Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Alternator podejście drugie.
Autor Wiadomość
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 24 Sie 2009, 11:49   

dobrze ja Cie rozumiem i te wszystkie pomiary, które dla nas i innych amatorów elektroniki dokładnie mogłyby by określić szczegoły usterki, ale on sam nie zrobi czegoś co go przerasta, nie ma takiej wiedzy jak ludzie ktorzy to robia, nie bedzie wymienial pojedynczo diod. po prostu jesli bedzie nadal zle, a podlaczenia sa OK to wymieni caly mostek to tylko 25zl,przykreci go i wepnie wtyczke bo on chce to zrobic sam, co do wzbudzania ten alternator sie wzbudza sam. samowzbudny oznacza wytwarzający energię elektryczną bez potrzeby zasilenia elektrycznego z zewnątrz, czyli z instalacji, chyba mi przyznasz rację. Prąd wzbudzenia masz z obwodu twornika. :-P

[ Dodano: Pon Sie 24, 2009 12:04 ]
diodalodz napisał/a:
hm alternator będzie miał problemy żeby się wzbudzić bez kontrolki
ona nie ma nic do gadania w tym przypadku. Mówisz o ładzie, daleko nie trzeba szukać, w maluchu czy w fiacie bez tej żarówki ładowanie nie startuje :|

PS. ja kiedyś gralem na skrzypcach (osobówki), ale teraz gram na wiolonczelach :fajka:
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 24 Sie 2009, 15:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Sie 2009, 12:44   

Pawełos666 napisał/a:
diodalodz napisał/a:
hm alternator będzie miał problemy żeby się wzbudzić bez kontrolki
ona nie ma nic do gadania w tym przypadku. Mówisz o ładzie, daleko nie trzeba szukać, w maluchu czy w fiacie bez tej żarówki ładowanie nie startuje :|
We fieście przy odrobinie pecha też nie ruszy albo ruszy na pól gwizdka,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 24 Sie 2009, 13:06   

Uzwojenia wzbudzające zasilane są pradem z obwodu twornika i nie trzeba żadnego dodatkwoego wzbudzenia z akumulatora, żeby sprawdzić ten alternator. Nie ma wzbudzenia na pól gwizdka.
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Sie 2009, 16:27   

to pomyśl teraz skąd ma wziąć napięcie wirnik do wytworzenia pola magnetycznego . jeśli alternator zaczyna dopiero się kręcić . na uzwojeniach stojana masz napięcie 0 , czyli na diodach wzbudzenia też jest zero ,a co za tym idzie na regulatorze też masz zero . I jeśli masz pecha i wirnik ma niską histerezę magnetyczną to za chiny bez kontrolki tego nie odpalisz . bardzo często tak jest po długim postoju rozrusznika np kupiony ze szrotu po rocznym leżakowaniu bez kontrolki jest nieodpalalny choć byś go dokręcił do 13 tyś obr ;) Kiedyś dawno dawno temu wkładali płytkę magnetyczną w wirnik . Obecnie od 20 lat się tego nie robi . Także naprawdę kontrolka jest potrzebna . Proponuje abyś sobie troche poczytał o zmiennym wirowym polu magnetycznym.
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 24 Sie 2009, 17:04   

chyba chodzilo Ci o alternator a nie rozrusznik. czytalem takie rzeczy jak chodzilem do szkoly, wiem o tych stalych magnesach w wirniku, ale tu w tym przypadku da rade sie wzbudzic sam bez tego patentu. co do samowzbudzenia się to jest to możliwe dlatego iż pole magnetyczne szczątkowe (magneztyzm szczatkowy), które pozostaje w biegunach twornika jest w stanie wytworzyć energię potrzebną do jego samowzbudzenia, musza byc tylko odpowiednio wysokie obroty, ten alternator wzbudzi się bez niebieskiego kabelka.
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 24 Sie 2009, 17:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Sie 2009, 17:26   

No tak wzbudzi się, ale regulator napięcia nie będzie działał czyli na wolnych lądowania nie będzie na jakichś 3-4tyś obrotów będzie koło 13,0V,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 24 Sie 2009, 17:36   

przegazujesz nawet do tych powyzej 2000 i juz masz
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Sie 2009, 17:47   

a zejdziesz poniżej i już nie masz,,, :sad:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 24 Sie 2009, 17:48   

nie
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24 Sie 2009, 18:01   

Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem ;) . Weekend miałem pod hasłem pracy więc nawet nie miałem zbytnio czasu się tym zając czy zadawać kolejne pytania. Dzisiaj zszedłem do auta rzucić jeszcze raz okiem czy czasami coś się nie stało z kablami które wydawało mi się że powinny być ok - wszak jakieś 2m-ce temu wszystko czyściłem (okazało się że był problem z regulatorem). Położyłem się pod autem pod blokiem i oczom nie dowierzałem.



To jest oczko/kabel - połączenie tego najgrubszego z trzech kabli pod alternatorem. Zakładam że to nim płynie ten największy prąd, a kabel nie dość że bez zabezpieczenia (kiedyś było, albo spadło, albo elektryk zerwał) to jeszcze pordzewiałe "włókna" tego kabla centymetr pod izolacją. Niewiele myśląc udałem się do sklepu po nowe oczko, założyłem, zagniotłem, przyjarałem koszulką termokurczliwą. Z ładowania 11.8-12.0V które to miałem w sobotę, wskoczyło na ładowanie 13.5V.

I teraz zagwozdka. Czy to wina kabla, czy po prostu jakaś dioda mogła na chwilę zacząć znów działać? Wątpię, ale wole zapytać.

Dodam że do tej pory - czyli od wymiany regulatora do tego spadku na 12V ładowanie było cały czas w okolicach 13.6V a akumulator na postoju zawsze miał 12.7-12.8V czyli maks.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 24 Sie 2009, 18:16   

tak jak mowilem, najpierw kable się sprawdza :) Jak masz te 13,5V to już jest OK, wina kabla. Przebita dioda się nie zregeneruje. Mierzyles to na wszystkim wylaczonym w kabinie? Czysciles kable wszystkie tak jak pisalem? Sprobuj wykszesac z niego 13,7-13,8V to juz lux bedzie. Wszystkie styki musza byc czyste, najlepiej niech aż blyszcza - to naprawde duzo daje.
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24 Sie 2009, 19:38   

Dziś miałem tylko chwilę więc zająłem się tym. Do roboty jeszcze są dwa pozostałe kabelki od spodu alternatora (wpływają one?). Na klemach jest czysto. Jedynie co muszę jeszcze wyczyścić jak mniemam masę na podstawku akumulatora. Gdzie jeszcze poza tą o której piszę i tych dwóch w bagażniku od lamp tylnych znajdę kable warte przeczyszczenia?
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 24 Sie 2009, 19:42   

wszystkie od rozrusznika wszystkie od altetnatora, mase silnika, przy rozruszniku. bardzo wazna sprawa,dodtkowo pociagnij sobie mase kawalek cienkiego przewodu (ja mam z 3mm) jeszcze z akumulatora na blok silnika, w okolicy aparatu zaplonowego powinna byc wolna dziurka 6mm czy tam 8mm (tam podlacz oczko przykrecisz to srubka taka na klucz 8 czy 10mm) a drugie oczko na minus akumulatora
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 25 Sie 2009, 16:48   

Jeszcze mi koledzy doradźcie. Aktualnie akumulator ma to ładowanie odpowiednie, tj ~13.5V a na zgaszonym akumulator 12.2V. Brać go do domu żeby doładować czy spokojnie jeździć i sam się doładuje?
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 25 Sie 2009, 17:05   

szczerze? 13,5V jest dlatego za akumulator ma 12,2V u mnie na dmuchawie na max i na swiatlach mijania jest 13,4V a na wylaczonym wszystkim mam 13,77V przy akumulatorze okolo 12,59V na wylaczonym silniku. Mozesz go podladowac z 10h.
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Sie 2009, 22:47   

nic nie musisz robić w 1 dzień dojdzie do siebie w pierwszym ruchu miejskim . to nie maluch żeby miał ujemny bilans :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.