Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

hamule c reczny
Autor Wiadomość
pcrb
[Usunięty]

Wysłany: 27 Cze 2007, 20:50   hamule c reczny

witam mam mk2 i jak zapalam silnik to na moment około sekundy podświetla sie na desce rozdzielczej info o zaciagnietym recznym po czym gaśnie czy nie powinno byc tak ze jak zaciagne reczny to sie świeci a jak spuszcze to gasnie jak to naprawic zeby działało
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 27 Cze 2007, 21:47   

dolej płynu hamulcowego bo jakoś wątpie abyś miał czujnik zaciągnięcia ham ręcznego
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
pniemiec
[Usunięty]

Wysłany: 27 Cze 2007, 22:10   

na mój rozum to przy przekręcaniu zapłonu zaświecaja sie wszystkie kontrolki i po chwili gasną :P tak jest w kazdej fieście... :P

Ja w mojej MK3 miałem problem inny bo nawet przy spuszoczonym ręcznym czasem mrugała kontrolka ręcznego :P
 
 
pcrb
[Usunięty]

Wysłany: 27 Cze 2007, 22:14   

u mnie zaswieca sie od oleju akusa i od recznego potem gasna

a czy nie powinna sie cały czas świecic od recznegoo jak jest on zaciagniety i gasnac jak zwolniony. tak na chłopski rozum byc powinno
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Cze 2007, 22:24   

powinna się palić . Chodzi ci o ten wykrzyknik . Tak jest , to kontrolka ze pracuje rozrusznik .
 
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 28 Cze 2007, 00:04   

pcrb napisał/a:
u mnie zaswieca sie od oleju akusa i od recznego potem gasna

a czy nie powinna sie cały czas świecic od recznegoo jak jest on zaciagniety i gasnac jak zwolniony. tak na chłopski rozum byc powinno

W mk2 są dwie kontrolki jedna od recznego a druga od pozimu płynu hamulcowego i zaświecaja sie one zawsze razem jak zaciągniemy ręczny albo jak brakuje płynu.
Zwświecaja sie one tez po włączeniu zapłonu i po odpaleniu gasną nawet jak jest spuszczony reczny jak miałem mk2 to tez tak u mnie było. Ale tak ma właśnie być jest to po to zrobione zeby kierowca miał pewność ze kontrolki są sprawne ze sie zarówki nie przepaliły i gdy np wyleci nam płun mamy pewność ze kontrolka sie zapali. Jest to jeden z systemów bezpieczeństwa z tamtych lat :) To tak jak w poldku trzeba po kazdym odpaleni nacisnąć pedał hamulca zeby kontrolka zgasła chodzi o to zeby sie upewnic ze hamulce sa ok.
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 28 Cze 2007, 02:28   

w poldku wciśnięcie hamulca sprawdza stan żarówke w tylnych lampach , nie ma to nic wspólnego z ilością płynu . w przewody instalacji od stopu sa nawinięte dwie cewki przeciwsobnie i w środku jest umieszczony kontaktron. W momencie naciśnięcia stopu przez cewki płynie prąd o ile obie żarówki są sprawne strumienie magnetyczne znoszą sie i kontaktron nie zostaje zwarty. W momencie gdy jedna nie działa wypadkowa strumienia jest różna od zera i blaszki kontaktronu zwierają sie . To tyle tytułem poloneza i nie obrażać mi poloneza bo akurat instalację elektryczna miał dużo bardziej nowatorską od mk1 czy mk2 . Choć by zastosowanie modułu zapłonowego w 82 roku (ford pomyślał o tym w 86) , czasówki wycieraczek w standardzie , kończąc na caro gdzie dwie firmy elektroniczne wyposażyły poloneza w bezstopniowy regulator obrotów nawiewu , opóźnienie gaszenia lampki w środku auta cały system ostrzegania kierowcy o krytycznych parametrach silnika (brak ciśnienia oleju) albo brak płynu hamulcowego sygnalizowanego wielkim czerwonym napisem STOP kończąc na programowalnym mikroprocesorowym module sterowania czasówkami wycieraczek na dowolny czas od 0 do 1 minuty gdzie w fordzie byli na etapie wsadzenia radia podwójnej wielkości :) . Wiec nie wycierajcie sobie buzi polonezem bo jedyna rzecz która zadecydowała o jego śmierci to silnik i nie trafione szczepy silników z innych aut . Co do kontrolek w mk2
To po przekręceniu stacyjki zapalają sie różne kontrolki w zależności od wersji licznika. W pełnym liczniku tzn z bogatszej wersji po zapłonie zapala sie ładowanie i olej i generalnie zawsze tak jest . Ale w bogatszej wersji podczas pracy rozrusznika zapala sie jeszcze wykrzyknik . Jak zaciągniesz ręczny zapala sie P .jak zabranie płynu zapalają sie obie albo sam wykrzyknik .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Hydrauliczny reczny
Gość Sport w FKP 15 5 Sie 2008, 22:04
Żółwik Tuptuś
Brak nowych postów Hamulec reczny
daro22 Mechanika 2 10 Paź 2008, 21:05
Gość
Brak nowych postów [MK3] hamulec reczny
stahoojedyn Mechanika 11 18 Mar 2010, 20:20
Jacek4200
Brak nowych postów reczny słaby, nie odbija
nicqo Mechanika ogólna 15 23 Lut 2016, 20:22
Parzych
Brak nowych postów Reczny strasznie ciezko sie zaciaga ?
Gość Mechanika 3 13 Mar 2008, 22:13
jez733


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.