Przesunięty przez: Mafios 18 Sty 2015, 21:22 |
[MK3] swap i hamowanie fiesty djsthonki |
Autor |
Wiadomość |
djsthonka [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Paź 2007, 23:53 [MK3] swap i hamowanie fiesty djsthonki
|
|
|
witam podziele sie z wami tą zagatką ktora wynikła podczas pomiaru na hamowni .
Posiadam fieste mk3 1.8 105HP postanowiłem zrobic swap na 130HP przełozyłem wszystkie podzespoły wymagane do swapa czyli(wałki,przepływke,przepływomierz kompa z rs) i postanowiólem sie wybrać na hamownie wynik mnie zaskoczył poniewaz na komputerze z rs wynik był bardzo niski bo 104,4HP 138,8Nm natomiast po zamontowaniu orginalnego kompa od s wynik był lepszy 109,2 151,2Nm.
oczywiscie bede chciał rozwiązać ten problem i nabierząco bede was informował o przyczynach tej zagadki. Chyba ze ktos juz cos wie na ten temat zachęcam do podzielenia sie informacjami. |
Ostatnio zmieniony przez LOY 23 Lip 2008, 00:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 18 Paź 2007, 00:45
|
|
|
ja wiem ..bo zapomniałes o wymianie tego plastikowego tunelu dolotowego ..wazne zeby był zamontowany ten z własciwa naklejka 130 PS ...a powaznie ..albo masz kompa strzelonego od 130km ..albo ..czas robi swoje ..nie stuningowałes nowego silnika 105 na 130 tylko stary silnik po pewnie sporym przebiegu ...moze przez lata 25 kucyków po prostu uciekło ...myslisz ze to niemozliwe .. |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
|
djsthonka [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Paź 2007, 00:52
|
|
|
ja mysle ze trzeba to wszystko zestroić zrobie pomiar AFR i cos bede wiedział |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 18 Paź 2007, 06:09
|
|
|
może ten zestaw do rasowania nie jest na 100 % kompletny |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 18 Paź 2007, 07:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 18 Paź 2007, 07:01
|
|
|
Loy niby masz dobry tok rozumowania ale skoro na ecu z 105 pokazuje 109KM choć troche mało Nm to na Ecu z RS1800 powinien pokazać wiecej nawet jak ma juz troche złachany silnik.
Generalnie to jest kolejna osoba która ma ten sam problem. Niby przełożyła wszystko a odczucia są raczej negatywne. A w tym wypadku nawet jest to potwierdzone wykresem.
Posprawdzałem wiązki z obu silników i piny wszystkie są takie same wiec problem nie tkwi tu.
Od jakiegoś czasu Angole twierdzą że jest róznica w kolektorach ssących ale czekam na foto o co im dokłdnie chodzi. niemniej jednak nie sądze zeby to byłą aż taka róznica 25KM!!
Strawdziłem też czy nie ma róznic w ciśnieniu paliwa i też ich nie ma.
mnie coś śmiedzi za małą ilościo paliwa czyli nie wydajnymi wtryskami ale sprawdź najpierw AFR na kompie od RS1800. to juz coś nam powie. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 18 Paź 2007, 07:19
|
|
|
Zastanawiający jest identyczny przebieg krzywych ( z różnicą przesunięcia jedynie ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Paź 2007, 08:04
|
|
|
od samego poczynania swapow w mojej karierze zawsze mowilem ze komp od 105 ma lepsza mape niz ten od 130 lepiej sie bujalo auto na kompie od 105 konnego sam daras to tez zauwazyl |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 18 Paź 2007, 13:07
|
|
|
Mafios zgadza sie ten wykres to potwierdza,
ale swiadczy to o tym ze jest gdzieś luka!!
Argument:
stawaijać xr2i z zmianami oraz z seryjnym Kompem od 105KM na przeciw oryginalnej RS1800 ta druga jest szybsza.
a zakładajac ze seryjna pokaze jakieś 125-128KM to nadal nam brakuje przynajmniej 15KM. Oczywiście rozwiazaniem moze być zmapowanie ECU od 105KM ale moze sie okazać że problem tkwi w jakimś osprzęcie i jak sie go nie znajdzie to nadal bedzie ajkieś 115KM.
Po wykresie widać ze cos trzyma ten silnik za jaja, bo wykresy są wzasadzie identyczne ale porzeniesione w dół.
reasumując: według mnie pomiar AFRu odpowie na ptanie czy brakuej jakiegoś czujnika czy "moze" angole majaracje ze oba kolektory są inne w obu wersjach. bo całkiem możliwe jest to.
wiec narazie proponuje spokuj w działaniu.
BTW: bardzo mnie cieszy fakt ze ktoś wkońcu shamował modzone 105KM i zaczynajabyć jakeis odnośniki. teraz trzeba szukać dalej aż sie wkońcu zbliży cżłowiek do tych 130KM. co prawda angole mówią o jakiś 120-125KM no ale zobaczymy jesli właścicielowi nie zabraknie uporu. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 18 Paź 2007, 14:58
|
|
|
Marcin z wtryskami tu nie poweinno byc problemu bo sa tez mienione na te zielone...
DJ pwoeidz mi na jakiem dolocie ja hamowales ?? na tej swojej wydumce czy na fabrycznym ?? |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 18 Paź 2007, 15:02
|
|
|
Daras84 napisał/a: |
DJ pwoeidz mi na jakiem dolocie ja hamowales ?? na tej swojej wydumce czy na fabrycznym ?? |
nawet ja na wydumce to róznica w KM jest tak na niekożyść ze nie sądze zeby jakieś Power Rury tak wpłyneły. to by było kiepsko na obu a tu wyszło na to że na kompie od 105 jest lepiej niz seria |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 18 Paź 2007, 15:03
|
|
|
Marcin to nawet nie jest power rura, wg , mnie ten dolot jest bardzo kiepski |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 18 Paź 2007, 15:11
|
|
|
Daras84 napisał/a: | Marcin to nawet nie jest power rura, wg , mnie ten dolot jest bardzo kiepski |
ok, ale jesli ma odbierać moc to ja odbierze na obu kompach a nei że na 1 doda a na drugim odbierze. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 18 Paź 2007, 15:15
|
|
|
no to masz racje, z tym ze hcodizlo mi bardziej oto ze moze na ori dolocie pokaze w oby dwuch przypadkach wiecej.. co nei zmienia faktu ze problem dalej istnieje. |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 18 Paź 2007, 15:22
|
|
|
Darek ty miałeś rózne kolektory od obu wersji porównywałeś je?? bo faktycznie może być tak że maja inny przepływ i bedzie dupa. choć nadal nie rozumiem czemu na jednym jest lepiej a na drugim gorzej. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 18 Paź 2007, 15:54
|
|
|
kolektory wg. mnie sa identyczne. |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
Piesek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
djsthonka [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Paź 2007, 17:03
|
|
|
jesli chodzi o dolot to juz niema tego ze zlotu w radomiu a jesli chodzi co jeszcze mogę wam przekazac by ułatwic rozwiązanie problemu a mianowice z poł roku temu zassało mi zbiornik przyczyna to prawdopodobnie elektrozaworek zołta strzałka na foto
ten przewod wchodzi do kolektora ssacego idzie od zbiornika paliwa ja ten przewod odciełem od zbiornika by uniknąc ponownego zassania (nowka zbiornik).w chwili obecnej ten przewod zaslepiłem filterkiem by syfu nie ciągnał . |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 18 Paź 2007, 18:31
|
|
|
to nie bedzie miało wpływu w tej konkretnej sytuacji ale ogólnie nie pwoinno tak być,
zatkaj wogóle ten wężyk z kolekktora bo zasysa lewe powietrze poza przepływką a nie powinien. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
djsthonka [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Paź 2007, 22:46
|
|
|
noi po analizie AFR WYNIK:
2000-4000 =AFR 14,5
4000-5500 =AFR 14,2
5500-7000 =AFR 13,2
CO WY NA TO |
|
|
|
|
Faza
King of Rally Land 2010
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41 Dołączył: 18 Lip 2005 Posty: 792 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 19 Paź 2007, 23:52
|
|
|
chyba nie powinienem sie wypowiadac bo sie nie znam ale.....
po pierwsze przepust powinien byc od 130KM tak jak napisal Piesek bo jest znacznie wiekszy po drugie filtr powietrza.... zasysa bardzo cieple powietrze.... znajdz mu inne miejsce np po miedzy nadkolem a blotnikiem tylko go oslon przed wilgocia i powinno sie poprawic takie jest moje zdanie choc sie nieznam.... |
_________________ FORD FIESTA XR2i 3.2 24V R32 250KM i 320Nm
2.0 16V 136KM - ET: 15.11s....0-96km/h: 7,5s....
2.8 VR6 188KM - ET: 13.72s....0-96km\h: 5,2s....
3.2 R32 250KM - ET: 12.95s....0-96km\h:>5
BMW E36 COUPE 325i/2.8 220KM i 300 Nm |
|
|
|
|
|