Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 16:33
[MK4] Narzędzia do wymiany tylnich amortyzatorów
Autor Wiadomość
pawmet 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 24
Skąd: Kudowa Zdrój
Wysłany: 22 Sie 2010, 12:35   [MK4] Narzędzia do wymiany tylnich amortyzatorów

Jutro czeka mnie wymiana amorów z tyłu lecz niewiem jakie klucze potrzeba, mam sciągacz do sprężyny jesli ktoś wymieniał proszę o porade(jakie klucze itd)

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010, 10:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 22 Sie 2010, 13:28   

nie wiem jak w MKIV ale w MKIII żeby wymienić amory nie trzeba sprężyny ruszać...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
pawmet 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 24
Skąd: Kudowa Zdrój
Wysłany: 22 Sie 2010, 14:26   w mk IV sprawdzalem

amortyzator jest w spręzynie wsadzony
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 22 Sie 2010, 14:38   

Miły, coś ci sie chyba pomieszało chcąc wymienić amortyzator wyjmujesz całość amortyzator ze sprężyną i górnym mocowaniem.
pawmet mając podstawowe klucze 13, 15, 17, 19 bo nie wiem jaki dokładnie są klucze, powinieneś dać rade jeszcze odrdzewiacz by sie przydał, młotek.
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
Ostatnio zmieniony przez luki 22 Sie 2010, 14:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 22 Sie 2010, 14:39   

ojciec wymieniał i sprężyny nie musiał zdejmować... mówię o tyle bo przód trzeba
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
Bezimienny 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 1185
Skąd: Torzym/ZG
Wysłany: 22 Sie 2010, 14:58   

Miły napisał/a:
nie wiem jak w MKIV ale w MKIII żeby wymienić amory nie trzeba sprężyny ruszać...


chyba jednak trzeba, sam pewny nie jestem, ale czytałem żę potrzebny ściągacz do sprężyny( pisano też że można drutem związać).

Tu temat o wymianie tylnych amorków http://www.fiestaklubpols...amortyzator%F3w
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 22 Sie 2010, 15:01   

w mk3 do tylnych seryjnych sprężyn i amorków nie potrzeba ściągaczy <8>
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
pawmet 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 24
Skąd: Kudowa Zdrój
Wysłany: 22 Sie 2010, 18:42   dzieki wszystkim

dzięki wszystkim jutro walcze niewiem tylko czy dobrze zrobilem bo zaloże gazowe amory
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 22 Sie 2010, 19:07   

ja mam gazówki z tyłu... będzie twardo...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
jery13 


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jurek
Wiek: 62
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 108
Skąd: Jawor / Legnica
Wysłany: 22 Sie 2010, 19:14   

Będziesz potrzebował klucz najlepiej oczkowy 15 lekko wygięty żeby odkręcić górne mocowanie , żeby skontrować jak będziesz u góry odkręcał chyba 7 albo 6 nie pamiętam dokładnie.
Dolne mocowanie to solidny klucz 15 albo 17 dokładnie nie pamiętam i lepiej żebyś miał jakąś przedłużkę , lekko nie będzie , popsikaj wcześniej np.wd 40.
Jeżeli będziesz miał do dyspozycji kanał to koła nie musisz odkręcać.
Jak będziesz miał go na zewnątrz , to jak masz ściągacz nie będzie problemu , ja naginałem brechami a druga osoba pierścień z rowka wyciągała.
Pamiętaj jak będziesz ponownie zakładał to łożysko z gumy , wypustki muszą idealnie najść na wycięcia w gnieździe .
Ostateczne dokręcanie zrób jak samochód spuścisz z lewarka .
_________________
Były :
Syrena 105
Fiat 126p x 3
Fiesta Mk2
Fiesta Mk3 Xr2i
Fiesta Mk4
Fiesta Mk6
Jest :
Fiesta Mk7
Fiesta Mk4
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 23 Sie 2010, 14:53   Re: dzieki wszystkim

pawmet napisał/a:
dzięki wszystkim jutro walcze niewiem tylko czy dobrze zrobilem bo zaloże gazowe amory

I dobrze, i źle.

Dobrze, bo (tu się z Miłym akurat nie zgodzę) gazówki twarde nie są.
Im lepsze gazówki, tym komfort będzie większy (zwłaszcza dla ludzi siedzących z tyłu)

Minus z kolei za właśnie tą jakość. Im lepsze gazówki, tym bardziej Ci poleci do góry "dupa" auta - spojrzyj w mój temat, to zobaczysz jak wygląda Fiesta po wymianie amorów na gazowe :) Mały SUV.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
kazio93 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 21
Skąd: lbn
Wysłany: 19 Gru 2012, 12:18   

wiecie moze co to jest na zdjeciu czesc nr. 6 nad poduszka?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 19 Gru 2012, 12:28   

kazio93 napisał/a:
wiecie moze co to jest na zdjeciu czesc nr. 6 nad poduszka?

Pierścień zabezpieczający poduszkę przed zsunięciem się z trzpienia amortyzatora.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
kazio93 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 21
Skąd: lbn
Wysłany: 19 Gru 2012, 12:30   

ok rozumiem a pytanie z innej beczki... Czy wiece co moze byc spowodowane tym ze caly amortyzator sie rusza delikatnie gora-dol czuc to ja ksie zlapie za gorne mocowanie amora, a gdy sie jedzie slychac taki gluchy tempy dzwiek i wydaje mi sie ze ot moe byc przez to. Moze to cos innego tlucze? Wszystko w zawieszce nowe tuleje bleki amory sprezyny (w bdb stanie sa) . Co to moze byc?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 19 Gru 2012, 12:34   

Może zbyt słabo dokręcony z góry amor.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
kazio93 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 21
Skąd: lbn
Wysłany: 19 Gru 2012, 12:36   

tam trzeba zlapac za trzpien i dokrecac sruba no ale wydaje mi sie ze mocno dokrecilem ale moze "za male narzedzia" :P moze wemze wieksze kombinerki i solidniejszy klucz? albo to trzeba jakims pneumatem przykrecic? a moze tam cos jeszcze glucho stukac pukac?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 19 Gru 2012, 15:27   

Jak skręcisz za mocno, to odboje zniszczą pierścienie na trzpieniu i będziesz mógł sobie amortyzator na ścianie powiesić, także z umiarem. Jak da się dokręcić, to dokręć, byleś nie przesadził.

Guma na odboju może odstawać ok. 1cm nad kielich. To nie jest reguła, ale generalnie w tych okolicach się to mieści. Jak masz dużo więcej, to śruby są licho dokręcone.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
kazio93 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 21
Skąd: lbn
Wysłany: 19 Gru 2012, 15:53   

no dobra a co sadzisz a tym gluchym pukaniu? czym mzoe byc to spowodowane? moze mi cos doradzisz? :) Moge dodac ze przy wpadnieciu w wiekszy dolek jest takie glosniejsze "lup" wlasnie taki dziwek jak ten przy mniejszych nierownosciach.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 19 Gru 2012, 19:14   

Dokręć i sprawdź. Pomoże, to pomoże. Nie pomoże, to warto jechać na sprawdzenie amorów na stację diagno. Mają odpowiedni sprzęt - puszczą auto na "wibratory" - można wtedy obejrzeć zawias z góry, z dołu i stwierdzić co jest do roboty.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
kazio93 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 21
Skąd: lbn
Wysłany: 19 Gru 2012, 19:56   

No bylem an szarpakach i wyszl oze wszystko ok no i tak mi sie wydaje ze Panowie mnie zwyczajnie zbyli... tacy fachowcy, a ja dalej zostalem z tym uporczliwym pukaniem....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 22:16
hubi_2006
Brak nowych postów Kable do głosników tylnich w mk4
vivaldi Car Audio i CB 2 18 Sty 2007, 15:30
Gość
Brak nowych postów [MK4] Głosniki w tylnich dzwiach Fiesta 5D
pliba Car Audio i CB 3 16 Maj 2011, 16:12
marcinek0110


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.