[MK3] Problem z odpalaniem - 1.3i |
Autor |
Wiadomość |
michone
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Lis 2006 Posty: 17 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 29 Kwi 2009, 15:04 [MK3] Problem z odpalaniem - 1.3i
|
|
|
Sprawa wyglada nastepujaco:
Moja kobieta pojechala 300km do Gliwic, autko bylo ok. Po pierwszej nocy autko nie odpalilo ale po poludniu juz bez problemu odpalilo.
Po kolejnej nocy ledwo krecilo a dzisiaj po poludniu zdechlo calkiem.
Założenia :
- radio wyciagniete
- swiatla wylaczone
Wymienione:
-kable na nowe
- swiece na nowe
- olej na nowy
- filtr powietrza nowy
Co moze byc ?? Narazie szukam kogos kto po sasiedzku (do jutra) by zerknal na miejscu bo jak nie to bede musial jechac te 300km :/
Pozdrawiam i dzieki za wszelkie wskazowki od czego zaczac i na czym skonczyc |
_________________ była mkIII 1.1i 93r - ciemny zieleń
jest rover 200 1.4 16v 98r - ciemna zieleń
i mkIII 1.3i 93r - jasny błekit metalik |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010, 11:43, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 29 Kwi 2009, 18:30
|
|
|
co to znaczy ledwo krecilo i zdechlo ?
bo jesli rozrusznik kreci powoli to logiczne ze trzeba sie zainteresowac stanem akumulatora i ładowaniem (alternatorem).
jesli rozrusznik kreci normalnie a auto nie odpala, to mozna kombinowac dalej. |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
michone
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Lis 2006 Posty: 17 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 29 Kwi 2009, 20:21
|
|
|
wczoraj rano nie odpalilo (krecilo nie odpalilo)
wczoraj popoludniu odpalilo za pierwszym razem
dzisiaj rano krecilo ale nie odpalio
dzisiaj po poludniu nie krecilo
dzisiaj wieczorem odpalil na pych
-faluja strasznie obroty
-gasnie podczas jazdy
nie wiem czy to wazne ale ostatnio wzkaznik nie pokazywal mi temperatury :/ |
_________________ była mkIII 1.1i 93r - ciemny zieleń
jest rover 200 1.4 16v 98r - ciemna zieleń
i mkIII 1.3i 93r - jasny błekit metalik |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 30 Kwi 2009, 13:02
|
|
|
Silnik krokowy. Spróbuj odpalić z lekko wcisniętym gazem - jeśli odpali, to na bank silnik krokowy. Wskaźnik temp nie ma nic do tego - to całkiem osobny obwód kompletnie niezwiązany ani z wtryskiem,ani z zapłonem |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
Fornal
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 41 Dołączył: 25 Maj 2004 Posty: 38 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 30 Kwi 2009, 16:33
|
|
|
A filtr paliwa? |
_________________ wcześniej mk2 1.6D '84
teraz mk3 1.1i '91 |
|
|
|
|
michone
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Lis 2006 Posty: 17 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 4 Maj 2009, 17:08
|
|
|
powiem tak :
-nowy akumulator
-ccp wyczyszczony
-krokowiec rozebrany blaszki w stanie idealnym, przemyty
-wszystkie kostki wyczyszczone ze sniedzi
autko nie faluje na obrotach, kobieta pojechala wczoraj do gliwic i dzisiaj rano - K*pa :/
rano nie odpalilo 9krecil jak szalony, po poludniu po kilku próbach z trudem odpalila.
W nocy byla wilgoc wiec gdzies w elektryce jakies szopki.
Mam gdzies druga cewke czy wyczyscic i przelozyc? czy to moze byc wina ? ewentualnie co moge jeszcze zrobic? co wyczyscic co sprawdzic? |
_________________ była mkIII 1.1i 93r - ciemny zieleń
jest rover 200 1.4 16v 98r - ciemna zieleń
i mkIII 1.3i 93r - jasny błekit metalik |
|
|
|
|
Pele
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 4 Maj 2009, 20:48
|
|
|
A sprawdzałeś wogóle czy jest iskra na świecach ??
Ja miałem podobny problem, tylko że mi zgasła w czasie jazdy, po 20 minutach odpaliła, działała jeszcze jakieś 3 godziny a później zgasła (znowu w czasie jazdy) i już nie odpaliła. Okazało się że moduł masy nie dostawał, na krótko pociągnąłem minus z aku do odpowiedniego pinu modułu i działało
Pozdro |
|
|
|
|
michone
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Lis 2006 Posty: 17 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 5 Maj 2009, 13:29
|
|
|
jak zjedzie na weekend to zamianie cewke zaplonowa, jesli chodzi o ta mase to z kad do kad mam ja pociagnac?? |
_________________ była mkIII 1.1i 93r - ciemny zieleń
jest rover 200 1.4 16v 98r - ciemna zieleń
i mkIII 1.3i 93r - jasny błekit metalik |
|
|
|
|
Pele
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 5 Maj 2009, 15:17
|
|
|
Najpierw sprawdź czy masz iskrę na świecach, bo jeśli iskra jest to trzeba szukać gdzie indziej
michone napisał/a: | jesli chodzi o ta mase to z kad do kad mam ja pociagnac?? |
Od wtyczki modułu musisz odciąć jeden kabel (masa jest zazwyczaj brązowa jeśli nie to poszukaj na forum opisu pinów). I do tego uciętego kabla przy wtyczce dolutowujesz inny przewód i ciągniesz bezpośrednio do minusa akumulatora.
Pozdro |
|
|
|
|
michone
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Lis 2006 Posty: 17 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 5 Maj 2009, 16:14
|
|
|
problem o tyle dziwny ze rano jak zimno to nie pali a po poludniu jak sucho i cieplo to pali od razu.
Gdzie jest czujnik temperatury bo wskazówka nie dziala i moze ssania nie wlacza?? sam nie wiem :/ |
_________________ była mkIII 1.1i 93r - ciemny zieleń
jest rover 200 1.4 16v 98r - ciemna zieleń
i mkIII 1.3i 93r - jasny błekit metalik |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 5 Maj 2009, 20:29
|
|
|
michone, czujniki na deskę i do komputera są oddzielne. piszesz że jak sucho i ciepło to pali bez problemu, a rano nie chce. ile już jeździsz na tych samych świecach i kablach?
i tak BTW, kolejny przykład na to, że swojego samochodu się nie pożycza, szczególnie kobietom... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
michone
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 24 Lis 2006 Posty: 17 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 5 Maj 2009, 21:23
|
|
|
to jej autko swiece byly kupione ngk + kable janmor rok temu z tym ze autko od sierpnia zeszlego roku do lutego br nie jezdzilo. Stało w ciepłym garazu z odłączonym aku. |
_________________ była mkIII 1.1i 93r - ciemny zieleń
jest rover 200 1.4 16v 98r - ciemna zieleń
i mkIII 1.3i 93r - jasny błekit metalik |
|
|
|
|
Drako [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Wrz 2009, 17:21
|
|
|
Czy moglbym prosic o jakies rady w tym temacie? Mam taki sam problem jak autor tematu, rano sa "Straszne" problemy z odpalaniem a po poludniu jest w miare spoko. Wymienione:
-olej, filtr oleju
-pasek od alternatora
-swiece NGK
-Przewody "Jan Mor"
Help... |
|
|
|
|
cypis290
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 9 Paź 2009, 16:00
|
|
|
Gdy auto nie będzie chciało odpalić spróbuj z odpalać z gazem wciśniętym w podłogę. Jak odpali to w moim przekonaniu bedzie to ccp. Wypnij ccp i spróbuj odpalić, dla potwierdzenia mojej teorii.
[ Dodano: Nie Paź 11, 2009 20:25 ]
Przypomniało mi się jeszcze, że jakieś 2 lata temu miałem podobnie z tym odpalaniem. Poprawiło się gdy oddałem alternator do regeneracji musiał robić zwarcie jakieś, a potem całkiem zdechł. |
_________________
|
|
|
|
|
przemcio
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 33 Dołączył: 12 Sie 2010 Posty: 3 Skąd: włocławek
|
Wysłany: 12 Sie 2010, 22:29
|
|
|
Drako napisał/a: | Czy moglbym prosic o jakies rady w tym temacie? Mam taki sam problem jak autor tematu, rano sa "Straszne" problemy z odpalaniem a po poludniu jest w miare spoko. Wymienione:
-olej, filtr oleju
-pasek od alternatora
-swiece NGK
-Przewody "Jan Mor"
Help... |
ja mam to samo. jak wyjdzie słonce to dopiero wtedy wiem ze napewno od razu odpali. zmieniłem przewody, cewke,czujnik połozenia wału i temp., pompkie paliwa, krokowiec i nic nie dało. |
|
|
|
|
cypis290
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 17 Sie 2010, 12:26
|
|
|
przemcio, sprawdź czujnik temperatury wkręcony pod kolektor wydechowy |
_________________
|
|
|
|
|
bojarek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76 Dołączył: 13 Lip 2010 Posty: 153 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17 Sie 2010, 13:35
|
|
|
cypis290: cypis290 napisał/a: | sprawdź czujnik temperatury wkręcony pod kolektor wydechowy | Zazwyczaj czujnik taki jest w kolektorze ssącym... :yyy: |
_________________ Pyrki można gotować, byle nie na gazie... |
|
|
|
|
cypis290
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 18 Sie 2010, 20:10
|
|
|
bojarek, racja przejęzyczenie |
_________________
|
|
|
|
|
jasmina
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41 Dołączyła: 23 Sty 2009 Posty: 151 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 11 Sty 2011, 20:54
|
|
|
Opis problemu: Ot wkładam kluczyk, przekrecam, slychać pompkę i odpalam. Kręci, kręci kręci jak wariat rozrusznik i tak może sobie krecić do usranej śmierci akumulatora. Czasem dygnie, czasem nie. Jak dygnie to przypedałuje i zapali. Ale wtedy musze trzymać wyższe obroty aż sie nagrzeje i ustabilizuje, bo jak tego nei zrobie to zgasnie.
Akumulator: nowy
Świece: nowe
Iskra: obecna
Czy paliwo podaje? nie sprawdzałam ale weźcie sobie na logike, bo jak czasem zaskoczy to chyba podaje nie?
Po wymianie czujnika temeperatury cieczy chłodzącej (ten od kolektora dolotowego) oraz wymieniono cewke zapłonową... wyczyszczono mase sztuk 3 ze śniedzi i rdzy.
Czy orientuje sie ktos co może być przyczyną?
EDIT:
Dodam, że tak sie dzieje przy najlżejszym mrozie. PRoblem nie istnieje gdy słupek rteci wskazuje cokolwiek powyżej zera (nawet setne cześci stopni) |
_________________ "Gdyby diabeł nie istniał i miałby go stworzyć człowiek,
to stworzyłby go na swój obraz i podobieństwo"
F. Dostojewski |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 11 Sty 2011, 21:46
|
|
|
pół litry denaturatu w bak |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
|