Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Otwory odprowadzania wody i cieknąca z nich rudzia
Autor Wiadomość
Mad_Maxs 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 143
Skąd: Legnica
Wysłany: 8 Sty 2010, 16:56   [MK3] Otwory odprowadzania wody i cieknąca z nich rudzia

Witam, temat na tyle długi że przedstawia cały problem.. konkretnie chodzi o klapę bagażnika, która pod zamkiem ma takie dwa otwory, wydaje mi się że właśnie do odprowadzania wody. W obecnych warunkach, gdzie panuje dość spora wilgotność, z tychże otworów kapie sobie czasami rozwodniona rudzia, która mi w ten sposób załatwiła dwie jasne kurtki plamami :/

Tego jak wywabić z kurtki rudą plame zapewne mi nie podpowiecie (chociaż jak ktoś ma sprawdzony sposób to chętnie wysłucham), natomiast zapytać się chciałem, jak mogę rozwiązać problem wydobywającej się cieczy? Zapewno zatkać tego nie mogę bo woda się zacznie w środku gromadzić, ale może czymś tam psiknąć do środka żeby się rudzia z wodą nie mieszała?

Oczywiste rozwiązanie tymczasowe to uważać na to miejsce przy korzystaniu z bagażnika, więc za takie porady z góry dzięki ;)
_________________
Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać.
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 8 Sty 2010, 21:17   

Mad_Maxs napisał/a:
jak wywabić z kurtki rudą plame
Ja takie plamy wywabiam "Fosol-em" :yes:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Sty 2010, 09:43   

1) skoro woda kapie z otworów odpowietrzających to którędyś wpada do wnętrza klampy
2) zapewne będzie to spodni rant uszczelki lub inna dziura lub nieszczelność
3) trzeba zdekompletować "tapicerkę" klapy i poświecić do środka i popatrzeć
4) duża ilość wody z węza wypłucze trochę syfu z wewnątrz
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Mad_Maxs 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 143
Skąd: Legnica
Wysłany: 9 Sty 2010, 11:26   

JoeMix napisał/a:
1) skoro woda kapie z otworów odpowietrzających to którędyś wpada do wnętrza klampy
2) zapewne będzie to spodni rant uszczelki lub inna dziura lub nieszczelność
3) trzeba zdekompletować "tapicerkę" klapy i poświecić do środka i popatrzeć
4) duża ilość wody z węza wypłucze trochę syfu z wewnątrz


Ostatni punkt mi się podoba ;) ale przy obecnej sytuacji ( poniżej zera na dworze ) mogło by nie spłynąć wszystko :D kiedyś widziałem w TV że czymś lali w takie otwory m.in. żeby auto nie korodowało od środka :) i myślałem właśnie o czymś takim żeby tam psiknąć ;)
_________________
Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Sty 2010, 12:00   

Czymkolwiek tam nie psikniesz to jak nie zatkasz miejsca którym woda wpływa to i tak wszystko wypłucze,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
RobbyX 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/55KM
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Sty 2010, 21:56   

W sumie to nie wygląda dobrze że woda jest z rdzą ;-( .Wychodząc z założenia że jeżeli są otwory odprowadzające wodę to woda ma prawo tam się dostać to też musi się wydostać. Więc problem może tkwić w tym że woda nie wypływa od razu i stąd ta rdza.
Przyznaje że sam ( na początku ) dałem się kila dobrych razy zaskoczyć i sprawić sobie niezły prysznic ( prosto na głowę i kark ) szczególnie po obfitych opadach deszczu z tych magicznych otworów w tylnej klapie. Ale po mino wieku mojego autka ( 1993 ) nigdy nie wypłynęła na mnie woda z rdzą. A cha i dość istotna sprawa to co zaobserwowałem to duże strugi wody a nie kapanie.
Kiedyś na forum Tavrii znalazłem ciekawą poradę jak nie dopuścić do rdzewienia drzwi w tych autach : zmieszać smar z gęstym olejem i umieścić to wewnątrz profili drzwi ... tu jednak tego bym nie radził bo przez nasze otwory wypłynie nie tylko rdza ale i resztki tego smarowago błotka. ;-(
Też radziłbym zdjąć tapicerkę klapy i poświecić .
Pozdrawiam.
_________________
 
 
Mad_Maxs 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 143
Skąd: Legnica
Wysłany: 9 Sty 2010, 23:32   

widze że pojawiła się mała nieścisłość ;) nie leje mi się tam bezczelnie ruda woda itp. Też już kiedyś przeżyłem prysznic z tych otworów, dlatego najpierw otwieram do końca klape a dopiero później się schylam ;) chodzi o to że jak już coś z tego otworu kapnie, to zostawia rudą plame i niszczy mi ubrania :/

Czy ten Fosol naprawdę może pomóc? sprawa dotyczy dość drogiej kurtki i wolałbym nie pogorszyć sobie tego co już narobiłem :/ Może ktoś ma jakieś inne pomysły sprać rdzę ?
_________________
Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać.
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 10 Sty 2010, 15:42   

Mad_Maxs napisał/a:
Czy ten Fosol naprawdę może pomóc? sprawa dotyczy dość drogiej kurtki i wolałbym nie pogorszyć sobie tego co już narobiłem :/
Mi pomagał z rdzawymi plamami, a jakbyś nim chciał próbować, to na wewnętrznej stronie w mało widocznym miejscu sprawdź, czy nie odbarwi kurtki... Jeszcze możesz w chemicznym zapytać o preparat do wywabiania plam z rdzy, wiem że kiedyś takie były...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 11 Sty 2010, 08:44   

otwory sa od tego zeby z niego wyciekała woda i nie robiło się akwarium w profilach . wiec kapac powinno znaczy sie drozne są :fox: . Woda w prifilach to efekt drobnych nieszczelnosci i skraplajacej sie wilgoci . jesli profil nie był potraktowany czyms kiedys to niestety spore szanse ze w srodku masz wysyp rudej ...czyszczenie zajecie dla odwaznych i raczej zdeterminowanych . Ty najprawdopodobniej chcesz sobie jeszcze czas jakis pojezdzic autkiem i raczej nie szczypiesz sie z rdza której nie widac .
Jedyne co mozesz zrobic to zaizolowac rdze ..odetniesz jaj dopływ tlenu proces korozyjny zostanie spowolniony (troche zatrzymany) a wypływajaca woda nie bedzie płyneła bezposrednio po rdzy wiec sa szanse ze wypływjac bedzie ..czysta ;/
co robic
wazne ..odradzam przeprowadzac czynnosci w obecnych temperaturach .. jedyna opcja to nagrzany garaz albo kilka godzin z suszarka lub opalarką .
demontujesz wewnetrzny plastik klapy , wyciersz ile mozesz wnetrze profilu ..czyscisz z syfu który sie tam nazbierał . suszysz ,podgrzewasz i wpsikujesz prepearat zabezpieczajacy do profili ..mozesz uzyc prowesjonelnego lub czegostam w sprayu ..dla lepszego efektu wpsikujesz tez daleko w słupki klapy .
na koniec sprawdzasz droznosc otworów odpływowych .. jesli wosk je zaczopował ..przebijasz sróbokretem .montujesz maskowanie klapy i tyle
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 10:01
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.