[MK3] Skrzynia z 1.1 do 1.6 |
Autor |
Wiadomość |
order
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 40 Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 22 Skąd: Łódź Widzew
|
Wysłany: 22 Lip 2006, 20:03 [MK3] Skrzynia z 1.1 do 1.6
|
|
|
Witam mam pytanie mam fiestkę 1.1 która już prawie umarła(kompresja 6.5 najwięcej ehh)postanowiłem wrzucić do niej silnik 1.6 cvh który za groszę wziołem od znajomego za groszę bo swoją fiestkę musiał pociąć.I mam w związku z tym pytanie ponieważ pewien mechanior który rzekomo zna się na fiestach powiedział żeby to chodziło u mnie dobrze to muszę wymienić tylko sprzęgło i kawałek wydechu...oczywiśćie wiadomo że zawieszenie robię na twardsze i hamulce jeszcze...ale skrzynia podobno na bank pasuje....na pewno znacie ten silnik i wiecie co i jak tam jest...a i jeszcze jedno gdzie znajdę jakieś info na temat tego motoru może wiecie... |
_________________ order |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 21 Wrz 2010, 21:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 22 Lip 2006, 20:18 Re: Czy skrzynia pasuje??
|
|
|
order napisał/a: | żeby to chodziło u mnie dobrze to muszę wymienić tylko sprzęgło |
TArcza + docisk od 1.6 CVH . łożysko może zostać Twoje ( choć jak bedziesz miał na wierzchu to warto wymienić kpl.
order napisał/a: |
i kawałek wydechu. |
Cały wydech - inna średnica rur ( pogadaj ze znajomkiem moze ma wydech kompletny )
order napisał/a: | skrzynia podobno na bank pasuje | jeżeli chodzi o złożenie do qpy to pasuje będziesz miał nieco kródsze trzy ( ? ) pierwsze biegi ( nie pamiętam jak to jest w mk3 niech mię ktoś poprawi ) .Oczywiście jezeli skrzynia i przeniesienie napędu pozostanie od 1.1 jego żywotnośćnieco sie skróci .
pojęcie " wrzucania " nazywamy swapem poczytaj o tym bo jak wziąłęś golasa to będzie kiepsko .
ps : a teraz marsz do HP się przywitać bo Ciocia Charpia będzie smutna |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 22 Lip 2006, 20:49
|
|
|
do silnika kolega bedzie potrzebowal jeszcze wiazke elektryki... + dobry hebel z XR2i przod oraz tyl ,korektor sily hamowania... no i duzo szczescia zeby niebiescy nie patrzyli na silnik podczas kontroli polecam opcje szukaj... wpisz SWAP tam jest tego mega duzo... od bezyny az po diesla
a skrzynie 1.1 zabijesz w szybkim tepie...
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 22 Lip 2006, 22:04
|
|
|
Zasadniczo mam pytanie, ile biegów ma twoja skrzynia jesli 5 to bedzie tak jak Żółw napisał, 3 pierwsze biegi strasznie krótkie = dobre przyspieszenie lub brak trakcji wzależności od twoich umiejętności. Ale jesli masz 4 biegi to bym jej napewno nie zostawiał.
Jak masz 5-cio biegową to napoczątek mozesz zostawić ale nie pochodzi ona długo bo sie rozsypie stosunkowo szybko. Ale żeby rozdzielić wydatgki możesz chwile pojeździć na tej co masz.
Pozdrawiam |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
order
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 40 Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 22 Skąd: Łódź Widzew
|
Wysłany: 23 Lip 2006, 00:32
|
|
|
[hebel to znaczy co??
[ Dodano: Sob Lip 22, 2006 23:34 ]
jest 5 biegów ale domyślałem się pochodzi pewnie krótko.tEŻ Z XR2i kołować skrzynię ??
[ Dodano: Sob Lip 22, 2006 23:38 ]
HP??? hmmm nie kumam...jest tam wszystko alternator i inner bajery oprucz skrzyni.... |
_________________ order |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 23 Lip 2006, 01:05
|
|
|
heble to chamulce
od kołowania skrzyni lepszy będzie jej zakup
skoro są inne bajery oprócz skrzyni a na dodatek alternator to wszystko ok .
ps : opisz najtrudniejszą rzecz jaką wykonałeś przy aucie sam
ps2 : poszukaj w archiwum bo o takim swapie jest sporooooooo |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Rycho
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 49 Dołączył: 26 Maj 2004 Posty: 203 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 23 Lip 2006, 02:23
|
|
|
HP=hyde Park
Rycho |
_________________ JetCar XR2
I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę |
|
|
|
|
order
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 40 Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 22 Skąd: Łódź Widzew
|
Wysłany: 23 Lip 2006, 10:52
|
|
|
[wie ktoś jak cenowo wygląda pompa paliwa do 1.6 cvh |
_________________ order |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 23 Lip 2006, 22:50
|
|
|
order napisał/a: | [wie ktoś jak cenowo wygląda pompa paliwa do 1.6 cvh |
urzywana coś koło 80-100zł nową penie kupisz w granicach 200zł. Ona nie musi być od xr2i tylko od wielopunktowego wtrysku. Zapytaj kolego RKRa czy nie ma takiej bo chyba coś takiego bedzie miał, jak również Fordon jeszcze powinien mieć jesli była w Escorcie zatopiona w baku. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
virus2
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 39 Dołączył: 26 Maj 2004 Posty: 75 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23 Lip 2006, 23:22
|
|
|
Mysle ze lepsza bedzie zewnetrzna pompa,bo z doswiadczenia wiem ze bedziesz musial kupic tez bak bo nie bedzie pasowac, |
_________________ Fiesta 1,4 gaźnik + lpg:) bylo jest 1,6EFi ))
http://streetracers.krakow.pl/ |
|
|
|
|
order
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 40 Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 22 Skąd: Łódź Widzew
|
Wysłany: 23 Lip 2006, 23:43
|
|
|
[ok dzięki ,jeszcze mam pytanie bo mam do wzięcia skrzynię od kolegi ale od 1.8 RS jaka tam jest różnica w skrzyni między 1.6 cvh jestem laikem i nie wiem czy warto to brać bo cena atrakcyjna jak by nie patrzeć...
[ Dodano: Nie Lip 23, 2006 22:44 ]
virus2 napisał/a: | Mysle ze lepsza bedzie zewnetrzna pompa,bo z doswiadczenia wiem ze bedziesz musial kupic tez bak bo nie bedzie pasowac, |
więcej przerubek niż myślałem. |
_________________ order |
|
|
|
|
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Lip 2006, 22:15
|
|
|
jezeli autko ma służyć do codziennej jazdy to poszukaj jednak skrzyni z XR2...ja śmigam na skrzyni z 1,1 i nie zgodze sie z przedmówcami że ona mniej wytrzymuje (słabe są jedynie synchronizatory ale to chyba we wszystkich fordowskich skrzyniach... róznica jest w przełożeniach trzech pierwszych biegów oraz przełozenia głównego (od 1 do 3 praktycznie nie ściąga sie ręki z lewarka zmiany biegów)... szczerze to one są troche za krótkie ale to jest chyba temat do innego topic'u |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 24 Lip 2006, 22:48
|
|
|
adi08 napisał/a: | jezeli autko ma służyć do codziennej jazdy to poszukaj jednak skrzyni z XR2...ja śmigam na skrzyni z 1,1 i nie zgodze sie z przedmówcami że ona mniej wytrzymuje (słabe są jedynie synchronizatory ale to chyba we wszystkich fordowskich skrzyniach... róznica jest w przełożeniach trzech pierwszych biegów oraz przełozenia głównego (od 1 do 3 praktycznie nie ściąga sie ręki z lewarka zmiany biegów)... szczerze to one są troche za krótkie ale to jest chyba temat do innego topic'u |
dyfer w 1,1 po 1990 jest 4,06 taki jak w xr2i. różnica jest w mocowaniu go do koła zembatego - ilość śrób. a synchronizatory to już chyba kwestia urzytkowania auta czyli sportu w twoim przypadku |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Lip 2006, 23:17
|
|
|
PUMA napisał/a: | adi08 napisał/a: | jezeli autko ma służyć do codziennej jazdy to poszukaj jednak skrzyni z XR2...ja śmigam na skrzyni z 1,1 i nie zgodze sie z przedmówcami że ona mniej wytrzymuje (słabe są jedynie synchronizatory ale to chyba we wszystkich fordowskich skrzyniach... róznica jest w przełożeniach trzech pierwszych biegów oraz przełozenia głównego (od 1 do 3 praktycznie nie ściąga sie ręki z lewarka zmiany biegów)... szczerze to one są troche za krótkie ale to jest chyba temat do innego topic'u |
dyfer w 1,1 po 1990 jest 4,06 taki jak w xr2i. różnica jest w mocowaniu go do koła zembatego - ilość śrób. a synchronizatory to już chyba kwestia urzytkowania auta czyli sportu w twoim przypadku |
liczyłes zęby na przełożeniu głównym? pytam bo ja tego osobiście nie robiłem a jak kiedyś szukałem ingo na temat fordowskich skrzyń to rózne źródła różnie podają (np ksiązki napraw i materiały dla rzeczoznawców tech motor. dosyć znacząco sie różnią) jako ciekawostke moge powiedzieć że autoryzowane serwisy forda gów*o na ten temat wiedzą...oni tam potrafią tylko wymieniać całe podzespoły na nowe pozdrawiam |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 24 Lip 2006, 23:31
|
|
|
masz racje że ford sam nie wie gdzie co wsadzał.
i faktycznie znalazłem jeszcze skrzynie o dyfrze 4,16 wiec moze ty masz z tym dyfrem??
Zembów nie liczyłem |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Lip 2006, 23:48
|
|
|
PUMA napisał/a: | masz racje że ford sam nie wie gdzie co wsadzał.
i faktycznie znalazłem jeszcze skrzynie o dyfrze 4,16 wiec moze ty masz z tym dyfrem??
Zembów nie liczyłem |
Jedynie sprawdzałem takim troche śmiesznym ale w miare skutecznym sposobem a mianowicie policzyłem całkowite przełożenie skrzyni na 1-szym biegu, podniosłem samochód, wykręciłem świece i na zapiętej jedynce obracełem wałem obserwując ruch koła... Wyszło że mam 4,06:)
PS. tak na marginesie -> skrzynia z XR2 ma lepiej dobrane poszczególne przełożenia (chodzi mi o odstępy pomiędzy poszczególnymi biegami) tak mi wyszło z obliczeń i moich testów drogowych pozdrawiam |
|
|
|
|
order
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 40 Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 22 Skąd: Łódź Widzew
|
Wysłany: 25 Lip 2006, 00:04
|
|
|
adi08 napisał/a: | jezeli autko ma służyć do codziennej jazdy to poszukaj jednak skrzyni z XR2...ja śmigam na skrzyni z 1,1 i nie zgodze sie z przedmówcami że ona mniej wytrzymuje (słabe są jedynie synchronizatory ale to chyba we wszystkich fordowskich skrzyniach... róznica jest w przełożeniach trzech pierwszych biegów oraz przełozenia głównego (od 1 do 3 praktycznie nie ściąga sie ręki z lewarka zmiany biegów)... szczerze to one są troche za krótkie ale to jest chyba temat do innego topic'u |
A ile Ci pali?? |
_________________ order |
|
|
|
|
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Lip 2006, 00:36
|
|
|
ku mojemu zaskoczeniu ostatnio w jedize troche po mieście troche na trasie udało mi się zejść do nieco ponad 6 litrów... tylko musze zaznaczyć że odpowiednio gaźnik ustawiłem powiedzmy na "tryb ekonomiczny" i jechałem na tzw "kropelke" czyli jak tylko można było to toczyłem sie na luzie a biegi zapinałem w następującej kolejności 1 3 5 ...hahaha... brzmi to idiotycznie (sam się z siebie śmieje) ale byłem ciekawy jak nisko moge zejść ze spalaniem bo jak duzo ten silnik może spalić to bardzo dobrze wiem (kilkanaście litrów na 100km wypije bezproblemowo)...
PS. tylko nie śmiejcie się za głośno z tych moich "doświadczeń" |
|
|
|
|
order
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 40 Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 22 Skąd: Łódź Widzew
|
Wysłany: 25 Lip 2006, 09:49
|
|
|
adi08 napisał/a: | ku mojemu zaskoczeniu ostatnio w jedize troche po mieście troche na trasie udało mi się zejść do nieco ponad 6 litrów... tylko musze zaznaczyć że odpowiednio gaźnik ustawiłem powiedzmy na "tryb ekonomiczny" i jechałem na tzw "kropelke" czyli jak tylko można było to toczyłem sie na luzie a biegi zapinałem w następującej kolejności 1 3 5 ...hahaha... brzmi to idiotycznie (sam się z siebie śmieje) ale byłem ciekawy jak nisko moge zejść ze spalaniem bo jak duzo ten silnik może spalić to bardzo dobrze wiem (kilkanaście litrów na 100km wypije bezproblemowo)...
PS. tylko nie śmiejcie się za głośno z tych moich "doświadczeń" |
możesz mi napisać coś na temat osiągów na tym motorze?? |
_________________ order |
|
|
|
|
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Lip 2006, 13:56
|
|
|
niestety nie moge bo nie mierzyłem przyspieszenia 0-100km/h...jedyne co wiem to to że na tej skrzyni prędkość max wynosi około 160km/h przy około 6000obr/min...
szczerze to nie wiem nawet z jakimi prędkościami jade na jakiś rally sprincie bo nie ma czasu gapić sie na licznik... dla mnie najistotniejsze są obroty... jak kiedyś sprawdze przyspieszenia to oczywiście napisze na forum...pozdrawiam |
|
|
|
|
|