chwilę na wolnych bez objawów czy dymków z wydechu i zaczyna się akcja, wali jak z gaśnicy na biało. na wysokich też, ciągle. zaznaczam, w wydechu JEST olej.

jak wiecie żeby do zeteca założyć kolektor z ERST trzeba nawiercić nowe szpilki. wchodzą w kanały wodne i olejowe. źle dopasowałem szpilki i na 99% lało mi się przy rozrządzie spod szpilki do kolektora z kanału wodnego. odkręciłem znów kolektor i z kanału olejowego (spływ z głowicy) poleciało mi dużo oleju w wydech - tak że z łączenia ze środkowym kapało, uszczelniłem szpilki wszystkie i woda już nie powinna się lać. więc też pytanie czy to nie dymi olej który jest w wydechu.
_________________
kucik.pl
Fotografia Profesjonalna
 
 
 
NOWITEK 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46
Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 188
Skąd: Małopolska
Wysłany: 15 Paź 2010, 07:25   

yezozwierz napisał/a:
tak. odpalam silnik, pochodzi chwilę na wolnych bez objawów czy dymków z wydechu i zaczyna się akcja, wali jak z gaśnicy na biało. na wysokich też, ciągle. zaznaczam, w wydechu JEST olej.

jak wiecie żeby do zeteca założyć kolektor z ERST trzeba nawiercić nowe szpilki. wchodzą w kanały wodne i olejowe. źle dopasowałem szpilki i na 99% lało mi się przy rozrządzie spod szpilki do kolektora z kanału wodnego. odkręciłem znów kolektor i z kanału olejowego (spływ z głowicy) poleciało mi dużo oleju w wydech - tak że z łączenia ze środkowym kapało, uszczelniłem szpilki wszystkie i woda już nie powinna się lać. więc też pytanie czy to nie dymi olej który jest w wydechu.



Ile tak juz jeździsz po skręceniu tego kolektora?
_________________
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 15 Paź 2010, 10:52   

a moze uszczelnienie turbiny ci puszcza?
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
yezozwierz 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Mariusz
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 11
Skąd: Bukowno
Wysłany: 15 Paź 2010, 10:56   

Po ostatnim przykręceniu przejechałem dosłownie kawałeczek bo kilka kilometrów. Skończyło się pożarem bandaża na kolektorze i dziurą w chłodnicy (ściągałem downpipe i musiałem ciut źle lambade ułożyć). Za to jechał szałowo przez ten kawałek :D :D :D
_________________
kucik.pl
Fotografia Profesjonalna
 
 
 
Krawiec 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 352
Skąd: Kraków
Wysłany: 15 Paź 2010, 14:13   

uszczelniacze turbiny do wymiany
_________________
Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 15 Paź 2010, 17:34   

z tego co wiem to na turbine ma isc "mniejsze" cisnienie oleju
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 16 Paź 2010, 01:51   

wszystko ciul jak właściciel ma olej w wydechu i dlatego kopci
sprawdź dobrze te szpilki jeszcze raz czy tam gdzieś się coś nie sączy
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Turbo
Zetec/CVH
PumaRST Tuning mechaniczny 53 12 Lis 2012, 21:59
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - CVH Turbo
seria & modyfikacje
PumaRST Tuning mechaniczny 26 13 Paź 2012, 09:42
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - 1.8Diesel / Turbo Diesel
Fordon Tuning mechaniczny 140 30 Lis 2011, 09:21
szczupak
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.