Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: chlodzenie, mk3, temperatura silnika, termowlacznik, wentylator

[MK3] Wentylator chłodnicy - nie załącza się
Autor Wiadomość
obal 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 36
Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 60
Skąd: Katowice
Wysłany: 12 Cze 2006, 15:00   [MK3] Wentylator chłodnicy - nie załącza się

witam mam takie pytanie co może być przyczyną nie włanczającego sie wentylatora chłodnicy oraz jak umiescic ten przewód co leci od pompy wody do chłodnicy bo ciągle mi do alternator przeciera
Ostatnio zmieniony przez bidżej 27 Sie 2010, 09:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
doogi
[Usunięty]

Wysłany: 12 Cze 2006, 15:19   

niewłączający sie wentylator to czujnik temp znajdujący się pod wężem idącym z chłodnicy do silnika (ten u gory).
 
 
picio_18 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 28 Sie 2004
Posty: 172
Skąd: Poznań
Wysłany: 12 Cze 2006, 16:41   

a podepne sie pod ten temat, wymieniałem niedawno czujnik temp i termostat i powiedzcie mi czemu temperatura nie utrzymuje sie w określonym położeniu na liczniku, tzn jak sie silnik rozgrzeje to wskaźnik zatrzymuje sie na połowie i jest OK ale jak stoje w korku albo jade powoli w korku to temperatura idzie prawie do maxa i w okolicy czerownego pola włącza sie wentylator, (bo np: u ojca w escorcie temp. jest zawsze w połowie bez względu czy korek czy nie) a we fieście tego nie ma czy to już taka konstrukcja silnika? A dodam że mam 1,1i 95 rok!
_________________
MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY

MOJE HOBBY
 
 
 
bartboro
[Usunięty]

Wysłany: 12 Cze 2006, 17:52   

picio_18 napisał/a:
a podepne sie pod ten temat, wymieniałem niedawno czujnik temp i termostat i powiedzcie mi czemu temperatura nie utrzymuje sie w określonym położeniu na liczniku, tzn jak sie silnik rozgrzeje to wskaźnik zatrzymuje sie na połowie i jest OK ale jak stoje w korku albo jade powoli w korku to temperatura idzie prawie do maxa i w okolicy czerownego pola włącza sie wentylator, (bo np: u ojca w escorcie temp. jest zawsze w połowie bez względu czy korek czy nie) a we fieście tego nie ma czy to już taka konstrukcja silnika? A dodam że mam 1,1i 95 rok!


To chyba normalne, że jak stoisz w korku to ci się bardziej nagrzewa silnik. Po osiągnięciu pewnej temperatury włącza się wentylator i schładza silnik (male uproszczenie).
W escorcie twojego ojca może byc niesprawny czujnik od wskaxnika temperatury, albo wentylator włącza się przy nizszej temperaturze.
 
 
picio_18 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 28 Sie 2004
Posty: 172
Skąd: Poznań
Wysłany: 12 Cze 2006, 18:21   

ale może dlatego że ojciec ma eskorta 2000 silnik 1,6i!!
a 1,1 to stara konstrukcja, a wiecie moze od czego sa te dwa kabelki co ida na obudowe termostatu, czy to jest tylko info dla kompa czy spełnia inne zadanie?
_________________
MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY

MOJE HOBBY
 
 
 
pawloplus 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 39
Dołączył: 24 Kwi 2006
Posty: 297
Skąd: Lublin
Wysłany: 12 Cze 2006, 21:38   

te dwa kabelki sa od czunika który załańcza własnie wentylator
_________________
Kochaj i nie słuchaj innych..
Umieraj szybko by inni nie cierpieli....

THE END
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 12 Cze 2006, 23:52   

picio_18 napisał/a:
a wiecie moze od czego sa te dwa kabelki co ida na obudowe termostatu, czy to jest tylko info dla kompa czy spełnia inne zadanie?
Te dwa kabelki co idą od termostatu, to tak jak kolega wyżej napisał - to jest włącznik termiczny wentylatora. Po za tym, są jeszcze dwa czujniki temperatury -jeden lekko po prawej stronie pod termostatem jest wkręcony w blok silnika (on daje pomiar na wskaźnik temp na desce) i jego w sumie można olać, a drugi jest z tyłu silnika pod kolektorem dolotowym koło filtra oleju i ten daje info do kompa jaką silnik ma temperaturę. I ten ostatni to nie jest wcale "tylko info dla kompa" a poważna sprawa - komp ustawia wg jego wskazań skład mieszanki im cieplej, tym bardziej uboga (takie jakby ssanie).
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
picio_18 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 28 Sie 2004
Posty: 172
Skąd: Poznań
Wysłany: 13 Cze 2006, 09:41   

czyli jak rozumiem z ta temperatura już nic nie zrobie (jak już pisałem termostat i czujnik pod termostatem wymieniłem), a o tym czujniku z tyłu coś czyałem ale nie za dużo on jest chyba pod kolektorem dolotowym o ile sie nie mylę?!
_________________
MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY

MOJE HOBBY
 
 
 
zokko 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 39
Dołączył: 12 Cze 2006
Posty: 33
Skąd: WuWuA
Wysłany: 19 Cze 2006, 13:00   

A gdzie można kupić tani i dobry czujnik temperatury? Mam analogiczny problem, ni cholery nie włącza mi sie wiatraczek przy chlodnicy, do tego co jakiś czas woda wycieka dołem jakoś, z okolic tegoż nieszczęsnego wiatraczka :/ Da sie coś z tym zrobić, czy musze na nówki powymieniać chłodnice i wiatrak? gimme some info please (;
pozdro, fiesta uber alles
_________________
gdzie noge postawie na wyprawie tam sie bawie (;
 
 
 
molu 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 693
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 19 Cze 2006, 13:04   Re: wentylator chłodnicy i przewód od wody

obal napisał/a:
jak umiescic ten przewód co leci od pompy wody do chłodnicy bo ciągle mi do alternator przeciera

wymien poduszke pod silnikiem i nic nie bedzie sie przecierac 8)
 
 
 
pawloplus 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 39
Dołączył: 24 Kwi 2006
Posty: 297
Skąd: Lublin
Wysłany: 19 Cze 2006, 20:40   

Tani i dobry czujnik to jest firmy eppson czy cos takiego... Ja zapłaciłem około 20 zł... Co do czunika który daje sygnał do deski to uważaj bo są różne kolory... KaZdy wskazuje inaczej...

[ Dodano: Pon Cze 19, 2006 20:42 ]
co do chłodnicy wymontuj i zlokalizuj wyciek... Daj do lutowania jeśli to mały ubytek.. Ja polecam jeszcze na krótkoi sprawdzić wiatrak czy działa.. Jak nie to albo wiatrak siadł albo gdzieś przewód przerwany po drodze. Jak działa na krótko to wina czujnika
_________________
Kochaj i nie słuchaj innych..
Umieraj szybko by inni nie cierpieli....

THE END
 
 
 
zokko 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 39
Dołączył: 12 Cze 2006
Posty: 33
Skąd: WuWuA
Wysłany: 21 Cze 2006, 13:26   

wentylator jednak działa, natomiast chłodnica.. CIEKNIE. dolałem wczoraj K2 Anty-Leak i ustąpiło, ale zrobiłem to bez włączenia nagrzewu gorącego powietrza i jak dziś dla testu spróbowałem ciepło włączyć to zaczęło kapać, więc może coś na styku chłodnica<->nagrzewnica..zaleje nowym uszczelniaczem, może do payday'u wystarczy :) trzymajcie kciuki :]
_________________
gdzie noge postawie na wyprawie tam sie bawie (;
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 21 Cze 2006, 23:06   

zokko napisał/a:
może coś na styku chłodnica<->nagrzewnica..z
:yyy: :yyy: :yyy: :?: :?: :?:

Co do uszczelniaczy lanych do chłodnicy, to lepiej nie mów tego głośno... Zapewne zimą zadasz pytanie: Co się stało, bo fiesta nie grzeje?
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 22 Cze 2006, 08:09   

ja poszedłem po rozum do głowy i od kolegi z forum zakupiłem chłodnice. w te uszczelniacze warto inwestować? na szrocie koło 100.. ja mam po 200 chłodnice. i mam raz na długi czas... zaleanie uszczelniaczem było milion (czyt.: 1 000 000) razy opisywane i najczęsciej sa problemy o których mówi jackrzec.
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
zokko 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 39
Dołączył: 12 Cze 2006
Posty: 33
Skąd: WuWuA
Wysłany: 23 Cze 2006, 12:16   

nie zadam takiego pytania, bo nie będe przecież jeździł samochodem za <5k dłużej niż 3-5 miesięcy :) nagrzewnica to kwestia 40zł, chłodnica około stówki.. Po paydayu wymienie i to i to :] a uszczelniacza wlać musiałem, żeby dalej jeździć :]
BTW, uszczelniacz K2 jest całkiem niezły, do kupienia np w leclercu za ~9zł. Trzeba tylko nim powstrząsać z 15min, i to tak PORZĄDNIE. :)
pozdro
_________________
gdzie noge postawie na wyprawie tam sie bawie (;
 
 
 
szpachla 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 42
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 6
Skąd: Kato
Wysłany: 14 Cze 2010, 21:38   

To ja odkopie.

Jaki sygnał trzeba podać z czujnika aby uruchomić wentylator?
Jak sprawdzić czy czujnik jest sprawny?

mk3 1.1 monowtrysk.
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Cze 2010, 21:39   

szpachla napisał/a:
Jaki sygnał trzeba podać z czujnika aby uruchomić wentylator?
Jak sprawdzić czy czujnik jest sprawny?

Zrób na nim zwarcie.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
szpachla 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 42
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 6
Skąd: Kato
Wysłany: 14 Cze 2010, 21:47   

Ok sprawdze.
Mam taki problem ze zaniza mi temperature na desce ciagle jest na dolnej kresce normy.
Wentylatora nie słyszałem pomimo że stałem 1h w korku, co praeda nie zagotował się wiec ciezko powiedziec.

Jeżeli chodzi o temperturę przy której włącza sie wentylator, to tak jak tu podano, ok. 100*C ?
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Cze 2010, 21:51   

szpachla napisał/a:
Mam taki problem ze zaniza mi temperature na desce ciagle jest na dolnej kresce normy.
Wentylatora nie słyszałem pomimo że stałem 1h w korku, co praeda nie zagotował się wiec ciezko powiedziec.

Wymień termostat i czujnik temperatury a będzie git.

[ Dodano: Pon Cze 14, 2010 22:51 ]
Wentylator rzadko załącza się w tych silnikach.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
szpachla 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 42
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 6
Skąd: Kato
Wysłany: 14 Cze 2010, 21:58   

Tutaj wynika kolejny problem...
Nie chce już NIC inwestować w tą bryczke bo ja sprzedaje... więc sprawdze jedynie czy wentyl działa, żeby mi sie na trasie nie zagotował.

Jest gdzieś opisane jak przemierzyć wszystkie czujniki?

edit: dzięki za pomoc
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2067 19 Sie 2023, 14:14
bosscarpl
Brak nowych postów Przyklejony: CZYM SIĘ WOZI TEAM ZACHÓD
:) czyli nasza galeria i przywitalnia ;)
sowa Team Zachód 38 1 Maj 2013, 17:37
Howser
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.