Przesunięty przez: bidżej 20 Wrz 2010, 11:49 |
Czy to alternator? |
Autor |
Wiadomość |
KrystianA [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Sie 2007, 18:49
|
|
|
kenczorf napisał/a: | Znajomy znajomego (ponoc cos sie zna) poweidizal ze temp akumultora jest ok (ma on 3 meichy...jest to Centra Plus) ale temp alternatora jest wysoka...tzn powiedizla ze jest wyzsza niz powinna byc...jak by sie dluzej potrzymalo reke to by oparzyl i ze to jego wina...ze moze meic jakies zwarcie. |
a
co do aku, to podładuj, troche pochodzi to dojdzie do siebie, a na ile jest ok to się dowiesz w zimie |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 28 Sie 2007, 22:05
|
|
|
akumulator laduje sie w serwisie a w alternatorze diody byly zrypane...ktoras robila zwarcie i to trzeba wymienic...przy okazji zmiana lozysk i wymiana pierscieni czy jak sie to tam nazywa bo juz 2/3 sa wytarte mysle ze po tym bede mial juz jakis spokoj na dluzszy czas |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 29 Sie 2007, 09:06
|
|
|
to ja mam lucasa za kilka złotych z nabitymi łożyskami, nowym regulatoreem napięcia. padnięta jest tylko któraś dioda ale to lucas to ci fachman za pare zł przelutuje... |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 29 Sie 2007, 10:47
|
|
|
regulator napiecia tez mam nowy ale to bylo wymieniane 3 miechy temu. Koles co mi robi ten aklter to znajomy i zanim kupi to ma mi dzownic o cene tego a myslisz ze warto zainwestowac w ajkeis lepsze te diody czy tro jeden wal co kupisz? |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 29 Sie 2007, 15:31
|
|
|
każda dioda jest dobra pod warunkiem że spełnia klase napięciowa i prądową. |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 29 Sie 2007, 16:25
|
|
|
tokarz jutro ma te pierscienie zrobic a co diod to ten znjomy zrobil cos takiego...tylko nie wiem czy na tym samym ukladzie czy innym ze poprawil polaczenia bo ponoc diody byly ok tylko te polaczenia beznadziejne i mowi ze solidnie ejst zrobione:) mam nadziej ze na jakis czas bede mial spokoj:) |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 29 Sie 2007, 16:29
|
|
|
ja nie wiem jaki masz ten alternator, ale.. powiem tak. nie ma sensu przelutowywac tego wszystkiego. ja tak miałem robione, myślisz ze dlaczego wyżej pisałem: oddam za parę zł ten mój altek. moja fiesta psuje sie tylko pod domem lub w blisko znajomych do 1km... dobrze ze tak mam, bo te lutowane diody szlag trafiał. mam teraz za 50 zł z allegro boscha. nie wiem co to problem z ładowaniem... |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 29 Sie 2007, 19:20
|
|
|
no to sam juz niewiem...on to juz zrobil..zapewnia ze bedzie w porzadku...jedyne co to czekam az tokarz sie uwinie i pozostalo tylko go zlozyc...ale ejsli bedzie tak jak mowisz to wtedy kupie ta czesc nowa a koles zrobi to za darmo bo jakby niebylo to bedzie jego wina bo ja chcialem wymieniac ale on pwoeidizal ze zrobione jest solidnie i nie mam sensu kupowac |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 29 Sie 2007, 19:25
|
|
|
słuchaj..zawsze sie moge mylić... |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 29 Sie 2007, 19:36
|
|
|
okaze sie pozniej najwyzej poznie jsie podziele wnioskami czy to sie trzyma czy nie a u ciebie mniej wiecej takie lutwanie to co ile sie psulo? co tydzien miesiac rok? tak mniej wiecej? |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 30 Sie 2007, 08:27
|
|
|
3 miechy...lutowanie .. 3 miechy.. regulator..regulator... za robote..części miałbym 3 uzywki alternatory boscha!! i dożywotni spokój. |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 30 Sie 2007, 10:56
|
|
|
na alledrogo widizalem altery do mnie po 280 zeta...ale niewiem jakiej to jest produkcji. Warte jest to cos? Kupujac uzywke mozemy trafic dobrze a mozna trafic na pascia.. |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 30 Sie 2007, 16:10
|
|
|
kenczorf, oj marudzisz.. zawsze sprawdzam komentarze i rozmawiam ze sprzedawca. raz tylko dostałem/wsadziłem negatywa bo gość chciał cene spoza allegro. |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 31 Sie 2007, 17:51
|
|
|
jak narazie wszytko ok...ladowanie 14.15v a pod obciazeniem 14.1v miejmy nadzieje ze pociagnie to jakis czas |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
Boss
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Imię: Tomasz
Wiek: 34 Dołączył: 01 Wrz 2007 Posty: 30 Skąd: EPJ
|
Wysłany: 15 Sty 2008, 21:19
|
|
|
Panowie ja tez mam problem z alternatorem znaczy tak mysle, jutro sprawdze jak jest z ladowaniem.U mnie problem wygląda tak ze odpalam auto jak jest zimne po nocy to obroty faluja i nawet potrafi zgasnac ale wystaczy go wrkecic nie mam obrotomierza ale na ucho to tak ok 5tys(wysoko) i zaraz zasilanie odrzywa, mimo falujacych obrotow silnik nie gasnie podswietlanie staj sie intensywniejsze i jest ok.Ale jesli go nie przygazuje to najpierw gasnie radio (znak ze trzeba dac mu po garach) a potem auto.Co moze być przyczyną bo jak przygazuje na starcie jest ok...
EDYTA:
Sprawdzalem po odpaleniu nie mam ladowania aku mam slaby bo ma 12V jak dam gazu i zalaczy sie alternator to tez nie ma 14,5v bez obciazenia jest 14v a ze samymi swiatlami 13,9V jutro sparwdze jak wyglada spraw z pelnym obciazeniem.... i czy ladowanie rosnie wraz z obrotami |
_________________ Była Fiesta 1,1C
Fiat Marea Weekend 1,6 16v
Jest Vw Passat B5 FL 1.8T & Fiesta MK7 1.2 |
|
|
|
|
tomwal [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Sty 2008, 07:18
|
|
|
Wygląda jakbyś nie miał prądu wzbudzenia na alternatorze, przez co on nie ładuje, dopiero przy wysokich obrotach na skutek szczątkowej magnetyzacji udaje się alternatorowi wytworzyć takie napięcie że zaskoczy i potem już obroty mogą zejść na niższe. Sprawdź świeci Ci się kontrolka ładowania zanim zakręcisz rozrusznikiem. Może padła ta żarówka, lub przewód od tej żarówki do alternatora. |
|
|
|
|
Noc
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 03 Wrz 2006 Posty: 44 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 16 Sty 2008, 08:13
|
|
|
Boss, zrób jak mówi tomwal, ja miałem to samo i okazało sie że przewód był walnięty. wymiana wszystko załatwiła |
_________________ Nowy nabytek: Skoda Octavia 2004r.
Fiestą śmiga żonka... |
|
|
|
|
Boss
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Imię: Tomasz
Wiek: 34 Dołączył: 01 Wrz 2007 Posty: 30 Skąd: EPJ
|
Wysłany: 16 Sty 2008, 14:06
|
|
|
Kontrolka sie swieci...a gdzie szukac tej zarowki? |
_________________ Była Fiesta 1,1C
Fiat Marea Weekend 1,6 16v
Jest Vw Passat B5 FL 1.8T & Fiesta MK7 1.2 |
|
|
|
|
tomwal [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Sty 2008, 07:57
|
|
|
ta kontrolka jest tą żarówką. Rozumiem że ona gaśnie dopiero po wejściu na te wyższe obroty? |
|
|
|
|
Boss
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Imię: Tomasz
Wiek: 34 Dołączył: 01 Wrz 2007 Posty: 30 Skąd: EPJ
|
Wysłany: 17 Sty 2008, 17:07
|
|
|
zalezy jak aku sie naladuje to sie nie swieci ale czasem tak jest ze gasnie dopiero na wysokich obrotach czyli co wymienic... |
_________________ Była Fiesta 1,1C
Fiat Marea Weekend 1,6 16v
Jest Vw Passat B5 FL 1.8T & Fiesta MK7 1.2 |
|
|
|
|
|