Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:46 |
[MK5] Problem przy odpalaniu 1.8 TDdi |
Autor |
Wiadomość |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 18 Mar 2010, 22:43
|
|
|
jajcyk napisał/a: | Ja zrobię to co myślę, że może być przyczyną | To po kiego w ogóle zakładałeś temat, skoro nie masz zamiaru posłuchać rad |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 18 Mar 2010, 22:44
|
|
|
tak jest parzych blokuj wątek ! |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 18 Mar 2010, 22:45
|
|
|
Ramses, ale ty też nie przeginaj co? |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
jajcyk
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Jacek
Dołączył: 06 Gru 2008 Posty: 69 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 18 Mar 2010, 23:09
|
|
|
Parzych napisał/a: | To po kiego w ogóle zakładałeś temat, skoro nie masz zamiaru posłuchać rad |
Koledzy piszą o ENDURA DE, a to jest DI, niby to samo, a jednak inne.
Dlatego nie jestem przekonany, tymbardziej prosiłbym o wytłumaczenie.
Jeżeli układ zapowietrza się na zimnym- trzeęsie, ok. Ale gdy jest ciepło-nie trzęsie, pali, jak na ciepłym silniku.
No i niby dlaczego zapowietrzałby się tylko przy niższych temperaturach, a nie na wyższych? Teoretycznie powinienem mieć problem cały czas. |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 19 Mar 2010, 14:48
|
|
|
Już ci ktoś odpowiadał na to pytanie. Poszukaj. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
jajcyk
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Jacek
Dołączył: 06 Gru 2008 Posty: 69 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 19 Mar 2010, 23:53
|
|
|
Wymieniony rozrząd, był przestawiony zapłon. A wy dalej odpowietrzajcie swoje ukł. i wymieniajcie świece - wielcy znawcy. Tyle w temacie ... |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 20 Mar 2010, 14:35
|
|
|
Porównaj koszt wymiany rozrządu z wyeliminowaniem powietrza. Zazwyczaj zaczyna się od "tańszych" rozwiązań zanim dojdzie się do tych najdroższych. Znawco . Pomijam fakt że ten twój pewniak-mechanik okazał się partaczem bo zakładam że to on ruszał rozrząd w tym aucie. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 20 Mar 2010, 17:49
|
|
|
jajcyk napisał/a: | Wymieniony rozrząd, był przestawiony zapłon. A wy dalej odpowietrzajcie swoje ukł. i wymieniajcie świece - wielcy znawcy. Tyle w temacie ... |
pogratulować mechanika to po pierwsze, a po drugie My takich problemów nie mamy jak widac.
p.s
nie zdziwię się jak już od żadnego z nas nie otrzymasz porady następnym razem
z wyrazami szacunku jeden ze "znawców" |
|
|
|
|
jajcyk
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Jacek
Dołączył: 06 Gru 2008 Posty: 69 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 20 Mar 2010, 20:50
|
|
|
kamil wolski napisał/a: | Porównaj koszt wymiany rozrządu z wyeliminowaniem powietrza. Zazwyczaj zaczyna się od "tańszych" rozwiązań zanim dojdzie się do tych najdroższych. Znawco . Pomijam fakt że ten twój pewniak-mechanik okazał się partaczem bo zakładam że to on ruszał rozrząd w tym aucie. |
Człowieku - powietrza tam nie było ! A zaskoczę cię, bo rozrząd ostatnio wymieniany był we Włoszech. Akurat przyszedł czas na wymianę rozrządu, więc problem wyeliminowywany po drodze..Nie sądziłem, że to napiszę. Ale jak myślisz, że kupiłeś Fiestke od Fordona, to masz pojęcie o Dieslach ?
ramses123 napisał/a: |
pogratulować mechanika to po pierwsze, a po drugie My takich problemów nie mamy jak widac.
p.s
nie zdziwię się jak już od żadnego z nas nie otrzymasz porady następnym razem
z wyrazami szacunku jeden ze "znawców" |
Oj będę płakał. Za młody jesteś, żeby mi morały prawić.
Także daruj sobie, bo to nie związane z tematem. |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 20 Mar 2010, 21:02
|
|
|
[quote="jajcyk"] kamil wolski napisał/a: | Porównaj koszt wymiany rozrządu z wyeliminowaniem powietrza. Zazwyczaj zaczyna się od "tańszych" rozwiązań zanim dojdzie się do tych najdroższych. Znawco . Pomijam fakt że ten twój pewniak-mechanik okazał się partaczem bo zakładam że to on ruszał rozrząd w tym aucie. |
Człowieku - powietrza tam nie było ! A zaskoczę cię, bo rozrząd ostatnio wymieniany był we Włoszech. Akurat przyszedł czas na wymianę rozrządu, więc problem wyeliminowywany po drodze..Nie sądziłem, że to napiszę. Ale jak myślisz, że kupiłeś Fiestke od Fordona, to masz pojęcie o Dieslach ?
To kupiłeś auto i nie zmieniłeś rozrządu w pakiecie startowym? Ja się znam? Ja się nie znam. Czy gdzieś pisałem że się znam? Piszę tylko o tym co przerabiałem sam bez Fordona za mojej kadencji |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
jajcyk
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Jacek
Dołączył: 06 Gru 2008 Posty: 69 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 20 Mar 2010, 21:08
|
|
|
Krytykujesz moje wypowiedzi, jakbyś był znawcą. Tak samo, co masz do mechanika ?
Jego diagnozy nie były błędne, zawsze obstawiał dobrze.
Tak jest i tym razem. Koniec tematu... bo już zaczynają się dywagacje. |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 20 Mar 2010, 21:42
|
|
|
Krytykuję bo zazwyczaj tak jest, że jak ktoś raz na forum napiszę coś o wtrysku, to ludzie potem pierwszą rzeczą którą chcą ruszać to wtrysk, zapominając, że nie tylko od tego zależy odpalanie auta. Ba, jeśli rozrząd dobrze złożony i nie jest stary, to wtrysk znaczenia nie ma. I taka właśnie moda ostatnio zapanowała na forum - wszyscy, nie sprawdziwszy wcześniej podstaw, ładują się w grzebanie w zapłonie, gdzie te podstawy (świece, powietrze, paliwo) i ich sprawdzenie to znikoma ilość czasu i pieniędzy. A do mechanika w takim razie nie mam nic - myślałem że mechanik-pewniak tak złożył rozrząd że konieczne było założenie go ponownie, ale widzę że nie pokusiłeś się o zmianę rozrządu po kupnie. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
jajcyk
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Jacek
Dołączył: 06 Gru 2008 Posty: 69 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 20 Mar 2010, 22:27
|
|
|
Nie opłacało się wymieniać rozrządu- autko z pewnym przebiegiem, książką serwisową, jednym właścicielem.A, że było lato to nie było wiadomo, że coś z rozrządem jest nie tak. Zaglądnąłem do środka - pasek w dobrym stanie
Dla mnie wydać ok. 200 zł na rozrząd żaden problem, ale po co? Skoro był dobry...
Przyszła pora, to się wymieniło. |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 20 Mar 2010, 22:30
|
|
|
jajcyk napisał/a: | Dla mnie wydać ok. 200 zł na rozrząd żaden problem, ale po co? Skoro był dobry... |
200zł? Na jakich częściach to takie tanie? U mnie jest sporo drożej. 200zł to sama pompa wody którą przy rozrządzie trzeba wymienić. I nie pisz że był dobry skoro nie był, a sprawdzenie rozrządu w Fieście to nie tylko sprawdzenie czy pasek się już nie urwał, tylko sprawdzenie na blokady czy wszystko gra. O to właśnie chodzi i dlatego właśnie się czepiam wszystkich dookoła. Wiele osób mówi "sprawdziłem" a w rzeczywistości nie zrobili nic. Nie jednokrotnie spotkałem się z postami że Fiesta/Mondeo nie odpala na zimnym albo idzie mu bardzo ciężko, że sprawdził świece, powietrze, itd. Przez dwa tygodnie męczył wszystkich pytaniami, itd. po czym finalnie napisał "jednak zmieniłem świece i pomogło" ... |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
jajcyk
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Jacek
Dołączył: 06 Gru 2008 Posty: 69 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 20 Mar 2010, 22:50
|
|
|
Pasek był w wyśmienitej kondycji więc po co grzebać. Czasem po wymianie jest gorzej niż przed. Jest nawet temat w dziale Diesel, że coś stukać zaczęło. Więc nie zawsze po wymianie jest lepiej Z mojej strony, tyle w temacie. Dziękuję wszystkim za porady, mimo, że nie trafne - Dzięki |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 20 Mar 2010, 23:22
|
|
|
jajcyk napisał/a: | Pasek był w wyśmienitej kondycji więc po co grzebać. Czasem po wymianie jest gorzej niż przed. Jest nawet temat w dziale Diesel, że coś stukać zaczęło. Więc nie zawsze po wymianie jest lepiej Z mojej strony, tyle w temacie. Dziękuję wszystkim za porady, mimo, że nie trafne - Dzięki |
To zależy od mechanika. JEŚLI jest ogarnięty, to będzie ok. a lepiej pasek wymienić niż żeby strzelił i narobić sobie bigosu. Cóż. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 21 Mar 2010, 12:41
|
|
|
Dobra pany koniec tematu.
Fakt jest taki Endura DI (direct Injection) oparta na VP44 blizniacza z VW jest ukladem czulym na powietrze i niestety Bledem jest myslenie iz te uklady sie nie zapowietrzaja oraz ze nie da sie go zapowietrzyc... Jedynie Uklay CR sa na to odporne.
Kamil Endura DI ma Pasek oraz lancuch rozrzadu gdzie pasek przypada tylko na pompe wtryskowa i fakt ze mozna latwpo popierdzielic ustawienie w rozrzadzie.
jajcyk, Tu nie chodzi o to iz zapowietrzony uklad jest caly czas bo, wg Twojego opisu na wolnych przy zimnym silniku auto telepalo sie, wystarczy troche na obroty wkrecic silnik i jest lepiej bo uklad zaczyna sie odpowietrzac. Kolejna sprawa bylo to iz opisales ze na cieplym silniku pali ok i nic sie nie dzialo gdzie w 3/4 przypadkow jest to objaw cofania sie paliwa.
Sorry za mase bledow ale jestem na kompie z doskoku bo moj komp sie "spalil".
W razie ktos chcial by cos dodac w temacie to prosze o PW. |
_________________
|
|
|
|
|
|