Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
1 Lis 2008, 20:17
Kolejny krokowiec?
Autor Wiadomość
macziom 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 40
Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 97
Skąd: północ
Wysłany: 3 Cze 2006, 10:59   Kolejny krokowiec?

Witam!

Trochę się naczytałem postów na forum odnośnie silnika krokowego i CPP. Dzięki porannej lekturze rozpoznaje już typowe usterki :D . Jednak takich jak moje nie znalazłem.
Rozchodzi się o to, że:
Obroty nie falują ani podczas postoju na biegu jałowym ani podczas jazdy, normalnie schodzą po przygazowaniu czy też zmianie biegu, autko odpala na "normalnych" obrotach (cos koło 1100) później schodzi do ok. 900, czyli wszystko jakby OK.
Problem z obrotami pojawia się w innych okolicznościach - tzn. wciskam gaz do uzyskania np. obrotów na poziomie 3500 autko ładnie równo pracuje nie ważne jak długo się takie obroty utrzymuje. W momencie gdy wcisnę sprzęgło obroty zaczynają świrować (spadają, wzrastają z powrotem, tak sobie skaczą) puszczone sprzęgło :ra: obroty znowu równe. Za każdym wciśnięciem sprzęgła dzieje się to samo i tak w kółko banghead . Dodam że na postoju przy tych zmianach obrotów autkiem nie szarpie ani nic. Sytuacja zaczyna się robić upierdliwa przy ruszaniu - wiadomo, że przy ruszaniu używa się sprzęgła. W tym momencie autko głupieje i zaczyna się szarpać jakby paliwa nie miało (falowanie obrotów) :-/.

Z góry dziękuję za pomoc w zdiagnozowaniu usterki (czy to przez krokowca).
Przy wyborze działu elektryka sugerowałem się właśnie krokowcem, jeżeli przyczyna jest mechaniczna proszę o przerzucenie do innego działu.
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 3 Cze 2006, 23:15   

Jednak wygląda to na krokowca. Przy wciskaniu sprzęgła puszczasz gaz i wtedy powinien zajać się jałowymi obrotami. W środku w krokowcu jest jeszcze jeden styk, który właśnie reaguje na nacisk tej dźwigni od przepustnicy. Podczas pracy na obrotach, krokowiec się wysuwa do przodu, i jak puszczasz gaz, to ta dźwigienka naciska na bolec od krokowca i wtedy komp wie, że ma sterować jałowymi obrotami. Spróbuj zresetować kompa, i wtedy zobacz czy dalej to się dzieje.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
macziom 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 40
Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 97
Skąd: północ
Wysłany: 3 Cze 2006, 23:54   

Nie pisałem, że puszczam gaz. Napisze jeszcze raz: wkręcam na obroty powiedzmy 3500, do tego wciskam sprzęgło trzymając pedał gazu cały czas w tej samej pozycji, czyli obroty powinny byc na 3500, a one sobie skaczą jak chcą.
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 4 Cze 2006, 09:56   

macziom napisał/a:
Nie pisałem, że puszczam gaz. Napisze jeszcze raz: wkręcam na obroty powiedzmy 3500, do tego wciskam sprzęgło trzymając pedał gazu cały czas w tej samej pozycji, czyli obroty powinny byc na 3500, a one sobie skaczą jak chcą.
Na postoju też tak się dzieje? Jeśli tak, to pojęcia nie mam co to może być.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
macziom 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 40
Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 97
Skąd: północ
Wysłany: 4 Cze 2006, 11:07   

macziom napisał/a:
W momencie gdy wcisnę sprzęgło obroty zaczynają świrować (spadają, wzrastają z powrotem, tak sobie skaczą) puszczone sprzęgło :ra: obroty znowu równe. Za każdym wciśnięciem sprzęgła dzieje się to samo i tak w kółko banghead . Dodam że na postoju przy tych zmianach obrotów autkiem nie szarpie ani nic. Sytuacja zaczyna się robić upierdliwa...
 
 
 
Rudi 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 46
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 59
Skąd: B-rd
Wysłany: 23 Cze 2006, 10:36   

Hmm a mi to wygląda na problemy z serwem nie znam się na tym aż tak dobrze żeby być autorytetem w tej dziedzinie ale jeżeli obroty szaleją w momencie wciśnięcia sprzęgła a ustalają sie po puszczeniu to stawiam na serwo :-) . A to by podlatywało pod mechanikę może tam trza szukać rozwiązania problemu :he: .
_________________
FurkaFuturka... była ale się upłynniła :-/
 
 
 
Jaro
[Usunięty]

Wysłany: 23 Cze 2006, 11:35   

macziom napisał/a:
Napisze jeszcze raz: wkręcam na obroty powiedzmy 3500, do tego wciskam sprzęgło trzymając pedał gazu cały czas w tej samej pozycji, czyli obroty powinny byc na 3500, a one sobie skaczą jak chcą.


Jak w trakcie jazdy wciśniesz sprzęgło to zmienisz obciążenie silnika i obroty powinny wzrosnąć przy tym samym położeniu przepustnicy. Przeczyść krokowca, zrób reset kompa. Ewentualnie przyglądnij się przewodom podciśnieniowym i pozostałym odpowiedzialnym za prace silnika.

PS. Polecam mały eksperyment: na postoju, na wciśniętym sprzęgle wkręć na 2000 obr i przytrzymaj, potem na 3000 i przytrzymaj, potem na 4000 i przytrzymaj. Jak będziesz miał problemy z utrzymaniem obrotów na stałym poziomie to krokowiec do przeczyszczenia.

PS. 2 Kto w trakcie jazdy wciska sprzęgło i nie puszcza nogi z gazu ?? I PO CO ??
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Cze 2006, 12:54   

Trop serwo jest moim zdaniem wzięty z księżyca . Bo serwo jest na hamulcu a nie na sprzegle . Jedno co ci powiem to to ze albo masz luzy na wale korbowym (coś sie stało z panewkami kasującymi luz osowy ) . Sprawdź jeszcze czy ci sie skrzynia od silnika nie odkręciała . Jeśli bedzie ok to wykręć czujnik położenia wału i wyczyść koło zamahowe i czujnik . Czujnik znajdziesz nad rozrusznikiem . takie objawy sie czasami pojawiaja jeśli dostana sie tam jakieś opiłki o skleja sie do magnesów .
 
 
 
macziom 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 40
Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 97
Skąd: północ
Wysłany: 23 Cze 2006, 13:02   

Dziękuje Rudi za sugestię odnośnie przesunięcia do innego działu. Od samego początku się zastanawiałem czy to dobry dział (pierwszy post)

Jaro napisał/a:

Jak w trakcie jazdy wciśniesz sprzęgło to zmienisz obciążenie silnika i obroty powinny wzrosnąć przy tym samym położeniu przepustnicy. Przeczyść krokowca, zrób reset kompa. Ewentualnie przyglądnij się przewodom podciśnieniowym i pozostałym odpowiedzialnym za prace silnika.


Zgodzę się, że obroty mogą się zmienić, ale to powinna być zmiana jednorazowa, a nie ciągłe skakanie o wartość w granicach ~600 i więcej. Przewody sprawdzone, dla pewności na wszystkich złączkach założone opaski.

Jaro napisał/a:

PS. Polecam mały eksperyment: na postoju, na wciśniętym sprzęgle wkręć na 2000 obr i przytrzymaj, potem na 3000 i przytrzymaj, potem na 4000 i przytrzymaj. Jak będziesz miał problemy z utrzymaniem obrotów na stałym poziomie to krokowiec do przeczyszczenia.


Właśnie o to chodzi, że takie testy autko przechodzi pomyślnie. Już sprawdzone.

Jaro napisał/a:

PS. 2 Kto w trakcie jazdy wciska sprzęgło i nie puszcza nogi z gazu ?? I PO CO ??

Nie wiem może Ci co lubią stać na sprzęgle na skrzyżowaniu?

Może się źle wyraziłem, ale sam nie mogę znaleźć gdzie pisałem o tym, że w trakcie jazdy wciskam sprzęgło i dalej trzymam gaz. Za to widzę, gdzie opisałem mój krótki test i że na postoju nie szarpie samochodem (czyli, że sprzęgło działa rozłączając napęd) i że jest to upierdliwe przy ruszaniu (a tu się używa gazu i sprzęgła razem).

Jeżeli napisałem rzeczywiście coś niezrozumiale to przepraszam i: procedura testowa przeprowadzana na postoju. Podczas jazdy efekt podobny jak przy teście na postoju (raczej nie przeszkadza, niezauważlne - zmiany biegów są krótkie i w normalnej jeździe nie używa się w ten sposób sprzęgła). Przeszkadza natomiast przy ruszaniu - przez skoki obrotów czuć szarpnie.
 
 
 
Jaro
[Usunięty]

Wysłany: 23 Cze 2006, 13:48   

No to powiadasz, że szarpie przy ruszaniu.
Tak jak pisał Dioda czujnik położenia wału. Ewentualnie czujnik położenia przepustnicy lub filtr paliwa zapchany. Możliwości wiele...
Ciekawy przypadek.

Pozdro
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Cze 2006, 16:39   

Hm ale ustalmy jedno czy obroty faluja w pozycji puszczony gaz puszczony hamulec skrzynia na luzie i wciśnięte sprzęgło czy szarpie ci przy ruszaniu na 1 biegu i faluja obroty . Bo teraz to już sam nie wiem o co ci chodzi . Jeśli szarpie przy ruszaniu tak ze faluja obroty to albo częściowo zarwany docisk albo krzywa tarcza albo wybite tłumiki drgań w tarczy .
 
 
 
macziom 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 40
Dołączył: 25 Lip 2005
Posty: 97
Skąd: północ
Wysłany: 23 Cze 2006, 19:10   

Jest tak:
Stoję sobie na luzie na parkingu. Silnik zagrzany do NORMy. Parking ma na tyle mały spadek, że nie potrzeba hamulca (czyli bez hamulca). Wszystko jest w porządku obroty ładnie utrzymują się na około 900.

To się zdarza w ~85% prób: Robię wspomniany wyżej test czyli po kolei wchodzę na różne obroty i próbuję je utrzymać i jest dobrze, czyli nie ma z tym problemów :ok: .
Dalsza próba: dociskam gaz i wchodzę np. na 3500 teraz nie operując dalej gazem (pedał w tej samej pozycji) utrzymuję takie obroty i chodzi równo na nich, nic się nie dzieje :ok: .
Następnie (autko na luzie, bez hamowania, przy wciśniętym gazie i obrotach na 3500) wciskam sprzęgło :ra: efekt jest taki, że momentalnie obroty spadają z 3500 do np. 2000 ułamek sekundy i wskakują na 3500 po ułamku spadają do innej wartości i tak sobie skaczą, trudno to nazwać falowaniem (sprawdzane parę razy i wartości do jakich spadają obroty są czysto przypadkowe). Nie ma też efektu jakby się coś w skrzyni załączało bo wtedy autkiem by szarpnęło (chociaż jest na luzie), autko nie wydaje żadnych podejrzanych odgłosów.

Teraz druga sytuacja (nie zawsze się zdarza, ale jak sie już zdarzy to w najgorszym momencie ~15%): Ruszam powoli ze skrzyżowania chwilę jadąc na pół sprzęgle :ra: lekkie szarpanie (wg mnie przez skaczące obroty przy wciśniętym sprzęgle).

Trzecia sytuacja: ~85%: chcę ruszyć bardziej energicznie lub przy ruszaniu pod górkę. Zapinam 1, ruszam na pół sprzęgle dając trochę więcej gazu i mam szarpanie. W sumie to jest to samo co sytuacja druga, tyle że dając więcej gazu mam wyższe obroty a co za tym idzie większe skoki obrotów przy wciśniętym sprzęgle więc szarpanie bardziej zauważalne (coś jakby kończyło się paliwo).

Przepraszam, za zawracanie głowy ludziom na forum, ale pisałem w nadziei że może ktoś się spotkał z takim przypadkiem. Chwilowo i tak z racji pogody i ceny paliwa śmigam rowerkiem i myślałem, że w międzyczasie ktoś pomoże zdiagnozować usterkę.
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Cze 2006, 02:41   

hm zdejmij pasek klinowy złap za koło pasowe i spróbuj nim poruszać przód tył tzn wpychaj i ciągnij . jeśli bedzie jakiś luz to poleciały ci panewki luzu osiowego . Wykręć jeszcze czujnik położenia wału i zobacz czy śmieci jakiś nie ma . Cieżko mi postawić diagnoze na odległość .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Krokowiec
yoyo72 Kupię 0 31 Mar 2018, 19:49
yoyo72
Brak nowych postów altek, krokowiec, przepustnica
fargo Elektryka 2 20 Lis 2006, 17:30
Gość
Brak nowych postów [MK5] Krokowiec kabelki
jaro71 Elektryka 10 14 Lut 2012, 16:19
JoeMix
Brak nowych postów [MK6] przepustnica i krokowiec
blade86 Mechanika silnika 1 4 Kwi 2014, 20:29
ruras86
Brak nowych postów ST150 - Zawór bocznikowy (krokowiec)
lopez16 Mechanika silnika 4 1 Lut 2017, 12:22
lopez16


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.