Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
21 Cze 2014, 22:42
[MK2] Amortyzatory przednie
Autor Wiadomość
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 17 Lip 2009, 01:24   [MK2] Amortyzatory przednie

Orientuje się ktoś może, czy amortyzatory przednie od xrki różnią się czymś od amorków z innych wersji?
Książka "Sam naprawiam" niewiele o tym mówi. Jest jedynie wzmianka, że inaczej coś tam się układa w zawieszeniu przednim w ikserkach i, że w przypadku ikserek jest inna metoda sprawdzenia amortyzatora.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Lip 2009, 07:05   

Sprężyny są chyba inne a amorek taki sam chyba, ale pewny nie jestem.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
AdamB
[Usunięty]

Wysłany: 17 Lip 2009, 13:57   

Walczyłem z tym tematem rok temu i z tego co zdążyłem wywnioskować, to sprężyny są krótsze i co za tym idzie powinny być twardsze, ale tego nie badałem. W każdym razie trochę się różnią. Odnośnie amortyzatorów to nie znalazłem w Poznaniu amortyztora do XR2 i kupiłem od 1,1. Z tego co jednak pamiętam różniły się skokiem jak je porównywałem. Nie wiem czy to zależy od tego kto je wyprodukował, czy był to celowy zabieg. Tyle mogę dorzucić od siebie do tego wątku ;-)
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 17 Lip 2009, 20:31   

Amortyzator ma o 25 mm niżej dolne mocowanie sprężyny niż w 1.1 i krótszy skok .

Problem polega na tym że dostępność ich jest porównywalna z dziewicami w gimnazjum .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Przemekbalagan 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: RST
Silnik: Inny
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 62
Skąd: OPALENICA
Wysłany: 19 Lip 2009, 12:41   

Przede wszystkim są wiele twardsze w stosunku do 1,1. Powinno stosować się katalogowe zamienniki. Lecz w powszechnym obrocie rynkowym, mało sklepów i hurtowni się zajmuje sprzedażą takich części na dzień dzisiejszy. Tym bardziej że fabrycznie ford miał to skatalogowane na ( fiszkach ) miniaturowe slajdy, gdzie korzystanie z nich możliwe było za pośrednictwem specjalnego projektora.
Na rynku dostępne amortyzatory, są uniwersalnym rozwiązaniem dla Mk1 i Mk2. Nie zadowoli to żadnego konesera tych samochodów, ale pozwoli nim się w miarę bezpiecznie poruszać. Jeśli ktoś chce, sensownie podejść do tematu, to należy oryginalne zużyte Motorkrafty XR2 zregenerować. Znam jedną firmę w Poznaniu która to zrobi. Koszt takiej regeneracji to około 250-300 złotych. Lecz zapewnia to prawidłowość działania i zadowolenie na kilka lat. Posiadam zapasowe takie amortyzatory lecz nie są one na sprzedaż, były regenerowane pięć lat temu.
Najważniejsze by amortyzator nadawał się do regeneracji jest, nie uszkodzone tłoczysko( chodzi o szkliwo ), reszta może być złomem. Mam Mk1 posadzoną na regenerowanych takich amortyzatorach gdzie składane to było prawie dziewięć lat temu, co roku na ścieżce w stacji diagnostycznej jest 100 %. Przejechałem na nich do dziś jakieś 20 tys kilometrów i jestem zadowolony. W tej firmie można przeprowadzać modyfikację amortyzatora jak chodzi o jego twardość, lecz wtedy cena się zmienia, 300 za sztukę. Przebieg, który opisałem wyżej jest może niewielki, lecz pozwala już je ocenić. Rzeczywiście w XR2 są krótsze w stosunku do zwykłych modeli. Jeśli trzeba podam kontakt na PW.
_________________
Przemekbalagan
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 19 Lip 2009, 14:49   

Daj mi namiary na nich :) . Zakończy to rzeźbę z przednim zawiasem , a 300 zł za sztukę to przyzwoita cena za przyzwoicie zmodyfikowany amortyzator ( w tej cenie trudno z UK używki sportowe sprowadzić )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22 Lip 2009, 11:01   

ja mam do sprzedania zawieszenie z forda fiesty mk2. Zrobione pod zamówienie, tj: amorki skrócone i utwardzone, do tego przednie sprężyny sportowe (tak było nazwane na aukcji z ktorej kupilem, ale wygladaja jakby były dobrane z innego auta), tylne sprężyny sportowe jamex. Ogólne zawias gdzieś -80mm w dół, mega dobrze się auto trzyma na nim na zakrętach
Cena: 550zł za komplet amorki+sprężyny
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 23 Lip 2009, 23:13   

daj foty tych amorów z przodu i powiedz czy byś ich nie pchnął samych .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 24 Lip 2009, 02:14   

Byłby ktoś tak dobry i zmierzył przednie amorki na długość, albo może ktoś wie jakiej powinny być długości? Dla cywila i xr2.
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 24 Lip 2009, 07:35   

Dla cywila moge zmierzyc dlugosc calkowita amora i dlugosc po jego scisnieciu. Bedziesz mial wtedy dane amora od MK I z silnikiem 950. Zmierze tez wysokos dolnego talerza sprezyny.
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 24 Lip 2009, 11:06   

Będę wdzięczny:)

Staramy się z Loy'em zgadnąć od czego w mojej Fieście faktycznie są amortyzatory i takie wymiary mogą być bardzo pomocne:)

[ Dodano: Pią Lip 24, 2009 15:28 ]
Po krótkiej naradzie z Loy'em sprecyzowaliśmy jaki wymiar jest nam potrzebny:) Najbardziej nas interesuje wymiar od spodu amortyzatora do kielicha na sprężynę. Ale długość ogólna też się przyda:)
 
 
Przemekbalagan 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: RST
Silnik: Inny
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 62
Skąd: OPALENICA
Wysłany: 9 Wrz 2009, 10:11   

Żółw - przepraszam za taki czas odpowiedzi - firma króra regeneruje amortyzatory znajduje się na przedłużeniu ulicy Wołczyńskiej w Poznaniu w kierunku Kotowa. Propblem polega jednak na tym ,że dawno tam nie byłem i nie wiem czy coś się nie pozmieniało, niestety kontakt do tego do właściciela gdzieś zawieruszyłem. W każdym razie jadąc od strony Plewisk jest to za szkołą po prawej stronie w kierunku ulicy Głogowskiej.
Zawsze stoi tam dużo samochodów Taxi, widać oni u tam serwisują samochody.
Jak będę w poznaniu to mogę tam zajrzeć i dam szczegółowe namiary, chyba że się spotkamy i razem tam dojedziemy.
_________________
Przemekbalagan
 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14 Wrz 2009, 09:45   

jak coś to mam do sprzedania amortyzatory skrócone i utwardzone... info priv
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
cHoLao
[Usunięty]

Wysłany: 21 Gru 2009, 23:13   

mk2 amortyzatory pasowaly by do mk3 ?? lub tez innaczej mk2 diesel pasowaly by do benzynowki ??

[ Dodano: Pon Gru 21, 2009 23:18 ]
mozna zastosowac amortyzatory z diesla w xr2 np ?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Gru 2009, 07:10   

Amortyzatory z mk2 nie podejdą do mk3 o odwrotnie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
cHoLao
[Usunięty]

Wysłany: 24 Gru 2009, 13:11   

a z diesla podejda do benzynki mocowania te same ???

[ Dodano: Czw Gru 24, 2009 15:30 ]
bo mam nowe armorki w dieslu ale widzilem xr2 do sprzedania i szkoda mi sie tych armorkow pozbywac troszke w nie zainwestowalem :D

[ Dodano: Nie Gru 27, 2009 15:46 ]
wg. opisu technicznego powinno pasowac ale bledu nie chce popelnic, dalem ostatnio 700pln za nowki i szkoda mi sie ich wyzbuwac a ktos mi auto pokiereszkowal lakiernik blacharka to juz chyba lepiej kupic 2 mk2 lub mk1 i jezdzic dalej fiescinka :D bogaczem nie jestem i 700 robi dla mnie wielka roznice :D czy bo benzynowki nie podejdzie ??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 10:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Widziałem, mijałem, wiem gdzie stoi mk1/mk2
podziel się informacją
van Mechanika ogólna 39 29 Lis 2014, 00:18
Wodnikczek
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.