Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] wskaźnik temperatury silnika
Autor Wiadomość
Jacek4200 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 91
Skąd: Wrocław/okolice
Wysłany: 12 Cze 2009, 21:44   [MK3] wskaźnik temperatury silnika

Witam.

Ostatnio coś sie popierdzieliło u mnie w samochodzie. Co może byc przyczyną, że gdy jest burza Fiesta strajkuje - wskaźnik temp. wchodzi na czerwone pole. Nie ma burzy - nie ma problemu. Ten samochód mnie wykończy... ;-( termostat i włącznik wentylatora jest wymieniony, poziom płynu chłodniczego jest ok. Zauważyłem podczas burzy że przewód od chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego był chłodny, pozostałe były gorące.

To już druga burza, która wymusiła na mnie przymusowy postój. Co może być przyczyną, jakiś czujnik świruje? nunu
_________________
Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i
Ostatnio zmieniony przez diodalodz 13 Cze 2009, 16:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Vendel 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Adrian
Wiek: 37
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 15
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 12 Cze 2009, 21:47   

poprosty twoja fiestucha boi się burzy :hihihi:
_________________
Vendel From Hell
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Cze 2009, 01:13   

Przez tą burzę to ty już masz dwa takie tematy a może jest ich więcej tylko nie znalazłem ;/
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Jacek4200 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 91
Skąd: Wrocław/okolice
Wysłany: 13 Cze 2009, 13:08   

Nie moja wina że nie moge usuwać własnych tematów, pretensje do adminów...

MARIUSZ.B, taki jesteś taki kozak? :1xf: Szukaj, a znajdziesz. Chyba pomyliłem fora...
_________________
Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Cze 2009, 13:12   

Może zwyczajnie wilgoć w elektryce fałszuje wskazania,,, trzeba by sprawdzić czy temperatura faktycznie idze w górę,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Jacek4200 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 91
Skąd: Wrocław/okolice
Wysłany: 13 Cze 2009, 14:45   

JoeMix, jak mi się uda, to następnym razem zrobię fotkę. nawet nie wiesz jak fajnie to wygląda, gdy wskazówka bardzo szybko wychodzi za czerwone pole i chce dotknąć wskazówki paliwa. I w tym momencie powinienem jechać parowozem, nie fiestą 1.1 gdzie woda się nie gotuje.
_________________
Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Cze 2009, 15:12   

Jacek4200, bardzo szybko? Jak szybko? Jedna minuta czy 5 sekund, bo ja stawiam że się robi zwarcie, w silniku jest kilka litrów płynu i trzeba czasu by poszła temperatura do góry, a trochę wilgoci w instalacji (burza) i wystarczą sekundy by wskaźnik poleciał na max.

1,1 pod wężem idącym do chłodnicy przy pasku alternatora jest wkręcony czujnik a na nim jeden przewód - to właśnie on pokazuje temperaturę, na ciepłym silnik (jakieś tam wskazanie) i włączonym zapłonie (silnik nie musi pracować) zdejmij z tego czujnika wtyczkę - powinna temperatura spaść na "0", w drugę stronę, na zimnym silniku i włączonym zapłonie dotknij na chwile tym przewodem do masy - powinna polecieć wskazówka na MAX, w burze jak Ci poleci temperatura do góry, to zrób test i zdejmij ten przewód - jeśli temperatura zostanie na MAX to gdzieś się robi zwarcie, jak się okaże że okolice czujnika i przewodu są mokre to dobrze wyczyść i psiknij preparatem do kontaktów wypierającym wódę i zobacz czy wskazanie nie wróci do normy.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Jacek4200 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 91
Skąd: Wrocław/okolice
Wysłany: 13 Cze 2009, 20:09   

Dzięki JoeMix, to co napisałeś to dosłownie moja walka podczas burzy ;-( Temperatura dalej była na maxa, więc zdjąłem fajkę z czujnika i zmostkowałem wentylator, także pracował przez ok 10 km. Auto stoi 3h, zakładam fajkę z powrotem, wentylator rozmostkowany :hihihi: i jadę, i spoko wskazówka dochodzi do N po czym spada na O lub R i tak w kółko. Dzisiaj wywaliłem całą fajkę bo jest trochę sparciała, zrobiłem małego moda i tymczasowo zaizolowałem. Ciekawe czy dostanę nową, akurat taką fajkę na czujnik, zobaczę w poniedziałek. Adios, aby do kolejnej burzy...

Jak zdjąłem fajkę z czujnika, podczas burzy wskazówka opadła całkowicie, czyli zwarcia nie ma, możliwe że czujnik padł?
_________________
Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Cze 2009, 21:07   

Możliwe,,, to nie jest drogi element i wymiana prosta,,, może też, skoro osłona sparciała to jak dostała wilgoci to się robiło przez wodę przejście na masę stąd wysokie wskazania,,, mokro tam czy sucho?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Jacek4200 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 91
Skąd: Wrocław/okolice
Wysłany: 13 Cze 2009, 21:29   

Sucho, jak w Afryce, wokół gorące węże... Musiałbym do stawu wjechać żeby go zamoczyć. Czujnik? Oryginał kosztuje aż 89 złotych :twisted: EPS za 25 PLN widziany w sklepie Forda.
_________________
Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Cze 2009, 22:10   

Hmm, ja za swój do mk1 zapłaciłem paręnaście złotych, właśnie tego EPSu był chyba, takie czerwono białe pudełeczko,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Jacek4200 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 91
Skąd: Wrocław/okolice
Wysłany: 16 Cze 2009, 18:52   

I kupiłem ! :ok: Za 12 złotych dostałem czujnik HARTa (ważne że duuuużo tańszy), jadę sobie więc na jazdę testową i miłe zaskoczenie, wskaźnik balansuje między O a R, przedtem między N a O. Czekam teraz z niecierpliwością na jakieś wyładowania i wtedy sprawdzę w warunkach bojowych :-P
_________________
Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.