Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Układ chłodzenia
Autor Wiadomość
michal.sc02 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 30
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 3
Skąd: S-C
Wysłany: 20 Sie 2009, 09:25   [MK4] Układ chłodzenia

Witam!

Posiadam Forda Fieste '97 r. z silnikiem 1.3 Endura. Pare dni temu zauważyłem problem z układem chłodzenia. Po przejechaniu krótkiego odcinka (35 km) płyn chłodniczy zaczyna się "gotować" i cały wylewa na zewnątrz.

Wymieniłem już termostat, pompa wodna jest OK. Mimo tego ciągle jest tak samo nawet przy 20 minutowej pracy silnika bez jazdy.

Co może być przyczyną problemu?
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 41
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 20 Sie 2009, 09:39   

Chłodnica jest pewnie zawalona.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
mechcom 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 397
Skąd: Wolsztyn (PWL)
Wysłany: 20 Sie 2009, 09:41   

a odpowieczyłes układ :fox:
_________________
Kupiłem Forda i śmieje mi sie morda :D
Moja Fiestka Zapraszam :) http://www.fiestaklubpols...p=416613#416613 :devil:
 
 
 
michal.sc02 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 30
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 3
Skąd: S-C
Wysłany: 20 Sie 2009, 10:27   

mechcom napisał/a:
a odpowieczyłes układ :fox:


Sprobuje, wszystko jest narazie na etapie prób i błędów, ale wydaje mi się że to jednak chyba chlodnica
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Sie 2009, 11:05   

mechcom napisał/a:
a odpowieczyłes układ :fox:
A sam się powinien odpowietrzyć,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
mechcom 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 397
Skąd: Wolsztyn (PWL)
Wysłany: 20 Sie 2009, 11:15   

JoeMix napisał/a:
mechcom napisał/a:
a odpowieczyłes układ :fox:
A sam się powinien odpowietrzyć,,,

ja we fiestach zawsze robie tak :

-wlewam płynu na maxxa
-odpalam silnik
-trzymie silnik na wysokich obrotach
-po chwili patrze stan płynu jak trzeba to dolewam
-znowu trzymie go na obrotach, oczywiscie patrzac na temp silnika
- i robie to tak długo az sie wentylator nie właczy (wtedy weze musza byc gorące)

i teraz mam pewnosc ze bedzie dobrze i sie nie zagotuje :-P
no i to było na tyle :) bo odpowieczników to Fiesta [mk3] nie ma
_________________
Kupiłem Forda i śmieje mi sie morda :D
Moja Fiestka Zapraszam :) http://www.fiestaklubpols...p=416613#416613 :devil:
 
 
 
SebeG 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20 Sie 2009, 13:17   

Jezeli mk3 nie ma odpowietrznikow, to co jest na grubej gumowej rurze od chlodnicy? U mnie po odkreceniu tego czegos leci plyn chlodniczy (albo powietrze, jak jest)?

[ Dodano: Czw Sie 20, 2009 14:37 ]
Sorry, kolega Mechcom mnie zmylil, bo napisal o mk3 a chodzi o mk4. To po 1. A po drugie, to u mnie takie cos jest, bo mam diesla, a w benzynowym chyba tego nie ma. Moglem najpierw sprawdzic na fotkach, a potem sie odzywac, a nie na odwrot :D Gupi SebeG :hihihi:
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 20 Sie 2009, 14:52   

co do wlewania plynu to sie go wlewa na chodzacym silniku +zalewajac zbiorniczek przed odpaleniem, wtedy sie nic nie zapowietrza, ssie sobie od poczatku odpalenia sama wodde w obieg (trzeba na bierzaco lac, zeby nie zassalo powietrza). ile pokazuje wskaznik? odpowiedni masz poziom plynu? jest cyrkulacja? widac po zbiorniczku wyrownawczym, ze plyn krazy? wentylator sie wtedy zdarza zalaczyc? wogole zalacza sie? sprawdzales to? wiesz jak sie sprawdza wentylator i termowylacznik? termowylacznik u Ciebie jest na 97oC-102oC ewentualnie jesli masz drugi rodzaj wlacznika (bo 2 byly stosowane to przy 81oC sie zalacza, ale obstawiam ten pierwszy czyli 97oC). czy nie zaobserwowales wyciekow na chlodnicy? uklad moze nie byc szczelny i wtedy woda gotuje sie w 100oC, a nie w 110 czy 120oC (w ukladzie chlodzenia wytwarza sie cisnienie, co powoduje wzrost temp wrzenia cieczy chlodniczej) i ja wywala bo nie ma cisnienia-tak moze byc, zbiorniczek wyrownawczy nie"bąbelkuje" czasem? w wodzie babelkow powietrza nie ma? nie powinno byc takiego zjawiska tylko sie nie poparz odkrecajac korek od zbiorniczka na goracym silniku! nie rob tak! tam jest caly czas cisnienie, gdy goracy
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Sie 2009, 16:00   

SebeG napisał/a:
Jezeli mk3 nie ma odpowietrznikow, to co jest na grubej gumowej rurze od chlodnicy?
Diesle zawsze miały odpowietrzniki, już mk2 miało, mk3 też,,,, benzyniaki się same odpowietrzają (tak teoretycznie, jak układ jest sprawny to praktycznie też)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
arecki 
Człowiek Whisky


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 40
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 1673
Skąd: WWL
Wysłany: 21 Sie 2009, 06:25   

mk4 1.3 endura - układ sie sam odpowietrza
_________________




Była Fiesta jest Focus
 
 
 
michal.sc02 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 30
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 3
Skąd: S-C
Wysłany: 21 Sie 2009, 17:47   

Pawełos666 napisał/a:
co do wlewania plynu to sie go wlewa na chodzacym silniku +zalewajac zbiorniczek przed odpaleniem, wtedy sie nic nie zapowietrza, ssie sobie od poczatku odpalenia sama wodde w obieg (trzeba na bierzaco lac, zeby nie zassalo powietrza). ile pokazuje wskaznik? odpowiedni masz poziom plynu? jest cyrkulacja? widac po zbiorniczku wyrownawczym, ze plyn krazy? wentylator sie wtedy zdarza zalaczyc? wogole zalacza sie? sprawdzales to? wiesz jak sie sprawdza wentylator i termowylacznik? termowylacznik u Ciebie jest na 97oC-102oC ewentualnie jesli masz drugi rodzaj wlacznika (bo 2 byly stosowane to przy 81oC sie zalacza, ale obstawiam ten pierwszy czyli 97oC). czy nie zaobserwowales wyciekow na chlodnicy? uklad moze nie byc szczelny i wtedy woda gotuje sie w 100oC, a nie w 110 czy 120oC (w ukladzie chlodzenia wytwarza sie cisnienie, co powoduje wzrost temp wrzenia cieczy chlodniczej) i ja wywala bo nie ma cisnienia-tak moze byc, zbiorniczek wyrownawczy nie"bąbelkuje" czasem? w wodzie babelkow powietrza nie ma? nie powinno byc takiego zjawiska tylko sie nie poparz odkrecajac korek od zbiorniczka na goracym silniku! nie rob tak! tam jest caly czas cisnienie, gdy goracy


Postanowiłem zdemontować chłodnice (reszta jest sprawna), sprawdze przepustowość, później skontroluje przewody układu chlodzenia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Gotowanie z Żółwiem czyli co w układzie chłodzenia piszczy
Żółwik Tuptuś Mechanika ogólna 2 28 Gru 2004, 20:45
Żółwik Tuptuś
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 22:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Właściwa temperatura silnika i układ chłodzenia
speq Mechanika 48 4 Lip 2011, 07:01
JoeMix


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.