[MK3] łożysko, piasta, zwrotnica - pomocy |
Autor |
Wiadomość |
Patty
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Patty
Wiek: 44 Dołączyła: 21 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21 Sie 2010, 18:01 [MK3] łożysko, piasta, zwrotnica - pomocy
|
|
|
Witam wszystkich,
potrzebuje pomocy z problemem na który już brak pomysłów. Jakiś czas temu wjechałam w krawężnik mając 100 na liczniku (jakaś blondynka zapomniała o migaczu zmieniając pas ruchu). Rozwaliłam felgę - wymieniona. Po krótkim czasie okazało się ze łożysko dostało - wymienione. Po ok. 800 km znowu walenie, teraz rozsypała się piasta a przy okazji nowe łożysko - piasta i łożysko wymienione. Minęło kolejne 600-700 km i znowu walenie. Tym razem wymieniona zwrotnica. I wiecie co ?! Przejechałam kolejne 500-600 km i znowu słyszę ten sam dźwięk. Czy ktoś ma jakiś pomysł ? |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010, 11:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 21 Sie 2010, 18:37
|
|
|
zaczyna się od prostych rzeczy. geometria po takim walnięciu wskazana. wykaże stan wahacza, może ugięty. stan amortyzatora wbrew pozorom może dobić łozysko, nie wspomnę o piaście. to co wymieniłaś to w sumie konsekwencje walnięcia w krawężnik. jedne z wielu |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
Patty
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Patty
Wiek: 44 Dołączyła: 21 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21 Sie 2010, 18:51
|
|
|
Byłam na kontroli w stacji diagnostycznej, facet tak wymęczył przednie zawieszenie że aż żal i nic nie stwierdził. Tzn powiedział że amortyzator jest ok, końcówki drążków ok itd Zastanawiam się tylko czy wahacz może narobić tyle szkód |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Sie 2010, 19:11
|
|
|
Patty, a powiedział Ci wartości kątów? Jedz na geometrie niech sprawdzą Ci wszystkie parametry, tzn, zbieżność, pochylenie koła, wyprzedzenia kąta zwrotnicy i takie tam,,, mechanikę niech sobie odpuszczą,,, i zobaczymy czy koło trzyma się w normach (ale niech odczytają oba oczywiście)
[ Dodano: Sob Sie 21, 2010 19:17 ]
Jak mają fajną stację i mogą to niech sprawdzą tłumienie przedniego zawieszenia,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Patty
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Patty
Wiek: 44 Dołączyła: 21 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21 Sie 2010, 19:18
|
|
|
ok, czyli radzicie geometrie. W takim razie w poniedziałek geometria. Dzięki za podpowiedz |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Sie 2010, 22:39
|
|
|
radze ci zmienić całą zwrotnice bo to jedyna metoda eliminacji padania łożyska . |
|
|
|
|
Patty
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Patty
Wiek: 44 Dołączyła: 21 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21 Sie 2010, 22:55
|
|
|
zwrotnica wymieniona i nie pomogło |
|
|
|
|
kamilocha1
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: KamiL
Wiek: 35 Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 383 Skąd: SJ , SRC ;DD
|
Wysłany: 22 Sie 2010, 02:51
|
|
|
ja mialem taka sama sytuacje ino mi z kolei przegłuby zewnetrzne padają i tez niewiem jaki powod. w lewym kole trzyma od nowosci a w prawym co pol roku do wymiany;/ |
_________________ cyyyklon
|
|
|
|
|
Patty
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Patty
Wiek: 44 Dołączyła: 21 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23 Sie 2010, 10:19
|
|
|
geometria sprawdzona, wszystko ok poza jednym minimalnym odchyleniem kąta wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy. Jednak odchylenie jest tak minimalne ze jak stwierdził Pan w stacji obsł. nie ma prawa niszczyć łożyska. Jakieś pomysły ?? |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23 Sie 2010, 11:38
|
|
|
tak przykręcić piastę mniejszym momentem np 150 Nm |
|
|
|
|
Patty
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Patty
Wiek: 44 Dołączyła: 21 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23 Sie 2010, 11:43
|
|
|
a nie sądzisz że problemem może być wahacz ? |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 23 Sie 2010, 13:29
|
|
|
wahacz zmieniłby kąty w tej idealnej zbiezności
zmień mechanika i zrób jak wskazał diodalodz, a także stosuj łożyska skf lub rouville'a |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
Patty
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Patty
Wiek: 44 Dołączyła: 21 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23 Sie 2010, 13:52
|
|
|
łożyska były 3 różnych firm w tym skf a mechaników 2-ch |
|
|
|
|
bartek8915
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34 Dołączył: 08 Cze 2009 Posty: 9 Skąd: Radom
|
Wysłany: 25 Sie 2010, 22:10
|
|
|
Ja tez bym się zastanowił nad łożyskami bo z własnego doświadczenia to w sklepach większość to szmelc jeszcze dobrze łożyska się nie wsadzi a tu już potrafią być minimalne luzy. Z mechanikami też rożnie bywa kiedy miałem praktyki to podejście prawie każdego mechanika to brać kasę i kto by się przykładał bądź co bądź starej fiesty aby do przodu. Najlepiej mieć zaufanego lub znajomego mechanika taka prawda. |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 26 Sie 2010, 15:08
|
|
|
tak właśnie dumam, czy aby montaż łożyska był prawidłowy. |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
|
|
|
|
|