Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:46
[MK5] Problem przy odpalaniu 1.8 TDdi
Autor Wiadomość
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 18 Mar 2010, 22:43   

jajcyk napisał/a:
Ja zrobię to co myślę, że może być przyczyną
To po kiego w ogóle zakładałeś temat, skoro nie masz zamiaru posłuchać rad <???>
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
ramses123 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 334
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 18 Mar 2010, 22:44   

tak jest parzych blokuj wątek !
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18 Mar 2010, 22:45   

Ramses, ale ty też nie przeginaj co?
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
jajcyk 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Jacek
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 69
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 18 Mar 2010, 23:09   

Parzych napisał/a:
To po kiego w ogóle zakładałeś temat, skoro nie masz zamiaru posłuchać rad <???>


Koledzy piszą o ENDURA DE, a to jest DI, niby to samo, a jednak inne.
Dlatego nie jestem przekonany, tymbardziej prosiłbym o wytłumaczenie.
Jeżeli układ zapowietrza się na zimnym- trzeęsie, ok. Ale gdy jest ciepło-nie trzęsie, pali, jak na ciepłym silniku.
No i niby dlaczego zapowietrzałby się tylko przy niższych temperaturach, a nie na wyższych? Teoretycznie powinienem mieć problem cały czas.
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 19 Mar 2010, 14:48   

Już ci ktoś odpowiadał na to pytanie. Poszukaj.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
jajcyk 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Jacek
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 69
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 19 Mar 2010, 23:53   

Wymieniony rozrząd, był przestawiony zapłon. A wy dalej odpowietrzajcie swoje ukł. i wymieniajcie świece - wielcy znawcy. Tyle w temacie ...
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 20 Mar 2010, 14:35   

Porównaj koszt wymiany rozrządu z wyeliminowaniem powietrza. Zazwyczaj zaczyna się od "tańszych" rozwiązań zanim dojdzie się do tych najdroższych. Znawco :) . Pomijam fakt że ten twój pewniak-mechanik okazał się partaczem bo zakładam że to on ruszał rozrząd w tym aucie.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
ramses123 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 334
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 20 Mar 2010, 17:49   

jajcyk napisał/a:
Wymieniony rozrząd, był przestawiony zapłon. A wy dalej odpowietrzajcie swoje ukł. i wymieniajcie świece - wielcy znawcy. Tyle w temacie ...


pogratulować mechanika :V: to po pierwsze, a po drugie My takich problemów nie mamy jak widac.

p.s

nie zdziwię się jak już od żadnego z nas nie otrzymasz porady następnym razem

z wyrazami szacunku jeden ze "znawców"
 
 
 
jajcyk 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Jacek
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 69
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 20 Mar 2010, 20:50   

kamil wolski napisał/a:
Porównaj koszt wymiany rozrządu z wyeliminowaniem powietrza. Zazwyczaj zaczyna się od "tańszych" rozwiązań zanim dojdzie się do tych najdroższych. Znawco :) . Pomijam fakt że ten twój pewniak-mechanik okazał się partaczem bo zakładam że to on ruszał rozrząd w tym aucie.


Człowieku - powietrza tam nie było ! A zaskoczę cię, bo rozrząd ostatnio wymieniany był we Włoszech. Akurat przyszedł czas na wymianę rozrządu, więc problem wyeliminowywany po drodze..Nie sądziłem, że to napiszę. Ale jak myślisz, że kupiłeś Fiestke od Fordona, to masz pojęcie o Dieslach ?


ramses123 napisał/a:


pogratulować mechanika :V: to po pierwsze, a po drugie My takich problemów nie mamy jak widac.

p.s

nie zdziwię się jak już od żadnego z nas nie otrzymasz porady następnym razem

z wyrazami szacunku jeden ze "znawców"


Oj będę płakał. Za młody jesteś, żeby mi morały prawić.
Także daruj sobie, bo to nie związane z tematem.
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 20 Mar 2010, 21:02   

[quote="jajcyk"]
kamil wolski napisał/a:
Porównaj koszt wymiany rozrządu z wyeliminowaniem powietrza. Zazwyczaj zaczyna się od "tańszych" rozwiązań zanim dojdzie się do tych najdroższych. Znawco :) . Pomijam fakt że ten twój pewniak-mechanik okazał się partaczem bo zakładam że to on ruszał rozrząd w tym aucie.


Człowieku - powietrza tam nie było ! A zaskoczę cię, bo rozrząd ostatnio wymieniany był we Włoszech. Akurat przyszedł czas na wymianę rozrządu, więc problem wyeliminowywany po drodze..Nie sądziłem, że to napiszę. Ale jak myślisz, że kupiłeś Fiestke od Fordona, to masz pojęcie o Dieslach ?

To kupiłeś auto i nie zmieniłeś rozrządu w pakiecie startowym? :hahaha: Ja się znam? Ja się nie znam. Czy gdzieś pisałem że się znam? Piszę tylko o tym co przerabiałem sam bez Fordona za mojej kadencji :hahaha:
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
jajcyk 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Jacek
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 69
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 20 Mar 2010, 21:08   

Krytykujesz moje wypowiedzi, jakbyś był znawcą. Tak samo, co masz do mechanika ?
Jego diagnozy nie były błędne, zawsze obstawiał dobrze.
Tak jest i tym razem. Koniec tematu... bo już zaczynają się dywagacje.
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 20 Mar 2010, 21:42   

Krytykuję bo zazwyczaj tak jest, że jak ktoś raz na forum napiszę coś o wtrysku, to ludzie potem pierwszą rzeczą którą chcą ruszać to wtrysk, zapominając, że nie tylko od tego zależy odpalanie auta. Ba, jeśli rozrząd dobrze złożony i nie jest stary, to wtrysk znaczenia nie ma. I taka właśnie moda ostatnio zapanowała na forum - wszyscy, nie sprawdziwszy wcześniej podstaw, ładują się w grzebanie w zapłonie, gdzie te podstawy (świece, powietrze, paliwo) i ich sprawdzenie to znikoma ilość czasu i pieniędzy. A do mechanika w takim razie nie mam nic - myślałem że mechanik-pewniak tak złożył rozrząd że konieczne było założenie go ponownie, ale widzę że nie pokusiłeś się o zmianę rozrządu po kupnie.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
jajcyk 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Jacek
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 69
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 20 Mar 2010, 22:27   

Nie opłacało się wymieniać rozrządu- autko z pewnym przebiegiem, książką serwisową, jednym właścicielem.A, że było lato to nie było wiadomo, że coś z rozrządem jest nie tak. Zaglądnąłem do środka - pasek w dobrym stanie :)
Dla mnie wydać ok. 200 zł na rozrząd żaden problem, ale po co? Skoro był dobry...
Przyszła pora, to się wymieniło.
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 20 Mar 2010, 22:30   

jajcyk napisał/a:
Dla mnie wydać ok. 200 zł na rozrząd żaden problem, ale po co? Skoro był dobry...


200zł? Na jakich częściach to takie tanie? U mnie jest sporo drożej. 200zł to sama pompa wody którą przy rozrządzie trzeba wymienić. I nie pisz że był dobry skoro nie był, a sprawdzenie rozrządu w Fieście to nie tylko sprawdzenie czy pasek się już nie urwał, tylko sprawdzenie na blokady czy wszystko gra. O to właśnie chodzi i dlatego właśnie się czepiam wszystkich dookoła. Wiele osób mówi "sprawdziłem" a w rzeczywistości nie zrobili nic. Nie jednokrotnie spotkałem się z postami że Fiesta/Mondeo nie odpala na zimnym albo idzie mu bardzo ciężko, że sprawdził świece, powietrze, itd. Przez dwa tygodnie męczył wszystkich pytaniami, itd. po czym finalnie napisał "jednak zmieniłem świece i pomogło" ...
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
jajcyk 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Jacek
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 69
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 20 Mar 2010, 22:50   

Pasek był w wyśmienitej kondycji więc po co grzebać. Czasem po wymianie jest gorzej niż przed. Jest nawet temat w dziale Diesel, że coś stukać zaczęło. Więc nie zawsze po wymianie jest lepiej <8> Z mojej strony, tyle w temacie. Dziękuję wszystkim za porady, mimo, że nie trafne - Dzięki :hihihi:
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 20 Mar 2010, 23:22   

jajcyk napisał/a:
Pasek był w wyśmienitej kondycji więc po co grzebać. Czasem po wymianie jest gorzej niż przed. Jest nawet temat w dziale Diesel, że coś stukać zaczęło. Więc nie zawsze po wymianie jest lepiej Z mojej strony, tyle w temacie. Dziękuję wszystkim za porady, mimo, że nie trafne - Dzięki


To zależy od mechanika. JEŚLI jest ogarnięty, to będzie ok. a lepiej pasek wymienić niż żeby strzelił i narobić sobie bigosu. Cóż.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 21 Mar 2010, 12:41   

Dobra pany koniec tematu.
Fakt jest taki Endura DI (direct Injection) oparta na VP44 blizniacza z VW jest ukladem czulym na powietrze i niestety Bledem jest myslenie iz te uklady sie nie zapowietrzaja oraz ze nie da sie go zapowietrzyc... Jedynie Uklay CR sa na to odporne.
Kamil Endura DI ma Pasek oraz lancuch rozrzadu gdzie pasek przypada tylko na pompe wtryskowa i fakt ze mozna latwpo popierdzielic ustawienie w rozrzadzie.
jajcyk, Tu nie chodzi o to iz zapowietrzony uklad jest caly czas bo, wg Twojego opisu na wolnych przy zimnym silniku auto telepalo sie, wystarczy troche na obroty wkrecic silnik i jest lepiej bo uklad zaczyna sie odpowietrzac. Kolejna sprawa bylo to iz opisales ze na cieplym silniku pali ok i nic sie nie dzialo gdzie w 3/4 przypadkow jest to objaw cofania sie paliwa.

Sorry za mase bledow ale jestem na kompie z doskoku bo moj komp sie "spalil".
W razie ktos chcial by cos dodac w temacie to prosze o PW.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:32
Freeman
Brak nowych postów [MK5] reset licznika przy odpalaniu samochodu
lesiokro Elektryka 17 1 Lut 2010, 20:39
jareczek1980
Brak nowych postów [MK3] Poranny problem przy odpalaniu
LUTEK Mechanika 5 30 Mar 2010, 22:57
SLIDER410
Brak nowych postów Problemy przy odpalaniu
jeden87 Elektryka ogólna 2 28 Lip 2016, 14:55
jeden87


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.