[MK3] Zablokowane tylne hamulce |
Autor |
Wiadomość |
Tomas82
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 42 Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 57 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 29 Gru 2009, 19:24 [MK3] Zablokowane tylne hamulce
|
|
|
Niedawno zmieniałem tarcze i klocki hamulcowe w przednich. Gdy wszystko było na miejscu, okazało się, że tylne hamulce są zacięte i cały czas trzymają.
Ręcznego nie można w ogóle zaciągnąć, bo po pomimo zdjętego, ciągle jest.
Ktoś mi mówił, że trzeba ostukać bęben i samo się odblokuje. Zdjąłem koło, uderzałem długo w różnych miejscach, ale puściła tylko rdza.
Teraz przymierzamy się z ojcem do zciągnięcia całego hamulca wraz z mocowaniem. Ustawimy autko na cegłówkach i spróbujemy się dobrać do środka bębna gdzieś w cieplejszych warunkach - teraz nie mogę go odprowadzić nawet do mechanika.
Ewentualnie przeszukam na szrotach funkcjonujących egzemplarzy.
Może ktoś zna jakiś sposób na zacięte hamulce? |
|
|
|
|
Mad_Maxs
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 143 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 29 Gru 2009, 19:32
|
|
|
na środku podwozia, tuż koło rury środkowego tłumika masz taką pseudo blache osłaniającą linke hamulca ręcznego.. prawdopodobnie rdza tej linki blokuje ci szczęki hamulca i dlatego nie możesz ruszyć. Spróbuj na siłę te linkę odciągnąć żeby Ci się szczęki poluzowały. Jak już odblokujesz to przygotuj się na wymianę linki
Dzisiaj dokładnie to robiłem u mechanika więc jestem jak najbardziej na bieżąco |
_________________ Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Gru 2009, 19:33
|
|
|
Tak, trzeba je odciąć,,, skoro się tak zablokowały to zapewne zostało to źle złożone,, trzeba jakoś rozebrać i złożyć prawidłowo,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Tomas82
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 42 Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 57 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 29 Gru 2009, 19:44
|
|
|
Tylnego hamulca nie ruszałem.
Zmieniałem tylko przednie, bo jak się okazało podczas jazdy zgubiłem jedną z okładzin, a po oględzinach okazało się, że druga też była gotowa do drogi.
Ten kto kiedyś składał to auto miał różne części.
Z tego co też zauważyłem, to gdy się szarpie za dźwignie ręcznego, to lekko ruszają się te końcówki wystające z hamulca.
Znalazłem w "Sam naprawiam" jakiś opis luzowania mechanizmu samoczynnej regulacji luzu szczęk - może tylko to wystarczy? Pogrzebać śrubokrętem? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Gru 2009, 19:47
|
|
|
Jak tylnych nie ruszałeś to prawie na pewno linka,,, linka zaczepiona jest ta takich dźwigni, puknij je młotkiem tak by wyciągnąć linkę zz pancerza (czyli odwrotnie jak ciągnie linka) - jak puszczą to linka do wymiany |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Tomas82
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 42 Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 57 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 29 Gru 2009, 19:54
|
|
|
A te dźwignie są w samym hamulcu? Wewnątrz bębna?
Czyli mam stukać i ciągnąć za te wystające z hamulca końcówki? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Gru 2009, 20:14
|
|
|
Masz młotkiem potraktować to co wystaje na zewnątrz i o to jest zaczepiona linka (czyli tak jakbyś szarpał za linkę - odwrotnie tak jak ona ciągnie bo linka ciągnie dźwignie od bębna a ty masz ją młotkiem jakby wbić na swoje miejsce)
BBB
BBB==\ ----LINKA CIĄGNIE W TE STRONĘ--->
BBB \ <--TAK TRZEBA PUKNĄC MŁOTKIEM---
BBB \-------------- (LINKA)
BBB
BBB
BBB
\
BĘBEN |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Mad_Maxs
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 143 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 29 Gru 2009, 20:17
|
|
|
weź poszarp poprostu tym co wystaje Ci z bębna i zobacz czy przyniesie jakiś efekt może być skorodowana gdzieś po drodze (u mnie była na jednym z załamań) i tam trzeba było pierdyknąć żeby odbiła
Poniżej obrazowo to co pisał JoeMix
|
_________________ Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Gru 2009, 20:28
|
|
|
Mad_Maxs, od kwadransa szukam jakiegoś zdjęcia by pokazać bo mój rysunek z literek się nie udał,,,
Tomas82, masz przy bębnie zadziałać tak by linka zrobiła się luźna no,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
marian
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 183 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 29 Gru 2009, 20:41
|
|
|
poszarp linką w różnych miejscach a szczególnie przy bębnach bo pewnie jest zacięta przerabiałem to z tym mechanizmem samocz.reg. luzu też mozesz pokombinować a nawet musisz jeśli chcesz zdjąć bęben,najpierw powalcz z linką a najlepiej ja zdejmij bo po tylu latach jest z nia problem tymbardziej zimą bo woda mróz itp. najlepiej ręcznego nie zaciągać zimą |
_________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem |
|
|
|
|
Tomas82
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 42 Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 57 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 29 Gru 2009, 21:05
|
|
|
No właśnie, teraz mi nagle zaczęli doradzać w okół, że mogłem nie zaciągać ręcznego
Ale trudno, będę kombinował. Ciepło się ubiorę, żeby dłużej wytrzymać. Dziś się szarpałem do momentu w którym nie miałem czucia w palcach
Dzięki za pomoc.
Update będzie jutro |
|
|
|
|
marian
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 183 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 29 Gru 2009, 21:25
|
|
|
możesz spróbować opalarką podgrzewać linkę tylko nie za mocno bo linka w środku ma taka otoczke plastikową i jak ona się rostopi to będzielipa,jakby auto postało przez noc w ocieplanym garażu to powinno puścić zakładajac że jest zamarznięta to będzie najbardziej optymistyczna opcja ale nie koniecznie bo może być skorodowana i zasyfiona jak u mnie było |
_________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem |
|
|
|
|
Mad_Maxs
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 143 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 29 Gru 2009, 23:33
|
|
|
JoeMix, ja znalazłem stare z malowania bębnów to pomyślałem że Cię wspomogę u mnie zablokowanie się tylnich szczęk skończyło się ich spaleniem :/ bo jechać się dało, a temp była taka że farba termoodporna do +320 stopni nie wytrzymała xD
marian, chyba nie ma ostatnio takich mrozów żeby mu mogła aż tak zamarznąć, a swoją drogą, zgodnie z tym co mi tłumaczył mechanik, to jeśli Ci linka zamarza, tzn że masz gdzieś walniętą osłonę na lince a walnięta osłona to woda + czynniki atmosferyczna = rudzia i to mu blokuje
A jeśli naprawde chce próbować ją rozmrażać, to radził bym suszarke do włosów zamiast opalarki nie grzeje aż tak mocno, nie powinna stopić żadnej osłony, a jest efektywna przy rozmrażaniu |
_________________ Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać. |
|
|
|
|
|