[MK4] Zmiana komputera z 50KM na 60KM |
Autor |
Wiadomość |
michalie
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 41 Dołączył: 31 Mar 2010 Posty: 21 Skąd: kielce
|
Wysłany: 22 Kwi 2010, 17:21 [MK4] Zmiana komputera z 50KM na 60KM
|
|
|
Mam pytanie gdzie znajduje sie komputer sterujacy silnikiem w tej fiescinie bo mam fieste w wersji 50 koni i drugą w wersji 60 poczytałem watek o przepustnicach ale ja różnicy nie czuje wiec moze podmienie kompy i w tedy bedzie lepiej no i jeszcze kwestia immo czy odpali czy nie |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 22 Kwi 2010, 20:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 22 Kwi 2010, 19:12
|
|
|
Chopie zrób reset kompa, naciągnij linkę od gazu, wymiana kompa nic nie da, dwa że nie licz że będzie cię wgniatać w fotel to tylko 10KM i 500 obr. więcej |
|
|
|
|
michalie
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 41 Dołączył: 31 Mar 2010 Posty: 21 Skąd: kielce
|
Wysłany: 22 Kwi 2010, 19:37
|
|
|
Ja zmieniłem przepustnice i tera otwiera sie na maxa ale musiałem pokombinować z linką i tera otwiera sie całkiem co do resetu to zrobiłem tak ale nie wiem czy to prawidłowy reset :Prawidlowy reset (taki jak robia w ASO) wyglada nastepujaco:
1) najlepiej zdjac klemy i je dotknac do siebie
2) odczekac az silnik ostygnie
3) zalozyc klemy
4) POWYLANCZAC wszystkie odbiorniki pradu !!
5) zapalic i odczekac chwilke (2-3 min) az komputer ustawi obroty dla danego silnika - ale NIE DOTYKAJCIE GAZU on ma to zrobic sam !!
6) przejechac sie NORMALNIE nie obciazajac zbytnio jednostki - teoretycznie po 5-8 km komputer powienien byc w 100% gotowy do dalszej pracy
7) jesli po punkcie 5 silnik bedzie gasl lub nie rowno pracowal itd ... oznacza to ze jakis czujnik/odczyt nie prazcuje prawidlowo.
O dziwo jak jak przełozyłem przepustnice z 50-ciokonnej fiesty do tej 60 konnej to wcale
ta 60 -cio konna sie nie zmuliła i ciagnie tak jak na oryginalnej przepustnicy wiec pomyslałem ze moze i komputer sterujacy też trzeba by przerzucić ,ale tera to rozkładam rece dajcie jakąś rade |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 22 Kwi 2010, 20:18
|
|
|
nie kombinuj, różnica pomiędzy 50 a 60km jest prawie nie odczuwalna, komputery są te same, tak jak przepustnice, w temacie o tej przeróbce było wszystko napisane. kolejny taki temat nie jest potrzebny. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 22 Kwi 2010, 21:03
|
|
|
Marcin napisał/a: | nie kombinuj, różnica pomiędzy 50 a 60km jest prawie nie odczuwalna, komputery są te same, tak jak przepustnice, w temacie o tej przeróbce było wszystko napisane. kolejny taki temat nie jest potrzebny. | No nie wiem jak w mk4, ale w mk3 jest. 50KM jest to takie minimum, poniżej którego już chyba nie można zejść (jasne można jeszcze pchać). Przy 60 też nie poszalejesz, ale przynajmniej już to auto "samo" jedzie. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 23 Kwi 2010, 07:51
|
|
|
Jacek ale ja nie pisałem o różnicy pomiędzy 1,1 a 1,3 ale w jednym tym samym silniku zdławionym na przepustnicy. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23 Kwi 2010, 20:40
|
|
|
Marcin, ale 10 KM in plus (niezależnie jak uzyskane) i tak musi robić różnicę |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
michalie
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 41 Dołączył: 31 Mar 2010 Posty: 21 Skąd: kielce
|
Wysłany: 23 Kwi 2010, 21:17
|
|
|
Panowie mam 2 wersje na podwórku 60 anglik i 50 eu i na prawde jest różnica wersą 60 konna jestem w stanie na prostej drodze złapać 150 do 165 a wersja 50konna zbiera sie troszke lepiej niż fiat 126 i rozpedza sie do 110 w porywach 125 i przy wyzszych obrotach to tylko wyje a nie ciągnie do przodu wiec popodmieniałem niektóre elementy i jest bez zmiam ta wolniejsz nie jezdzi szybciej a ta szybsza w cale nie jezdzi tera wolniej ,wieć moze i kompy są inne ale tylko moze w moim przypadku, albo zrobiłem coś nie tak . |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 23 Kwi 2010, 22:38
|
|
|
Marcin napisał/a: | Jacek ale ja nie pisałem o różnicy pomiędzy 1,1 a 1,3 ale w jednym tym samym silniku zdławionym na przepustnicy. | Wiem, ale to żadna różnica - chodzi o moc 50 lub 60KM, bo silniki są takie same
trzeci napisał/a: | Marcin, ale 10 KM in plus (niezależnie jak uzyskane) i tak musi robić różnicę | W przypadku 50 KM to jest aż 20%
Wiem że to wszystko to i tak wielki ch..j, ale różnica jest |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 24 Kwi 2010, 14:46
|
|
|
nie bede się spierał jak jest, bo nie miałem okazji porównania. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
michalie
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 41 Dołączył: 31 Mar 2010 Posty: 21 Skąd: kielce
|
Wysłany: 25 Kwi 2010, 18:07
|
|
|
i nadal nie wiem gdzie szukać kompa |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 25 Kwi 2010, 18:23
|
|
|
michalie zrozum, że obie wersje mocowe tego silnika są identyczne, a różnica z mocy pochodzi z dołożonej zwężki w przepustnicy, jak dalej nie ma różnicy to może ten silnik jest bardziej zajechany lub jakiś inny czynnik na to pływa (może przytkany wydech) |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
michalie
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 41 Dołączył: 31 Mar 2010 Posty: 21 Skąd: kielce
|
Wysłany: 25 Kwi 2010, 21:08
|
|
|
Ten mocniejszy silnik ma przejechane lekko ponad 200tyś km a ten słabszy zaledwie 100tyś km ale co wam szkodzi powiedzieć gdzie jest ten komp moze chce zaeksperymentować bo autko pieknie pracuje nic si enie dusi nie szarpie a po załozeniu innej przepusnicy no jest dalej bez zmian |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 25 Kwi 2010, 21:15
|
|
|
jak komp w 1,3 jest tam gdzie od zeteca to jest na słupku w nogach po stronie kierowcy, z racji tego ze mk4 ma w serii immo to jak przełożysz kompa to w ogóle nie odpalisz auta, chyba że weźmiesz od tamtego kluczyk i będziesz go trzymał blisko stacyjki, aczkolwiek nie wiem czy to przejdzie. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Kwi 2010, 21:58
|
|
|
nie kluczyk musi byc w stacyjce jak dorobilem bez a orginal wisial obok to nie palila cale szczescie kluczyk potrzebny byl tylko do tylnej klapy
i jak koledzy wczesniej mowili, KOMP JEST TEN SAM po co wymieniac...
a przebieg o niczym nie swiadczy, z opisu to katalizator masz zasrany najpredzej |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Kwi 2010, 22:09
|
|
|
W hyde jest jeszcze wykres dla silników 1,1 1,4 1,6 weźcie sobie na takim 1,1 dorysujcie na górze 10KM i Wam wyjdzie moc, efekt taki ża auto bidze miało trochę większą może prędkość maksymalną, a więcej mocy odczujemy jak podkręcimy silnik do obrotów maksymalnych,,, to że ktoś zdjął ogranicznik na przepustnicy i mu się +10KM zrobiło a auto jeździ żwawiej to mit i autosugestia,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Kwi 2010, 22:26
|
|
|
NO ale mamy juz przeciez to wyprubowane i dziala
west napisał/a: | Kiedy moja rodzinka wzbogaciła się o nowy zakup w postaci Fiestki MK 4 z `97 roczku z silnikiem 1.3 Endura - E o mocy 50 KM troszkę się zdziwiłem... 50KM w silniku 1.3? hmm... mało... toć 1.1 mają tyle... zacząłem kombinować...
... i wykombinowałem... zauważyłem pewnego razu ,że przepustnica nie otwiera się do końca...
Zamówiłem więc nową od Fiesty z silnikiem 1.3 o mocy 60KM... Gdy ją zamontowałem okazało się ,że wina nie leży w samej przepustnicy a w części która łączy się z linką gazu.
Jest tam taki kawał plastiku który 'ogranicza' pełne otwarcie przepustnicy... nie wiem dlaczego ktoś tak zrobił?
Cały zabieg 'podniesienia mocy' w Fiestce MK4 z silnikiem Endura - E polega na wyłamaniu tego ogranicznika i poprawieniu linki gazu aby otwierała się cała przepustnica... Roboty na 10 minut...
Odkryłem to już jakiś czas temu ale piszę dopiero teraz ponieważ zbierałem kaskę na hamownię aby upewnić się czy przybyło koników... i ........ przybyło z 51KM przy przepustnicy otwierającej się do 3/4 do 62KM przy przepustnicy otwierającej się do końca
Hamownia była w zasadzie tylko formalnością potwierdzenia tego eksperymentu bo już na pierwszej jeździe można było odczuć ,że autko szybciej pomyka Spalanie nieznacznie się zwiększyło...
Jeśli ktoś z Was jest użytkownikiem Fiestki z silnikiem 1.3 Endura - E i chce podnieść moc to polecam ten szybki, miły i darmowy zabieg
Pozdrawiam |
skoro to zadzialalo to i u kolegi powinno, wymiany czesci nie potrzebuje |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
michalie
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 41 Dołączył: 31 Mar 2010 Posty: 21 Skąd: kielce
|
Wysłany: 26 Kwi 2010, 19:09
|
|
|
Hmm jesli to katalizator to czy były by jakieś inne objawy bo autko pali normalnie nic nie strzela nie przerywa no wszystko gites
A kat jest osadzony pionowo tuż za kolektorem wydechowym ???bo nie jestem pewien |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 26 Kwi 2010, 19:52
|
|
|
michalie napisał/a: | A kat jest osadzony pionowo tuż za kolektorem wydechowym |
tak |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
|