Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Jak działa opornik wnetylatora na chłodnicy
Autor Wiadomość
ramses123 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 334
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 10 Kwi 2009, 20:28   [MK4] Jak działa opornik wnetylatora na chłodnicy

1. po co on w ogóle jest ? :fox:
2. kiedy załącza się tzw duży nadmuch jeśli w moim 1.8d działa cały czas na małym ? :rotfl:
3. czy można to urządzenie jakoś obejść żeby chłodzenie było wydajniejsze ? :fox:

Kod:
Proszę na przyszłość, tagować tematy.
- trzeci.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 11 Kwi 2009, 23:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 10 Kwi 2009, 20:34   

ramses123 napisał/a:
1. po co on w ogóle jest ? :fox:
pewnie działa to tak jak w laptopie, jeśli nie trzeba to nie pracuje na pełnych obrotach i nie zużywa tyle prądu, a tym samym paliwa

ramses123 napisał/a:
3. czy można to urządzenie jakoś obejść żeby chłodzenie było wydajniejsze ? :fox:
zapewne jak go usuniesz to będzie chodził non stop na max obrotach.

Ale to tylko takie przemyślenia nie poparte praktyką.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Kwi 2009, 21:09   

Prawdopodobnie pełna moc wentylatora się nigdy nie włączy, znając forda i ego fiesty to skoro tam gdzie jest jeden bieg trudno go załączyć, to tam gdzie sa 2 pewnie ten najwyższy jest tylko dla picu.

Poważnie - grzeje ci się auto czy jak?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
ramses123 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 334
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 11 Kwi 2009, 11:44   

w sumie to nie wiem czy się grzeje. nie ma u mnie zegara tylko kontrolka więc nie wiem. kiedyś ciągle świeciła a wentylator nie chodził ale teraz wymieniłem czujnik i wentylator chodzi co jakiś czas na małym obrocie, ale nigdy nawet w korku nie włącza dużego :( co to może być za przyczyna ?
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Kwi 2009, 11:54   

Trzeba sprawdzić schemat. Jak na silniku są 2 przewody to jest rezystor balastowy czy jak go tam zwą, jak są 3 przewody to jest 2 biegowy wiatrak. Czy czasem mk4 nie ma już wiatraka sterowanego komputerem? Czy masz osobny czujnik od niego i jest to układ niezależny?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
ramses123 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 334
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 11 Kwi 2009, 16:25   

są dwa czujniki szary i czerwony. myśle że tam nie ma sterowania komputerem bo tam nie ma komputera przecież :hihihi:
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Kwi 2009, 20:37   

I ile kabli przy tych czujnikach jest, a ile przy wentylatorze?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
ramses123 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 334
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 12 Kwi 2009, 11:13   

po jednym od czujnika i do wentylatora idzie taki gruby przwód
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Kwi 2009, 21:02   

Zwykły termowłacznik ma minimum 2 przewody, jak jest odpowiednia temperatura to robi na nich przejście, jak jest czujnik z jednym przewodem to jednak musi być osobna jednostka tym sterująca. Schematu trzeba by to rozgryźć,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Jak powstało życie
Co było, a nie jest zapisane w rejestr!!!
PUCIO Frakcja wielkopolska 6 21 Mar 2010, 23:10
Piter
Brak nowych postów Przyklejony: Jak zacząć ?
pablonas Sport w FKP 19 5 Sty 2005, 20:43
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Jak z Calypso zrobić Szklarnię
czyli przeróbka dachu w Calypso na szklany
trzeci Tuning stylistyczny 8 4 Paź 2012, 15:26
rufffio
Brak nowych postów Przyklejony: Jak zapisać plik z Youtube lub Googlevideo
jackrzec Linkownia 31 30 Paź 2018, 14:27
mihaitydor


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.