[MK3] Uszkodzony komputer? |
Autor |
Wiadomość |
cypis290
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 5 Sie 2010, 23:48 [MK3] Uszkodzony komputer?
|
|
|
Komputer wywala mi ciągle kod błędu 38 (sonda lambda), zarówno na rozgrzanym jak i zimnym silniku. Podczas pomiaru sondy przy pinach komputera wyszło, żę w miarę wzrostu temperatury silnika mierzone napięcie rośnie wraz z temperaturą od 0 do 0,91 v a później waha się na wolnych obrotach od 0,91 do 0,93. Wciśnięcie pedału przyspieszenia powoduje spadek napięcia np do 0,21 na chwile i jego wzrost do poprzedniej wartości 0,91. Podobnie dzieje się na podmienionej sondzie. Na kablach od grzałki mam 13,43 V podczas pracy silnika, oporność grzałki I sonda 0,6 ohm i II sonda 0,4 ohm.Czy to oznacza ze :
1. Uszkodzone są obydwie sondy (czytałem że napięcie pomiarowe na biegu jałowym powinno być na poziomie 0,4-0,5 v)?
2. Uszkodzony jest komputer i nie zczytuje sygnału od sondy (spalona ścieżka) i stąd błąd?
Walcze z duzym spalaniem 10-12 litrów benzyny i stąd pytania. Dodam że podmiana mapsensora nic nie dała, podobnie jak całego monowtrysku. Poza tym czujniki temperatury (3) zostały wymienione na nowe, termostat nowy, świece nowe, przewody nowe, wycięty katalizator, nowy cały wydech. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez bidżej 15 Maj 2011, 18:52, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Sie 2010, 02:55
|
|
|
0,91V wskazuje na bogatą mieszankę . Komp wywala błąd bo wartość nie może się się wieszać pow 0,8V . Komp właściwie widzi sygnał z lambdy i nakazuje zubożyć mieszankę . Ja bym podmienił choć na chwilę map sesnor z innej fiesty kogoś z klubu bo to 5 min roboty . Jeśli nie da to pozytywnego efektu trzeba zmierzyć ciśnienie na wtrysku na odpalonym silniku.
Kolejna opcja to pomiar rezystancji po odłączeniu kompa między zasilaniem grzałki a przewodami sygnałowymi . Bo może być sytuacji upływu prądu z wiązki grzałki na przewody sygnałowe gdzieś w instalacji auta . |
|
|
|
|
cypis290
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 6 Sie 2010, 09:24
|
|
|
Spróbuje się z kimś umówić na podmianę. Jak zabrać się za mierzenie ciśnienia na wtryskiwaczu? Potrzebuje jakiegoś manometru? |
_________________
|
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 6 Sie 2010, 10:05
|
|
|
jak ściągniesz patelnię, to z boku kołnierza przepustnicy masz korek - odkręcasz go i jest tam zaworek jak przy kole. tam przykręca się manometr i mierzy |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
cypis290
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 6 Sie 2010, 10:50
|
|
|
A no jest. Już kiedyś mi o tym pisałeś bidżej, zapomniałem. Jaki powinien być wynik? |
_________________
|
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Sie 2010, 12:46
|
|
|
dokładnie 1 BAR |
|
|
|
|
cypis290
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 6 Sie 2010, 15:25
|
|
|
diodalodz, jak dokładnie dokonać pomiaru rezystancji po odłączeniu kompa między zasilaniem grzałki a przewodami sygnałowymi, tak łopatologicznie bym prosil? Gdzie podpinać się z miernikiem? |
_________________
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Sie 2010, 22:35
|
|
|
odłączasz kompa następnie sondę i mierzysz między sygnałowymi i raz jeden raz drugi od grzałki następnie drugi sygnałowy i znowu do jednego i drugiego przewodu grzałki . W sumie 4 pomiary . |
|
|
|
|
cypis290
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 9 Sie 2010, 13:44
|
|
|
Pomierzyłem tą oporność i miernik nie pokazywał nic tzn żadnych zmian nie było niezależnie od ustawienia multimetru. Ciśnienie na wtryskiwaczu 1 bar. Czekam teraz na bidżeja żeby podmienić mapsensor i wtedy zbadać sondę.
[ Dodano: Nie Sie 15, 2010 21:21 ]
Mapsensor został podmieniony na 100 % sprawny i okazało się, że wyniki z pomiaru sondy na mapie bidżeja i moim były zbliżone. Teraz na bardzo rozgrzanym silniku na biegu jałowym było w granicach 0,76-0,8 V. Bidżej wykonał małego moda , skrócił wężyk od mapsensora, może to dlatego wynik pomiaru był inny niż wcześniej. Nie mniej jednak stwierdzam, że mój mapsensor jest sprawny. Jak w tej chwili wygląda spalanie, jeszcze nie wiem. Jutro zrobię badanie brzęczykiem. |
_________________
|
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
cypis290
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 3 Wrz 2010, 12:56
|
|
|
No jest tak,że błędów na kompie nie ma, ale... Na nierozgrzanym silniku tzn. po 2 km jazdy wskazania sonda daje na biegu jałowym napięcie 0,9-0,93 V. Dopiero jak silnik dobrze się rozgrzeje to napięcie jest takie jak w pisałem w poście wyżej. Spalanie na podobnym poziomie z tendencją spadkową około 10 litrów. Na przewodach od grzałki sondy prąd jest. |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Wrz 2010, 15:51
|
|
|
cypis290, A to ty chcesz żeby zimny silnik, w którym często paliwo się ciurkiem leje to jakie wskazanie na sondzie ma mieć w/g Ciebie? Jest OK, Komp olewa sondę do czasu nagrzania silnika bo ten chodzi na wzbogacanej mieszance przecie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
cypis290
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 3 Wrz 2010, 22:20
|
|
|
JoeMix, ok niech będzie że jest ok z sonda. A to spalanie? W większości to trasa do 90 km/h bez wyprzedzania. Okopcona rura wydechowa (wcześniej umyta) też wskazuje na zbyt bogatą mieszankę. |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Wrz 2010, 08:04
|
|
|
Ja tylko zauważyłem że jak silnik jest zimny to i sonda zimna (co prawda ma grzałkę) ale głupoty pokazuje i komp to olewa (tak przynajmniej twierdzą niektóre źródła),,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Wrz 2010, 20:07
|
|
|
hehe to na pewno nie pokazjue ~1V Jak jest zimna to podaje zaniżone wartości . |
|
|
|
|
cypis290
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 5 Wrz 2010, 21:34
|
|
|
diodalodz dość logicznie to brzmi bo w miarę tego jak się silnik rozgrzewa to wartości napięcia mierzone na sondzie lambda rosną. Jak to jest, że kumpel ma ten sam silnik, samochód ogólnie trup 0,5 l oleum na 1000 km musi dolewać i jemu pali do 7l benzyny na 100 km? Zaczarowane są te fiesty jakieś. |
_________________
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 5 Wrz 2010, 23:27
|
|
|
zamień się z nim na komputery to się dowiesz wtedy
generalnie znalezienie przyczyny długiego rozruchu albo dużego spalania w monowtryskach wszystkich firm jest trudne . To dość nietrafiony system |
|
|
|
|
cypis290
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 6 Wrz 2010, 14:42
|
|
|
diodalodz, a testowałeś kiedyś przełożenie komputera z wersji z silnikiem 1.1 do 1.3? Wiem że silniki działają, sam z resztą mi kiedyś o tym pisałeś, ale jak to się ma do spalania? Czy hipotetycznie może być tak , że dla danych wskazań z czujników komputer z 1.1 steruje tak żeby podawana dawka paliwa była mniejsza niż dla tych samych wskazań przy sterowniku do wersji 1.3? |
_________________
|
|
|
|
|
m-c-ool
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 68 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 6 Wrz 2010, 14:42
|
|
|
mam niestety ten sam problem , tylko pokazuje mi komp że brak kontaktu z sondą i CPP oby dwie zeczy zostaly wymienione i dalej nic , też mam spalanie na poziomie 10-11l minimum co mi sie udalo uzyskac to 9,6l już nie wiem co mam robić wymieniłem : CPPx2 , 2x sonda , czujnik (chyba zasysanego powietrza jest pod patelnie taki zaraz z wierzchu ) , cały wydech (wywalony kat.) filtr powietrza , paliwa a i krokowiec został wymieniony , jeszcze w sobotę ponierzę te dane z sondy co kolega zobaczymy ale zaczyna mi brakować pomysłów |
_________________ Renault Megane 1.4 16V 95KM 01r. , Ford Fiesta MK3 1.1i 91r. |
|
|
|
|
|