[MK3] Wentylator chłodnicy - nie załącza się |
Autor |
Wiadomość |
obal
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 36 Dołączył: 04 Kwi 2006 Posty: 60 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 12 Cze 2006, 16:00 [MK3] Wentylator chłodnicy - nie załącza się
|
|
|
witam mam takie pytanie co może być przyczyną nie włanczającego sie wentylatora chłodnicy oraz jak umiescic ten przewód co leci od pompy wody do chłodnicy bo ciągle mi do alternator przeciera |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 27 Sie 2010, 10:47, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
doogi [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Cze 2006, 16:19
|
|
|
niewłączający sie wentylator to czujnik temp znajdujący się pod wężem idącym z chłodnicy do silnika (ten u gory). |
|
|
|
|
picio_18
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 40 Dołączył: 28 Sie 2004 Posty: 172 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12 Cze 2006, 17:41
|
|
|
a podepne sie pod ten temat, wymieniałem niedawno czujnik temp i termostat i powiedzcie mi czemu temperatura nie utrzymuje sie w określonym położeniu na liczniku, tzn jak sie silnik rozgrzeje to wskaźnik zatrzymuje sie na połowie i jest OK ale jak stoje w korku albo jade powoli w korku to temperatura idzie prawie do maxa i w okolicy czerownego pola włącza sie wentylator, (bo np: u ojca w escorcie temp. jest zawsze w połowie bez względu czy korek czy nie) a we fieście tego nie ma czy to już taka konstrukcja silnika? A dodam że mam 1,1i 95 rok! |
_________________ MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY
MOJE HOBBY |
|
|
|
|
bartboro [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Cze 2006, 18:52
|
|
|
picio_18 napisał/a: | a podepne sie pod ten temat, wymieniałem niedawno czujnik temp i termostat i powiedzcie mi czemu temperatura nie utrzymuje sie w określonym położeniu na liczniku, tzn jak sie silnik rozgrzeje to wskaźnik zatrzymuje sie na połowie i jest OK ale jak stoje w korku albo jade powoli w korku to temperatura idzie prawie do maxa i w okolicy czerownego pola włącza sie wentylator, (bo np: u ojca w escorcie temp. jest zawsze w połowie bez względu czy korek czy nie) a we fieście tego nie ma czy to już taka konstrukcja silnika? A dodam że mam 1,1i 95 rok! |
To chyba normalne, że jak stoisz w korku to ci się bardziej nagrzewa silnik. Po osiągnięciu pewnej temperatury włącza się wentylator i schładza silnik (male uproszczenie).
W escorcie twojego ojca może byc niesprawny czujnik od wskaxnika temperatury, albo wentylator włącza się przy nizszej temperaturze. |
|
|
|
|
picio_18
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 40 Dołączył: 28 Sie 2004 Posty: 172 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12 Cze 2006, 19:21
|
|
|
ale może dlatego że ojciec ma eskorta 2000 silnik 1,6i!!
a 1,1 to stara konstrukcja, a wiecie moze od czego sa te dwa kabelki co ida na obudowe termostatu, czy to jest tylko info dla kompa czy spełnia inne zadanie? |
_________________ MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY
MOJE HOBBY |
|
|
|
|
pawloplus
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 39 Dołączył: 24 Kwi 2006 Posty: 297 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 12 Cze 2006, 22:38
|
|
|
te dwa kabelki sa od czunika który załańcza własnie wentylator |
_________________ Kochaj i nie słuchaj innych..
Umieraj szybko by inni nie cierpieli....
THE END |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 13 Cze 2006, 00:52
|
|
|
picio_18 napisał/a: | a wiecie moze od czego sa te dwa kabelki co ida na obudowe termostatu, czy to jest tylko info dla kompa czy spełnia inne zadanie? | Te dwa kabelki co idą od termostatu, to tak jak kolega wyżej napisał - to jest włącznik termiczny wentylatora. Po za tym, są jeszcze dwa czujniki temperatury -jeden lekko po prawej stronie pod termostatem jest wkręcony w blok silnika (on daje pomiar na wskaźnik temp na desce) i jego w sumie można olać, a drugi jest z tyłu silnika pod kolektorem dolotowym koło filtra oleju i ten daje info do kompa jaką silnik ma temperaturę. I ten ostatni to nie jest wcale "tylko info dla kompa" a poważna sprawa - komp ustawia wg jego wskazań skład mieszanki im cieplej, tym bardziej uboga (takie jakby ssanie). |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
picio_18
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 40 Dołączył: 28 Sie 2004 Posty: 172 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13 Cze 2006, 10:41
|
|
|
czyli jak rozumiem z ta temperatura już nic nie zrobie (jak już pisałem termostat i czujnik pod termostatem wymieniłem), a o tym czujniku z tyłu coś czyałem ale nie za dużo on jest chyba pod kolektorem dolotowym o ile sie nie mylę?! |
_________________ MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY
MOJE HOBBY |
|
|
|
|
zokko
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 39 Dołączył: 12 Cze 2006 Posty: 33 Skąd: WuWuA
|
Wysłany: 19 Cze 2006, 14:00
|
|
|
A gdzie można kupić tani i dobry czujnik temperatury? Mam analogiczny problem, ni cholery nie włącza mi sie wiatraczek przy chlodnicy, do tego co jakiś czas woda wycieka dołem jakoś, z okolic tegoż nieszczęsnego wiatraczka :/ Da sie coś z tym zrobić, czy musze na nówki powymieniać chłodnice i wiatrak? gimme some info please (;
pozdro, fiesta uber alles |
_________________ gdzie noge postawie na wyprawie tam sie bawie (; |
|
|
|
|
molu
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 693 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 19 Cze 2006, 14:04 Re: wentylator chłodnicy i przewód od wody
|
|
|
obal napisał/a: | jak umiescic ten przewód co leci od pompy wody do chłodnicy bo ciągle mi do alternator przeciera |
wymien poduszke pod silnikiem i nic nie bedzie sie przecierac 8) |
|
|
|
|
pawloplus
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 39 Dołączył: 24 Kwi 2006 Posty: 297 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 19 Cze 2006, 21:40
|
|
|
Tani i dobry czujnik to jest firmy eppson czy cos takiego... Ja zapłaciłem około 20 zł... Co do czunika który daje sygnał do deski to uważaj bo są różne kolory... KaZdy wskazuje inaczej...
[ Dodano: Pon Cze 19, 2006 20:42 ]
co do chłodnicy wymontuj i zlokalizuj wyciek... Daj do lutowania jeśli to mały ubytek.. Ja polecam jeszcze na krótkoi sprawdzić wiatrak czy działa.. Jak nie to albo wiatrak siadł albo gdzieś przewód przerwany po drodze. Jak działa na krótko to wina czujnika |
_________________ Kochaj i nie słuchaj innych..
Umieraj szybko by inni nie cierpieli....
THE END |
|
|
|
|
zokko
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 39 Dołączył: 12 Cze 2006 Posty: 33 Skąd: WuWuA
|
Wysłany: 21 Cze 2006, 14:26
|
|
|
wentylator jednak działa, natomiast chłodnica.. CIEKNIE. dolałem wczoraj K2 Anty-Leak i ustąpiło, ale zrobiłem to bez włączenia nagrzewu gorącego powietrza i jak dziś dla testu spróbowałem ciepło włączyć to zaczęło kapać, więc może coś na styku chłodnica<->nagrzewnica..zaleje nowym uszczelniaczem, może do payday'u wystarczy trzymajcie kciuki :] |
_________________ gdzie noge postawie na wyprawie tam sie bawie (; |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 22 Cze 2006, 00:06
|
|
|
zokko napisał/a: | może coś na styku chłodnica<->nagrzewnica..z | :yyy: :yyy: :yyy:
Co do uszczelniaczy lanych do chłodnicy, to lepiej nie mów tego głośno... Zapewne zimą zadasz pytanie: Co się stało, bo fiesta nie grzeje? |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 22 Cze 2006, 09:09
|
|
|
ja poszedłem po rozum do głowy i od kolegi z forum zakupiłem chłodnice. w te uszczelniacze warto inwestować? na szrocie koło 100.. ja mam po 200 chłodnice. i mam raz na długi czas... zaleanie uszczelniaczem było milion (czyt.: 1 000 000) razy opisywane i najczęsciej sa problemy o których mówi jackrzec. |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
zokko
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 39 Dołączył: 12 Cze 2006 Posty: 33 Skąd: WuWuA
|
Wysłany: 23 Cze 2006, 13:16
|
|
|
nie zadam takiego pytania, bo nie będe przecież jeździł samochodem za <5k dłużej niż 3-5 miesięcy nagrzewnica to kwestia 40zł, chłodnica około stówki.. Po paydayu wymienie i to i to :] a uszczelniacza wlać musiałem, żeby dalej jeździć :]
BTW, uszczelniacz K2 jest całkiem niezły, do kupienia np w leclercu za ~9zł. Trzeba tylko nim powstrząsać z 15min, i to tak PORZĄDNIE.
pozdro |
_________________ gdzie noge postawie na wyprawie tam sie bawie (; |
|
|
|
|
szpachla
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 42 Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 6 Skąd: Kato
|
Wysłany: 14 Cze 2010, 22:38
|
|
|
To ja odkopie.
Jaki sygnał trzeba podać z czujnika aby uruchomić wentylator?
Jak sprawdzić czy czujnik jest sprawny?
mk3 1.1 monowtrysk. |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Cze 2010, 22:39
|
|
|
szpachla napisał/a: | Jaki sygnał trzeba podać z czujnika aby uruchomić wentylator?
Jak sprawdzić czy czujnik jest sprawny? |
Zrób na nim zwarcie. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
szpachla
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 42 Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 6 Skąd: Kato
|
Wysłany: 14 Cze 2010, 22:47
|
|
|
Ok sprawdze.
Mam taki problem ze zaniza mi temperature na desce ciagle jest na dolnej kresce normy.
Wentylatora nie słyszałem pomimo że stałem 1h w korku, co praeda nie zagotował się wiec ciezko powiedziec.
Jeżeli chodzi o temperturę przy której włącza sie wentylator, to tak jak tu podano, ok. 100*C ? |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Cze 2010, 22:51
|
|
|
szpachla napisał/a: | Mam taki problem ze zaniza mi temperature na desce ciagle jest na dolnej kresce normy.
Wentylatora nie słyszałem pomimo że stałem 1h w korku, co praeda nie zagotował się wiec ciezko powiedziec. |
Wymień termostat i czujnik temperatury a będzie git.
[ Dodano: Pon Cze 14, 2010 22:51 ]
Wentylator rzadko załącza się w tych silnikach. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
szpachla
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1/53KM
Wiek: 42 Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 6 Skąd: Kato
|
Wysłany: 14 Cze 2010, 22:58
|
|
|
Tutaj wynika kolejny problem...
Nie chce już NIC inwestować w tą bryczke bo ja sprzedaje... więc sprawdze jedynie czy wentyl działa, żeby mi sie na trasie nie zagotował.
Jest gdzieś opisane jak przemierzyć wszystkie czujniki?
edit: dzięki za pomoc |
|
|
|
|
|