
|
[MK4]Reset, który prawidłowy? |
Autor |
Wiadomość |
zvirus
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 48 Dołączył: 27 Wrz 2008 Posty: 7 Skąd: Bangor
|
Wysłany: 27 Wrz 2008, 09:05 [MK4]Reset, który prawidłowy?
|
|
|
Witam!
To mój pierwszy post, więc proszę nie krzyczeć i jak by można prosić o nie odsyłanie do przycisku "szukaj", bo szukałem i nie znalazłem..
Mam na imię Tomek, jestem sczęśliwym posiadaczem Fiesty Encore z 1999r......
A problem mam taki:
Któregoś dnia, auto zaczęło [czasami] gasnąć na skrzyżowaniach, tylko przy hamowaniu. Odwiedziłem to forum... wyczyściłem silnik krokowy, zresetowałem kompa - pomogło, ale tylko odrobinę, auto dalej gasło raz na 5 skrzyżowań[rond]. Wycieczka do mechanika... wyczyścił i sprawdził przepustnicę i wymienił wąż, ten od korka do trójnika[nie wiem jak to się nazywa "fachowo"] Ok! Auto przestało gasnąć na skrzyżowaniach
Tylko że po resecie, owszem ma "kopa" i pewnie wir w baku, ale... jak silnik się nagrzał wszystko ok. Zatrzymuję auto, gaszę silnik wychodzę z auta, wracam za 2 minuty, odpalam, wciskam pedał gazu - auto dławi się Przejadę 300m i znowu wszystko gra.
Dodam, że auto na zimnym silniku nie miało objawu "dławienia się".
Kolejny reset wg. kolejnej "lepszej metody" Auto dławi się na zimnym i ciepłym silniku, przez 200-300m
Auto przed problemem "gaśnięcia na skrzyżowaniach" nie było może zrywne, ale paliło max. 6l[średnio] teraz nie wiem ile pali, jak bedzie palić więcej ok, ale, miło byłoby jakby miała nieco "kopa" i nie dławiła się podczas rozpędzania.
To w końcu jaki reset? taki:
Cytat: | Prawidlowy reset (taki jak robia w ASO) wyglada nastepujaco:
1) najlepiej zdjac klemy i je dotknac do siebie
2) odczekac az silnik ostygnie
3) zalozyc klemy
4) POWYLANCZAC wszystkie odbiorniki pradu !!
5) zapalic i odczekac chwilke (2-3 min) az komputer ustawi obroty dla danego silnika - ale NIE DOTYKAJCIE GAZU on ma
to zrobic sam !!
6) przejechac sie NORMALNIE nie obciazajac zbytnio jednostki - teoretycznie po 5-8 km komputer powienien byc w 100%
gotowy do dalszej pracy
7) jesli po punkcie 5 silnik bedzie gasl lub nie rowno pracowal itd ... oznacza to ze jakis czujnik/odczyt nie
prazcuje prawidlowo. |
czy ten [tego jescze nie próbowałem]:
Cytat: | zrobiłem tak - nagrzałem strucla, resetnąłem kompa. Odpaliłem i trzymałem na biegu jałowym 3 min.
Potem na placu pełnym śniegu kręciłem bąki i szalałem po mieście smażąc gumkę gdzie się da. Efekt? Spalanie znacznie spadło. |
|
_________________ ---------------------------------------------
Pozdrawiam,
Tomasz |
|
|
|
 |
sulos

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 27 Dołączył: 07 Wrz 2007 Posty: 547 Skąd: Statek miłości
|
Wysłany: 27 Wrz 2008, 09:55
|
|
|
najpierw sprawdzilbym siece/przewody/filtry. czyli standardowa odpowiedz na 90% pytan na forum
jezeli chodzi o sam reset - odlaczam akku na 10-15 minut, podlaczam, zostawiam silnik na chwile odpalony na postoju, potem normalna jazda (najlepiej miasto-trasa). przez 30-40km moze szalec (wlasnie falujace obroty, gasniecie na skrzyzowaniach i tak dalej) po czym sie uspokaja.
co do samej jazdy juz - jechac na przemian - zarowno spokojnie jak i dynamicznie. czasami trzeba silnik na sensowne obroty wciagnac |
_________________ http://www.sulkov.pl
sulos - główny malkontent, maruda, czepialski przeciwnik chądóf i szmelcfagenóf klubu.
Belmondo barów mlecznych i stołówek przyzakładowych
Pod oknem:
Alfa Romeo Mito
Audi Coupe
W międzyczasie było:
Ducati Monster
Saab 900
Chąda syfik 4gen :> |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 27 Wrz 2008, 10:01
|
|
|
sulos napisał/a: | jezeli chodzi o sam reset - odlaczam akku na 10-15 minut, podlaczam, zostawiam silnik na chwile odpalony na postoju, potem normalna jazda (najlepiej miasto-trasa). przez 30-40km moze szalec (wlasnie falujace obroty, gasniecie na skrzyzowaniach i tak dalej) po czym sie uspokaja.
co do samej jazdy juz - jechac na przemian - zarowno spokojnie jak i dynamicznie. czasami trzeba silnik na sensowne obroty wciagnac |
przy zetecu-s to bujda nie raz odłączałem aku i za każdym razem nie trzymam się jakichkolwiek procedur i wszystko jest tak jak powinno być.
przy endurze nie wiem jak jest, czy tak jak w mk3 czy tak jw. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
sulos

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 27 Dołączył: 07 Wrz 2007 Posty: 547 Skąd: Statek miłości
|
Wysłany: 27 Wrz 2008, 10:03
|
|
|
Marcin, a czy aj napisalem, ze tak MUSI BYC? po prostu ja tak robie i czuje sie z tym dobrze |
_________________ http://www.sulkov.pl
sulos - główny malkontent, maruda, czepialski przeciwnik chądóf i szmelcfagenóf klubu.
Belmondo barów mlecznych i stołówek przyzakładowych
Pod oknem:
Alfa Romeo Mito
Audi Coupe
W międzyczasie było:
Ducati Monster
Saab 900
Chąda syfik 4gen :> |
|
|
|
 |
zvirus
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 48 Dołączył: 27 Wrz 2008 Posty: 7 Skąd: Bangor
|
Wysłany: 27 Wrz 2008, 11:38
|
|
|
Witam!
Właśnie jest po 3 resecie [tym, co ASO zaleca] Jest jakby lepiej. Zapomniałem dodać, że przy poprzednich nigdy nie miałem [i przy 3 resecie] żadnych problemów z niskimi, czy wysokimi obrotami. Auto odpala i pracuje jak zegarek [108 tys. km] Jedyne co mnie wkurzało i wkurza, to dławienie się silnika przez pierwsze 200-300m. Podczas dalszej jazdy, zatrzymywania się, ruszania ze skrzyżowania auto pracuje ok... i to jest b. dziwne.
Świece wymienione ok. rok temu. Kiedyś miałem fiestę z 1994r. i do końca [zeszłego roku] chodziła jak zegarek na oryginalnych przewodach wysokiego napięcia. Najechane miała ok. 240 tys. km. [z tego ok.60 tys. na gazie]
Kolejna ciekawostka. Przed czyszczeniem krokowca miałem problem z "głuchym" stukiem przy puszczaniu sprzęgła [chyba luz w skrzyni] Po pierwszym resecie objawy stukania zmniejszyły się o ok. 90%... Teraz puka tylko przy ruszaniu z I biegu, wcześniej niemal na każdym biegu |
_________________ ---------------------------------------------
Pozdrawiam,
Tomasz |
|
|
|
 |
sulos

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 27 Dołączył: 07 Wrz 2007 Posty: 547 Skąd: Statek miłości
|
Wysłany: 27 Wrz 2008, 16:50
|
|
|
zvirus napisał/a: | Świece wymienione ok. rok temu. Kiedyś miałem fiestę z 1994r. i do końca [zeszłego roku] chodziła jak zegarek na oryginalnych przewodach wysokiego napięcia. |
a moj wujek mial malucha i 15 lat nim jezdzil na tych samych oponach. kminisz? czy mam rozpisac referat na temat tego, ze to co gdzies, kiedys czyms niekoniecznie musi byc prawdziwe dla tu, teraz i w tym? |
_________________ http://www.sulkov.pl
sulos - główny malkontent, maruda, czepialski przeciwnik chądóf i szmelcfagenóf klubu.
Belmondo barów mlecznych i stołówek przyzakładowych
Pod oknem:
Alfa Romeo Mito
Audi Coupe
W międzyczasie było:
Ducati Monster
Saab 900
Chąda syfik 4gen :> |
|
|
|
 |
zvirus
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 48 Dołączył: 27 Wrz 2008 Posty: 7 Skąd: Bangor
|
Wysłany: 27 Wrz 2008, 17:05
|
|
|
kminie, kminie... powyższa wypowiedź miała wykluczyć świece i przewody z dyskusji...jak by było "skopane", to mój sztrucel dusił by się raczej bez przerwy, a nie po wyłączeniu silnika, wyjęciu kluczyków i ponownym rozruchu[opisałem to wyżej]. Nie znam się, to się pytam.
Co reset komputera auto zachowuje się inaczej. Więc pytam po raz 2 albo 3: Jak mam zrobić, ten "reset", bo co posiadacz Fiesty, to inna procedura?
Po 4 resecie, auto się nie dusi[zimne, ciepłe, po zgaszeniu i ponownym rozruchu], ma kopa i to chyba nie oznacza, że dalej będzie palić...6l/100km...mam nadzieję, że się mylę |
_________________ ---------------------------------------------
Pozdrawiam,
Tomasz |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 30 Wrz 2008, 14:28
|
|
|
zvirus, generalnie reset rób tak jak masz opis wg ASO. Ja dla pewności oprócz dotykania klem do siebie zostawiam jeszcze rozłączone na noc, poza tym wszystko tak jak tam piszą. O samoadaptacji masz dodatkowo w przyklejonych bodajże w mechanice Lekkie przetyranie autka po resecie to PODOBNO rzeczywiście powoduje mniejsze spalanie.
Co do tego duszenia i eliminacji przewodów i świec - masz pewność że były wymieniane niedawno? I sprawdziłeś jak wyglądają świeczki? U mnie dusiło tak silnik jak był przytkany wydech i na początku przylewało świece, czasem potrafiła zgasnąć i dopiero po odparowaniu wachy z elektrod odpalała.
zvirus napisał/a: | chodziła jak zegarek na oryginalnych przewodach wysokiego napięcia | zmieniłbyś zdanie gdybyś założył nowe |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Krzysiek181111 [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Paź 2008, 22:56
|
|
|
Mam mondeo 1.8 TD mk2. Zapalil mi sie kluczyk w komputerze pojechalem na komputer i mechanik mi powiedzial ze jest jakas kombinacja klawiszy na tablicy rozdzielczej aby to zlikwidowac wie ktos o tym cos????Jesli tak to moglbym prosic o pomoc. |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|