Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Freeman
25 Wrz 2013, 15:53
[MK3] XR2 RALLY - koniec przygody
Autor Wiadomość
KUI3A 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kuba
Wiek: 41
Dołączył: 31 Maj 2004
Posty: 290
Skąd: WaWa
Wysłany: 9 Mar 2007, 21:45   [MK3] XR2 RALLY - koniec przygody

Witam!

niektórzy już słyszeli co nieco o tym iż cywilny żywot mojej XR2i w listpoadzie 2006 dobiegł końca - wtedy ostatni raz podróżowałem nią normalnie po ulicach, poza kubełkowymi fotelami nie różniła się niczym od serii, wtedy też nastąpiła awaria sprzęgła - co unieruchomiło auto po dzień dzisiejszy. Obecnie wraz z nadejście wiosny zabieram się ostro do roboty, mobilizuje środki finansowe żeby tchnąć w moje auto "nowe" życie i obudzić w nim "bestię" :-P

mówiąc krótko docelowo ma być rajdówką, a aktualnie po wstępnych przeróbkach będzie tzw fun carem do wściekania się oraz do doskonalenia techniki jazdy.

Plan przeróbek w fazie pierwszej obejmuje naspujące rzeczy:

wnętrze:

wyjazd wszystkiego oprócz deski rozdzielczej i montaż klatki

zewnętrze:

wyjazd całego pakietu XR2i i montaż seryjnych zderzaków (dopóki nie będęchciał zaliczyś staru w PPZM pakiet ten uważam za zbędny niepotrzebny balast) poza tym szkoda byłoby popsuć takie plastki a przykład poprzez jakąś niewyróbkę na zakręcie, bądź w innej sytuacji, więc OUT

zastąpienie kół 13" kołami 14"

mechanika/zawieszenie:

montaż jakiegoś tzw. kitu zawieszenia, generalnie chodzi bardziej o to żeby to były nowe, sprawne elementy, wiadomo OHLINS to nie będzie ale może jakiś BIL B6 lub czerwone Koni jak najbardziej są w zasięgu

usunięcie usterki sprzęgła - czyli naprawdopodobniej zakup nowego

tyle bym chciał zrobić na sam początek i najprawdopodobniej modyfikacje te zostaną przeprowadzone na przełomie marca i kwietnia

nie pisałem o tym wcześniej, bo nie chciałem zapeszać, ale generalnie na chwilę obeną temat ten staje się jak najbardziej realny

fotki zamieszczę niebawem i w miarę postępu prac będą aktualizowane

Przy okazji chciałbym poprosić Was, speców od tuningu o pomoc w rowikłaniu kwestii takiej:

w przyszłości palnuję jakieś niewielkie modyfikcje silnika itp, ale jak wiadmo z 1,6 CVH cuda się wyczaruje, więc dość sensownym rozwiązaniem zwiększającym dynamikę jest zmiana skrzyni na jakąś od innej fiesty. Generalnie chciałbym wiedzieć czy da się zrobić tak żeby auto miało na przykład V max na poziomie 160 km/h - więcej nie potrzebuję.

Da radę w ogóle coś takiego zmontować, potrafi to ktoś policzyć?? podsunąć jakiś pomysł etc.

będę wdzięczy za wszelie porady i sugestie
_________________

RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje
Ostatnio zmieniony przez LOY 16 Kwi 2010, 18:53, w całości zmieniany 18 razy  
 
 
 
Kolin 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 428
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 9 Mar 2007, 22:22   

Skrzynie zastosuj z fiesty 1.1 bedzie targac jak oszalałe
_________________
Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft
 
 
 
Ad@mus 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1832
Skąd: Orzesze SMI
Wysłany: 9 Mar 2007, 22:23   

rob jak chcesz, ale rajdowka predko skonczy zywot bo to katowanie auta i bez funduszy na remonty kupa....

rob rajdowke jak chcesz...ale ja widze ze fiesta to fajna zabawka do np streetow...odelzyj ja wzmocnij silnik i podrecz pare BMW na swiatlach(te slabsze)a potem juz sie wciagniesz....potem 1.8l->2.0l->2.5l duratec;p hehehe

rob jak chcesz;p a skrzynie mozna wsadzic z 1.1l bedzie szybko przyspieszac tylko nie wiem ile wytrzyma....
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 9 Mar 2007, 22:56   Re: początki mojego projektu

KUI3A napisał/a:


Przy okazji chciałbym poprosić Was, speców od tuningu o pomoc w rowikłaniu kwestii takiej:

w przyszłości palnuję jakieś niewielkie modyfikcje silnika itp, ale jak wiadmo z 1,6 CVH cuda się wyczaruje, więc dość sensownym rozwiązaniem zwiększającym dynamikę jest zmiana skrzyni na jakąś od innej fiesty. Generalnie chciałbym wiedzieć czy da się zrobić tak żeby auto miało na przykład V max na poziomie 160 km/h - więcej nie potrzebuję.

Da radę w ogóle coś takiego zmontować, potrafi to ktoś policzyć?? podsunąć jakiś pomysł etc.

będę wdzięczy za wszelie porady i sugestie


jesli chodzi o skrzynie to temat jest dość szeroki i zalezny od kasy którą mozesz w nia wsadzic.

Ale przejdzmy do sedna.

xr2i osiaga moc 2800obr/Nm i 6000obr/KM.

Sama skrzynia to:
Przełozenei główne (dyfer) 4,06
A poszczególne biegi:

1) 3,15
2) 1,97
3) 1,28
4) 0,95
5) 0,76

Wrtościa graniczna dla nas jest 2,14 i po wyżej tego nie pownno nam spaść pomiedzy zmianami giegów.

1->2 = 1,65 = 3636obr
2->3 = 1,49 = 4026obr
3->4 = 1,35 = 4444obr
4->5 = 1.25 = 4800obr.

Wiec biegi same w sobie mamy zestopniowany natyle dobrze ze nigdy nie spadniemy poniżej pełnego momentu obrotowego. Oczywiście mozan by pokombinować z czymś ciaśniejszym ale do tego trzebaby mieć silnik w końcowej specyfikacji po hamowaniu oraz durzo kasy zeby skaładać skrzynie na zamówienie.

Teraz przejdźmy do dyfra który odpowiada za predkosc na poszczególnych biegach.
Jak mi dasz wymiar koła to ci policze co by ci było potrzebne. Generalnie w MK3 1,1 był krutszy dyfer ale chyba tylko przez 2 lata. zdaje sie że miał 4,16 czy cos koło tego. w Jakimś escorcie był jeszcze 4,23 ale nie wiem gdzie dokładnie.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
KUI3A 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kuba
Wiek: 41
Dołączył: 31 Maj 2004
Posty: 290
Skąd: WaWa
Wysłany: 10 Mar 2007, 09:41   Re: początki mojego projektu

PumaRST napisał/a:




Ale przejdzmy do sedna.

xr2i osiaga moc 2800obr/Nm i 6000obr/KM.

Sama skrzynia to:
Przełozenei główne (dyfer) 4,06
A poszczególne biegi:

1) 3,15
2) 1,97
3) 1,28
4) 0,95
5) 0,76

Wrtościa graniczna dla nas jest 2,14 i po wyżej tego nie pownno nam spaść pomiedzy zmianami giegów.

1->2 = 1,65 = 3636obr
2->3 = 1,49 = 4026obr
3->4 = 1,35 = 4444obr
4->5 = 1.25 = 4800obr.

Wiec biegi same w sobie mamy zestopniowany natyle dobrze ze nigdy nie spadniemy poniżej pełnego momentu obrotowego. Oczywiście mozan by pokombinować z czymś ciaśniejszym ale do tego trzebaby mieć silnik w końcowej specyfikacji po hamowaniu oraz durzo kasy zeby skaładać skrzynie na zamówienie.

Teraz przejdźmy do dyfra który odpowiada za predkosc na poszczególnych biegach.
Jak mi dasz wymiar koła to ci policze co by ci było potrzebne. Generalnie w MK3 1,1 był krutszy dyfer ale chyba tylko przez 2 lata. zdaje sie że miał 4,16 czy cos koło tego. w Jakimś escorcie był jeszcze 4,23 ale nie wiem gdzie dokładnie.


rozumiem, że dyfer ma związek z tzw przełożeniem głównym czy mam rację.

bo jeżeli chodzi o zestopniowanie skrzyni biegów to jest ono całkiem fajne, chodziłoby zatem o zmanę przełożenia głównego czy dobrze rozumiem??

A czego można się spodziewać po skrzynia 1.1 jak pisał kolin?? tam jest skrzynia 5??

a co do streetu to niebardzo moje klimaty, a poza tym nikt mi tym autem po ulicach jeździć nie zabroni :twisted: więc jakby co to też będzie można kogoś podleczyć :) może nawet bardziej, bo auto będzie wyglądało z zewnątrz niezbyt imponująco

a co do kasy na remonty to właśnie z racji tego, że to fiesta i ma już swoje lata to pieniądze na ew. naprawy do największych zapewne nie będą się zaliczały
_________________

RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 10 Mar 2007, 10:42   Re: początki mojego projektu

KUI3A napisał/a:


rozumiem, że dyfer ma związek z tzw przełożeniem głównym czy mam rację.

bo jeżeli chodzi o zestopniowanie skrzyni biegów to jest ono całkiem fajne, chodziłoby zatem o zmanę przełożenia głównego czy dobrze rozumiem??

A czego można się spodziewać po skrzynia 1.1 jak pisał kolin?? tam jest skrzynia 5??

a co do kasy na remonty to właśnie z racji tego, że to fiesta i ma już swoje lata to pieniądze na ew. naprawy do największych zapewne nie będą się zaliczały


dobrze rozumiesz ze mówie o wymiane dyferencjału (przełożenia gównego).

skrzynia od 1,1 ma krótszy dyfer o ktorym pisałem wcześniej. chyba 4,16 co zmniejszy predkość na każdym biegu ale zwiekszy przyspieszenie.

jesli znajde to ci podam jakie sa dyfry, ale to później. W mk3 mam gdzieś wypisane.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
KUI3A 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kuba
Wiek: 41
Dołączył: 31 Maj 2004
Posty: 290
Skąd: WaWa
Wysłany: 10 Mar 2007, 10:53   

a jakby całą skrzynię od 1.1 podpiąć (łatwiej by było) to rozumiem, że tam jakoś zestopniowanie biegów jest nie ten teges
_________________

RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 10 Mar 2007, 12:36   

KUI3A napisał/a:
a jakby całą skrzynię od 1.1 podpiąć (łatwiej by było) to rozumiem, że tam jakoś zestopniowanie biegów jest nie ten teges

musze sparawdzic

ale problem jest inny, ona jest wykonana ze słąbszych maretiałów i moze długo nie wytrzymać
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Wojtass 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 270
Skąd: Lublin
Wysłany: 10 Mar 2007, 14:03   

Przełożenia skrzyń:

1.1:
1-3,58
2-2,04
3-1,32
4-0,95
5-0,76

1.4/1.6/1.8D:
1-3,15
2-1,91
3-1,28
5,4- jak w 1.1

Dyfry:
1.1, 1.4 - 4,06
1.6 - 3,82
1.8D - 3,59

Tak więc teoretycznie najlepsze przyspieszenie będzie miał na skrzyni z 1.1. Teoretycznie, bo za to będziesz musiał omachać się więcej drążkiem zmiany biegów a w rajdach często prędkości się zmieniają, więc zdecyduj czy lepiej będzie żwawiej przyspieszać z prawą ręką tylko niekiedy na kierownicy czy jeździć z większym komfortem psychicznym na dłuższym przełożeniu, na którym silnik 1.6 i tak powinien dac sobie radę.

Ja u siebie jednak przy 1.6 zostawiłem skrzynie z 1.1, jeszcze tym tez nie jeździlem ale w praktyce okaże się jak to będzie.

Co do slabszych materiałów kół i wałków skrzyni 1.1 to nic mi o tym nie wiadomo i nigdzie nei znalazłem takich informacji, o róznic w szerokości kół tez nie, jeśli jednak jakieś są toi tak taka krótka skrzynia powinna trochę pojeździć.
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 10 Mar 2007, 16:22   

dyfer w 1,6 turbo ma 3,82 a w N/A 4,06 ale jest mocniejszy.

którą 1,1 miała 4,16

a Zółw mówi że któraś 4 biegowa skrzynia z MK1/2 miał 4,23.

same przełożenia od skrzyni 1,1 bedą kulawe.

1->2 = 1,75 = 3428obr
2->3 = 1,55 = 3871obr

wiec obroty zejdą nam na mniejszą moc niz na przełożeniach z 1,6.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
KUI3A 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kuba
Wiek: 41
Dołączył: 31 Maj 2004
Posty: 290
Skąd: WaWa
Wysłany: 10 Mar 2007, 19:58   

PumaRST napisał/a:
a Zółw mówi że któraś 4 biegowa skrzynia z MK1/2 miał 4,23.


a to by jakoś zagrało??

pewnie nikt mi na to nie odpowie, bo pewnie nikt czegoś takiego nie robił, chociaż w sumie muszę się zorientować, bo mój kumpel kiedyś sobie bardzo krótką skrzynie do MK I zmajstrował... ona niestety była IV ale nie o ilości biegów debatujemy

a czy patrząc na taki dyfer to czy da się jakoś policzyć jakieś zęby czy coś tam żeby ocenić czy to co potencjalnie będę kupoawał nie będzie jakąś lipą...
_________________

RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje
 
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 10 Mar 2007, 21:04   

Poszukaj skrzyni z Escorta XR3 turbo, miała seryjny dyfer LSD. W rajdach rzecz nieoceniona, a przełożenia szkrzyni zawsze mozesz zmienić.
 
 
KUI3A 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kuba
Wiek: 41
Dołączył: 31 Maj 2004
Posty: 290
Skąd: WaWa
Wysłany: 11 Mar 2007, 12:40   

xr2fun napisał/a:
Poszukaj skrzyni z Escorta XR3 turbo, miała seryjny dyfer LSD. W rajdach rzecz nieoceniona, a przełożenia szkrzyni zawsze mozesz zmienić.


że szpera rzecz nieoceniona to wiem, ale dyfer niestety także warunkuje przełożenie główne a domyslam się że ESSIM było pewnie troche długie, a chyba nie da się zabrać samej szpery, bo to by było rozwiązanie idelane, ale podejrzewam, że zakrawałoby na lekką rzeźbę, która mogła by być dość awaryjna, więc na początek chyba pozostanę przy skrzyni krótkiej a z czasem coś myśleć zacznę, chyba, że szpera jest niezależna i można ją sobie po prostu przełożyć do dyfra z 1.1, bo z tego co na razie ustaliliśmy to on jest najkrótszy... oj z tą skrzynią to będzie chyba grubsza robota, podejrzewam, że we własnym zakresie nie będę w stanie tego zrobić i będę sięmusiał do kogoś uśmiechnąć :)


a w kwestii całego projektu to szybkojść jego realizacji oraz czas w jakim fiesta bedzie na chodzie (na chodzie oczywiście nie znaczy gotowa w 100% ) będzi w większym przybliżeniu znany w tym tygodniu, ponieważ teraz zapadną decyzje fundamentalne, że tak powiem...
_________________

RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 11 Mar 2007, 14:29   

mozna przełożyć samą szpere, zreszta tak zrobił Nowitek
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Wojtass 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 270
Skąd: Lublin
Wysłany: 11 Mar 2007, 14:39   

KUI3A napisał/a:
a czy patrząc na taki dyfer to czy da się jakoś policzyć jakieś zęby czy coś tam żeby ocenić czy to co potencjalnie będę kupoawał nie będzie jakąś lipą...


Dzielisz liczbę zębów koła napędzanego (przy dyfrze i pierwszych 3 biegach większego) przez zęby napędzającego i wychodzi Ci przełożenie.
 
 
 
KUI3A 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kuba
Wiek: 41
Dołączył: 31 Maj 2004
Posty: 290
Skąd: WaWa
Wysłany: 19 Mar 2007, 10:15   

zminiełem podtytuł, który sugeruje, że można zobaczyć pierwsze fotki oraz to, że mam pytanie o poduszkę silnika.

z tego co mi wiadomo to poduszki skrzyni są we wszystkich mk 3 z 8 zaworowymi silnikami jednakowe, a jak się sprawa ma z poduszkami silnika, wiem, że takową muszę wymienić bo silnik będzie wyciągany niedługo na okoliczność montażu klatki - jak będzie do aut trafiał ponownie to fajnie będzie jak na nawych poduchach się go posadzi. I tu moje pytanie - czy do xr2 dawali takie same poduszki jak do innych z silnikami cvh czy może były jakieś mocno wymóżdżone. - pytam , bo kiedyś mechanior mówił, że poduszki silnika bardzo ciężko dostać do mnie czy to prawda czy możę nie chciało mu się szukać

na zakończenie kilka fotek sprzed roku prezentujących moje auto w chwilach świetności, czyli jeszcze przed jakimikolwiek przeróbkami, niedługo zapodam fotki stanu obecnego

P.S.

auto w tym tygodniu na montaż klatki pojedzie :)








_________________

RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 19 Mar 2007, 15:43   

mechanik mial racje ciezko jest dostac poduszke uzywana sprawna do tego auta co innego nowa ale wtedy koszt aduze !!
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
KUI3A 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kuba
Wiek: 41
Dołączył: 31 Maj 2004
Posty: 290
Skąd: WaWa
Wysłany: 19 Mar 2007, 16:38   

a ile nówka może kosztować i czy jedynym miejscem gdzie to dostanę będzie ASO??

A jak się ma sprawa z poduchami skrzyni??
_________________

RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 19 Mar 2007, 19:01   

dobray zamiennik skryzni kupisz za ok 40 - 50 zł
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
KUI3A 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kuba
Wiek: 41
Dołączył: 31 Maj 2004
Posty: 290
Skąd: WaWa
Wysłany: 19 Mar 2007, 19:18   

katalog IC podaje, że to niby jest poduszka silnia, ta droższa

i ze znajduje się z prwej strony, czyli od strony paska rozrządu jak mniemam

http://sklep.intercars.co...sk=O&lang_id=PL


do tego jak widzę będe potrzebował takie coś

czyli poduszkę lewą

http://sklep.intercars.co...sk=O&lang_id=PL


tyle jeżeli chodzi o silnik.

a na ilu poduszkach wisi skrzynia biegów??
i czy ta poduszka nie jest identyczna z poduszką lewą z silnika??

tak się pytam, bo w zyciu nie widziałem na własne oczy tych poduszek

z góry dzięki za pomoc
_________________

RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FKP Race & Rally Team
Informacje, zasady dołączenia, ...
trzeci Sport w FKP 23 2 Sty 2018, 19:45
PUCIO
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk1 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 0 23 Mar 2006, 20:20
Laskosz
Brak nowych postów Przyklejony: Opisy techniczne i dane regulacyjne mk2 (bez XR2)
Laskosz Mechanika ogólna 2 8 Sty 2011, 12:09
Gurney89
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.