|
[MK3] "Ale widać, że malowana" 1.8D by Sztandi |
Autor |
Wiadomość |
Sztandi
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Grzesiek
Wiek: 33 Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 350 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 15 Sie 2009, 12:40 [MK3] "Ale widać, że malowana" 1.8D by Sztandi
|
|
|
1. NICK: Sztandi
2. IMIĘ: Grzesiek
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: C
5. ROCZNIK: MK3, 94r
6. SILNIK: 1.8 Diesel
7. OPIS AUTA: Zakup tego auta można uznać, za przypadek. Szukałem fiesty, ale pokroju XR2i, S'ki itp. Jednak w moim budżecie ciężko było znaleść cokolwiek nie w stanie ogólnego rozkładu, albo totalnej kaplicy (szpachla tuning itd.). Pewnego dnia w trakcie szukania xrki wśród miliona kosiarek zauważyłem ogłoszenie "Ładna Fiesta Diesel od Dziadka" - pomyślałem sobie "taa na pewno od dziadka, pewnie jakieś skapione gówno". Jednak szczere podejście do opisu stanu samochodu i forma diesla Miłego na zlocie w Ułężu podkusiła mnie, żeby wybyć do Blachowni na oględziny samochodu. No i tak po dość solidnych oględzinach zakupiłem hebla z którym męczę się już prawie 2 lata .
Samochód na początek próbował mnie solidnie wyprowadzić z równowagi, gdy zatankowałem bolida, żeby mieć jak wrócić z Blachowni do Katowic, miałem problem z włożeniem kluczyka do stacyjki (zapadka wymagała przesmarowania) - ostatecznie jakoś ogarnąłem i pojechałem do doma... Sama podróż też była dość ciekawa, na oponach typu slick (kiedyś zimówek) udało mi się na równym fragmencie asfaltu rozkulać to auto do 150km/h (oczywiście wracałem z Blachowni do Katowic przez niemieckie autobany, żeby nie było ), niewiele później wyprzedził mnie dziadek jadący w kapeluszu zielonym maluszkiem z bagażnikiem dachowym. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że prędkościomierz pokazywał wtedy 140km/h . Ale mniejsza... Wróciłem do domu, dość zadowolony z zakupu ponieważ silnik sprawiał wrażenie wyraźnie dynamiczniejszego od 1.1i którym wcześniej śmigałem... Postanowiłem podjechać pokazać kolegom nowy nabytek i tu objawił się kolejny problem, sprężynki w zamku piedulneły i musiałem wchodzić przez bagażnik . Jak już dostałem sie na fotel kierowcy i jakimś cudem udało się włożyć kluczyk do stacyjki to było nawet ok. Ale następnego dnia przyszło mi te auto odpalić... No i tutaj już zaczęły sie schody, jak na ciepłym silniku odpalało po jednym przekręceniu, tak na zimnym trzeba było czekać na nadejście epoki lodowcowej, żeby silnik postanowił pracować. Problem ten, jak i nie otwierających się drzwi i niechęć stacyjki do witania się z kluczykiem ogarnęliśmy podczas wymiany rozrządu, która jak i całe auto do tego czasu - była niesamowicie wkurwiająca
Od tamtego czasu do teraz auto zawiodło mnie tylko raz, gdy pompa paliwa postanowiła odpierdzielać maniane na mrozie -15 st. Ostatnimi czasy troche mechanika pociągnęła po kieszeni, ale nie jest to już nowe auto (niestety), no i obecnie jeździ 5 dni w tygodniu 66km po naszych dziurawych drogach w 4 osoby + ewentualne bonusy kiedy mam czas na coś więcej niż robienie miliona sprawozdań na uczelnie Planuje tym autkiem "dociągnąć" do końca mojej historii związanej ze studiami, oczywiście w utrzymaniu pełnej sprawności mechanicznej, blacharsko... zobaczymy i dorobienia się wymiany na coś nowszego... Kto wie, może dalej fiesty (choć mam też inne pomysły na kolejne auto). Nie wykluczam też opcji zostawienia sobie tego auta "na pamiątkę", ale to już tylko zależy od tego czy będzie mnie stać na utrzymywanie >1 auta.
Po tym jakże długim wywodzie przedstawiam dokonane prace w aucie, plany na przyszłość oraz "krótką" fotostory dotychczasowej eksploatacji
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: tylne lampy Hella, alufelgi RS1800, nowa końcówka wydechu, dokładki na nadkola z wersji S, lotka z XR2i, uchylne przyciemniane szyby.
b. mechaniczne: Nowe tarcze + klocki, bębny + szczęki (wszystko bodajże z ABE (prawie jak ATE ), nowy krzyżak, sworznie i tulejki wahaczy, nowe opony Firestone Multihawk 165/65/14.
c. audio: Radio Sony Xplod CDX-GT35U, z przodu ori głośniki w drzwiach + syczki od VAG, z tyłu ori głośniki z MK3 '90 CLX (10CM w otwory montażowe) + subwoofer 25cm na głośniku Alphard (niestety :( ) napędzany przez wzmacniacz Magnat HQ 220 (580W)
d. inne: materiałowe boczki bagażnika, El. otwieranie bagażnika, CB Radio, 2 lampki w bagażniku, uchwyty na ręce dla wszystkich pasażerów, czerwona kostka na bocznej tylnej szybie , dywaniki FKP, asferyczne i lekko przyciemniane lustra (w przyszłości będą grzane), centralny zamek, autoalarm, 3 stop Wesem.
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: regularne mycie i woskowanie, czasami polerka
b. mechaniczne: wymiana wszystkiego co sie upomni, że już za długo jeździ w tym aucie, w dalekich planach może turbo, ale raczej nie...
c. audio: Jak głośniki nie wytrzymają to będziemy się martwić <luzak>
d. inne: montaż plastików ozdobnych na tylne słupki, skórzany mieszek zmiany biegów, wymiana rozpadających sie tapicerek drzwi, wymiana padniętego siłownika centralnego zamku, wymiana koła kierownicy (na aktualnej widać spory przebieg), w przyszłości może wnętrze z futra (ale fotele S'kowe z futrowymi tapicerkami, uszatków nie chce - DemptD ma i będzie marudził )
10. FOTKI
14.08.2009 - Dzień po zakupie
22.08.2009 - Przymiarka 15" Borbetów na oponach TOYO PROXES
12.09.2009 - Zakup polerowanych alufelg RS1800 od zwardka - do tej pory najlepszy zakup do tego auta i raczej prędko to sie nie zmieni
27.09.2009 - Mała sesja zdjęciowa (wybrałem jedne z lepszych zdjęć)
23.10.2009 - Zakopanie się w Tychach Wilkowyjach
06.11.2009 - Całkiem fajne foto, jak kumpel trenuje przed egzaminem
23.12.2009 - Dwa heble się spotkały...
29.05.2010 - Ogólny stan karoserii przed remontem blachy i malowaniem (na szczęście podwozie sprawia wrażenie nadzwyczaj zdrowego - oby)
11.06.2010 - Po partyzanckim jednotygodniowym remoncie z malowaniem (efekty są jakie są, ale wychodze z założenia, że chyba lepiej że blacha jest zdrowa, a auto za milion zł to też nie jest żebym oddawał do profi lakiernika)
13.06.2010 - Wypad na Tor Wyrazów z Celica Clubem
10.07.2010 - Dokładki z S'ki i lotka z xrki
10.12.2010 - Mała zimowa sesja zdjęciowa
29.06.2011 - Po zlocie FKP - kilka zdjęć z trasy, ośrodka i pucharku za 3 miejsce na 1/4 mili (ET: 20.841)
22.08.2011 - Mała sesja zdjęciowa do kalendarza FKP na rok 2012 oraz zdjęcie zgłoszone do ankiety
31.08.2011 - Takie tam małe DUP DUP DUP do bagażnika
Ciąg dalszy napisze przyszłość... |
_________________ Była: Fiesta 1.1i C "ćwierćfutro"
Potem: Fiesta 1.8D C "Ale widać, że była malowana" |
Ostatnio zmieniony przez Sztandi 20 Wrz 2011, 15:08, w całości zmieniany 24 razy |
|
|
|
|
mechcom
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 397 Skąd: Wolsztyn (PWL)
|
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 15 Sie 2009, 13:54
|
|
|
Ładna cywilna mk3,5 ;] zrób tam sobie 1.8TD |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
wojtek_kato
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 63 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 15 Sie 2009, 17:49
|
|
|
jeśli to od niej vin sprawdzałem, to fiesta jest z Francji, a starszy pan raczej nie jeździ autem z silnikiem 1.8D |
_________________ Bo każdy dzień ..... to wyścig |
|
|
|
|
Sztandi
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Grzesiek
Wiek: 33 Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 350 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 15 Sie 2009, 20:14
|
|
|
wojtek_kato napisał/a: | starszy pan raczej nie jeździ autem z silnikiem 1.8D |
Tutaj kolego sie nie zgodze, chociażby dzisiaj widziałem klona swojej Fofi i prowadził nią właśnie... starszy Pan Nie interesuje mnie kto tym autem jeździł, ważny dla mnie jest stan auta, a ten jest bardzo dobry (za wyjątkiem blachy, ale to sie naprawi).
mechcom napisał/a: | a ze swoja poprzednia co zrobiłes Fiesta |
Fiesta została w rodzinie, ale obecny kierowca raczej na forum sie nie zarejestruje, powiedzmy, że w kwestii przeróbek auto zostało dalej pod moją opieką
Peedro napisał/a: | zrób tam sobie 1.8TD |
Nie widzę potrzeby, te auto z założenia miało być szybsze od 1.1i i mało palić. Dynamika jest na bardzo dobrym poziomie, myślałem, że będzie na poziomie 1.3 moze gorzej, a tu okazało się, że jest o wiele lepiej!
Kolejne modyfikacje oczywiście będą w tym temacie przedstawiane |
_________________ Była: Fiesta 1.1i C "ćwierćfutro"
Potem: Fiesta 1.8D C "Ale widać, że była malowana" |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 15 Sie 2009, 20:17
|
|
|
jak to widziałeś na Ułężu 1.8D jest na poziomie 1.4 sprawdzone |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
Howser
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 39 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 366 Skąd: Iłowa
|
Wysłany: 15 Sie 2009, 23:51
|
|
|
No to teraz na pewno z Tobą nie wygram
Gratuluję zakupu - niech Ci dobrze służy |
_________________ |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 16 Sie 2009, 00:11
|
|
|
Ale 1.8TD pali tyle samo lub nawet mniej niż 1.8D |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
Sztandi
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Grzesiek
Wiek: 33 Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 350 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 27 Sie 2009, 21:19
|
|
|
Minęły dwa tygodnie od zakupu samochodziku i musze powiedzieć jestem bardzo zadowolony Spalanie w mieście przy nawet ciężkiej nodze wyszło 6.3l/100km - a postało sie też sporo w korkach (potem odreagowywało ). Problem kiepskiego palenia na zimnym został wyjaśniony po wymianie paska rozrządu i rolek i wyregulowaniu... Po prostu zapłon był opozniony dzieki czemu silnik prawie wogole nie kopcił przy przyspieszaniu, teraz mam prawdziwego starego Diesla (Pozdrawiam kolegów z Katowic - za myjnie wam nie płace ).
Co do modyfikacji i ogarniania auta, ostatnio wypucowałem cały środek, zamontowałem lampy z CHIANTI, wypchnięte mam już to nadkole wniecione, powoli odkładam kase na robienie reperaturki itp. Na niemieckim EBAYu znajomy trafił na aukcję w stylu "Sprzedam opony, felgi gratis", są to Borbety 15" - całkiem ładny wzór, na oponach TOYO PROXES 195/45 R15 - Felgi 2 letnie, opony roczne. Fotki poniżej:
Dwie felgi są to spawania - nie wiem co z tego wyjdzie, chyba bede musiał kupić dwie inne :( Jak to wg was wygląda i co jeszcze proponujecie? Pozdro
P.S.
Co do TD, chyba sie nad tym jednak zaczne zastanawiać, ale tylko i wyłącznie nad wersją 75KM |
_________________ Była: Fiesta 1.1i C "ćwierćfutro"
Potem: Fiesta 1.8D C "Ale widać, że była malowana" |
|
|
|
|
J@rek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Jarosław
Wiek: 40 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 743 Skąd: WawaTeam/Wawer
|
Wysłany: 27 Sie 2009, 21:25
|
|
|
ładna czerwona felgi ładne |
_________________
|
|
|
|
|
mechcom
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 397 Skąd: Wolsztyn (PWL)
|
Wysłany: 27 Sie 2009, 21:26
|
|
|
Sztandi napisał/a: | Na niemieckim EBAYu znajomy trafił na aukcję w stylu "Sprzedam opony, felgi gratis", są to Borbety 15" - całkiem ładny wzór, na oponach TOYO PROXES 195/45 R15 Fotki poniżej: | No ładne ładne a z tymi 2 co jest dokladniej i spawaj je!! bo warto
aaa ile za takie cuda sobie rzyczą jesli wolno wiedziec
[ Dodano: Czw Sie 27, 2009 21:29 ]
Miły napisał/a: | jak to widziałeś na Ułężu 1.8D jest na poziomie 1.4 sprawdzone |
Widocznie kierowca 1.4 to jakis niedzielny kierowca czy cos bo to jakos nie mozliwe |
_________________ Kupiłem Forda i śmieje mi sie morda
Moja Fiestka Zapraszam http://www.fiestaklubpols...p=416613#416613
|
|
|
|
|
Romeo
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł
Wiek: 33 Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 12 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 27 Sie 2009, 21:29
|
|
|
Fele są całkiem spoko Wyglądają na aucie lepiej niż sądziłem
Sztandi napisał/a: | teraz mam prawdziwego starego Diesla (Pozdrawiam kolegów z Katowic - za myjnie wam nie płace ). |
No mgiełke to robisz piękną za sobą jak depniesz nie ma to tamto Szkoda, że za myjnie nie płacisz to bym nadstawił swoją Fieścine |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 27 Sie 2009, 21:34
|
|
|
Sztandi napisał/a: | teraz mam prawdziwego starego Diesla (Pozdrawiam kolegów z Katowic - za myjnie wam nie płace ). |
Nie jestem pewien czy wolnossak winien tak mocno kopcić...
Sztandi napisał/a: |
Co do TD, chyba sie nad tym jednak zaczne zastanawiać, ale tylko i wyłącznie nad wersją 75KM |
Czemu tą najsłabszą? |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
Sztandi
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Grzesiek
Wiek: 33 Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 350 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 27 Sie 2009, 21:45
|
|
|
mechcom napisał/a: | aaa ile za takie cuda sobie rzyczą jesli wolno wiedziec |
4 felgi z czego 2 sprawne w 100% i opony jak nowe - 100 Erło
mechcom napisał/a: | a z tymi 2 co jest dokladniej i spawaj je!! bo warto |
jedna ma rant walnięty ostro od zewnątrz, a druga jeszcze bardziej od wewnątrz, zobaczymy co to będzie, jak lipa to dwie dosztukuje
kamil wolski napisał/a: | Nie jestem pewien czy wolnossak winien tak mocno kopcić... |
Mocno kopci tylko jak po odpaleniu dam gaz na ful, albo przy redukcji z 3 na 2 i na maxa otwartej przepustnicy Tak to kopci lekko, nawet w lusterku nie widac
kamil wolski napisał/a: | Czemu tą najsłabszą? |
Jeśli jestem dobrze doinformowany to 75KM nie potrzebuje IC, a tylko taka wersja mnie interesuje, bo nie chce ciąć przodu
Jak widzicie tą fieste pod względem przeróbek wizualnych? Robić coś czy zostawić jak jest? |
_________________ Była: Fiesta 1.1i C "ćwierćfutro"
Potem: Fiesta 1.8D C "Ale widać, że była malowana" |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 27 Sie 2009, 21:49
|
|
|
Sztandi napisał/a: | kamil wolski napisał/a:
Czemu tą najsłabszą?
Jeśli jestem dobrze doinformowany to 75KM nie potrzebuje IC, a tylko taka wersja mnie interesuje, bo nie chce ciąć przodu |
Ja mam lekko nacięty zderzak i styka. Zakładasz zderzak od XRki i wkładasz ICka w niego, ewentualnie puszczasz powietrze jakimś łapaczem na niego. W ostateczności zostawiasz seryjny ICek który wisi przy ścianie grodziowej a nie w zderzaku. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
mechcom
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 397 Skąd: Wolsztyn (PWL)
|
Wysłany: 27 Sie 2009, 21:50
|
|
|
Sztandi napisał/a: | Jak widzicie tą fieste pod względem przeróbek wizualnych? Robić coś czy zostawić jak jest? |
jezeli bedziesz miał te fele to nawet tak moze zostac |
_________________ Kupiłem Forda i śmieje mi sie morda
Moja Fiestka Zapraszam http://www.fiestaklubpols...p=416613#416613
|
|
|
|
|
grzes87
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzes
Wiek: 37 Dołączył: 17 Lis 2007 Posty: 609 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27 Sie 2009, 22:32
|
|
|
Sztandi, odpusc sobie spawanie jesli to bardzo powazna sprawa, w koncu kola to jedyny kontakt z droga wiec bezpieczenstwo to podstawa, a opony to pewnie niezle halasuja co ?? mam u sibie takie i jak wolno jade to czuje jakbym samolotem kolowal |
_________________ |
|
|
|
|
DemptD
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 27 Sie 2009, 22:35
|
|
|
ałto spoko na zywo tez calkiem calkiem wyglada to jakos nie ma magicznych dziur wszedzie tak jak było w cwiercfutrze (btw. zmien avat ) |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
|
Ad@mus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 28 Sie 2009, 07:16
|
|
|
Sztandi pokaz mi foty tych polamanych felg
u nas jest magik co wszystko robi, kiedys widzialem jak spawal felge co nie miala cwiartki bebna w srodku, jakas 20" to byla z brabusa, nie wiem ile bierze, za prostowanie kompleta dalem kiedys 200zl |
_________________
Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
|
yarbin
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marek
Dołączył: 22 Cze 2007 Posty: 154 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 28 Sie 2009, 09:42
|
|
|
grzes87 napisał/a: | Sztandi, odpusc sobie spawanie jesli to bardzo powazna sprawa, w koncu kola to jedyny kontakt z droga wiec bezpieczenstwo to podstawa, | LOY w swoim FAQu o lakierowaniu felg pisał, żeby nie bać się takich napraw, jeśli są wykonywane przez fachowca, więc myślę, że Sztandi, może próbować |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|