Sportowe wałki |
Autor |
Wiadomość |
Kolin
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 36 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 13 Wrz 2007, 13:43 Sportowe wałki
|
|
|
Witam
Potrzebuję parę informacji:)
Chcę kupić sportowe wałki do mojego drugiego samochodu:) tylko nie wiem jakiej firmy,bo o tych od swiątka slyszałem rózne opinie...
Chciałbym żebyście mi podali jakies strony internetowe,namiary kontaktowe...na różne firmy zajmujące sie tym...
1.Co by było jeszcze dobrze zrobić przy kupnie samych wałków ? zeby uzyskać jeszcze lebszy efekt,czym to później zestroić itp,ogólnie chce porady co i jak...
p.s kontaktowałem sie już z Świątkiem to mi powiedział ze jedynie morze zrobic na zamówienie wałki i potrwa to ok 3 tygodnie,musze mu dać jeszcze swoje wałki na wzór.Powiedział tez ze niewie jak samochod bedzie sie zachowywal na tych walkach,ponieważ samochód w seri już uzyskuje dużą moc...
Chodzi o samochód Rover 214 Si 1,4 16v 103KM |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
|
a1topgear
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40 Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 432 Skąd: Chelsea
|
Wysłany: 13 Wrz 2007, 21:03
|
|
|
Dorwij bodaj lipcowe GT- to jest silnik Serii K, dosyc fajny do modyfikacji, jest tam wszystko opisane, krok po kroku, co i jak... najlepiej jakbys mial w nim 1.6... I czesci szukasz w Uk, bo w PL chyba tylko od specow z Zasteca bys sie mogl dowiedziec skad oni biora czesci...:) Co do stron to typowo kentcams.com, pipercams.co.uk...Same walki daja 10km (w 1.4 tzw Fast road), natomiast z 1.6 mozesz na walkach i kompie dojsc do 150km...No i z reguly ostre walki nie lubia sie z seryjnymi wtryskami u Rovera (a najlepiej jakbys dorwal 1.8turbo:) -tez byl taki serii K...) Ogolnie uderz na PW- mialem takie cus w rodzinie (znaczy tato mial) przez 5latek...;) |
_________________ HyHy:)
|
|
|
|
|
Kolin
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 36 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 13 Wrz 2007, 22:16
|
|
|
a1topgear napisał/a: | No i z reguly ostre walki nie lubia sie z seryjnymi wtryskami u Rovera (a najlepiej jakbys dorwal 1.8turbo:) |
220 Turbo taki silnik był tylko doładowany o Mocy 200KM 1.8 VVT ze zmiennymi fazami rorządu o mocy 160KM tak zwany MG ZR 160
Co do tego lipcego GT to chyba czytałem skany tego na Forum Rovera...
P.S i tak już nie mam w swoim roverze standartowych wtrysków bo mam beżowe...niebieskie czy zielone były standartowe w 1.4 16V
Zebym miał 1.6 wystarczy podmienić bloki bo wszystko to same tylko inny skok tłoka... bo silniki różnią sie 9 KM i 25 NM różnicy jak dobrze pamiętam ... |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 13 Wrz 2007, 22:45
|
|
|
popytaj tutaj :
Regeneracja wałków rozrządu, przeróbki na
sportowe, dorabiabnie, prostowanie i inne.
Szlifowanie dźwigienek i szklanek popychaczy.
„Rewar” s.c.
ul. Grzegórzecka 43 31-532 KRAKÓW
Otwarte Pn.-Pt. 10:00 - 19:30 Sob. 11:00
Tel 12 4295695 rewar@op.pl
Słyszałem pochlebne opinie wśród ludzi mających doczynienia z jakimśtam sportem i z YT .
Umiarkowane ceny |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Wrz 2007, 22:58
|
|
|
ja z walkow swiatka jestem zadowolony |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 14 Wrz 2007, 06:52
|
|
|
http://www.kentcams.com/index.html
http://www.catcams.com/
do tego dochodzi PiperCams ale nie pamietam adresu strony. Stroić pewnei mozna smt6/ECUmaster czy jakimś chipem.
co z Fiestą?? poszła w zapomnienie |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Kolin
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 36 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 19 Wrz 2007, 10:04
|
|
|
Dzieki chłopaki ;-)
PumaRST napisał/a: | co z Fiestą?? poszła w zapomnienie |
Nie nie poszła...jeśli samochód sie nie sprzeda...to na zime go całego wybebeszam i tapicerke bede obijał czyms skóro podobnym i przy okazji zobacze jak sie ma podłoga...
W silniku poprawiłem dolot i jest lepiej,w silniku narazie nic zmieniać nie będę bo nie ma takiej potrzeby,ewentualnie na przyszły rok zrobimy swapa juz na jednostkę ZETEC
A jeśli chodzi o mój drugi samochód to poprostu chce w nim pogrzebac bo jakoś tak seryjne silniki juz mnie nudzą lubię tam mieć coś podłubane...tak jak kiedyś pisałeś tuning to choroba |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 19 Wrz 2007, 18:01
|
|
|
A 1.4T? |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
Piesek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 20 Wrz 2007, 09:28
|
|
|
odyniec napisał/a: | A 1.4T? |
zapewne umarło, a szkoda :-( |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Kolin
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 36 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 21 Wrz 2007, 14:49
|
|
|
Piesek napisał/a: | sporotwy wałek nie nadaje sie do jezdzenia na codzien... |
chyba jednak sa do jazdy na co dzień
Wałki sportowe produkowane w firmie Świątek wykonywane są ze stali stopowej drogą obróbki mechanicznej i następnie hartowane powierzchniowo do odpowiedniej twardości. Często stosuje się dodatkową obróbkę chemiczną – fosforanowanie poprawiające własności powierzchni materiału. W niektórych przypadkach ( gdy umożliwia to konstrukcja mechanizmu rozrządu ) wałki sportowe wykonywane są poprzez przeszlifowanie krzywek wałka seryjnego na inny kształt.
Zasady montażu wałków sportowych. Wałki sportowe posiadają w stosunku do wałków seryjnych krzywki o większym wzniosie, dłuższych czasach otwarcia zaworów oraz najczęściej podwyższoną prędkość otwierania i zamykania zaworów. Zapewnia to wzrost sprawności i wielkości napełnienia cylindrów a w konsekwencji podwyższenie mocy i momentu obrotowego osiąganego przez silnik. W zależności od przeznaczenia wałki dzielimy na trzy typy.
1. WAŁKI SPORTOWE - GT - są to wałki przeznaczone do podwyższania mocy samochodów turystycznych poruszających się w normalnym ruchu drogowym, użytkowanych „na co dzień”, dają orientacyjny wzrost mocy do 20 %. Po zamontowaniu takiego wałka silnik uzyskuje lepsze osiągi, jednak dla pełnego wykorzystania możliwości wałka z reguły dokonuje się dodatkowych przeróbek i modyfikacji takich jak:
- zwiększenie wyprzedzenia statycznego zapłonu ( o około 5 st. )
- zastosowanie sportowego układu wydechowego oraz kolektora
- w silnikach z wtryskowymi układami zasilania - wymiana chipa w komputerze sterującym na chip o sportowej charakterystyce. Tą przeróbkę dokonuje się po zamontowaniu wałka i w samochodach z wtryskiem często jest ona niezbędna dla zapewnienia równomiernej pracy na biegu jałowym, a dodatkowo powoduje dalszy wzrost mocy silnika
- podwyższenie stopnia sprężania poprzez splanowanie głowicy ( orientacyjne około 1 do 2 mm ),
- skorygowanie i polerowanie kanałów wlotowych i wylotowych w głowicy i kolektorach
PumaRST napisał/a: | odyniec napisał/a:
A 1.4T?
zapewne umarło, a szkoda |
zobaczymy ile zostanie kasy po zrobieniu środka...Nawet jeśli by miało nastąpic 1.4 T to chyba samochód bym powierzył komuś co zna sie na rzeczy czyli PUMIE i chciałbym za razem zeby on je składał...jeśli oczywiście zgodził by się podjąc wyzwania...bo u mnie było by to składanie metodą prób i błędów... ;-) |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 21 Wrz 2007, 15:57
|
|
|
o a Ty myslisz ze jak sie zaczynaly projekty takie jak mk1 RST, albo mk3 vr6?? |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
Kolin
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 36 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 21 Wrz 2007, 18:00
|
|
|
odyniec napisał/a: | o a Ty myslisz ze jak sie zaczynaly projekty takie jak mk1 RST, albo mk3 vr6?? |
Mam sie brać za coś z czym jeszcze nie miałem doświadczenia ? zbyt duża gotówka do wywalenia gdyby cos miało pójśc nie tak,wolę żeby ktoś podjoł się tego kto umie i potrafi złorzyć,ja mogę pomagać i pogłębić swoją wiedzę mech/tuningową |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 21 Wrz 2007, 20:50
|
|
|
Kolin tak ale wtedy jakby frajda mniejsza
poza tym właściciel auta , jak nie jest jego głównym twórcą , ma jedno zadżebiście ważne zadanie - nie pałętac sie po warsztacie i nie wkurwiać mechaników . Pamiętaj o tym
poza tym zabieranie się za coś z czym się ma doświadczenie jest nudne ( oczywiście sytuacja działą od pewnego pułapu wiedzy , wcześneij moża tylko zepsuć ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 22 Wrz 2007, 20:48
|
|
|
Kolin chetnie zrobie 1,4T :lol: |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 22 Wrz 2007, 20:57
|
|
|
PumaRST napisał/a: | Kolin chetnie zrobie 1,4T :lol: |
a po co ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 22 Wrz 2007, 21:11
|
|
|
Żeby Ci nakopać ;-) |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 22 Wrz 2007, 21:15
|
|
|
Laskosz napisał/a: | Żeby Ci nakopać ;-) |
za dużo palisz tego gówna |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 22 Wrz 2007, 21:17
|
|
|
to chyba ty palisz ;] ja tylko pije piwko 0.66% ty panie skorupka szukaj dla mnie głowicy ;]
Pozdro |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Wrz 2007, 12:12
|
|
|
Piesek napisał/a: | sporotwy wałek nie nadaje sie do jezdzenia na codzien... |
jakos ja jezdze i to na 2 |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
|