[MK6] Problemy chyba z rozrusznikiem |
Autor |
Wiadomość |
hanssx [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Gru 2009, 17:37 [MK6] Problemy chyba z rozrusznikiem
|
|
|
Witam.
Zauważyłem że gdy spada temperatura znacznie poniżej zera, podczas pierwszego odpalania na zimno (np. po nocy) jakby przycina się rozrusznik (zaczyna kręcić i się zacina). Zegary, wyświetlacze się jakby resetują i przy ponownym odpalaniu jest już wszystko ok. Po rozgrzaniu pali idealnie. Czy cuś zaczyna się dziać z rozrusznikiem. Nie chciał bym żeby pewnego dnia zblokowało go na amen Miał ktoś coś podobnego. MK6 silnik 1,25 16V. |
|
|
|
|
wawik
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 49 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 14 Gru 2009, 18:02
|
|
|
Taki problem, to przeważnie problem akumulatora. rozrusznik tak kręci, jak akumulator "dmucha" |
|
|
|
|
hanssx [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Gru 2009, 18:39
|
|
|
wawik napisał/a: | Taki problem, to przeważnie problem akumulatora. rozrusznik tak kręci, jak akumulator "dmucha" |
A możesz dokładniej opisać o co chodzi w tym dmuchaniu Akum do wymiany czy co. Może przeczyścić klemy ? abo zatkać tą dziure co nią dmucha |
|
|
|
|
wawik
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 49 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 14 Gru 2009, 18:57
|
|
|
hanssx napisał/a: |
A możesz dokładniej opisać o co chodzi w tym dmuchaniu Akum do wymiany czy co. Może przeczyścić klemy ? abo zatkać tą dziure co nią dmucha |
Przyrównaj akumulator do kompresora, a rozrusznk do wkrętarki pneumatycznej i daj sobie sam odpowiedź. |
|
|
|
|
hanssx [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Gru 2009, 20:14
|
|
|
wawik napisał/a: | hanssx napisał/a: |
A możesz dokładniej opisać o co chodzi w tym dmuchaniu Akum do wymiany czy co. Może przeczyścić klemy ? abo zatkać tą dziure co nią dmucha |
Przyrównaj akumulator do kompresora, a rozrusznk do wkrętarki pneumatycznej i daj sobie sam odpowiedź. |
Tzn że co, prąd gdzieś spierdziela bokami bo nie mogę zajażyć. Jeśli wiesz to powiedz bo proszę o jakąś informację a tu kurcze jakiś kłiz na błysk, albo zgaduj zgadula odpowiedz se sam. Nigdzie w sieci nie znalazłem takiego określenia " dmuchający akumulator " |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 14 Gru 2009, 20:19
|
|
|
po prostu moze juz akumulator jest słaby o to chodzi
a rozrusznik pobiera duzo pradu |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
hanssx [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Gru 2009, 20:23
|
|
|
Ale kręci jak nowy za 2, 3 itd razem. Może chodzi o jakieś przebicie? |
|
|
|
|
awilk
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39 Dołączył: 10 Wrz 2007 Posty: 245 Skąd: Gać
|
Wysłany: 14 Gru 2009, 22:07
|
|
|
A jaki przebieg samochodu? Może szczotki się kończą w rozruszniku i się przywieszają. A sprawdzenie połączeń elektrycznych głównego toru prądowego napewno nie zaszkodzi. Gdybyś miał przebicie/zwarcie w torze nie zabezpieczonym bezpiecznikiem to byś zauważył chmure dymu |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Gru 2009, 22:39
|
|
|
Jak jest poniżej zera to rozrusznik jest zamarznięty, jak go startujesz to tam sa take prady i wydzielane ciepło że się rozmraża,,, dlatego za 2-3 razem kręci dobrze.
1> Podjechać na taster niech sprawdzą akumulator
2> Wymontować rozrusznik, wyczyścić, tak się dziej je jak jest nasmarowany nieodpowiednimi rzeczami, np. jakimś smarem stałym który strasznie tężeje w niskiej temperaturze. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
hanssx [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Gru 2009, 06:48
|
|
|
awilk napisał/a: | A jaki przebieg samochodu? Może szczotki się kończą w rozruszniku i się przywieszają. A sprawdzenie połączeń elektrycznych głównego toru prądowego napewno nie zaszkodzi. Gdybyś miał przebicie/zwarcie w torze nie zabezpieczonym bezpiecznikiem to byś zauważył chmure dymu |
75.000km |
|
|
|
|
awilk
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39 Dołączył: 10 Wrz 2007 Posty: 245 Skąd: Gać
|
Wysłany: 15 Gru 2009, 17:50
|
|
|
Przy takim przebiegu szczotki napewno będą dobre, sprawdź inne tropy jak JoeMix, pisał. |
|
|
|
|
portier
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 309 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15 Gru 2009, 18:16
|
|
|
moze napisze glupote ale kiedys ja uslyszalem i jezeli sie myle to niech ktos mnie poprawi;]
"akumulator czasami trzeba wzbudzic np. przed odpaleniem 3-4 razy zaswiecic drogowymi swiatlami"
sprobuj to zrobic a potem odpalic:) moze pomoze a raczej nie zaszkodzi;] |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Gru 2009, 18:17
|
|
|
To stara teoria, może być tak że prąd który był by w stanie uruchomić auto poszedł na te dodatkowe niepotrzebne błyśnięcie(a),,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
portier
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 309 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15 Gru 2009, 21:28
|
|
|
ok czyli skoro nie jest to wyssane z palca to moze warto sprobowac:) |
|
|
|
|
hanssx [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Gru 2009, 07:23
|
|
|
portier napisał/a: | moze napisze glupote ale kiedys ja uslyszalem i jezeli sie myle to niech ktos mnie poprawi;]
"akumulator czasami trzeba wzbudzic np. przed odpaleniem 3-4 razy zaswiecic drogowymi swiatlami"
sprobuj to zrobic a potem odpalic:) moze pomoze a raczej nie zaszkodzi;] |
A więc przed odpaleniem zaświeciłem światła na ok 30 sekund i zapalił normalnie bez żadnych zacięć, Czyli co pomyślec o wymianie akumulatora? Może podjadę gdzieś żeby go przemierzyli. |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 16 Gru 2009, 11:36
|
|
|
Ja miałem dosyć dużo przejść z rozrusznikiem. Objawy które piszesz w pierwszym w poscie mogą być również winą zepsutego bendixa - u mnie tak było. |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
portier
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 309 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 16 Gru 2009, 13:27
|
|
|
hanssx, heh ja nie mowilem zebys zapalal swiatla na 30sek tylko bys mrugnal kilka razy dlugimi:P ale ok widze ze jednak to co uslyszalem moze sprawdzic sie w praktyce:P ale moze to tylko zbieg okolicznosci..:) |
|
|
|
|
hanssx [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Gru 2009, 19:04
|
|
|
Narazie ok. Z roboty odjechałem też bez zacięć po uprzednim pobudzeniu aku. Zobaczymy co będzie dalej bo zapowiadają nawet -25 stopni w nocy brrrrr zimo spie...przaj kill |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 16 Gru 2009, 20:47
|
|
|
tez słyszałem o tym mruganiu |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
portier
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 309 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 16 Gru 2009, 23:11
|
|
|
co do mrozow to ja chyba dieselka do garazu wstawie,
tylko ze garaz u znajomej 4km od domu:(
mam nadzieje ze na stacji juz maxymalnie zimowa ropke maja bo trzeba zalac żłopusia |
|
|
|
|
|