[MK3] Spalanie - moja walka z obniżeniem |
Autor |
Wiadomość |
Polarny
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12 Kwi 2010, 10:08
|
|
|
Rozmawiamy o paliwie - gazu także żre dużo, ale chciałbym najpierw rozwiązać kwestię benzyny.
Super, wielkie dzięki za wskazanie krokowca i CPP. Wezmę się za to w pierwszej kolejności.
Co z punktami 2 i 3? Jakieś ewentualne pomysły poza tym punktami które opisałem? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Kwi 2010, 10:14
|
|
|
Jak ktoś ma gaz to co przeszkadza że wachy łapie 15/100 jak się na tym nie jeździ, stąd mój wniosek że raczej o LPG chodzi,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Polarny
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12 Kwi 2010, 10:42
|
|
|
No to, że jak benzyny żre 15/100, to gazu żre co najmniej tyle samo - w moim przypadku 17l/100. Wydaje mi się, że zasadą jest taką, że najpierw trzeba doprowadzić auto do poprawnego stanu, by później grzebać przy gazie. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Kwi 2010, 11:21
|
|
|
Masz racje choć nie jest to zasadą bo jeśli za duże spalanie paliwa odpowiada np. uszkodzony układ zasilania to gazu będzie palić normalnie, ale jeśli masz ogromne spalanie i na benzynie i na gazie to coś nie tak z silnikiem,,, jak pisałem sonda, cpp i spółka nie odpowiadają za spalanie gazu,,, bo jak auto na LPG to z osprzętu silnika tylko iskra na świecach ma gadanie,,,
Sprawdź kompresje, sprawdź rozrząd,,, Twój silnik powinien w sumie chodzić "bezszelestnie" na pewno nie powinno być klepania zaworów,,, więc jak coś Ci tam stuka to namierz co to,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Polarny
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12 Kwi 2010, 11:59
|
|
|
No niestety klepanie zaworów słychać i to znacząco.
[ Dodano: Pon Kwi 12, 2010 22:48 ]
Wyjąłem silnik krokowy i czujnik położenia przpeustnicy (TPS). TPS działa poprawnie - sprawdzałem rezystancję na PINach.
W kwesti silnika krokowego, to wygląda on u mnie nieco inaczej niż ten z opisów 1.1 i 1.3 (dokładnie mam ten). Tak więc bazując ten tej instrukcji jutro utopie gada w benzynie.
Ogólnie stwierdziłem grzebiąc, że moja Fiesta pod maską to Escort, bo wszystko co czytam o niej to znajduje się w Escorcie. Widać ten silnik to Escortowy.
Przy okazji postaram się sprawdzić możliwie wszystkie czujniki, czy są sprawne.
[ Dodano: Wto Kwi 13, 2010 13:24 ]
Silnik krokowy przeczyszczony. Przyznam, że samo moczenie go w benzynie ekstrakcyjnej to zaledwie 1/3 sukcesu. Pędzelkiem i papierem delikatnie starałem się dostać do środka, bo nawet po sporej kąpieli w benzynie, gdzie była już czysta sporo syfu zostało.
Po przeczyszczeniu silnika obroty zdecydowanie na plus. Silnik pracuje z większą kulturą jeżeli chodzi o poziom obrotów i opadanie ich.
Przy okazji trafiłem na coś dziwnego. Zauważyłem, że jakiś cienki czarny (plastikowy) wężyk po lewej stronie sobie wisi. Popatrzyłem dokładniej i znalazłem miejsce z którego on wypadł. Wcisnąłem go i ... nagle klekotanie ustało. Jak ręką odjął - normalnie cud (-:
Może mi ktoś zdradzić co to za wężyk - za co odpowiada i co się dzieje gdy nie jest na swoim miejscu?
Oto dokładny opis:
Jak wspomniałem, jest to czarny plastikowy wężyk. W Mondeo identyczny mam który odpowiada za doprowadzanie płyny do spryskiwaczy (ten mój oczywiście za to nie odpowiada, bo sprawdziłem). Znalazłem go po lewej stronie (stojąc przodem do auta). Tuż przy reflektorze - pod reflektorem znajduje się jakiś podłuży prostopadłościan z fajną na górze i ów wężyk właśnie do tej fajki wcisnąłem. Mam nadzieję, że jasno opisałem co i jak. |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13 Kwi 2010, 13:46
|
|
|
Up tematu, po ostatnich dopiskach autora |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Kwi 2010, 14:35
|
|
|
Pochłaniacz par paliwa? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 13 Kwi 2010, 15:10
|
|
|
JoeMix, właśnie też tak myślałem. ale co to może mieć wspólnego z klekotaniem? zrozumiałbym zaciąganie lewego powietrza przy niesprawnym zaworku sterującym przepalaniem tych oparów, ale żeby zawory? chyba że Polarny jakoś słabo słuchał |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Polarny
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13 Kwi 2010, 15:43
|
|
|
Może zobrazuje różnicę jaką miałem przed i po. Przed - działający traktor w odległości 5 metrów. Po - ten sam traktor, ale wyłączony (-:
Różnica jest spora.
A czukiereczek od efektu jaki przyniósł, to jest to ów pochłaniacz czy jeszcze jakieś pomysły? |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 13 Kwi 2010, 15:45
|
|
|
pewnie ciągnąc odrobinę lewego powietrza silnik dostawał padaczki. może być, że to przyczyna podwyższonego spalania...
BTW, tak sobie czytam, że masz krokowiec i CPP, więc w profilu powinieneś mieć 1.4i (zamiast 1.4). |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Polarny
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13 Kwi 2010, 16:14
|
|
|
No właśnie z profilem mam problem. Ponieważ ja posiadam Fiestę 1.4i 75 KM. A w opcji wyboru jest albo wersja 1.4i 71 KM albo 1.4 73 KM. Więc ani ten ani ten nie jest poprawny.
Czy owe lewe powietrze aż tak wpłynąć mogło na spalanie? |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 13 Kwi 2010, 16:17
|
|
|
pojeździj trochę, to się okaże. moim skromnym zdaniem to mogła być przyczyna, bo sonda (a chyba masz takie ustrojstwo?) pokazywała za dużo powietrza
tak sobie myślę, że reset by nie zaszkodził... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Kwi 2010, 16:29
|
|
|
Cytat: | No właśnie z profilem mam problem. Ponieważ ja posiadam Fiestę 1.4i 75 KM. A w opcji wyboru jest albo wersja 1.4i 71 KM albo 1.4 73 KM. Więc ani ten ani ten nie jest poprawny. |
Tak czy siak ustaw sobie 1.4i, bo bez "i" to gaźnik. A z mocą to profil uwzględnia spadek mocy wraz z wiekiem Więc 73 pewnie jest Ok |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Kwi 2010, 16:46
|
|
|
Polarny napisał/a: | Ponieważ ja posiadam Fiestę 1.4i 75 KM. A w opcji wyboru jest albo wersja 1.4i 71 KM | Bo tyle miało właśnie 1,4i,,, skąd info o tym 75? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 13 Kwi 2010, 18:41
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Polarny napisał/a: | Ponieważ ja posiadam Fiestę 1.4i 75 KM. A w opcji wyboru jest albo wersja 1.4i 71 KM | Bo tyle miało właśnie 1,4i,,, skąd info o tym 75? |
71 miało owszem 1.4i na MONO, a 75 ma 1.4 z EFI. |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
Polarny
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13 Kwi 2010, 18:41
|
|
|
Źródła informacji mam dwa. Pierwsze źródło to dowód rejestracyjny mojego autka, a drugie to ten temat na forum: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=24691
Cytat: | 1.4 CVH 8v – Optymalna jednostka zapewniająca niezłą dynamikę przy umiarkowanym spalaniu. Konstrukcja nowocześniejsza niż OHV, z wałkiem rozrządu w głowicy napędzanym paskiem zębatym. Do połowy 92 roku silnik gaźnikowy (73KM), następnie do końca 93 roku na wtrysku jednopunktowym (71KM) a od 94 roku wyposażony we wtrysk wielopunktowy (75KM).
|
A mój to właśnie wielopunktowy wtrysk.
[ Dodano: Wto Kwi 20, 2010 12:55 ]
Kilka dni jazdy i niestety zarówno dźwięk silnika się pogorszył (w sensie nieco bardziej znowu klekoczą zawory) jak i problem z obrotami. Dzisiaj to zacięły się na tak wysokim poziomie, że wszyscy wokół myśleli, że szukam przeciwnika do startu ze świateł (-:
Muszę wreszcie wziąć się za sprawdzenie tych wszystkich czujników, bo obawiam się, że to wina któregoś z nich. W głowie siedzi mi czujnik położenia wału - poszukam coś o tym i sprawdzę i go. |
|
|
|
|
|