Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
22 Cze 2014, 13:43
[MK2] Luz na kole
Autor Wiadomość
szczepan522 




Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2009
Posty: 1031
Skąd: .:CB:.
Wysłany: 31 Paź 2009, 22:56   [MK2] Luz na kole

Witam zauważyłem że po ustawieniu zbieżności kół zaczęło mi huczeć w kole tak mnie dziś tknęło mnie i sprawdziłem czy mam jakieś luzy... myślałem że może się odkręciły śruby po wymianie kół ale nie śruby są dokręcone idealnie ale luz na kole jest :9: nie zdejmowałem koła... co może powodować tego typu objawy ? czy mogę na tym jeździć (przez jakiś czas) dodam że do tej pory jakieś 1/5 tygodnia jeździłem... co powoduje (może powodować) luzy na kole (przednim) ?
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 31 Paź 2009, 23:00   

w którą stronę ten luz? albo na czym konkretnie?
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Paź 2009, 23:00   

szczepan522 napisał/a:
co powoduje (może powodować) luzy na kole (przednim) ?

Łożysko do wymiany, uważaj żebyś koła nie zgubił :hihihi:
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 31 Paź 2009, 23:01   

Rozkręciło się łożysko na piaście (ta duża śruba na środku) - możesz dokręcić, ale to doraźna naprawa, po jakimś czasie luz wróci, wybadało by zrzucić koło, wykręcić piastę i zapakować nowe łożyska. Skręcić odpowiednim momentem. Jazda z luzem na kole może skutkować uszkodzeniem piasty lub zwrotnicy w najgorszym wypadku.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
szczepan522 




Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2009
Posty: 1031
Skąd: .:CB:.
Wysłany: 31 Paź 2009, 23:59   

Koszt jednego łożyska oscyluje się w granicach 50zł. Rozumiem że najlepiej wymienić obydwa łożyska tak ? czyli 100zł, kurcze a ja wykurzałem moją fefi wczoraj 120 km/h nawet nie chcę myśleć co by się działo (stało) jakby mi koło odpadło...
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Lis 2009, 00:07   

Jak drugie jest dobre (nie hałasuje) to go nie ruszaj.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
szczepan522 




Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2009
Posty: 1031
Skąd: .:CB:.
Wysłany: 1 Lis 2009, 00:14   

yhy ok (ja już z zapasem podchodzę do tematu i jak się coś psuje z jednej strony to lepiej wymienić z drógiej za jednym razem :-P ) no to wymienię tylko jedno...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Lis 2009, 09:34   

Tak, na jednym kole są 2 łożyska, i musisz wymienić 2 jednocześnie. Jak pierwszy raz złapałeś luza to albo do dokręć,,, albo lepiej rozkręć i zobacz w jakim stanie,,, skręć poprawnie i pewien okres czasu wytrzyma,,, akurat ażeby odłożyć i kupić łożyska (będziesz miał pewność że kupisz dobre bo będziesz je już wcześniej widział)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2 Lis 2009, 23:53   

szczepan522 napisał/a:
Koszt jednego łożyska oscyluje się w granicach 50zł. Rozumiem że najlepiej wymienić obydwa łożyska tak ? czyli 100zł, kurcze a ja wykurzałem moją fefi wczoraj 120 km/h nawet nie chcę myśleć co by się działo (stało) jakby mi koło odpadło...


Koło nie odpadnie przez rozwalone łożyska ;) A na pewno nie przednie :P
_________________
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Lis 2009, 08:00   

Skoro mu się luz zrobił istnieje szansa że zaczęło się odkręcać,,, znam przypadki że zawleczka zniknęła (może przerdzewiałą) spadł koszyczek i się zaczęło luzować... o jak się odkręci do końca to koło może odjechać :P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
szczepan522 




Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2009
Posty: 1031
Skąd: .:CB:.
Wysłany: 3 Lis 2009, 10:06   

Oddałem samochodzik do mechanika dziś i dziś mi to zrobią co najśmieszniejsze okazało sie że mam luzy na obydwu kołach no oczywiście wymienią obydwa 2x2 łożyska + zimeringi + nowe nakrętki... Zastanawia mnie jedno jak do tego doszło skoro wszystko było ok a po ustawieniu zbieżności zaczął się taki cyrk ?
 
 
markos2101 


Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: L
Silnik: 1.6D/54KM
Imię: Marek
Wiek: 37
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 106
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 8 Sie 2010, 22:29   

mam pytanie w temacie - wymieniłem łożyska z przodu mk2, dokręciłem tak na oko nie za mocno, żeby luzu nie było i po jeździe sprawdzam czy są gorące i tu moje pytanie, bo są ciepłe jakby od piasty a nie wiem czy tak było bo nigdy nie sprawdzałem ;)
więc skoro jest obrót, jest tarcie to jest ciepło tak?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Sie 2010, 22:32   

markos2101 napisał/a:
dokręciłem tak na oko nie za mocno
Na oko to chłop w szpitalu umarł, śrubę piasty dokręca się odpowiednim momentem,,, 220Nm jak pamiętam,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 9 Sie 2010, 07:46   

JoeMix napisał/a:
220Nm jak pamiętam,,,

Joe nie wyspałeś się? przecież w mk1/2 mamy stożkowe więc dobrze dokręcił, jakby dał na 220Nm to by sie mu ugotowały po 10km.
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
markos2101 


Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: L
Silnik: 1.6D/54KM
Imię: Marek
Wiek: 37
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 106
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 9 Sie 2010, 09:20   

Laskosz napisał/a:
220Nm jak pamiętam,,,


dobrze pamiętasz, tak jest napisane w książce, ale klucz dynamometryczny nie jest standardowym wyposażeniem polskiego gospodarstwa domowego :fox:
_________________
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Sie 2010, 11:55   

niestety też potwierdzam że te łożyska przy 220 Nm umierają w moment niestety .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 10:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Widziałem, mijałem, wiem gdzie stoi mk1/mk2
podziel się informacją
van Mechanika ogólna 39 29 Lis 2014, 00:18
Wodnikczek
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.