Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4]Reset, który prawidłowy?
Autor Wiadomość
zvirus 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 48
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 7
Skąd: Bangor
Wysłany: 27 Wrz 2008, 09:05   [MK4]Reset, który prawidłowy?

Witam!

To mój pierwszy post, więc proszę nie krzyczeć i jak by można prosić o nie odsyłanie do przycisku "szukaj", bo szukałem i nie znalazłem..

Mam na imię Tomek, jestem sczęśliwym posiadaczem Fiesty Encore z 1999r......

A problem mam taki:

Któregoś dnia, auto zaczęło [czasami] gasnąć na skrzyżowaniach, tylko przy hamowaniu. Odwiedziłem to forum... wyczyściłem silnik krokowy, zresetowałem kompa - pomogło, ale tylko odrobinę, auto dalej gasło raz na 5 skrzyżowań[rond]. Wycieczka do mechanika... wyczyścił i sprawdził przepustnicę i wymienił wąż, ten od korka do trójnika[nie wiem jak to się nazywa "fachowo"] Ok! Auto przestało gasnąć na skrzyżowaniach :zwyciężca:

Tylko że po resecie, owszem ma "kopa" i pewnie wir w baku, ale... jak silnik się nagrzał wszystko ok. Zatrzymuję auto, gaszę silnik wychodzę z auta, wracam za 2 minuty, odpalam, wciskam pedał gazu - auto dławi się :sad: Przejadę 300m i znowu wszystko gra.
Dodam, że auto na zimnym silniku nie miało objawu "dławienia się".

Kolejny reset wg. kolejnej "lepszej metody" Auto dławi się na zimnym i ciepłym silniku, przez 200-300m

Auto przed problemem "gaśnięcia na skrzyżowaniach" nie było może zrywne, ale paliło max. 6l[średnio] teraz nie wiem ile pali, jak bedzie palić więcej ok, ale, miło byłoby jakby miała nieco "kopa" i nie dławiła się podczas rozpędzania.

To w końcu jaki reset? taki:
Cytat:
Prawidlowy reset (taki jak robia w ASO) wyglada nastepujaco:

1) najlepiej zdjac klemy i je dotknac do siebie
2) odczekac az silnik ostygnie
3) zalozyc klemy
4) POWYLANCZAC wszystkie odbiorniki pradu !!
5) zapalic i odczekac chwilke (2-3 min) az komputer ustawi obroty dla danego silnika - ale NIE DOTYKAJCIE GAZU on ma

to zrobic sam !!
6) przejechac sie NORMALNIE nie obciazajac zbytnio jednostki - teoretycznie po 5-8 km komputer powienien byc w 100%

gotowy do dalszej pracy

7) jesli po punkcie 5 silnik bedzie gasl lub nie rowno pracowal itd ... oznacza to ze jakis czujnik/odczyt nie

prazcuje prawidlowo.


czy ten [tego jescze nie próbowałem]:
Cytat:
zrobiłem tak - nagrzałem strucla, resetnąłem kompa. Odpaliłem i trzymałem na biegu jałowym 3 min.
Potem na placu pełnym śniegu kręciłem bąki i szalałem po mieście smażąc gumkę gdzie się da. Efekt? Spalanie znacznie spadło.
_________________
---------------------------------------------
Pozdrawiam,
Tomasz
 
 
sulos 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 27
Dołączył: 07 Wrz 2007
Posty: 547
Skąd: Statek miłości
Wysłany: 27 Wrz 2008, 09:55   

najpierw sprawdzilbym siece/przewody/filtry. czyli standardowa odpowiedz na 90% pytan na forum :)

jezeli chodzi o sam reset - odlaczam akku na 10-15 minut, podlaczam, zostawiam silnik na chwile odpalony na postoju, potem normalna jazda (najlepiej miasto-trasa). przez 30-40km moze szalec (wlasnie falujace obroty, gasniecie na skrzyzowaniach i tak dalej) po czym sie uspokaja.
co do samej jazdy juz - jechac na przemian - zarowno spokojnie jak i dynamicznie. czasami trzeba silnik na sensowne obroty wciagnac
_________________
http://www.sulkov.pl

sulos - główny malkontent, maruda, czepialski przeciwnik chądóf i szmelcfagenóf klubu.
Belmondo barów mlecznych i stołówek przyzakładowych

Pod oknem:
Alfa Romeo Mito
Audi Coupe

W międzyczasie było:
Ducati Monster
Saab 900
Chąda syfik 4gen :>
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 27 Wrz 2008, 10:01   

sulos napisał/a:
jezeli chodzi o sam reset - odlaczam akku na 10-15 minut, podlaczam, zostawiam silnik na chwile odpalony na postoju, potem normalna jazda (najlepiej miasto-trasa). przez 30-40km moze szalec (wlasnie falujace obroty, gasniecie na skrzyzowaniach i tak dalej) po czym sie uspokaja.
co do samej jazdy juz - jechac na przemian - zarowno spokojnie jak i dynamicznie. czasami trzeba silnik na sensowne obroty wciagnac

przy zetecu-s to bujda :fox: nie raz odłączałem aku i za każdym razem nie trzymam się jakichkolwiek procedur i wszystko jest tak jak powinno być.

przy endurze nie wiem jak jest, czy tak jak w mk3 czy tak jw.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
sulos 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 27
Dołączył: 07 Wrz 2007
Posty: 547
Skąd: Statek miłości
Wysłany: 27 Wrz 2008, 10:03   

Marcin, a czy aj napisalem, ze tak MUSI BYC? :D po prostu ja tak robie i czuje sie z tym dobrze :D
_________________
http://www.sulkov.pl

sulos - główny malkontent, maruda, czepialski przeciwnik chądóf i szmelcfagenóf klubu.
Belmondo barów mlecznych i stołówek przyzakładowych

Pod oknem:
Alfa Romeo Mito
Audi Coupe

W międzyczasie było:
Ducati Monster
Saab 900
Chąda syfik 4gen :>
 
 
 
zvirus 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 48
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 7
Skąd: Bangor
Wysłany: 27 Wrz 2008, 11:38   

Witam!

Właśnie jest po 3 resecie [tym, co ASO zaleca] Jest jakby lepiej. Zapomniałem dodać, że przy poprzednich nigdy nie miałem [i przy 3 resecie] żadnych problemów z niskimi, czy wysokimi obrotami. Auto odpala i pracuje jak zegarek [108 tys. km] Jedyne co mnie wkurzało i wkurza, to dławienie się silnika przez pierwsze 200-300m. Podczas dalszej jazdy, zatrzymywania się, ruszania ze skrzyżowania auto pracuje ok... i to jest b. dziwne.

Świece wymienione ok. rok temu. Kiedyś miałem fiestę z 1994r. i do końca [zeszłego roku] chodziła jak zegarek na oryginalnych przewodach wysokiego napięcia. Najechane miała ok. 240 tys. km. [z tego ok.60 tys. na gazie]

Kolejna ciekawostka. Przed czyszczeniem krokowca miałem problem z "głuchym" stukiem przy puszczaniu sprzęgła [chyba luz w skrzyni] Po pierwszym resecie objawy stukania zmniejszyły się o ok. 90%... Teraz puka tylko przy ruszaniu z I biegu, wcześniej niemal na każdym biegu :sad:
_________________
---------------------------------------------
Pozdrawiam,
Tomasz
 
 
sulos 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 27
Dołączył: 07 Wrz 2007
Posty: 547
Skąd: Statek miłości
Wysłany: 27 Wrz 2008, 16:50   

zvirus napisał/a:
Świece wymienione ok. rok temu. Kiedyś miałem fiestę z 1994r. i do końca [zeszłego roku] chodziła jak zegarek na oryginalnych przewodach wysokiego napięcia.


a moj wujek mial malucha i 15 lat nim jezdzil na tych samych oponach. kminisz? czy mam rozpisac referat na temat tego, ze to co gdzies, kiedys czyms niekoniecznie musi byc prawdziwe dla tu, teraz i w tym?
_________________
http://www.sulkov.pl

sulos - główny malkontent, maruda, czepialski przeciwnik chądóf i szmelcfagenóf klubu.
Belmondo barów mlecznych i stołówek przyzakładowych

Pod oknem:
Alfa Romeo Mito
Audi Coupe

W międzyczasie było:
Ducati Monster
Saab 900
Chąda syfik 4gen :>
 
 
 
zvirus 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 48
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 7
Skąd: Bangor
Wysłany: 27 Wrz 2008, 17:05   

:yes: kminie, kminie... powyższa wypowiedź miała wykluczyć świece i przewody z dyskusji...jak by było "skopane", to mój sztrucel dusił by się raczej bez przerwy, a nie po wyłączeniu silnika, wyjęciu kluczyków i ponownym rozruchu[opisałem to wyżej]. Nie znam się, to się pytam.

Co reset komputera auto zachowuje się inaczej. Więc pytam po raz 2 albo 3: Jak mam zrobić, ten "reset", bo co posiadacz Fiesty, to inna procedura? :sad:

Po 4 resecie, auto się nie dusi[zimne, ciepłe, po zgaszeniu i ponownym rozruchu], ma kopa i to chyba nie oznacza, że dalej będzie palić...6l/100km...mam nadzieję, że się mylę :)
_________________
---------------------------------------------
Pozdrawiam,
Tomasz
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 30 Wrz 2008, 14:28   

zvirus, generalnie reset rób tak jak masz opis wg ASO. Ja dla pewności oprócz dotykania klem do siebie zostawiam jeszcze rozłączone na noc, poza tym wszystko tak jak tam piszą. O samoadaptacji masz dodatkowo w przyklejonych bodajże w mechanice :fox: Lekkie przetyranie autka po resecie to PODOBNO rzeczywiście powoduje mniejsze spalanie.

Co do tego duszenia i eliminacji przewodów i świec - masz pewność że były wymieniane niedawno? I sprawdziłeś jak wyglądają świeczki? U mnie dusiło tak silnik jak był przytkany wydech i na początku przylewało świece, czasem potrafiła zgasnąć i dopiero po odparowaniu wachy z elektrod odpalała.

zvirus napisał/a:
chodziła jak zegarek na oryginalnych przewodach wysokiego napięcia
zmieniłbyś zdanie gdybyś założył nowe :cojest:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Krzysiek181111
[Usunięty]

Wysłany: 11 Paź 2008, 22:56   

Mam mondeo 1.8 TD mk2. Zapalil mi sie kluczyk w komputerze pojechalem na komputer i mechanik mi powiedzial ze jest jakas kombinacja klawiszy na tablicy rozdzielczej aby to zlikwidowac wie ktos o tym cos????Jesli tak to moglbym prosic o pomoc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] który kabel od świateł awaryjnych
tytyryt THC Elektryka 9 24 Sty 2011, 20:38
jackrzec
Brak nowych postów Prawidłowy poziom oleju?
czarnypiotrus Mechanika ogólna 1 27 Lip 2016, 21:44
Fiestaman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.