[MK6] Podłączenie wentylatora chłodnicy |
Autor |
Wiadomość |
rast_er
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Classic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 25 Cze 2010, 07:51 [MK6] Podłączenie wentylatora chłodnicy
|
|
|
Witam. Proszę o info, czy schemat elektryczny zamieszczony na forum w FAQ dla MK5 jest adekwatny do instalacji w MK6. Mam problem z wentylatorem chłodnicy - nie załącza się. Jeszcze nigdy nie widziałem, aby taka sytuacja miała miejsce. Co prawda wskaźnik temperatury wskazuje wartość poprawną, ale jest to co najmniej dziwne...
Zetec 1.25, benzyna, wersja bez klimatyzacji |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25 Cze 2010, 08:38
|
|
|
Pewnie masz w tej fieście tryb diagnostyczny. Licznik kilometrów może wtedy pokazać dokładną temperaturę silnika. Włącz go, grzej samochód u mnie wiatrak włącza się przy temperaturze 106C. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Cze 2010, 14:10
|
|
|
rast_er napisał/a: | Co prawda wskaźnik temperatury wskazuje wartość poprawną, ale jest to co najmniej dziwne... | Co jest dziwne?,,, kolejny który chce by wiatrak dmuchał na coś co ma temperaturę w normie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 25 Cze 2010, 14:27
|
|
|
rast_er napisał/a: | Zetec 1.25, | Duratec nie Zetec... A odnośnie włączania się wentylatora - widocznie nie używasz górnego zakresu obrotów, poupalaj trochę na wysokich obrotach to Ci się wentyl załączy... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
rast_er
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Classic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 25 Cze 2010, 15:08
|
|
|
Cytat: | Duratec nie Zetec.. |
Fakt. Post pisany na szybko. Moje obawy budzi fakt, że aby przekręcić wentylator trzeba użyć trochę siły... Jak to wygląda u Was? Nadmienię, że samochód jest po małym zderzeniu... |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Cze 2010, 15:30
|
|
|
rast_er napisał/a: | Moje obawy budzi fakt, że aby przekręcić wentylator trzeba użyć trochę siły | Wentylator się powinien obracać swobodnie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
pawel182
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Cze 2010, 19:40
|
|
|
rast_er napisał/a: | Cytat: | Duratec nie Zetec.. |
Fakt. Post pisany na szybko. Moje obawy budzi fakt, że aby przekręcić wentylator trzeba użyć trochę siły... Jak to wygląda u Was? Nadmienię, że samochód jest po małym zderzeniu... |
W takim razie odłącz go i podłącz na "krótko" - powinien pracować.
Co do temperatury silnika....ja u sibie tylko raz widziałem jak sie wentylatorek obracał było to przy temperaturze otoczenia powyżej 30stopni i to jeszcze musiałem go troche potrzymac na wysokich obrotach. Myślę że u Ciebie pewnie wszystko jest w normie. |
_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność |
|
|
|
|
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 82 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25 Cze 2010, 20:09
|
|
|
MARIUSZ.B napisał/a: | Pewnie masz w tej fieście tryb diagnostyczny. Licznik kilometrów może wtedy pokazać dokładną temperaturę silnika. Włącz go, grzej samochód u mnie wiatrak włącza się przy temperaturze 106C. |
W trybie diagnostycznym temp.wyświetla się w skali 0d 0-10
A więc temp. 106oC(bo faktycznie przy takiej się włącza wentylator) będzie odpowiadało skali "10" a po schłodzeniu wentylatorem spadnie do "9" |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
|
|
|
|
|
|