Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
22 Cze 2014, 14:17
MK2 - Problem z rozrusznikiem
Autor Wiadomość
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 10 Maj 2009, 23:55   MK2 - Problem z rozrusznikiem

Witam.

Ostatnio mam problem ze swoją Fiestką. Mianowicie dosyć często się zdarza, że przy odpalaniu rozrusznik robi dosyć głośne pyk i koniec odpalania. Szukałem przyczyny problemu i okazało się, że kabel idący od akumulatora do rozrusznika nie jest do końca przykręcony. Tzn nie wiem, czy to wina kabla, ale jak się trochę nim porusza, tak żeby trochę lepiej przylegał do rozrusznika, to samochodzik odpala. Taka moja teoria, że rozrusznik dostaję za mało prądu przy złym ułożeniu kabla. Rozwiązanie wydaje się proste, wystarczyłoby dokręcić śrubkę, jednak tak nie jest. Śrubka drgała tylko o 2-3 stopnie i za nic nie chciała więcej. Po kilkunastu próbach myślałem, że śrubka ruszyła, jednak zaczął się ruszać cały gwint na rozruszniku. Problem więc się nie rozwiązał, a tylko się pogorszyło. Samochodzik odpala, ale bardzo różnie. Czasem wystarczy ruszyć raz kabelek, a czasem przydaję się druga osoba, by nie łazić dziesięć razy od silnika do stacyjki.
Jeszcze wujek zasugerował, że mogą się wieszać szczotki, czy coś tam, i powinienem po prostu przyłożyć parę razy w rozrusznik i powinno być ok. Jednak wystarcza to na jedno, dwa odpalenia i znów to samo.

Czy da się coś z tym zrobić bez wyciągania/zamieniania rozrusznika? Najlepiej bez kosztów, gdyż tak naprawdę mogę się przemęczyć jeszcze te dwa, trzy tygodnie, póki nie odbiorę drugiej Fiestki od Loy'a. Jednak bywa to dosyć irytujące, zwłaszcza gdy jestem w pośpiechu.
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Maj 2009, 11:12   

a drugiej śruby na gwint nie możesz nakręcić ? takiej kontry która dociśnie kabel ?
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 11 Maj 2009, 12:16   

Niestety niebardzo. Jest to przykręcone mniej więcej tak: rozrusznik - oczko od kabla - podkładka - śruba. No chyba, że uciąć kabel i zarobić nowe takie oczko i założyć je za śrubą, tylko może brakować gwintu, bo wiele go nie zostało. Próbowałem też coś wcisnąć w formie metalowego klina, ale jest tam za mało miejsca (między rozrusznikiem, a oczkiem od kabla), żeby coś tam wbić mocno.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 11 Maj 2009, 12:43   

popatrz dokładnie może razem z przewodem i oczkiem rusza się cała wystająca śruba . jeśli tak to wypalił się styk automatu i należy go wymienić .
 
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 11 Maj 2009, 13:23   

Jak ruszam kablem to napewno rusza sie tylko oczko kabla.
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Maj 2009, 15:16   

wiem że sposób taśmo drut ale :ups: ..... owiń miedzianym drutem przerwę między nakrętką a oczkiem kabla tak aby kabel się usztywnił i dobrze stykał powinno pomóc :fox:
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 11 Maj 2009, 18:50   

a jak nie pomorze to można ostatecznie nadlać cyny palniczkiem gazowym i ponownie przegwintować narzynką rurkową .
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Maj 2009, 20:48   

Trzeba zdjąć obie klemy z akumulatora, odkręcić kable od rozrusznika, wyczyścić szczotą śruby, wyczyścić oczka, założyć nowe podkładki i nakrętki i skręcić, na koniec podłączyć akusa.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 10:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89
Brak nowych postów Przyklejony: Widziałem, mijałem, wiem gdzie stoi mk1/mk2
podziel się informacją
van Mechanika ogólna 39 29 Lis 2014, 00:18
Wodnikczek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.