Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
21 Cze 2014, 23:25
Problem z zapaleniem samochodu
Autor Wiadomość
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 22 Lis 2005, 18:33   Problem z zapaleniem samochodu

No wiec tak jestem w trakcie przekladki silnika i nie moge go zapalic za chiny ludowe ;(
sprawdzone i ustawione: zaplon, luz zaworowy. Paliwo dostaje, iskra jest,
Silnik to 1.1 OHV Valencia na gaźniku.
Prosze o szybką pomoc bo jeszcze dzś muszę wyjechać z garażu ;(
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Lis 2005, 19:58   

sokoro ten silnik długo stał to ma prawo nieodpalić z rozusznika - jełśi jesteś prewny ze wszystko jest na 100% ok, to linka, 4 bieg i prędkośc około 40km/h - jak przejechiu około kilometra kolektor powinien być cium cium - co bedzie znaczyło ze silnik choć trochę pali... jak bedziew wszystko zimne to jednak coś jest nie tak - najdłuzej jak ciągałem fieste po przestoju to prawie 20km na holu zanim zaczeła samodzienie gadać...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 22 Lis 2005, 21:30   

4 razy pod domem na pych (popatrzcie na AVATAR :) z tego miejsca do krzaków widocznych po lewej stronie jakies 10-15m w mrozie -8C ) i odpalił, teraz tylko sprawa wyregulowania zapłonu (bo strasznie prycha i kaszle) i pogrzebania przy ładowaniu (gdy podpinam tak jak wszystko było do tej pory w starym alternatorze to przy wyłączonej stacyjce świeci mi sie kontrolke ładowania :yyy: a gdy odepne jeden z przewodów (idzie on z alternatora do regulatora napiecia z FSO 1500) to świeci non stop po przekręceniu kluczyka i odpaleniu (swieci mocniej przy wyższych obrotach).
Niestety ale ze względu na wyżej wymienione problemy nie moge samochodu uruchomić za pomocą rozrusznika :vbad: tylko na pych.

A teraz zalety :hahaha: :
silnik chodzi dużo ciszej od mojego starego pomimo ustawienia luzu zaworowego na ssącym 0.25 a na wydechowym 0.60
jest jednak mocniejszy w dolnym zakresie obrotów
mam nowe sprzegło :devil:
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Lis 2005, 22:16   

Laskosz napisał/a:
przy wyłączonej stacyjce świeci mi sie kontrolke ładowania
http://fiestomaniak.pl/mk1/tabela-11.html
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 22 Lis 2005, 23:10   

JoeMix napisał/a:
Laskosz napisał/a:
przy wyłączonej stacyjce świeci mi sie kontrolke ładowania
http://fiestomaniak.pl/mk1/tabela-11.html

Dobrze wiedzieć choć to smutna wiadomość :(
A jaki powinienem ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu? ja ustawiłem 8 stopni no ale coś przycha i kaszle i nie można go odpalić z rozrzusznika. Może to właśnie to że autko stało ponad rok ?
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Lis 2005, 23:48   

kat jest 10 stopni . na 12 najlepiej chodza . nalej troche oleju do apratu zapłonowego i zobacz czy mozesz ruszać palcem wlej troche oleju albo wd 40 w filc który jest pod palcem . ustaw przerwe na zapłonie 0.4 mm i wymień kondensator . wtedy napewno przestanie prychać . świece 0,7-0,8 . wykręć tez dysze wolnych obrotów po skosie od strony pasażera w takiej rurce siedzi . i jeśli zacznie równo pracować na wolnych mozesz ja troche wkręcić . a co do alternatora to regualtor z FSO bedzie źle współpracować z boschem . z kad taki diabelny pomysł . w fiacie uzwojenie wirnika jest sterowane minusem z tego co pamiętam a w fieście odwrotnie , trzeba by szczotkotrzymacz przerobić . zmień alternator na swoj stary i bedzie po kłopocie.
 
 
 
BIGL
[Usunięty]

Wysłany: 23 Lis 2005, 05:15   

Sprawdż wszystkie przewody od alternatora,ja miełem ten sam problem z tą kontrolką i wymieniłem mostek z djodami (nie jest to takie trudne i drogie) i jak już założyłem alternator to dalej sie świeciła posprawdzałem przewody czy gdzieś nie zwieraję (na rozruszniku chyba było zwarcie z masą) i jest tip top.Pamiętaj że nie masz ładowania teraz.
 
 
Bazyli
[Usunięty]

Wysłany: 23 Lis 2005, 16:20   

Laskocz to jakie Ty miales luzy na zaworach wczesniej :he: 0.25 i 0.60 to ksiazkowe luzy...
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 23 Lis 2005, 16:27   

Bazyli napisał/a:
Laskocz to jakie Ty miales luzy na zaworach wczesniej :he: 0.25 i 0.60 to ksiazkowe luzy...


w mojej byłem młóckarni :hahaha: było 0.2 na ssącym i 0.55 na wydechu i naprawde chodził gorzej niż niejeden diesel, a ten co teraz wsadziłem to bzyka jak pszczółka.
zaraz ide w garaż walczyć z zapłonem i ładowaniem mam nadzieje że będzie to równa walka i że wygram w pierwszej rundzie przez nokaut :hahaha: a jak nie ta dalej będe pisał takie posty :rotfl:

[ Dodano: Sro Lis 23, 2005 5:33 pm ]
diodalodz napisał/a:
i wymień kondensator .


a musze ? :?
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Lis 2005, 17:17   

Laskosz napisał/a:
diodalodz napisał/a:
i wymień kondensator .
a musze ? :?
nie, ale kondesator od poloneza czy d.fiata kosztuje grosze, a masz pewnośc ze bedzie dobry...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 23 Lis 2005, 20:30   

no wiec pytan ciag dalszy :he:

autko pali luks ale sa jaja z obrotami :/ tzn falują na biegu jałowym, zastanawiam się nad założeniem mojego aparatu zapłonowego bo co do tego nie jestem pewien :/
gaźnik założyłem swój z 1.0

i mam problem ze zwarciem :vbad: w ukł el. tzn strasznie grzeje mi sie przewod zasilania stacyjki i przepala izolacje
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Lis 2005, 23:09   

może to być wina ukł zapłonowego znaczy sie cewki , kondensatora dodatkowego tłumiącego . ewentualnie mogłeś gdzieś przy wycieraczkach zwarcie zrobić . albo padł ci elektrozawór w gaźniku . sprawdz temp tego przewodu do elektrozaworu . za godzine bede w domu to sie rozpisze jak zawalczyć z oborotami
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 24 Lis 2005, 07:54   

diodalodz napisał/a:
może to być wina ukł zapłonowego znaczy sie cewki , kondensatora dodatkowego tłumiącego . ewentualnie mogłeś gdzieś przy wycieraczkach zwarcie zrobić . albo padł ci elektrozawór w gaźniku . sprawdz temp tego przewodu do elektrozaworu . za godzine bede w domu to sie rozpisze jak zawalczyć z oborotami


elektrozawór działa bo u mnie ten gaźnik działał luks.
a wczesniej nie miałem zadnego zwarcia :cry:
Gadałem z Joe to doszliśmy do wniosku że przez podpinanie boscha mogłem spalic regulator napiecia (ten polonezowski) i teraz mam za duzy prąd i stad pali mi kabel co idzie do stacyjki i na kontrolki (co za matoł to przerabiał wcześniej :vbad: ) a takze przez złe napiecie moge mieć jaja z obrotami.

Dioda czekam na twojego posta, bede w domu okolo 16 to poczytam foruma i mam nadzieje ze uda mi sie wkoncu zrobic to wszystko bo na jutro musze miec sprawne autko :(

Pozdrawiam wszystkich i dziekuje za dotychczasowe odpowiedzi.
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Lis 2005, 11:51   

kable nie moga sie grząc od alternatora a to dlatego ze największy prąd jaki moze popłynać przez kontrolke to jest 0,4 A i innych możliwości nie ma . Wywal ten cały układ poloneza i wsadz alternator normalny BOSCH . Do niego ida 3 przewody . jeden podpinasz pod kontrolke (ten z mała wsówka) , drugi wpinasz pod rozrusznik (ten gruby czerwony obojętnie który) i trzeci wpinasz w przewód wychodzący z wiązki (główne zasilanie skrzynki bezpieczników . Prosto szybko i do celu . jak sie z tym uporasz to zaczniemy wojować z obrotami .
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 24 Lis 2005, 17:00   

Narazie uporałem sie ze zwarciem :P winny był regulator napięcia. teraz nic sie nie pali i nie grzeje.

teraz obroty :/ wykreciłem dysze wolnych obr. i silnik chodzi rowno ale jak dodam gazu to zacina sie na 1500obr/min i nie schodzi nizej (gaznik jest dobry na 100%) a jak wkrece dysze spowrotem to obroty faluja od 500 do 900 i silnik nie równo chodzi, strzela tez z rury pomimo ustawienia na 10 stopni KWZ (czemu w ksiazce pisze 6 :? )

Prosze o szybka odpowiedz a teraz ide wojować ze zbierznoscia.
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Lis 2005, 01:05   

hm
a z którego silnika masz aparat zapłonowy ?? z nowego ?? jeśli tak to sprawdz czy wałek nie ma luzów na boki . hm zgwałciłeś mnie normalnie swoim problemem strzela z rury mimo 10 stopni ?? no nie możliwe . hm zmieniłeś ten kondensator bo to coś mi wygląda własnie na niego . silnik nie chce sie wkręcić wyżej niż 1500 obr czy nie chce zejść poniżej 1500 obr bo nie zrozumiałem . podłączyłeś podciśnieniowy przyśpieszacz zapłonu ?? sprawdz czy nie pękła rurka od tego ustrojstwa i czy lewego powietrza nie łapie . Hm jaką masz kolejność zapłonu ???? 1-2-4-3 ?? moze pozamieniałeś kolejność przewodów ?? 3-2 albo 1-4 ?? hm dziwne to wszystko .
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 25 Lis 2005, 06:55   

diodalodz napisał/a:
hm
a z którego silnika masz aparat zapłonowy ?? z nowego ?? jeśli tak to sprawdz czy wałek nie ma luzów na boki . hm zgwałciłeś mnie normalnie swoim problemem strzela z rury mimo 10 stopni ?? no nie możliwe . hm zmieniłeś ten kondensator bo to coś mi wygląda własnie na niego . silnik nie chce sie wkręcić wyżej niż 1500 obr czy nie chce zejść poniżej 1500 obr bo nie zrozumiałem . podłączyłeś podciśnieniowy przyśpieszacz zapłonu ?? sprawdz czy nie pękła rurka od tego ustrojstwa i czy lewego powietrza nie łapie . Hm jaką masz kolejność zapłonu ???? 1-2-4-3 ?? moze pozamieniałeś kolejność przewodów ?? 3-2 albo 1-4 ?? hm dziwne to wszystko .


Aparat zapłonowy mam z 1.1 orginalny taki jaki był, kondensatora jeszcze nie wymieniłem, czemu zgwałciłem cie ;/ ? , jesli wykrece dysze wolnych obrotow to obroty stabilizuja sie ale gdy dodam gazu np. do 4tys to schodzi tylko do 1.5tys i tak juz zostaje. Przyspieszacz zapłonu jest podłączony i rurka jest cała, kolejność zapłonu prawidłowa 1-2-4-3 i tak mam ustawione

A czy winowajcą tego może być gaźnik ?? bo założyłem mój z 1.0

[ Dodano: Pią Lis 25, 2005 2:45 pm ]
No więc tak urwałem się z praktyki aby autko porobić :P

założyłem gaźnik z 1.1 problem z falowanie pozostał

wczesniej auto przy dodawaniu gazu (w czasie jazdy) chodziło takjakby na 3 gary :/ założyłem teraz aparat zapłonowy z 1.0 i jak narazie nie testowałem ale już nie strzela z dupy, w starym aparacie chyba zrombał sie mechanizm wyprzedzania zapłonu.

czekam na wasze dalsze odpowiedzi...

[ Dodano: Pią Lis 25, 2005 9:22 pm ]
No więc tak zapłon ust. na około 12 stopni, aparat zapłonowy z 1.0, gaźnik z 1.1 - i efekty takie że autko działało na wszystkie gary ale strasznie szarpało i krztusiło się podczas jazdy pod obciążeniem :| i wogóle dupa nie jazda

zapłon ustawiony na książkowe 6 stopni aparat z 1.0 , gaźnik z 1.0 i uszczelnienie styku obudowy filtra pow. z gaźnikiem - i efekty takie że autko chodzi w miare dobrze obroty falują jeszcze ale delikatnie już, autko czasem się zakrztusi podczas przyśpieszania przy około 3 tyś. obr/min ale to może być wina pompki paliwa iż zamało go podaje.

A teraz ciekawostka: czemu na gaźniku z 1.1 fiesta pomimo przerywania i szarpania pali mniej (gaźnik ten ma większą średnicę gardzieli) niż na gaźniku z 1.0 :? ??

Ogólnie jestem zadowolony z tego silnika bo miło przyspiesza i trzyma sie na obrotach pod górki czyli moc ma, mam nadzieje że uda mi sie go rozjeździć bo przecież ponad rok stał...

Pozdrawiam wszystkich
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 26 Lis 2005, 18:19   

dokładnie tak . jeśli juz silniczek wstał i jakoś sie toczy musisz zrobić troche przebiegu i znowu uswić zawory . Co do szarpania to jest dziwna sprawa u mnie była zależna od przewodów jak były nowe to szarpała troche sie zjeździły przestawała . hm sprawdz czy serwo jest szczelne bo czasami obroty właśnie od niego faluja . Aparaty zapłonowe sa takie same w 1.0 -1.1 a gaźnik hm różni sie chyba tylko dyszami bo różnicy nie widziałem . przestań ustawiać zapłon na lampe tylko zrób to na słuch czyli zmieniaj ustawienia i sie kawałek przejedź . jaka masz cewke z FSO ?? czy orginał . auto ci nie wariuje jak jest ciepłe ?? .
Pozdrowionka .
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 27 Lis 2005, 00:34   

Już jest prawie ok :) do szcześcia brakuje mi tego aby to autko przestało przerywać przy przyspieszaniu (chyba za mało paliwa)

obroty nie falują ale musze je wyregulować bo przy wyłączonych swiatłach ma 1100obr/min

przebiegu nabiłem około 130km i jest ok musze stwierdzić :) atutko bardzo mało pali :yyy: a przy tym dobrze się zbiera i trzyma obroty - np. pod pewna górkę u mnie na 1.0 (padaka) brakowało czasem 2 a dziś tą górkę pokonałem na 3 :jupi:

cewke mam od fso

i autko jak się nagrzeje to chodzi jak malina a bzyka jak pszczółka :)
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
kazi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 14 Lip 2005
Posty: 474
Skąd: Łódź/GW
Wysłany: 27 Lis 2005, 10:44   

Był taki co pchał samochod bo myslał ze cos z nim nie tak :D a potem sie okazało ze po godzinie ciagniecia samochodu był wyłaczony wyłacznik od pompy paliwowej :hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha:
_________________
PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Ogólny] Proszę o ocenę samochodu.
W tym temacie prosimy o ocenę auta z ogłoszenia i prośby o sprawdzenie
Freeman Przed zakupem 298 21 Maj 2021, 05:43
mariusz131
Brak nowych postów Przyklejony: Plan obsługi samochodu Ford Fiesta - także Diesel
Laskosz Mechanika ogólna 0 4 Lut 2006, 01:17
Laskosz
Brak nowych postów [MK3] problem z zapaleniem fiesty
Michoł Elektryka 4 28 Kwi 2009, 14:50
Gość
Brak nowych postów Problem zapaleniem na LPG na gorącym silniku.
brak pompy paliwa
maxkb88 LPG 8 24 Cze 2008, 20:04
JoeMix
Brak nowych postów [MK3] Problem z uruchomieniem samochodu
Remik Mechanika 9 4 Sty 2009, 21:41
Remik


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.