Przesunięty przez: bidżej 20 Wrz 2010, 12:01 |
centralny zamek - wiązka kabli |
Autor |
Wiadomość |
sgarwa
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 48 Dołączył: 10 Gru 2006 Posty: 17 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 10 Gru 2006, 00:39 centralny zamek - wiązka kabli
|
|
|
Witam.
Jestem nowy, trochę poczytałem waszych postów i mam zapytanie.
Jak w nie oryginalnym centralnym zamku przełożyć wiązkę kabli z drzwi do auta. Tam jest guma ale bardzo wąska (w środku tylko 2 kable od głośnika) zakończona wtyczką. Czy ktoś ma jakieś gotowe rozwiązania. Fajnie by było jak by jakieś zdjęcia były
Wymontowałem na początek gumowego słonika.
Bardzo łatwo się go wyciąga ze strony samochodu. Wystarczy lekko podważyć. Natomiast ze strony drzwi to masakra siedzi i nie chce wyjść Ale po parunastu obrotach i delikatnym podważaniu śrubokrętem udało się. Uwaga !!!. Kabelek od strony drzwi idący do głośnika podtrzymują 2 zaczepy (jak na rysunku) Ten pierwszy aby zwolnić należy odkręcić głośnik. Nie polecam szarpać kablami jak to czytałem gdzieś wcześniej (można uszkodzić). Jak się ma wkrętarkę to te 4 śruby to pikuś.
http://img301.imageshack.us/my.php?image=brl3.jpg
Słonik po demontażu wygląda tak:
http://img157.imageshack.us/img157/3079/ckv9.jpg
http://img132.imageshack.us/img132/7960/dfr9.jpg
Teraz jak go rozwiercę to może być lipa i może oprawka pęknąć.
Jakieś propozycje |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 20 Wrz 2010, 12:01, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 10 Gru 2006, 00:44
|
|
|
wersje C miały wtyczkę tylko z dwoma kablami. wtyczka ta jest wyjmowalna, lecz nie jest to takie łatwe. owszem od strony auta łatwo się to robi, gorzej zaś od strony drzwi...
wersje CLX miały już wtyczki na 8 bolców (2 głośnik, 2 el. szyby, 4 centralny) i tam łatwo jest się wpiąć w wtyczkę poprostu.
jeżeli nie dostałeś od sprzdającego cełej wiązki aż to auta to bedzię troszkę ciężej, problem zaś polega na tym że będziesz musial poprostu to wyjąc i najlepiej na ciepło przegrzać dziurki w plastiku i tymi dziurkami puścić przewody.
pozdrawiam i powodzenia w pracy życzę.
i daj znać jak to zrealizowałeś. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
sgarwa
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 48 Dołączył: 10 Gru 2006 Posty: 17 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 10 Gru 2006, 00:51
|
|
|
Bardzo dziękuję za pomoc. Tak myślałem, że nie będzie to proste.
Jeszcze jedno pytanko - czy ma ktoś schemat (zwymiarowane) tego kątowniczka, którego należy podłączyć do zamka. Bo tak bym najpierw go przygotował a następnie zamontował z niewielkimi poprawkami (trochę na czasie zaoszczędzę . |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 10 Gru 2006, 01:12
|
|
|
podkręć do mnie na bajere na gg to Ci fotki podeśle.
[ Dodano: Nie Gru 10, 2006 13:14 ]
sgarwa napisał/a: |
Teraz jak go rozwiercę to może być lipa i może oprawka pęknąć.
Jakieś propozycje |
toć pisałem...
gwóźdź sobie weź, zapalniczke (ja palę to łatwy dostęp), podgrzej go dobrze (trzymaj przez kombinerki najlepiej), i przetop dziurkę w plastiku. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
Parch
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 234 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10 Gru 2006, 15:59
|
|
|
Po pierwsze:
Ten, jak to ładnie nazwałeś gumowy "słonik" od wersji "C" jest zbyt cienki (ma za małą średnicę), żeby tam spokojnie zmieścić 8 przewodów. Więc jeśli jakimś cudem uda Ci się przeciągnąć przewody to jesteś debeściak ;-)
Po drugie:
Żółte wtyczki są klejone do czarnych plastików i można je malutkim śrubokręcikiem z kilku stron podważyć, aż się "odkleją". Po wyciągnięciu wtyczek po prostu z nich zrezygnuj - kabelki od głośników złącz kostką albo zlutuj i będzie gitara.
Po trzecie:
Najlepszym rozwiązaniem byłoby zaopatrzenie się na szrocie w "słoniki" dedykowane do fiest z pełnym pakietem elektrycznym. Niestety te gumy zapewne trzeba będzie wyrwać z auta razem z instalacją.
Jeśli nie będziesz miał tyle szczęścia i nie trafisz na odpowiedniego dawcę, to możesz adaptować "słoniki" z escorta - niewiele przeróbek.
Ja swoje gumki wyrwałem bodajże z tylnych drzwi sierry (nie jestem pewien teraz), ale ja potrzebowałem tylko same gumki o odpowiedniej średnicy i porównywalne do starych długością (bez kostek połączeniowych). Teraz "słoniki" służa u mnie tylko jako przelotki do kabli a nie jako element połączeniowy fragmentów instalacji.
Podsumowując;
Jeśli nie będziesz miał oryginalnej instalacji czeka Cię trochę przeróbek i inwencji twórczej.
Pozdrawiam, hejas. |
|
|
|
|
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 10 Gru 2006, 16:46
|
|
|
Parch napisał/a: | Po pierwsze:
Ten, jak to ładnie nazwałeś gumowy "słonik" od wersji "C" jest zbyt cienki (ma za małą średnicę), żeby tam spokojnie zmieścić 8 przewodów. Więc jeśli jakimś cudem uda Ci się przeciągnąć przewody to jesteś debeściak . |
U mnie sie dalo upchac az 8 przewodow i nie mialem oryginalnej instalacji pod centralny zamek jak ktos chce to moze i mu sie uda
Wiec jestem debesciak? |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
|
Parch
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 234 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 10 Gru 2006, 17:37
|
|
|
ja wraz z centralnym dostałem elektryke i min. te kostki.
8 przewodów to max jaki może być w fabrycznym wyposażeniu, a obecnie mówimy o 4 przewodach do centralnego. ale nie mówie że jest to niemożliwe |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
bash [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Gru 2006, 20:58
|
|
|
Ja wtyczkę rozwierciłem i tyle - w słoniku (fajna nazwa) mam puszczone 9 przewodów - heh - rekord? (5 centralny, 2 audio, 2 grzanie luster) |
|
|
|
|
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 10 Gru 2006, 22:29
|
|
|
o kurde to ja zle policzylem chyba 4 centralny, 2 podgrzewane lusterka, 2 podswietlenie klamki, 2 glosniki i jeszcze dojda elektryczne szyby to juz wogole chyba drzwi pękną od tych kabli a ten "słonik" to chyba dostanie wzwodu |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 10 Gru 2006, 23:25
|
|
|
Parch napisał/a: | Ten, jak to ładnie nazwałeś gumowy "słonik" od wersji "C" jest zbyt cienki (ma za małą średnicę), żeby tam spokojnie zmieścić 8 przewodów. Więc jeśli jakimś cudem uda Ci się przeciągnąć przewody to jesteś debeściak | Hmmm... a co powiecie na 16 przewodów? El.lusterka (5), szyby el.(4), CZ (5) i głośniki (2). Jutro zrobie fotke, to zobaczycie na własne oczy! |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
sgarwa
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 48 Dołączył: 10 Gru 2006 Posty: 17 Skąd: Stargard
|
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 11 Gru 2006, 13:51
|
|
|
jackrzec napisał/a: | El.lusterka (5) |
yryyyyyy a powiedz skad to masz gdzie co i jak? |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 11 Gru 2006, 14:18
|
|
|
przeciez i tak powiedziales ze nie bedziesz nic robic juz przy fiescie.. |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 11 Gru 2006, 23:37
|
|
|
odyniec napisał/a: | jackrzec napisał/a: | El.lusterka (5) |
yryyyyyy a powiedz skad to masz gdzie co i jak? |
Jeszcze strona nie gotowa, ale zobacz: http://jackrzec.republika...l/ellustmk3.htm a schemat z mk4: http://jackrzec.republika...t_do_2_2000.jpg |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
Parch
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 234 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11 Gru 2006, 23:54
|
|
|
JAcek, miałeś gumę - "słonika" z 16 kablami pokazać, hehe. |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 12 Gru 2006, 00:39
|
|
|
Parch napisał/a: | JAcek, miałeś gumę - "słonika" z 16 kablami pokazać, hehe. | Pokaże jutro, bo dzisiaj wróciłem o 22 z pracy i nie miałem kiedy fotki zrobić |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 12 Gru 2006, 08:54
|
|
|
kazi napisał/a: | przeciez i tak powiedziales ze nie bedziesz nic robic juz przy fiescie.. |
niewiem jak ciebie, ale mnie od wiedzy głowa nie boli |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 12 Gru 2006, 08:59
|
|
|
odyniec napisał/a: | niewiem jak ciebie, ale mnie od wiedzy głowa nie boli |
dobre
Fotki - Pojęcia nie miałem że tak ciężko zrobić ostre zdjęcie kabli!
Nie widać wszystkich, bo się układają na okrągło i są jeden za drugim, ale kiedyś przy okazji jak zdejme tapicerkę drzwi to zrobię dokładnie tak że będzie widać wszystko.
|
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
Ostatnio zmieniony przez jackrzec 12 Gru 2006, 20:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 12 Gru 2006, 17:25
|
|
|
odyniec napisał/a: | kazi napisał/a: | przeciez i tak powiedziales ze nie bedziesz nic robic juz przy fiescie.. |
niewiem jak ciebie, ale mnie od wiedzy głowa nie boli |
Najbardziej to cie boli lenistwo totalne do czegokolwiek albo wymowki spoko zeby ci czasem glowa nie pękła Ja i tak leje na pomoc juz kogokolwiek trza liczyc na siebie fajka |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
|
|